Olet täällä

Mistähän sitä aloittaisi

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Mistähän sitä aloittaisi

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 22.3.2019 20:26:51

Tulin nyt tänne purkamaan ahdistustani. Parin päivän takaisen palkkapäivän jälkeen tilille jäi 30(!!!) e laskujen maksun jälkeen. :shock: ahdistaa, ahdistaa, ahdistaa. Tekisi taas mieli lyödä päätä seinään, huutaa, itkeä. Mutta se ei auta. Taas mietin kuinka tyhmä mä olen ollut, miten ole vetänyt itseni tälläiseen suohon ja onko mulla enää mahdollisuutta nousta täältä.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Heikko87 » 22.3.2019 21:06:55

Elämähukassa kirjoitti:Tulin nyt tänne purkamaan ahdistustani. Parin päivän takaisen palkkapäivän jälkeen tilille jäi 30(!!!) e laskujen maksun jälkeen. :shock: ahdistaa, ahdistaa, ahdistaa. Tekisi taas mieli lyödä päätä seinään, huutaa, itkeä. Mutta se ei auta. Taas mietin kuinka tyhmä mä olen ollut, miten ole vetänyt itseni tälläiseen suohon ja onko mulla enää mahdollisuutta nousta täältä.

Samat fiilikset täällä. Palkkapäivään vielä viikko ja tiedän että lähes sama tilanne laskujen jälkeen. Tänään ollut huono päivä, mielessä pyörinyt kuukauden takainen tilanne kun olin kotiuttamassa isohkoa voittoa joka olisi pelastanut rahatilanteeni. No kotiutuksen peruutus ja voitot takasin jonka jälkeen vielä luottokortit tappiin. Miten voi ihminen olla niin sairas!
Jotain positiivista jos pitää sanoa niin onneksi tajusin lopettaa. Nyt viikon pelaamattomuuden aikana tajunnut miten huonosti voin kun pelasin.

Kyllä sä selviät suostasi! Mä jotenkin toivon että pystyn joskus vuosien päästä katsomaan tätä asiaa taaksepäin ylpeydellä että selvisinpä tuostakin suosta. Enkä tarkoita että olisin ylpeä pelaamisesta, vaan siitä että selviän lainoista ja näistä hirveistä oloista.
Heikko87
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 22.3.2019 21:44:58

Heikko87 kirjoitti:
Elämähukassa kirjoitti:Tulin nyt tänne purkamaan ahdistustani. Parin päivän takaisen palkkapäivän jälkeen tilille jäi 30(!!!) e laskujen maksun jälkeen. :shock: ahdistaa, ahdistaa, ahdistaa. Tekisi taas mieli lyödä päätä seinään, huutaa, itkeä. Mutta se ei auta. Taas mietin kuinka tyhmä mä olen ollut, miten ole vetänyt itseni tälläiseen suohon ja onko mulla enää mahdollisuutta nousta täältä.

Samat fiilikset täällä. Palkkapäivään vielä viikko ja tiedän että lähes sama tilanne laskujen jälkeen. Tänään ollut huono päivä, mielessä pyörinyt kuukauden takainen tilanne kun olin kotiuttamassa isohkoa voittoa joka olisi pelastanut rahatilanteeni. No kotiutuksen peruutus ja voitot takasin jonka jälkeen vielä luottokortit tappiin. Miten voi ihminen olla niin sairas!
Jotain positiivista jos pitää sanoa niin onneksi tajusin lopettaa. Nyt viikon pelaamattomuuden aikana tajunnut miten huonosti voin kun pelasin.

Kyllä sä selviät suostasi! Mä jotenkin toivon että pystyn joskus vuosien päästä katsomaan tätä asiaa taaksepäin ylpeydellä että selvisinpä tuostakin suosta. Enkä tarkoita että olisin ylpeä pelaamisesta, vaan siitä että selviän lainoista ja näistä hirveistä oloista.

