Olet täällä

25 vuotta riittää..

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: 25 vuotta riittää..

ViestiKirjoittaja gamban » 14.4.2021 23:42:11

Itsekkin huomaan paljon yhteistä tästä viimeaikaisesta keskustelusta. Itsellä takana vasta 2kk pelaamattomuutta, mutta vahvasti tuntuu että elämästä hävisi värit kun sen lopetti. Jotenkin tottunut siihen että pelijumalat määrittelee sen onko tulossa hyvä vai huono päivä. Voitat = sosiaalinen, itsevarma, ongelmat ratkeaa.
Häviät = depressio, sohvalta ei pääse juuri ylös, mikään ei kiinnosta, laittaa ne häviöt ns. Vintille ja ei käsittele niitä. Tuntuu tosiaan että jokin kuolee sisältä kun sen lopetti.

Syyllisyys ja riittämättömyyden tunne varmasti kumpuaa osittain vuosien itsepetoksesta, oman kontrollin menettämisestä. Ja Suomessa etenkin tuo raha on niin isossa roolissa kaikessa, etenkin vanhan perinteisen mallin mukaan, miehen täytyy elättää perhe ja olla se kenellä sitä on. Tottakai se aiheuttaa sitä tunnetta. Ja etenkin jos elämä on lähinnä selviytymistä veloista. Mutta kuitenkin ne ratkaisevat asiat on aina muu kuin raha.

Kuulostaa kuitenkin hienolta tuo että osaat nauttia pienistä asioista. Itsekkin toivon että joku päivä löydän sen. Tulee jotenkin lämmin fiilis lukiessani elämästäsi. Ole ylpeä itsestäsi!
Mikä ei tapa, se sattuu vit**ti
gamban
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 15.4.2021 23:55:54

Eilen kirjoitin näin:
Lupailen paljon, mutten lunasta mitään..

Nyt illalla tätä jäin mietiskelemään ja ymmärrän asian itse näin..
-> yritän olla parempi kuin olen..!?
Eli riitänkö tällaisena laiskanpulskeana ukkona :lol: lupaan tehdä paljon, aloitan asioita ja useimmat aloitukset jää kesken.. Paljon jää kyllä myös aloittamatta..

Silti kuljetaan matkaamme yhdessä..

Pitäis varmaan päästää irti menneestä ja aloittaa puhtaalta pöyältä rakentamaan tulevaisuutta..

Lupaus kerrallaan kohti parempaa :D

Tärkein lupaushan on ilmoille heitetty jo reilu 2 vuotta sitten - pelien loppuminen..
Se lupaus onkin pitäny yllättävän kauan :shock:

Taival jatkuu..
Peliriippuvainen tulen olemaan aina, mut pienin askelin kohti parempaa elämää..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja pelinainen » 16.4.2021 12:42:16

Gamban kirjoitat asiaa! Tsemppiä kauheesti sun uuteen elämäntilanteeseen. Menee aikansa ennen kuin uudet rutiinit ja elämäntapa löytyvät eron jälkeen.

PorcoRosso, löysit asian ytimen. Riität juuri tuollaisena, vikoineen kaikkineen! Meissä jokaisessa on omat vikamme, ja silti olemme arvokkaita juuri tällaisina.

Sun pelitön elämä tuo valtavasti energiaa ja positiivisuutta sun elämään, vaikkei sitä itse huomaa. Eron huomaisi jos alkaisit pelaamaan. Ja sitähän ei kannata edes harkita.

Tuo asioitten kesken jättäminen voi muuten johtua raudanpuutteestakin. Raudanpuute tuo joillekin uupumisen, mitään ei jaksa tehdä. Kannattaa yrittää saada rauta-arvot nousemaan.
pelinainen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 23.4.2021 23:41:25

Juu, hyvinkin voi olla raudan tarve suuri ja juurikin sen takia olen väsynyt.. Tahi sit syy voi olla ett meijjän pari vuotias lapsi ei nuku öitään yhteen putkeen, vaan heräilee tunnin välein ja oma uni jää vajaaks.. Voipi tietty olla myös syy molemmissa..??

