Olet täällä

Elämänmuutos.

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Elämänmuutos.

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 24.4.2020 07:50:02

Onnittelut vuoden mittaisesta matkasta ja sehän jatkuu..??
Peliriippuvainen tulen olemaan aina, mut pienin askelin kohti parempaa elämää..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Msdreamer » 24.4.2020 13:53:22

PorcoRosso kirjoitti:Onnittelut vuoden mittaisesta matkasta ja sehän jatkuu..??

Kiitos! Ja kyllä vain jatkuu! 1vuosi ja 25päivää takana. Pelaaminen ei ole oikeastaan ollut mielessä yhtään.
Aloitin sijoittamisen osakesäästötilille ja lisäksi säästämisen indeksirahastoihin, mikäs sen parempaa näin korona-aikana kun halvalla saa. Säästämishorisontti on nyt 20vuoden päähän ja sijoitus strategiana on osta ja pidä. On jo pitkään kiinnostanut sijoittaminen ja nyt kun on peleistä irti, niin se on oikeesti mahdollistakin. Lisäksi tämä luo turvallisuuden tunnetta taloudellisesti tulevaisuuteen. Paljon on tässä alassa opiskeltavaa, mutta onneksi aloitin jo vuosi sitten.

Tuntuu niin hyvältä mennä kaupoissa kun kaikki pelikoneet on kiinni. Niin oikein Veikkaukselle tämä tilanne ettei tosikaan. Jostain uutisesta luin että on todella todennäköistä, että pelikoneiden jälleen joskus auetessa, ne ei eivät enää pääse tuotoissaan lähellekään huippulukemiinsa joka oli ennen koronaa. Toivon todella että niin käy ja että moni pelikoneriippuvainen pääsee ongelmastaan eroon. Monelle kun se yksikin kokeilu kerta pitkänkin tauon jälkeen voi riittää taas kierteeseen.
Still searching for freedom.
Msdreamer
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Msdreamer » 16.6.2020 11:34:44

Terve!

Näyttääkin olevan melkein 2kk, kun tullut viimeksi kirjoiteltua.
444päivää pelaamatta.
Pelit ei pyöri ollenkaan päivisin mielessä, sen sijaan joskus ne tulee edelleen uniin. Minkään näköisiä pelihimoja ei ole enää ollut ollenkaan.

Rahat pääosin menneet nyt kodin laittamiseen, lemmikeihin ja säästämiseen, nyt kun ei matkustelu ole oikein vaihtoehto Koronan takia. Olen todella tyytyväinen miten asiat tällä hetkellä on. :P

Tsemppiä kaikille pelittömään kesään!
Msdreamer
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Msdreamer » 24.7.2020 19:27:50

482 päivää pelaamatta. VIISISATAA päivää pelaamatta häämöttää siis ihan nurkan takana!

Voin sanoa suoraan, että oon ylpeä itsestäni. Nollatoleranssin se on vaatinut. Ei pienintäkään panosta minnekään, koska kaikki triggeröi. Sama se on lääkkeiden ja tupakin kanssa mulla... Jos menen vähänkin kokeilemaan, niin sille tielle taas jäädään. Ajan ilman lääkkeitä ja tupakkia voi myös sanoa jo vuosissa. Kyllä olisi elämä tänä päivänä hyvin eri näköistä, jos en olisi kaikkia näitä lopettanut. Onneksi olen lopettanut. :P

Ei minkään näköisiä ongelmia ole tuottanut vaikka pelikoneetkin ovat jälleen auenneet. Lähinnä vaan ehkä harmittaa ongelmaisten puolesta. Saisivat viedä koneensa oikeasti roskiin.

Mulla on edelleen ote taloudestani. Kuukausisäästän ja ostinpa uuden autonkin. Kuukausisäästöt menee eri rahastoihin turvallisesti, eli jos joku aivopieru joskus sattuisikin ja ajatuisin pelaamaan, niin niitä rahoja en saa saman päivän aikana ulos. Voin suositella muillekin, lisäksi säästöt kerryttää korkoa sijoitettuna, toisin kuin pankkitilillä tekisi. (Entiselle) Peliriippuvaiselle tekee hyvää seurata rahojansa ja mikä parasta, säästöt luo taloudellista turvaa jos elämä yhtäkkiä yllättää. Velkani pelaamisistani olen pois maksanut jo jonkin aikaa sitten ja ne mitä hävisin, ei tule takaisin. Se oli ja meni. Tänään on näin hyvä : )

Tsemppiä hirveesti kaikille pelaamattomuuteen! Mä oon pystynyt, niin säkin pystyt!
Msdreamer
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja NuoriPelaaja » 9.8.2020 11:12:46

Eiköhän tuollainen moniongelmainen toisten neuvoja ole ratkennut jo aikoja sitten. Kovaa hehkutusta, mutta missä komppaajat. Näkee jo kilometrin päähän, että paskaa puhut.
NuoriPelaaja
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Msdreamer » 9.8.2020 11:25:33

Oho. Taisin suututtaa sinut sun omassa ketjussa. Laitan tähän muillekin nähtäväksi mitä kirjoitin Nuoripelaajan omaan aloitukseen:

"Samat sanat kuin Pokerilla ja ruletilla viestinsä alussa. Luovuta jo. Tosta ei tuu yhtään mitään, tai tuleehan siitä ja pelkkää pahaa.

