Moro.
Tarkotus olis siis pitää tänne päiväkirjan tyyppistä palstaa lähinnä omaa kirjottelua varten, mutta tietysti saa ja pitääkin kommentoida jos siltä tuntuu. Tuntuu että tunteiden ja ajatusten näppäilystä tänne muille saman asian kanssa painiville voisi olla apua mulle, mut toivottavasti myös jollekkin toiselle.
Eli siis. Oon parikymppinen äijä, joka on pelihimo päissään pelannut enemmän kuin olisi varaa ollut hävitä. Mulle pelien suhteen ilmiö: "mitä kauemmin koitan sitä varmemmin se antaa"'-on ollut erittäin petollinen ja sitä kautta on kertyny velkaa eri osotteisiin n. 13-14k. Summahan on iso, mutta oon laskenu että pääsen siitä eroon tän vuoden loppuun mennessä ja saan rahaa säästöönkin. Käyn siis päivätyössä, mutta asun vielä vanhempien luona tän peliongelman takia. Tarkotus ois päästä veloista eroon tänä vuonna ja ens vuonna muuttaa tyttöystävän kanssa yhteen. Hän ei tiedä tilannetta ainakaan vielä. Tärkeintä olisi nyt saada pelaamisen kierre katkaistua, jotta velkojen lyhennykset lyhenee enkä joudu nostamaan kuun puolessa välissä viimeistä lyhentämääni erää takasin.
Nyt just kun kirjottelen niin vältän pelihimoa semmosella hetkellä mitkä on mulle vaikeita, eli et oon yksin tyttöystävän kotona kun tyttöystävä on töissä. Tämmösinä hetkinä meinaa aina hiipiä pelaaminen mieleen kun on tylsää ja kroppa huutaa pelatessa vapautuvia välittäjäaineita. Nyt pitäydyn kuitenkin kirjottamaan tänne aina kun tekis mieli pelata. Toisaalta hyvä että teen tosi paljon töitä (enimmäkseen 6pv/vko) jollon työaikana ei tietenkään tule pelattua. Pyrin kirjottamaan tänne päivittäin ja kertomaan fiiliksiä, joka toivottavasti auttaa itteäkin pysymään tilanteen herrana. Lisäksi ajattelin aina alkukuusta (3-5. pv) palkkapäivänä päivittää kuinka paljon lyhensin velkoja ja kuinka paljon on jäljellä. Tilanteeni ei ole yhtä paha kuin joillain muilla joiden ketjuja olen lukenut, mutta suunta on pitkään ollut täysin sama ja se täytyy nyt katkaista.
Fiilikset nyt. Yleisesti ahistaa raha tilanne, mutta tämä idea tänne kirjottamisesta on auttanut tosi paljon. Tunnen olevani vastuussa tälle foorumille siitä, että pystyn olemaan pelaamatta ja se auttaa mua pysymään erossa peleistä. Muuten fiilis on hyvä, viikon ainoaa vapaapäivää vietän ja oon kello 10 mennessä kerennyt jo treenaamaan, käymään kaupassa ja siivoamaan eli suunta on ylöspäin.
Jos eksyt tätä lukemaan, voi olla että herää kysymyksiä tai ihmetystä. Se johtuu siitä että en suunnittele kirjottamista mitenkään enkä yritä kertoa koko tarinaa kerralla vaan ehkä enemmän päivä kerrallaan avata ongelmaani rahapelien kanssa. Toivottavasti joku saa tästä ideasta kiinni ja löytää ehkä apua itselleenkin!
-MS