Olet täällä

Päivä 0, uutta kohti

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Päivä 0, uutta kohti

ViestiKirjoittaja Iihanna » 20.10.2020 20:12:03

Pelaamaton päivä 76.

Tunteet vaihtelee, välillä valtaa epätoivo ja välillä päivät menee ajattelematta koko asiaa.
Olen alkanut toisinaan nähdä päivissä samaa vapautta ja onnellisuutta, kuin kauan sitten ennen pelejä.

Olen myös alkanut huolehtia itsestäni, syödä hyvin ja liikkua. Paino on peliaikana heilahtanut vähän ylöspäin ja aiempi timmimpi kroppa kaipaisi hienosäätöä... :roll:

Siihen on hyvä keskittää ajatukset. Ja perheeseen.
Nyt olen saanut säästettyä ne vähät rahat takaisin, mitkä tämän matkan alussa 5.8. pelasin. Ne viimeiset säästöni....
Vaikkakin pari kuukautta sitten se tuntui mahdottomalta ja taisinkin kirjoittaa siitä.

Paljon ollaan kiristelty, syöty terveellisesti ja säästeliäästi. Käytetty autoa harkiten ja käytetty ilmaisia huveja, uimahalli(työpaikan kautta ilmainen), kirjasto ja lenkkeily.

En tiedä haluanko tämän kivisen matkan jälkeen palata entiseen, kaikkeen turhaan on tullut käytettyä rahaa aikaisemmin.

Tämmöisiä ajatuksia tänä päivänä.
Joka päivä on uusi mahdollisuus
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja coolgrape79 » 21.10.2020 00:46:57

Kiva kuulla että täällä porukka onnistuu, tsemppiä sinne jatkoonkin ja päivittele kuulumisia.

Minä olen taas aivan alussa pelattomuudessa
Gambling is big fucking lie :!:
coolgrape79
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 21.10.2020 04:09:37

Kiitos ja tsemppiä sinulle myös.

En paljon ehdi aamun tunteina kirjoittamaan, tiedän tuon tunteen.
Ja voimia sinulle, sinä pystyt kyllä siihen jos minäkin.

Jos pystyisin auttamaan jotenkin täältä kaukaa niin sen tekisin.
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 21.10.2020 06:50:44

Jäin ajattelemaan tuota pelaamisen lopettamista.

Olen seurannut yhtä peliriippuvaista hyvin läheltä ja toista vähän kauempaa, itseni lisäksi.

Kumpikaan ei pystynyt/halunnut lopettaa ennenkuin oli liian myöhäistä.
Halu olla pelaamatta tulee omasta itsestä. Minua on auttanut ajatus, missä olen vaikka 10 vuoden päästä tai eläkkeellä.
Jos jatkan, niin en ainakaan siellä minne haluaisin. En haluaisi eläkkeellä olla velkataakan alla pelien takia, enkä riippuvainen mistään mikä on tuhonnut minut henkisesti ja fyysisestikin. Koska minulla on vielä mahdollisuus vaikuttaa siihen.
Toisaalta koskaan ei ole liian myöhäistä lopettaa.
Vuodet vaan kuluu kovin nopeaan.

Olen katsonut sivusta miten pelit aiheuttaa samoja ongelmia vuosikymmenet hautaan saakka. Ei se muutu ennenkuin lopettaa.

Enkä sano että se on millään tavalla helppoa, kaukana siitä. Tiedän sen itse, enkä pääse tästä eroon varmaan koskaan. En pysty kohtuukäyttöön tässä riippuvuudessa.

Tämän aamun ajatuksia....
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 23.10.2020 06:24:24

Päivä 79.

Laskut maksettu heti aamusta, pikkuhiljaa alkaa talous tasapainottumaan.
Laskujen jälkeen jäi hieman ylimääräistä, siirsin puolet säästöön ja jätin ensimmäistä kertaa, pelien lopetuksen jälkeen, puolet käyttötilille.
Tämän kuun ruoka ja bensa on nostettu jo aiemmin käteiseksi kuukaudeksi ennakkoon.

On tämä aika säätämistä välillä, mutta pääasia kun pelit pysyy poissa.

Tänään teen pitkän päivän töitä.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tsemppiä!
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 23.10.2020 06:36:34

Listaan vielä minua auttaneita asioita.

