Mahtisaurus kirjoitti:Siitä se lähtee! Itellä nyt yhtäjaksosta pelaamattomuutta joku 50(?) päivää ja sellainen tilanne, että oma äitini tietää. Eikö askel keventynytkin melkoisesti kun joku läheinen tietää kaiken? Tuntuu ettei ole enää mitään piiloteltavaa. Vaikka toki mulla ei tyttöystävä tiedä vielä eikä muutkaan läheiset.
Aikaisempaan vielä: jotenkin särähti korvaan tuo "luottamus menetetty". Hieno vaimo sulla, että pysyy rinnalla tälläsessä tilanteessa muttei kai mikään luottamus voi romuttua toisen sairaudesta? Tai aika kohtuuttomalta tuntuu. Tietysti jos on pelannut yhteisiä varoja lukuisten lupausten jälkeen ja vaimo on aina joutunut pettymään. Muttei kai tilanne ole se?
Nyt vaan mennään molemmat avoimin toimin eteenpäin!
Pidellään yhteyttä tätä kautta sillon tällön jos siltä tuntuu.
-MS
Vajaa pari kuukautta on ihan kelpo alku, hyvä sinä! Toki omien kokemusten perusteella alku on aina hieman helpompi, kun on vielä huonot kokemukset tuoreessa muistissa. Ihmisaivoilla on paha tapa oppia unohtamaan negatiiviset asiat. Toki muuten ihmiselämässä välttämätöntä, mutta tässä tapauksessa kaipaisi kyllä mahdollisuutta säilöä sitä tunnetta johonkin purkkiin ja nuuhkaista aina pelihimon yltyessä
Helpottihan tuo melkoisesti kertoa totuus ja nythän tietää, että omaa köyhääkin köyhemmän aviomiehen. Ihan jo se, että voi avoimesti kertoa ettei rahaa ole käytettäväksi, helpottaa mieltä.
Vaikea sanoa, että kuinka pahasti se luottamus romuttui, kun ei toisen pään sisään pääse kurkistamaan, mutta kyllähän hän sanoi pelkäävänsä ja epäilevänsä nyt jatkuvasti. Tietysti ajan myötä on mahdollisuus todistaa, että minuunkin voi luottaa, mutta varmasti ihan hyvä aina vähän katsella perääni. Puhuttiin kyllä eilen todella avoimesti, joka oli minulle aika uutta. Hän on jo aikaisemmin puhunut siitä kuinka sulkeutunut ihminen olen ja pidän kaiken sisälläni. Vaikka ihmisten kanssa tulenkin hyvin toimeen ja minulla on paljon tuttuja, niin omista tunteista en osaa puhua. Helposti sitä tulee sitten paettua pahaa oloa ja epävarmuutta sinne pelimaailmaan, jossa saa tehtyä itselleen vain entistä pahemmin ja jostain syystä siitä jopa nauttii. Eilen sitten raotin tätä rumaa sisäistä puoltani ja täytyy sanoa, että teki hyvää päästää sitä ulos ja tulihan tuossa aika monta kyyneltä vieritettyä. Pelihimon voittamisen ja itse avioliiton kannalta olisi tärkeää, että uskaltaisin puhua oman mielen asioista ja en pelkäisi näyttää omaa heikkoutta.
Rahat on olleet ihan omia, mutta toki yhteisiin suunnitelmiin tämä vaikuttaa, kun niitä pitää siirtää nyt. Vaimo oli kovasti sitä mieltä, että hän maksaa vuokrat vuoden loppuun ja minä laitan palkkani velkojeni maksuun. Aikaisemmin vuokrat ovat siis olleet minun vastuulla. Vastustin tätä ajatusta kyllä, koska itse olen velkani hommannut ja tuli vähän sellainen olo, että hän kiertoteitse maksaisi siis minun pelivelkojani. Lopulta nyt kuitenkin suostuin hänen vaatimuksiinsa, joten kohta tässä alkaa sitten armoton velkojen kuittailu. Ns. elämiseen, velkojen ja laskujen jälkeen, tulen jättämään 100 euroa kuussa, jolla voi sitten osallistua ruokakuluihin tai käydä vaikka kahvilassa/kapakassa.
Ollaan ihmeessä yhteyksissä ja toivottavasti molemmilla menee hommat oikeaan suuntaan!