Olet täällä

Mistähän sitä aloittaisi

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Mistähän sitä aloittaisi

ViestiKirjoittaja Tiikeri75 » 16.2.2019 01:40:25

Tervetuloa tänne sivustolle, Elämähukassa! Voimia sulle!

Hyviä neuvoja oletkin jo saanut, mutta haluan vielä sanoa oman
kokemukseni perusteella, että parasta on olla hätiköimättä ja
kiirehtimättä velkojen kanssa. Mulle ainakin kävi niin, että kun
aloin yrittämään paniikissa maksaa mahdollisimman nopeasti
kaikki pois niin sain vain pahemman sotkun lopulta aikaan.
Yritin saada jonkin velan vuodessa maksettua suoraan
vippifirmaan, kun olisi ollut viisaampaa maksaa se vaikka
triplasummana viidessä vuodessa perintätoimistolle. Se jäi
lopulta maksamatta kokonaan ja eteni sitten ulosottoon, jota
kautta hoitui pois kaikkine lisäkuluineen. Olisin säästynyt
paljolta masennukselta, ahdistukselta ja itsetuhoisuudelta,
kun olisin heti alussa tehnyt riittävän ”pessimistisen” maksusuunnitelman
perintäfirman kanssa.
Eli sellaisen, jossa jää rahaa ruokaankin niin, ettei tule sitä paniikkia
saada hoidettua velkoja nopeasti pois.

Oikeille pankeille järkevänkokoisilla kuukausierillä maksaminen on
parasta. Vippifirmojen järjettömien ehtojen mukaan maksaminen
taas on pahinta. Ne pitäis kyllä kokonaan lailla kieltää Suomesta.
Sumukaudellani tuli parisenkymmentä vippifirmaa ja muka
paremmaksi naamioitua mutta oikeasti samaa joustoluottofirmaa
kokeiltua ja kantapään kautta asioita opittua.
Tiikeri75@meiliboxi.fi tiikeri75.webnode.fi/kuvagalleria
Pahan olon kalliolohkaretta ei saa kieritettyä mihinkään, kun on itse sen sisällä.
Tiikeri75
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 18.2.2019 09:04:59

Kiitos vastauksesta.

Mulla tosiaan ei ole vielä mitään mennyt perintään ja sitä kyselin tuolla aikaisemmin, että olisko näillä järkyttävillä koroilla viisaampaa päästä niitä velkoja perintään ja maksaa sieltä sitten pois. Tuntuu niin turhauttavalta kun tosiaan suurin osa siitä kk lyhennyksistä menee pelkkiin korkoihin ja velka itsessään ei lyhene, sitten taas seuraavassa erässä sama homma. En ole tehnyt vielä mitään päätöksiä, miettinyt kyllä erilaisia vaihtoehtoja, mutta siihen se sitten on jäänytkin.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 19.2.2019 08:18:32

Tänään tuli täyteen 5 viikkoa pelaamattomuutta. :D hitaasti, mutta varmasti.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Yksiniistä » 19.2.2019 12:35:16

Hienoa että pelit on pysyneet poissa! :) oletko soittanut velkaneuvontaan? Äkkiseltään kuulostaisi, että ei ole järkevää käyttää rahaa pelkkien korkojen maksuun.
Yksiniistä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 20.2.2019 10:25:28

Yksiniistä kirjoitti:Hienoa että pelit on pysyneet poissa! :) oletko soittanut velkaneuvontaan? Äkkiseltään kuulostaisi, että ei ole järkevää käyttää rahaa pelkkien korkojen maksuun.

Olen tarkoituksella lykännyt tuota velkaneuvontaan soittamista, typerää tiedän. Jotenkin kynnys sinne soittamiseen on vaan niin hirveä suuri, mutta ajattelin tässä lähipäivinä rohkaista itseni ja ottaa luurin käteen. Mulla on hirveen energinen olo koko ajan päällä, kaikkea pitää saada tehtyä heti just nyt ja töissäkin on joku turbovaihde päällä. Siis ihan erilainen minä kuin aikaisemmin, joten oon nyt nauttinut tästä vapaudentunteesta ja antanut vaan palaa :lol:
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja vempula91 » 20.2.2019 14:23:13

Kannattaa kyllä pikimmiten ottaa yhteyttä velkaneuvontaan, menee jonkin verran ennen kuin keskustelemaan pääsee. Sama olisi itsellä edessä. Toisaalta kyllä tiedän että nykyisillä tuloilla on turha esim. Takuusäätiön tuesta haaveilla, mutta josko talous- ja velkaneuvonta saisi edes omaa päätä selvitettyä hieman..
vempula91
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 23.2.2019 05:21:56

