Olet täällä

Mistähän sitä aloittaisi

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Mistähän sitä aloittaisi

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 15.4.2019 09:43:22

NewYork77 kirjoitti:Tuo sun alkuperäisen lainan korko taitaa olla kuukausikorko, niin kuin vipeissä monesti on, ja tuon toisen laina korko on vuosikorko.
Itseäni tuskastuttaa juuri se, että velkoja on reilusti yli 100000 e ja moneen paikkaan - tästä johtuen mulla ei enää ole mahdollisuutta maksaa isompia eriä, eivätkä korkeakorkoiset lyhene. Luottokortteja on 4 kpl, 4000-10000 e välillä, kiinteitä lainoja 6000 - 28000 e 4 kpl, limiittejä, joissa 30%:n vuosikorko, 2 kpl, 5500 - 7200 e, vippejä 3 kpl 1500 - 3200 e, vuosikorko 60 -238%... Kortit ja limiitit tapisa :( . Stressaa ihan järkyttävän paljon.

Aloittaisin siitä, että jättäisin noi vipit maksamatta. Koska tosiaan ennenkuin olet jättänyt maksamatta niin eivät tarjoa mitään maksusuunnitelmia. Ja vaikka eivät tarjoaisi siltikään, niin perintätoimiston kanssa saat keskusteltua pienemmät maksuerät ihan varmasti. Toki uskon, että lähes jokainen vippifirma tarjoaa nykyään ennen perintää tuota heidän omaa maksuohjelmaansa, koska perintä tulee myös heille kalliiksi. Silloin saat tuon koronkin varmasti pienemmäksi Ja siitä ei mene luottotiedot.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 9.5.2019 14:59:01

Toviin ei ole tullut kirjoiteltua.

Viimeksi kirjoitin siitä, että sain yhteydenoton eräältä velkojalta ja nyt tosiaan tuo kulutusluotto on muutettu järjestelylainaksi, maksuaika 36kk ja korko tosiaan vain reilun prosentin kuukaudessa, todellinen vuosikorkokin alle 20%. Parempaan suuntaan siis oon menossa, pelit ei oo edes pyörinyt mielessä ja toivoa edelleen on. Muulla elämän osa-alueella onkin ollut myrskyisää, mutta pakko ottaa vastaan kaikki paska mitä elämä tuo tullessaan. Ja yrittää vain uskoa parempaan huomiseen.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Yksiniistä » 26.5.2020 16:33:45

Miten menee?
Yksiniistä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 14.4.2021 07:34:20

Päätin tulla pitkästä aikaa piipahtamaan täälläkin. Lähes kaksi vuotta on kulunut siitä, kun viimeksi tänne kirjoittelin.

Hyvin menee, velkaa on edelleen, mutta niiden maksamisessa ollaan pysytty aikataulussa, luottotiedot on edelleen kunnossa ja nyt kun katson aikaa taaksepäin niin olen erittäin kiitollinen, etten uskonut silloin niitä ohjeita, jotka velkaneuvonta minulle antoi ja päästänyt velkoja valumaan ulosottoon. Se perintään päästämäni luotto on 10 erän päästä maksettu. Samoin kuin vippi/saldon kanssa sovittu maksuohjelma.pankkikainaa on jäljellä vähän reilu 2000e, eli se on vuoden päästä maksettu. Siten on tuo monobank, (nykyinen brabank) sinne maksamatta kuutisen tonnia. Sitten alan maksamaan tuota norwegianin luottoa tai käyn pankissa kyselemässä uutta lainaa sen maksamiseen. Elämä näyttää vähän turhankin valoisalta, jos näin voisi sanoa :D mulla on paperilla noi maksusuunnitelmat ja on ollut erittäin vapauttava tunne joka kuukausi, kun olen saanut erän maksettua, niin vetää viiva erän päältä sen merkkinä, että se on maksettu. Nyt kun viivoja on enemmän kuin avonaisia kohtia, tuntuu todella hyvältä. :) pienestä ihminen saa hyvänolon tunteen :lol: :lol: monesti pyörittelen noita papereita ja katselen, että mistä on lähdetty ja missä kohtaa nyt ollaan :lol:
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Mävaan » 14.4.2021 16:05:40

Moi! Kiva kun tulit kertomaan miten menee. Luin koko ketjun läpi ja tälläset antaa itselle toivoa, että tulen selviämään velkojen maksusta! :) Oon tosta velkaneuvonnasta myös kuullut että lähes aina sieltä neuvotaan päästämään ulosottoon jos vähänkin enemmän lainoja tai niitä on useampia, Jos nimittäin ei takuusäätiön takaus onnistu. Sielä ilmeisesti on aika jyrkkä kanta yhdistelylainoille muuten, ehkä se on ennakointia, että jos ihminen ei selviäkään ja ottaakin lisälainaa, parempi neuvoa jo heti sinne ulosottoon :lol:
Mutta luulisin, että jos säkin olisit ulosottoon päästänyt, kaikki ei ehkä vieläkään olisi sielä ja todennäkösesti summa ei olisi myöskään vielä pienentynyt, toisin kuin nyt kun maksat itse.

Saako kysyä, paljon sulla nyt on velkaa kokonaisuudessaan? Ootko kysynyt pankista yhdistelylainoja? Tuli mieleen, kun nyt Nordeakin mainostaa sitä lainansiirtopalvelua ja heillä kuitenkin kohtuulliset korotkin. Ja jos sulla on tollasia muutamia tonneja jostain maksamatta, niin sellaistahan kannattaa yrittää maksaa välillä vaikka vähän enemmän, jollei joka kuukausi, saisit nopeammin lainat veks!
Mävaan
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ytrewq » 14.4.2021 19:26:40

Jos on keskitulonen tai sen alle ei rahat oikeen tahdo riittää isoille summille maksusuunnitelmia. Olette varmaan sen itsekin huomannu. Ulosotossa ollessa saa kumminkin mahdollisuuden toimeentulotuen hakemiseen.
Kirveelle olisi töitä!
ytrewq
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pelinarkki » 15.4.2021 19:38:15

Moikka

Luin ketjun läpi ja mahtava että olet pystynyt lyhentämään velkoja ilman ulosottoa. Itsellä sama savotta edessä joten perässä tullaan.
Samaa olen huomannut että velkaneuvojat antavat usein neuvon että päästä velat ulosottoon. Onko se aina se järkevin vaihtoehto? Ehkä on tai ehkä ei mutta omalla kahdallani laskin että vaikka velkaa pyöreästi on noin 58k, tulee velkojen maksu olemaan nopeampaan kuin ulosotossa. Toki siihen vaikuttaa niin moni asia että ei voi soveltaa samaa sääntöä kaikkien kohdalla.
Tsemppiä sinne :)
https://kohtivelatontatulevaisuutta.blogspot.com
Pelinarkki
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Edellinen

Paluu Valtti