Noin minäkin olen yrittänyt ajatella, mutta vaikka toisinaan pystyn olemaan positiivinen, niin raaka totuus on, että 85% ajasta mua ahdistaa ja stressaa tulevaisuus ja se, miten näiden kanssa selviää. Ja tuntuu, että valoa tunnelin päässä ei näy. Jatkan huomenna kirjoittamista.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Msdreamer » 22.3.2019 23:09:34

Hyvin sanottu tuo, että voisi sanoa, että ”selvisimpä tuostakin suosta”. Niimpä, ei nää ole maailmanloppu, joku päivä nää ongelmat vielä helpottaa, mutta sinne on taisteltava.
Still searching for freedom.
Msdreamer
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 31.3.2019 08:13:54

Hämmentävää. 26.3 pelittömät 10 viikkoa takana. Olen erittäin hämmentynyt. Töitä on tullut painettua, joten en ole tänne kerinnyt kirjoittelemaan. Taas on menossa ns. Nopeat päivät, eli päivät jolloin mulla on energiaa tosi paljon ja tunnen voivani selviytyä tästä kaikesta. Eiköhän se paska olo sieltä perässä laahaa taas ja saa mielen matalaksi. Tähän on jo niin tottunut, joten osaa varautua. :lol: :lol:

Ihanaa kun lumet sulaa ja kesää kohti mennään, muistakaa kaikesta huolimatta nauttia elämästä, teillä kaikilla on siihen oikeus. <3 kun yrittää löytää jokaisesta päivästä edes yhden positiivinen asian, Niin se kantaa pitkälle ja hetken kuluttua huomaa, että niitä asioita on oikeastaan paljon enemmän.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 10.4.2019 15:32:25

Kyllä tuntuu hitaasti menevän asiat eteenpäin. Odotan edelleen tuon yhden kulutusluoton siirtymistä perintään, mutta näköjään vitkuttelevat ja vitkuttelevat jotta saavat kaikki korot nyhdettyä. Tuo maksumuistutuksen eräpäivä tuli vastaan maanantaina ja tänään kyselin, että koska laittavat koko summan perintätoimistolle, niin vastasivat, että luoton purusta lähtee ilmoitus loppukuusta postitse jonka jälkeen on vielä 2 viikkoa aikaa maksaa se maksamaton erä (joita on siis siihen mennessä erääntynyt jo kolme, mutta pitäiisi maksaa vain yksi :lol: :lol: ) ja jos sitä ei maksa niin sitten pari päivää sen jälkeen tuo siirtyy perintätoinistolle. Kuulemma joskus toukokuun puolivälissä sitten. :shock: kauan kestää kun tosiaan helmikuun alussa olen viimeksi sinne maksanut :!: huvitti kun siinä muistutuslaskussa oli maininta, että voivat ilmoittaa rekisteriin jotta maksut on laiminlyöty. Niin minne rekisteriin? Kysyin vielä asiakaspalvelusta jotta tuleeko siitä joku merkintä jonnekin jos päästän koko luoton menee perintään ja sieltä sanoivat, että ei tule. Kysyin miksi heidän laskussaan sitten lukee näin, niin ei kuulemma osaa vastata, mutta voi antaa sähköpostiosoitteen ylemmälle taholle josta voin asiaa tiedustella.

Muuten menee hyvin, en ole ehtinyt hirveästi edes noita velkoja miettiä, koska elämässä on tällä hetkellä niin paljon kaikkea muuta, mikä tietysti on positiivinen asia.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja vempula91 » 11.4.2019 10:16:32