Tuntuu kuin kasa pskaa olisi tipahtanut niskaan. Kumppani on velkakierteessä. Siis perintätoimiston lappuja on vinot pinot. Erilaisia kulutusluottoja, pikavippejä, kaikkea mahdollista. Summat useita tonneja per paikka. Uostakin tullut jo maksuvaatimuksia. Olen kyllä ihmetellyt, että mistä rahaa muka riittää koko ajan ja yrittänyt kysellä, mutta saanut kaikenlaisia vastauksia. En halua edes tietää miten tähän on päädytty. Olen sanaton. Olo on todella epätoivoinen. Eniten sapettaa se, että hänellä tuntuu olevan hälläväliä-asenne. Toisaalta mulla ei ole oikeutta tuomita, olenhan mä itsekin mokannut. Yritän päästä tästä järkytyksestä yli ja miettiä, miten asiasta voisi keskustella niin, että sieltä tulisi totuus eikä valheita. :shock:
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Paska kaveri » 23.2.2019 22:39:41

Miten menee? Mietin vaan kun tuossa ekassa viestissäs puhuit ongelmien pakenemisesta pelaamalla niin ajattelin heittää tähän väliin tsemppiviestin jos siitä nyt mitään apua on.
Itse olen siitä onnellisessa tilanteessa, että voin olla (nykyään) täysin avoin kumppanilleni ja se on todella helpottavaa ja ilman avoimuutta pelaamattomuuteni tuskin onnistuisi. Toivottavasti tekin saatte asiat käytyä läpi ja että kävi miten kävi, pysyt pelaamatta.
Paska kaveri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 24.2.2019 11:36:00

Tsemppiviestit on aina positiivinen asia.

Hyvin menee. Ei mulla ole mitään peliajatuksia tullut. Ratkaisuja asioihin oon yrittänyt keksiä. Ja kun en tosiaan sitä pankkilainaa tähän väliin saa, niin kilpailutin pari päivää sitten näitä netistä löytyviä lainapaikkoja. Parhaan tarjouksen tähän asti olen saanut fixuralta, todellinen vuosikorko 37,17% ja maksuaika 2 vuotta. Korko on suuri, tiedän, mutta silti paljon pienempi mitä tällä hetkellä noissa kulutusluotoissa. Ja tällä yhdellä lainalla saisin noi kaks yhdistettyä ja kuukausierä puolet siitä, mitä maksan nyt noita kahta, eli voisin maksaa suurempaa summaa kuin minimiä jolloin tuo laina-aika lyhenisi ja vaikuttaisihan se myös korkoihin. Siellä oli vielä käsittelyaikaa jäljellä, joten odotan sen loppuun ja katson sitten rauhassa, että mitä teen. Joka tapauksessa nyt pakko saada nuo kulutusluotot yhteen könttään, koska niihin menee kuukaudessa jo 600 e ja korkoihinhan ne rahat menee . :shock:

Ja olenko minä nyt sitten iha paska ihminen, jos ajattelen, että keskityn hoitamaan itseni kuiville tästä paskasta ja annan toisen sössiä omat asiansa niin paljon kuin haluaa. Apua olen moneen otteeseen tarjonnut ja kysynyt, että mikä tilanne ja koska olen saanut vain valheita, niin miksi minun pitäisi stressata tällä asialla?
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Paska kaveri » 24.2.2019 13:07:26

Kiva kuulla, että pysyt positiivisella mielellä ja etsit aktiivisesti ratkaisuja tilanteeseesi :D Oot ollu viikon kauemmin pelaamatta ku meikäläinen ja teksteistä päätellen aika samalla asenteella, ettei tää nyt oikeesti ole niin vaikeaa ni jonkunlaista hengenheimolaisuutta tunnen sua kohtaan.

Ite taisin saada aikoinani tuolta Fixurasta kaksi viidentonnin lainaa joista maksoin pari erää ennenkuin päästin ne ulosottoon. Oikeestaan ainoat vipit, joiden maksamatta jättäminen hieman harmitti kun ovat kuitenkin "tavallisilta ihmisiltä". No, nimimerkkini taisi olla joku "peluri" tms. ja hain lainaa "pokeriammattilaisuuteen" hirveällä paskanjauhamisella, joten eivät voi kyllä kuin itseään syyttää kun semmoiselle rahansa antavat :lol: Mutta motivaatio on nykyään kova hoitaa nuo asiat kuntoon ja toivottavasti tässä aikojen kuluessa myös he saavat uo:n kautta meikäläiseltä rahansa takaisin.