Ferritiinin viitearvojen rajat on 28-370 ja miehillä on kuulema vaikea päästä pieniin lukemiin, ku meiltä puuttuvat kuukautiset :lol:
Mun kriittinen lukema on 4,8 :shock:

Jopa lääkäri sanoi ett lukema on aika alhainen ja pisti jatkotutkimuksiin.. Verta on viety käsivarresta jo toistamiseen ja muita tutkimuksia tehdään ens kuussa..

Yö venyy taas toivottoman pitkäks,
mut menossa 880 päivä ja
Taival jatkuu..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 28.4.2021 12:47:10

Sainko tänään ensimmäisen ittän..??
Vai kuulinko sen, mitä halusin kuulla..??

Taival jatkuu..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 1.5.2021 10:03:10

Tänään 887..

Tilipäivää odotellessa..

Sähkölaskun eräpäivä ehtii vanhentua ennen maksua, mut niin käy muutaman kerran vuojessa - en ole koskaan siirrättäny niistä eräpäiviä, eikä koskaan ole tullu muistutuksia laskuista..

Varmuudella 2/3 tilistä menee laskuihin, ehkä enemmänkin - tulossa lääkärin laskutuksia ym. normaalista poikkeavia.. Sitten ruvetaan ynnäilemään mihin rahat riittää ja mihin ei..

Veronpalautuksia tulee useampia satasia :shock: ja niille onkin jo loppu sijoitus paikka valmiina.. Kova yritys, jos saisi yhden satasen säästöön..!?

Autolainan maksu tän vuojen puolella kulminoituu kahteen seuraavaan palkkaan.. Toivon niiden riittävän, tai sit kitsastellaan kunnolla kesän jälkeen :lol:

Vielä on ed. tilistä joitain kymppejä tilillä :D No puoliso on maksanu enemmän loppu kuun menoista..

Loppuun vielä jännä asia..

Puolison palkka nousee miltei 200€/kk..
Tarkoittaen, ett mun laskupinon hinta nousee - ei mee tasan ongen lahnat elämässä..

Taival jatkuu..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Mävaan » 1.5.2021 10:46:15

Miten sun laskut kasvaa jos puolison palkka nousee? Vai tarkoitatko päivähoitomaksuja? Koska muuten en ymmärrä. Ilmeisesti ette vieläkään ole keskustelleet sun rahatilanteesta, kuinka se ahdistaa?
Ja jos sun rahat on oikeasti koko ajan loppu ennen seuraavaa tiliä, kannattaa lomarahojen ja veronpalautusten käytön kanssa oikeasti miettiä tarkkaan, mihin ne laittaa. Että jos on aikeissa ostaa jokin asia rahoilla, eikä maksaa sitä autolainaa, mieti kaksi kertaa, onko asia tarpeellinen. Säästöön mahdollisimman paljon jolloin on sitten varaa maksella vaikka niitä auton korjauksia.

Miten ootko ollu jo jatkotutkimuksissa? Löytyikö syytä alhasille arvoille?
Mävaan
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 2.5.2021 23:19:11

Yritetäänpäs vastata Mävaan viestiin..

Näinhän se on, ett päivähoitokulut nousee..

Parikin kertaa ollaan sivuttu puheissa heikkoa rahatilannettani, mut se johtuu tällä hetkellä vain autolainan nopeasta poies maksusta..
Tai sit siitä ett palkkaus on huono..
Puolison palkka korottuu noin 170€/kk :shock: ja omakohtainen edellinen palkan korotus oli jotakuinkin 10€/kk :lol: ett on meillä hieman eri lähtökohdat palkoissa, mut niin on kyllä työn vaativuudessakin!!

Aina on jotai ostettavaa..
Tällä hetkellä pitäis hankkia lapselle potkupyörä, no eihän se maksa kuin 50€..

Aina yritän päästä halvemmalla, kuten lapsen hiekkalaatikon täyttö - puoliso olis jo ostanu hiekkaa laatikon täyteen, mut mä sihtaan hiekkakasaa josta poistan kivet ja männynkävyt.. Näin saan hiekan ilmatteeks, mitä nyt aikaa menee enempi :)

Voi olla ett joudun vielä muuttamaan veroehdotustani, niin palautukset tulee vasta joulukuussa - joten niiden käyttö tarkoitus muuttuu..
Lomarahoista täytyis maksaa suurin osa kiinteistöveroista ja lomailu 8)

Säästössä on viime vuoden puolella ollu parhaimmillaan tasan tuhannen euroa.. Mut nekin on huvenneet jo alle 3sadan - ihan vaan laskuja maksellessa.. Tarkoitus olisi saaha vähintään 7sataa säästöön, mut minkäs teet..