Budjetin tekeminen ruoka/bensamenoissa ja sen käteiseksi nostaminen ja jakaminen joka viikolle.
Nostan myös vähän ylimääräistä joka kk jos tulee yllättäviä kuluja, jos ei, niin jää säästöön.

Mobiilipankin poisto (minulla oli tapana vahtia tiliä koko ajan ja suunnitella raha-asioita = ahdistua niistä)

Puhelimen käytön radikaali vähennys = keskittyminen itseeni ja läheisiin

Listaus seuraavien kk laskuista

Tänne kirjoittelu

Säästötavoite, mutta ei kuukausittaista säästösummaa. Laitan säästöön sen minkä pystyn, pienikin summa sen mukaan mitä jää.

Ruokamenojen suunnittelu ja terveellinen ruokailu. Mieli piristyy ja painokin putoaa. Itsevarmuus nousee samalla.

Tässä mitä tulee mieleen, ei ole ollut helppoa toteuttaa mutta menen eteenpäin välillä huonommin, sitten taas paremmin.
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Viola82 (poistunut käyttäjä) » 23.10.2020 09:44:35

Iihanna kirjoitti:Listaan vielä minua auttaneita asioita.

Listaus seuraavien kk laskuista

Hei, tää vois olla hyvä juttu mullekin, taidankin kokeilla heti! Kiitos vinkistä :)
Viola82 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Iihanna » 26.10.2020 08:11:50

Huomenta kaikille!

Pelaamaton päivä 82 käynnistyy rauhallisesti.

Mietin tässä aamukahvia juodessa, kun huomasin Panadolit laukussa..
Ennen pelien lopettamista oli tavallista, että pää oli kipeä, hyvin useasti.
Söin siihen kipulääkkeitä, jos en päivittäin niin usein, että pystyin olla töissä, lasten kanssa jne. Nyt havahduin siihen, että en ole ottanut yhtäkään tänä aikana.

Stressi, näytön tuijotus ja ahdistus teki silloin tehtävänsä...
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 30.10.2020 08:00:46

Huomenta! Päivä 86 käynnistyy.

Pari viimeistä päivää kovat pelihimot ja myös mahdollisuudet pelata tilillä olevien rahojen vuoksi.

Päässään pyörittelin jo vanhaa ajatusta, uusi pelitili auki, Zimplerin laskuun ensitalletus, varmasti voitan että pystyn maksamaan laskun ja jää itsellekin vielä rahaa.....huoh.
Hyvä suunnitelma mutta ei ole toteutunut kertaakaan.

Sitäpaitsi olen estänyt Zimplerin kautta tehtävät talletukset aiemmin.

Jos en olisi päättänyt lopettaa ja tehnyt pelaamista hyvin vaikeaksi, niin taas oltaisi menty hyvin kovaa viime päivät :roll:

Mukavaa pelitöntä viikonloppua kaikille!
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Mävaan » 30.10.2020 16:53:33

Aika samanlaisia ajatuksia ollut tääläkin ”jos ihan vähän” :lol: Mutta ei, ei niin vähääkään koska tiedän mihin se johtaa, tiukan paikan tullen yritän miettiä aina, kuinka paljon mulla olisi vähemmän velkaa, jos oikeasti olisin lopettanut pelaamisen jo aikaa sitten. Koitan myös ajatella positiivisesti ”6kk kuluttua tämäkin velka on maksettu”, mua motivoi se, kun näkee miten ne lainasummat pienenee, vaikka kokonaisvelkamäärä välillä ahdistaakin, niin tiedän että pärjään kyllä ja saan kaikki hoidettua- kun on pelaamatta. Mulla ei siis ole onneksi enää edes vara retkahtaa, koska silloin korttitalo todennäkösesti sortuis, ja siihen en suostu!

Tiedän että velkoja ja pelaamista ei pitäisi ajatella ”yhtenä”, koska velkojen murehtiminen saattaa ajaa pelaamaan lisärahan toivossa. Varsinkin, jos haluaa eroon veloista, mutta ei tiedosta sitä että pelaaminen on se todellinen ongelma. Mä
Onneks tiedän kyllä mikä mut tähän tilanteeseen on ajanut, ja tästä suosta ei nousta kun työtä tekemällä :) ja onneksi mä tykkään työstäni :lol:

Ihanaa viikonloppua sulle!
Mävaan
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Iihanna » 2.11.2020 08:56:17

Näin se viikonloppu meni ja 3kk pelitöntä elämää alkaa olla takana.