Ja mitä tulee tuohon "itsekkyyteen", niin et mielestäni todellakaan ole sitä. Eli ensiksi itselle happinaamari päähän, ennenkuin rupeaa muita auttamaan.
Paska kaveri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 24.2.2019 16:42:05

No Ohhoh. Ai sinne pitää antaa jotain selityksiä, että mihi ne rahat käyttää :!:

Luinkin Googlesta kun ihmiset kertoivat, että suurinosa lainatuista rahoista on jäänyt saamata ja odottelevat niitä ulosoton kautta saatavaksi. Surullista toisaalta.

Edelleen ihmettelen, että kun tämä lopettaminen oli tosiaan näin helppoa, niin miksi en siihen aikaisemmin pystynyt. Toki tämä mun vajaa 6 viikkoa on suht lyhyt aika, mutta aion pysyä vahvana ja pitää pääni.
Ehkä minäkin tarvitsin vain sen pohjakosketuksen, ennekuin koin sen lopullisen heräämisen ja tajusin, että nyt täytyy oikeasti tehdä asioille jotain. Voidaan vastedes siis tsempata toinen toisiamme :)
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 25.2.2019 17:45:38

Niinhän siinä sitten kävi, että sain sieltä fixurasta kielteisen päätöksen :x tämän jälkeen iski armoton vitutus päälle. Hetken jo kävi mielessä, että menenpäs pelaamaan, mutta jotenkin sain itsehillinnän pidettyä ja edelleen päivät pitää paikkaansa. Ajattelin siinä, että en halua tulla tänne kertomaan, että olinpas heikko ja annoin pirulle vallan, kun juuri eilen viimeksi mainostin, kuinka helpolta tää on tuntunut. Nyt yritän purkaa tämän olotilan johonkin muuhun ja keksiä jonkun ratkaisun tähän asiaan.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 28.2.2019 04:15:48

Toivottavasti joku fiksumpi osaa neuvoa. Jos nyt teen niin, että irtisanon noiden kahden, suomilimiitin ja vippi.fi luottotilit, niin meneekö ne laskut perintään eikä ulosottoon? Perintään siirtyessä tuo korko kai lakkaa juoksemasta joka kuukausi ja tästä maksamisesta tulee oikeasti kannattavaa. Molemmissa noissa on todellinen vuosikorko 139-190% väliltä. :shock: tuota suomilimiittiä näyttäisi perivän joku perintätoimisto kallio joka pikaisella googletuksella näyttäisi olevan samaa puljua ko. Firman kanssa :shock: perintätoimiston kanssa kai pystyy jonkinlaisen maksuohjelman sopimaan ja näin ollen mulla voisi oikeasti olla mahdollisuus selvitä näistä. Vai yritänkö ensin neuvotella noiden kanssa udet maksusopimukset, mutta katkaiseeko sekään sitten tota korkojen juoksua? Viime yönä ahdisti taas niin paljon, että en saanut nukuttua.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 28.2.2019 14:55:18

Yritinpä siinä sitten saada jotain neuvoja tähän asiaan takuu säätiöstä. Yhtä tyhjän kanssa. Sieltä neuvoja kysyi, että olenko ajatellut jos vain päästäisin kaikki velat ulosottoon ja sieltä sitten maksaisin 1/3 palkasta velkoja pois. Tuohon kulutusluottojen perintään päästämiseen en saanut oikein mitään vastausta. Menenpä nyt suomiliimitin ja vippi.fi sivuille keskustelemaan näiden kanssa asioista.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Paska kaveri » 28.2.2019 15:21:22

Tiedän kyllä tuon ahdistuksen määrän ku aikoinaan yritti puljailla noiden lyhennysten kanssa. Ei se oikeesti ole huono neuvo antaa niiden kaikkien mennä ulosottoon. Voin kertoo, että stressi helpotti samantien, kun tiesi että kuukaudessa jää jotain käteenkin millä elää.

Eikä tuo luottotietojen menetys ole kyllä elämääni paljoa hankaloittanut. Kämpän saamiseksi olisi tarvinnut kahden kuun takuuvuora maksaa, jos ei olisi avopuolisoni nimiin tehty sopparia ja uusi duunipaikkakin irtosi ilman kyselyjä, vaikka se vähän kyllä kuumottikin.

Mutta mitä nyt päätätkin tehdä, niin tsemppiä äläkä yöuniasi menetä noiden takia. Nuo asiat kyllä järjestyvät, kunhan pidät tuosta pelaamattomuudesta kiinni.
Paska kaveri
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Valtti