Jossain kohden tuli kanssa vastaan tuo rekisterisysteemi. Eli joku rekisteri nimenomaan mikäli kulutusluottojen osalta purkavat sopimukset ja menee eteenpäin. Eli ei mikään varsinainen maksuhäiriömerkintä vaan joku firmojen yhteinen tietokanta, jossa nähdään että maksut ei ole tulleet ajallaan. Tiedä sitten mikä vaikutus tuolla on, koska itsehän tuon "merkinnän" jälkeen vielä kulutusluottoja sain.. :roll:
vempula91
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 11.4.2019 13:21:43

vempula91 kirjoitti:Jossain kohden tuli kanssa vastaan tuo rekisterisysteemi. Eli joku rekisteri nimenomaan mikäli kulutusluottojen osalta purkavat sopimukset ja menee eteenpäin. Eli ei mikään varsinainen maksuhäiriömerkintä vaan joku firmojen yhteinen tietokanta, jossa nähdään että maksut ei ole tulleet ajallaan. Tiedä sitten mikä vaikutus tuolla on, koska itsehän tuon "merkinnän" jälkeen vielä kulutusluottoja sain.. :roll:

Eli toisinsanoen tuolla ei ole mitään merkitystä, koska olen päättänyt, että kun tämä helvetti on ohi, niin koskaan enää en yhtäkään kulutusluottoa tms niskoilleni haali. Tässä sopassa on ihan tarpeeksi selvittämistä ja tämä "helppo raha" ei olekaan enää niin helppoa kun sitä pitää maksaa takaisin. Kantapään kautta pitää kaikki oppia. :roll:
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 11.4.2019 15:49:38

Nyt tuolta firmasta soitettiin ja tarjosivat vaihtoehtoa muuttaa tuo joustoluotto kiinteöksi luotoksi, jolloin maksuaika olisi 36kk ja erä 90 e kk. Korko 1,1%. Kysyin miksi mulle ei ole tällästä vaihtoehtoa aikasemmin tarjottu ja sanoi, että on kuulemma heidän viimeinen vaihtoehtonsa jota tarjoavat ennenkuin siirtävät perintään. Tulee kuulemma perintä heille niin kalliiksi, että ovat tehneet tuollaisen vaihtoehdon. Onko kellään kokemusta tuollaisesta ja onko järkevämpää suostua tuohon kuin odottaa sitä perintätoimistoon siirtymistä? Laskin jotta 36kk x 90e =3240 e ja tuo velka on tämän kuun alussa ollut 2800e, ensi kuussahan sinne on taas tullut pari sataa lisää korkoa tuon nykyisen koron takia, joten ainakin mun laskupäällä tuo summa kuulostaa realistiselta.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Yksiniistä » 11.4.2019 16:24:49

Elämähukassa kirjoitti:Nyt tuolta firmasta soitettiin ja tarjosivat vaihtoehtoa muuttaa tuo joustoluotto kiinteöksi luotoksi, jolloin maksuaika olisi 36kk ja erä 90 e kk. Korko 1,1%. Kysyin miksi mulle ei ole tällästä vaihtoehtoa aikasemmin tarjottu ja sanoi, että on kuulemma heidän viimeinen vaihtoehtonsa jota tarjoavat ennenkuin siirtävät perintään. Tulee kuulemma perintä heille niin kalliiksi, että ovat tehneet tuollaisen vaihtoehdon. Onko kellään kokemusta tuollaisesta ja onko järkevämpää suostua tuohon kuin odottaa sitä perintätoimistoon siirtymistä? Laskin jotta 36kk x 90e =3240 e ja tuo velka on tämän kuun alussa ollut 2800e, ensi kuussahan sinne on taas tullut pari sataa lisää korkoa tuon nykyisen koron takia, joten ainakin mun laskupäällä tuo summa kuulostaa realistiselta.