Palkkapäivänä jätetty raha on edelleen tilillä ja budjetti pitää.
Ainoa miinus tilille on yksi lounas ja sekin meni hyvään tarkoitukseen 😊

Rahan polttelu tilillä, siihen on opeteltava ja vähennettävä sen ajattelua.

Mukavaa maanantaita kaikille ja tsemppiä!
Jokainen päivä on hyvä päivä aloittaa pelitön loppuelämä.
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 5.11.2020 08:10:20

3kk pelitöntä.

Pelihimo iskee toisinaan, enemmän ja vähemmän.

Selvästi huomaan kuitenkin kokonaisuuden muuttuvan pikkuhiljaa. Nyt pelien tilalle on tullut liikunta, terveellinen ruoka, perheen kanssa vietetty aika ja rahan säästäminen.
Raha-asiat on vielä sinänsä tiukalla, että pelit suistaisi koko paketin heti ojaan.
Mutta kuukausibudjetit pitää ja rahaa vähän säästössäkin.
Joulun tulo ei pelota niin kuin ennen, nyt olen suunnitellut kaiken lasten lahjoja ja ruokia myöten👍

3kk on pieni aika mutta jo sen aikana tapahtunut muutos huomattava.

Tsemppiä jokaiselle lukijalle, jos minä pystyn tähän niin te muutkin varmasti!
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Mahtisaurus » 5.11.2020 13:33:39

Iihanna kirjoitti:3kk pelitöntä.

Pelihimo iskee toisinaan, enemmän ja vähemmän.

Selvästi huomaan kuitenkin kokonaisuuden muuttuvan pikkuhiljaa. Nyt pelien tilalle on tullut liikunta, terveellinen ruoka, perheen kanssa vietetty aika ja rahan säästäminen.
Raha-asiat on vielä sinänsä tiukalla, että pelit suistaisi koko paketin heti ojaan.
Mutta kuukausibudjetit pitää ja rahaa vähän säästössäkin.
Joulun tulo ei pelota niin kuin ennen, nyt olen suunnitellut kaiken lasten lahjoja ja ruokia myöten👍

3kk on pieni aika mutta jo sen aikana tapahtunut muutos huomattava.

Tsemppiä jokaiselle lukijalle, jos minä pystyn tähän niin te muutkin varmasti!

Loistava homma! Samoissa mennään ja hyvä kuulla, että siityminen pois peleistä on tuonut paljon energiaa mukana. Sit vaan jatkat hyvää kulkua!

-MS
All I needed was the last thing I wanted
To sit alone in a room and say it all out loud.
Mahtisaurus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja 67anne67 » 5.11.2020 22:58:23

Hei lihanna! Onnittelut 3 kk rajapyykistä! Se on jo 1/4 kokonaisesta vuodesta, ja todella hyvä alku tälle tielle! Täältä tullaan perässä ihan pian. Kiva lukea kun muutkin käyttävät budjettia tässä tukena. Mä ainakin oo siirtänyt addiktioni nyt vissiin niiden numeroiden pyörittelyyn :lol: Noi on isoja asioita kun uskaltaa jättää jo rahaakin tilille. Ainahan niitä peliajatuksia pyörii jossain alitajunnassa, mutta pyörikööt, tärkeintä on ettei niille anna periksi! Tsemppiä ja eikun nokka kohti seuraavaa 4 kk etappia!
67anne67
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Iihanna » 9.11.2020 19:58:27

Päivä 96.

Minulle sopii tämä päivien laskeminen, en odota että tietty aika on täynnä.
Haluan tiedostaa tunteet ja niiden vaihtelun ajankohta on helppo katsoa viesteistä taaksepäin.

Mietin tänään toisen palstalaisen dokumentin katsottuani asiaa..
Jotenkin hölmöltäkin kuulostaa että vielä enemmän avautui silmät, että jokainen täällä on ihan oikea ihminen omine elämineen.

Samalla heräsi mielenkiinto tutustua muihin vielä enemmän, wappiviestit, jopa soitella puheluita/videopuhelu jos on kovat pelihimot tai muuten kuulumisia.

Täällä taisi joku wappiryhmä ollakin...
Itse en jaksaisi kahta puhelinta ottaa, prepaidia toiseen. Sinänsä hankala ajatus, haluaisi luottaa ja paljastaa henkilöllisyyden...
Ajatuksia?
Iihanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

EdellinenSeuraava

Paluu Valtti