Mitä rauta-arvoihini tulee - niin itse tiedän 99% varmuudella miks ne on mitä on..
Mut lääkäri ei usko teoriaani :lol: joten tarkemmat tutkimukset alkavat vajaan 15 tunnin päästä..
Vähän tietty jännittää jos olenkin väärässä ja se 1% toteutuu..!?

Väsy painaa, kun lapsi ollu taas viikon kipeänä ja yöt ollu katkonaisia unien suhteen.. Vaikkakin jaamme yövuorot työvuorojemme mukaan.. Niin ei sitä silti itse ainakaan kunnolla nuku, vaikka puoliso hoitaakin lasta yön..

Taival jatkuu kohti 900..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 7.5.2021 13:09:23

Tänään 893..

Palkkapäivä ohitettu..
Yli 1100€ meni :shock:
Kiitos lomarahojen jäi vielä 600€..

Tässä vaiheessa jotku sanoo ett rahat riittää helposti - ku vaan putjetoit ne..

Tänään kauppaan varmaa rahan menoa 4 vaippa-askia 32€ + muut listan pakolliset ostettavat 25€ = 57€..
Sit päälle pitäis ostaa jotain syötävääkin??
Yks satanen hujahtaa tuosta noin vaan ja se riittää viikonlopuks :lol:

Eli kuukausi ja 500€
Varmoja laskuja tulossa 70€ + sähkölasku (sen 100€) jonka joko maksan tän kuun palkasta, tahi eräpäivän jäläkeen ens kuussa..
Jos maksan oikeaan aikaan, niin jää n. 330€ ja se on jo vähän!! Siis 10€/päivä..
+ tulevat lääkärikäynti maksut..

Siinä ku käy tankilla, niin menee melekein viikon putjetti :roll:

Entä rauta-arvot..
Olin oikeassa miksi näin on käyny..
Ensimmäinen lääkäri käyty..
Toinen lääkäri tulossa ja keskustellaan asiasta syvemmin..
Teen sitten päätöksen - miten edetään..!?
Ehkä kolmas lääkäri ja leikkaukseen..??

Tämän hetkinen elämä pyörii hyvinkin pitkälti jaksamisen ympärillä..
Taas aloitetaan lapsella unikoulu ja se tarkoittaa vielä lyhyempiä unia :lol:

Entä pelit..??
Sinne ne on jääny taakse, menneeseen..
- automaatit ei innostele enää
- nettipelit ei innostele enää
- veikkauksen TAITOpelit innostele edelleen hetkittäin.. esim. tulevat jalitsun EM-kisat :twisted: ja se hemmetin vakio..

Taival jatkuu..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Mävaan » 7.5.2021 15:19:19

Minä oon yksi joka sitä budjetointia aina huutelee, vaikka en itsekään siinä onnistu :lol: oon laskenu et 100e/vko pitäisi riittää. Vaan ei se näköjään taaskaan riitä, mullakaan. Toki oon ihan holtittomasti
käynyt ruokakaupassakin, miettimättä yhtään mitä ostaa. Tilillä tällä hetkellä 80e ja palkka tulee vkon päästä. Ei muuten, mutta jos auto pitää tankata... Mulla tulee olemaan samat ongelmat rahojen kanssa kuin sullakin, kesän jälkeen. Ei muuten, mutta kun on velkaa, pitää saada jotenki vielä yhdisteltyä että rahat riittävät.