On niillä varaa antaa se nollakorollakin, ja siltikin heille todennäköisesti taloudellisempi ratkaisu, kuin mitä jos menisi perintätoimiston kautta. Kokeilisin siis pienellä bluffilla, mutta suostuisin kuitenkin loppuviimein myös tuohon 1,1% ehdotukseen, jos on varaa maksaa tuo 90e kuukausilyhennys.
Yksiniistä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NewYork77 » 13.4.2019 12:47:59

Hyvä Elämähukassa, onnea pelittömyydestä! Aika jännä tarjous kieltämättä velkojalta :) . Paljonko sulla oli alkuperäinen korko? Itsekin tuskailen raha-asioiden kanssa, huonolta näyttää... :( . Maksan järkkysummaa kuukaudessa käytännössä pelkkiä korkoja. Hirveältä tuntuu ajatus luottotietojen menetyksestä. Mitenkähän suopeasti velkojat yleensä suhtautuvat maksusuunnitelmiin? Mulle on epäselvää sekin, menevätkö luottotiedot heti, jos jättää maksamatta vai vasta perinnän maksamatta jättämisestä. Vai vaihteleeko se riippuen luoton tai kortin myöntäjästä?
newyork77kroywen@gmail.com
https://velkavuorenvalloitusta.blogspot.com/
NewYork77
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 13.4.2019 13:39:48

NewYork77 kirjoitti:Hyvä Elämähukassa, onnea pelittömyydestä! Aika jännä tarjous kieltämättä velkojalta :) . Paljonko sulla oli alkuperäinen korko? Itsekin tuskailen raha-asioiden kanssa, huonolta näyttää... :( . Maksan järkkysummaa kuukaudessa käytännössä pelkkiä korkoja. Hirveältä tuntuu ajatus luottotietojen menetyksestä. Mitenkähän suopeasti velkojat yleensä suhtautuvat maksusuunnitelmiin? Mulle on epäselvää sekin, menevätkö luottotiedot heti, jos jättää maksamatta vai vasta perinnän maksamatta jättämisestä. Vai vaihteleeko se riippuen luoton tai kortin myöntäjästä?

Se korko oli jotain 8 %. Mutta todellinen vuosikorko 169 %, joten kun maksoin sitä minimilyhennystä joka oli joka kuukausi 250 e, niin se 200 meni joka kuukausi korkoihin ja velka itsessään ei lyhentynyt, koska taas seuraavassa kuussa se 200 e tuli korkoa. En ymmärrä miten tuo menee, koska mulla on toinen luotto 5000e ja siinä on korko jotain 13-18% väliltä (en muista tarkkaan) ja siihen tulee kuukaudessa alle 100 e korkoa. Eivät tarjonneet mullekkaa aikaisemmin mitään maksusuunnitelmaa kun kyselin, että jos jätän maksamatta. Puhuttiin vain siitä että sitten siirtyy perintätoimistoon koko velka ja jos ei maksa niin käräjille ja uo ja kalliiksi tulee. Sitten olis tullu myös se maksuhäiriömerkintä. Nyt vasta kun oon jättäny kaks erää maksamatta niin soittivat ja tarjosivat tälläistä vaihtoehto. Erikoista touhua, mutta suostun tuohon. Ja tosiaan ei tule maksuhäiriömerkintää ennekuin menevät ulosottoon. Samoin olin minäki ihan hukassa näistä asioita vielä pari kuukautta sitten, mutta onneksi täällä on ihmisiä joka tietävät asioista ja jotka neuvovat. Vaikka tuo kolmen vuoden maksusuunnitelma kuulostaa pitkältä, niin elättelen toiveita, että saan maksettua sen aikaisemmin pois, koska nyt mulla jää enemmän rahaa kuukaudessa lyhentää toista velkaa, jolloin se on maksettu aikaisemmin pois ja siihen menneet rahat voin käyttää tähän toiseen. Monta unetonta yötä vietin miettien näitä asioita ja ahdistus oli välillä sitä luokkaa, että teki mieli lopettaa elämä, mutta sitten aina muistin, että mulla on syy elää:lapsi. Ilman tuota pientä elämävaloa olisin varmasti jo lyönyt hanskat tiskiin. Mikä niissä raha-asioissa tuskastuttaa? Mietin, että jos avaisit asiaa vähän enemmän, niin voisin antaa neuvoja sen mukaan mitä osaan. Aika paljon on nyt tullu otettua selvää asioista ja olen huomattavasti viisaampi näiden kanssa kuin vielä muutama kuukausi takaperin. Ja vaikka kuinka tuskastuttaa, niin muista, että niin kauan kun on elämää, on myös toivoa. Mä uskon vakaasti, että parempi huominen on jossain tulevaisuudessa ja voin vielä joku aamu katsoa taaksepäin, että tulipahan tämäkin tie kuljettua ja vietyä päätökseen.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja NewYork77 » 13.4.2019 13:52:51