Osaat selvästi analysoida paljon, mutta käytäntö on kaikkea muuta. Oikeastaan täysin päinvastaista kuin sun analysoinnit. Tuntuu että et oo vieläkään hyväksynyt että pelaaminen pitää lopettaa täysin. Nollatoleranssi! Nyt nöyränä hattu käteen ja kaiken maailman turhat itsetunnon nostattelut pois. Vasta sitten sulla noi oikeasti alkaa muutos. Mäkin kuvittelin lapsesta saakka jo, että pelaamalla tuun saamaan enemmän ja kaiken mitä halua. Ei. Vasta kun lopetin täysin, olen ekaa kertaa ollut rikas, henkisestä rikkaudesta puhumattakaan.

Koitin nyt puhua suoraan. Mulle ei aikoinaan muu auttanut. Eka kiukutti, mut sit tajus että vittu näin se on...."

En rupee pyytämään tätä anteeksi, koska tää tekee hyvää sulle. Tänne kirjoittaessasi saat monenlaisia neuvoja muilta riippuvaisilta. Se ottaa aikansa, kyse vain siitä koska alotat...
Msdreamer
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja NuoriPelaaja » 9.8.2020 11:42:43

Ole hyvä ja vastaa minulle, missä kohtaa puhun pelaamisen jatkamisesta blogini kahdessa viimeisessä tekstissä 8.8. En tykkää, kun vääristelet kirjoituksiani tahallisesti.

Anteeksipyyntöä en todellakaan tarvitse, enkä halua. Minulle riittää suorat lainaukset niistä kohdin, missä osoitan halua jatkaa pelaamista. Alahan keksimään niitä. Oletan, ettei niitä ole, kun vastasit tänne, etkä blogiini.

Toivottavasti sinulle ei tullut nyt niin paha mieli, että moniongelmainen "kuivilla ollut" ratkeaa tähän, kun vähän käy toista toisen blogissa vetämässä alas. Sitä saa mitä tilaa.
NuoriPelaaja
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Msdreamer » 9.8.2020 11:50:16

En nyt menisi takuuseen tuossa että kummalla täällä on ongelmia :roll:

Blogissasi sanoit että pelit on jatkuneet, velkaa on vaikka millä mitalla ja pelkäät pelaavasi tulevan perinnön myös. Siihen ihmiset sulle on vastannut. Jokainen voi käydä lukemassa itse sen, ellet sitten mene muokkaamaan tai poistelemaan.
Msdreamer
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja NuoriPelaaja » 9.8.2020 11:58:07

Onko pelko ja halu sama asia? Itsetunnon nostattelua 8.8. Miten olen sitä tehnyt?
NuoriPelaaja
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja NuoriPelaaja » 9.8.2020 12:05:08

"Tuntuu, ettet ole vieläkään hyväksynyt pelaamisen lopettamista". Mistä tämän päätelmän teit? Jokainen voi lukea 8.8. laittamani viestit blogiini ja pohtia, että onkohan tämä heitto ollut ihan loppuunastimietitty
NuoriPelaaja
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Msdreamer » 20.8.2020 22:29:05

1v 4kk 20päivää pelaamatta, eli se legendaarinen 500 päivän raja meni rikki :!: Ei muuta kuin toista samanlaista sitten perään.

Ilman tätä koronakriisiä meilla olisi ollut se Vegasin reissu taas näillä näppäimillä. En mene sata varmaksi sanomaan, mutta epäilen vahvasti että siellä "selkäranka" olisi katkennut. En jotenkin jaksa uskoa että olisin saanut niin hyvin itseäni prepattua pelaamattomuuteen. Tästä aiheestahan oli jo aikaisemmin viime vuonna juttua tässä mun ketjussa monen jäsenen kesken ja se herätti paljon ajatuksia. Oli miten oli, kun nämä rajoitukset tästä helpottaa niin se Vegasin reissu on siellä kyllä odottamassa. Olisi kyllä ihan uskomaton veto jos siellä en kolikon kolikkoa koneeseen laittaisi. Ehkä olisi aika ottaa vastuu siitä. En mä noissa muissakaan kaupungeissa/maissa koskaan reissatessa pelaa, Vegasissa vaan ei ole paikkaa jossa pelejä ei olisi. Muutenhan se on upein ihmisen rakentama kaupunki mitä olen koskaan nähnyt. Siellä on kaikki mitä mielikuvitus vaan voi keksiä.
Msdreamer
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Msdreamer » 14.9.2020 22:09:33

1v 5kk ja 15päivää pelaamatta.

Luin muutaman kirjoittamani viestin tähän ketjuun vuodelta 2018. Sillon oltiin kyllä syvissä vesissä ja pelit hallitsi ajatuksia. Onneksi ne ajat on ohi.
Msdreamer
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Chicha » 15.9.2020 07:17:09

Hyvä tahti, anna mennä vaan :D Sinuna kyllä miettisin vielä tuota Vegasia, mutta teet toki omat ratkaisusi. Onneksi ei hetkeen tule ajankohtaiseksi :wink:
Chicha
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Msdreamer » 19.9.2020 12:44:26

Chicha kirjoitti:Hyvä tahti, anna mennä vaan :D Sinuna kyllä miettisin vielä tuota Vegasia, mutta teet toki omat ratkaisusi. Onneksi ei hetkeen tule ajankohtaiseksi :wink:

Joo toi on kyllä iso juttu. Ja aion miettiä sen kyllä ihan kunnolla, kun sen aika taas koittaa. Sydän lyö tyhjää pelkästä ajatuksesta, että taas alkaisi sama ralli :oops:
Msdreamer
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Tiikeri75 » 21.9.2020 20:54:57

Yli 500 päivää! Vau! Upea saavutus!
Tiikeri75@meiliboxi.fi tiikeri75.webnode.fi/kuvagalleria
Pahan olon kalliolohkaretta ei saa kieritettyä mihinkään, kun on itse sen sisällä.
Tiikeri75
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Valtti