Kerta sun rahatilanne on näköjään krooninen ja johtuu pienestä palkasta eikä liian isoista veloista, niin jollei menoja voi karsia, voisiko työpaikan vaihto auttaa? Tai voitko omassa työssä pyytää palkankorotusta? Tai siis olisiko olemassa töitä muualla, paremmalla palkalla? Kaikillehan se ei ole vaihtoehto, varsinkaan näin korona-aikana...
Mä itse teen nyt 12-13tuntisia työpäiviä ja onhan tää suoraansanoen helvetin raskasta. Mutta vaan väliaikaista ja mitä enempi palkkaa, sitä enemmän saan velkoja maksettua. Että sinuna harkitsisin myös, jos mahdollista, vaikka yksi vloppu/pari iltaa viikossa, niin saisi lisäeuroja.
Mävaan
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 7.5.2021 23:55:47

Työpaikan vaihto on käyny joskus mielessä, muttei rahan vaan mielenterveyden takia.. Oli pikku-pomona niin mulukku ukko ett kukaan työyhteisössä ei pitäny hänestä :lol:

En tee 37,5 tunnin viikkoja ja oikeastaan ihan hyvä niin.. Jää enemmän vapaata aikaa :D
ja sitä tarvitaan kunha lapsi tuosta kasvaa..

Työtä on jo iltaisin ja viikonloppuisin, ilman niistä saatavia lisiä en pärjäisikään.. Itse asiassa mulla taitaa olla työpaikan paras tuntipalkka, jos pomoja ei lasketa mukaan.. Mut korotuksia on turha pyydellä, ne tulee tes:sin mukaan ja on aina pirun pieniä ne korotukset..

Eiköhän tuo työpaikka ole loppusijoitus paikkani eläkkeelle asti - eli reilut 20 vuotta.. Siinä ajassa ollaan saatu talo maksettua ja toivottavasti kasvatettua lapsi kunnialla oman elämänsä syrjään kiinni :mrgreen:

Autolainaa maksoin tässä kuussa normaalia vähemmän, mut laskin sen kuitenkin riittävän vuoden loppuun maksettaessa..
No maksoin 1/4 kiinteistöverosta, eli yhteensä enemmän kuin normaalisti..

Lapsen potkupyörä saadaankin vähän käytettynä, jos hinta oikea - niin säästöä tulossa ja luultavasti puoliso ostais sen..??

Ed. tilistä mulla jäi kokonainen kymppi 8)
Niin sehän on jo voittoa, ku peli aikoina ei jääny useinkaan yhtään mitään..

Näillä mennään ja Taival jatkuu..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 16.5.2021 14:51:03

Juuri töistä päästy ja siinä ne 4 pelikonetta (ennen 9) on taas käynnissä..
Ketään ei näy pelaamassa :twisted:

905 päivää sitten olisin kurvannu pelaamaan ja kotiutunut taas kymppejä köyhempänä..

902 päivää se otti 8)
Tänään ei ollu minkäänlaista halua kääntyä pelaamaan..
Onko sisäinen palo saatu sammutettua??

Vettä tulee taivaan täydeltä - tulkoon :D

Taival jatkuu..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 25.5.2021 21:20:20

Silloin ku pelit (pakosta) lopetin..
Lupasin itselleni, ettei lapseni tarvitse nähdä minun pelaavan..
Vietän enemmän aikaa pienen perheeni kanssa..
Näin on käynyt..

Voisin taas kirjoittaa vähistä rahoista..
Mut en..
Tänään on juhlan paikka :roll:

Sillä tänään kuului niin - ikkä kuin itkä :D
Siinä palkitsevat sanat taipaleellani..
Jota kulunut nyt 911 päivää..

Taival jatkuu..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 6.6.2021 13:52:48

Tässähän pääsee ihan rikastumaan :roll:
Toinen kuukausi putkeen, ku tilillä kymppi ennen seuraavaa tiliä..
Pääsin tähän, ku kk:n 10 viimosta päivää vingutettiin puolison visaa :lol:

Taival jatkuu..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 5.7.2021 20:20:34

Pari päivää sit ohitin 950 päivän rajapyykin..
Tuhatta lähdin tavoittelemaan heti alkumetreiltä :mrgreen: eli kaikki tahi ei mitään menttaliteetillä..

Jos en osta mitään 50 tuntiin, niin mullahan jää palkasta jo 35€ seuraavan tilin lisukkeiksi.. No ei tuo paljoa lämmitä ku laskuja on miltei enemmän ku palkkaa on tulossa :lol: mutta näillä mennään..
Kesälomaankaan enää ku 6 viikkoa, toiv. silloin olis paremmat kesäkeli - eli +20..

Elämää potkii eteenpäin päivä kerrallaan, taival jatkukoon..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

EdellinenSeuraava

Paluu Valtti