Tuo sun alkuperäisen lainan korko taitaa olla kuukausikorko, niin kuin vipeissä monesti on, ja tuon toisen laina korko on vuosikorko.
Itseäni tuskastuttaa juuri se, että velkoja on reilusti yli 100000 e ja moneen paikkaan - tästä johtuen mulla ei enää ole mahdollisuutta maksaa isompia eriä, eivätkä korkeakorkoiset lyhene. Luottokortteja on 4 kpl, 4000-10000 e välillä, kiinteitä lainoja 6000 - 28000 e 4 kpl, limiittejä, joissa 30%:n vuosikorko, 2 kpl, 5500 - 7200 e, vippejä 3 kpl 1500 - 3200 e, vuosikorko 60 -238%... Kortit ja limiitit tapisa :( . Stressaa ihan järkyttävän paljon.
NewYork77
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Yksiniistä » 13.4.2019 14:25:00

NewYork77 kirjoitti:Tuo sun alkuperäisen lainan korko taitaa olla kuukausikorko, niin kuin vipeissä monesti on, ja tuon toisen laina korko on vuosikorko.
Itseäni tuskastuttaa juuri se, että velkoja on reilusti yli 100000 e ja moneen paikkaan - tästä johtuen mulla ei enää ole mahdollisuutta maksaa isompia eriä, eivätkä korkeakorkoiset lyhene. Luottokortteja on 4 kpl, 4000-10000 e välillä, kiinteitä lainoja 6000 - 28000 e 4 kpl, limiittejä, joissa 30%:n vuosikorko, 2 kpl, 5500 - 7200 e, vippejä 3 kpl 1500 - 3200 e, vuosikorko 60 -238%... Kortit ja limiitit tapisa :( . Stressaa ihan järkyttävän paljon.

Oletko soittanut velkaneuvojalle? Kunnalla on omat ja myös takuusäätiö voi auttaa selvittämisessä. Jos et, niin sinuna soittaisin heti maanantaina!

Summa kyllä kuulostaa isolta ja korot on hirmuiset. Ei se ulosotto ole mikään mörkö, se estää ainakin lisävelkaantumisen. Onko pelit vielä käynnissä? Joskus velkajärjestelyyn pääsee myös pelien takia otettujen vippien ja lainojen takia, mutta se edellyttää täyttä pelaamattomuutta.
Yksiniistä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NewYork77 » 13.4.2019 14:42:32

Yksiniistä; velkaneuvojalla käyty vähän aikaa sitten. Summa valitettavasti on kasvanut tuosta huomattavasti :oops: .Tuolloin todettiin, että talouteni oli parhaillaan mitoitettu samanlaiseksi kuin se olisi velkajärjestelyssä, joten ei tuntunut järkevältä päästää ensin ulosottoon summaa kasvamaan ja sen jälkeen parin vuoden päästä kokeilla, pääsisikö velkajärjestelyyn. Kunpa olisi vakuuksia (itselläni), niin pystyisin ihan hyvin lyhentämään isoakin lainaa. Noiden vippien ja limiittien kk-erät on kamalat. Viime kuussa 7000 euron limiitti lyheni 208 euron lyhennyksellä yhden euron! Voi arvata, ettei se minimillä seuraavassa kuussa enää lyhene. Syvä huokaus.
NewYork77
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Valtti