Olet täällä

Psykiatrinen hoito pelaamiseen

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Psykiatrinen hoito pelaamiseen

ViestiKirjoittaja Prince12 » 15.2.2021 12:16:43

Heippa,

Olen taistellut peliriippuvuuden kanssa useamman vuoden tuloksetta. Maksimissaan pari kuukautta olen pystynyt olemaan kuivilla, pelipoikki ohjelman olen suorittanut mutta pysyvää muutosta en saanut. Pelaan 1-4 kertaa kuukaudessa, lopputulos on aina tiltti ja sen myötä pahat ahdistus ja masennus oireet.

Olen siis edistynyt pelaamattomuus prosessissa mutta toisaalta lopputulos on aina sama, rahat hakataan kassuille. Koen paljon stressiä ja sen myötä masennusta ja ahdistusta, tähän kun lisätään pelaamisen tuottamat ongelmat, niin siinähän on pääkopassa soppa valmis..

Olen lukenut paljon peliriippuvuudesta ja masennuksesta sekä niiden välisestä yhteydestä, kumpi aiheuttaa kumpaa? Tätä kysymystä olen päättänyt lähteä selvittämään psykiatrin kanssa. Toivon, että psykiatrian avulla molemmat saadaan hallintaan ja peliriippuvuudelle viimeinen niitti ennen kuin on myöhäistä.

Onko täällä lajitovereita jotka ovat hyötyneet psykiatriasta? Itse siis en vielä ole päässyt vastaanotolle mutta vuoden pohtimisen jälkeen aika on varattu.

Ajattelin tänne kirjoitella tulevia kokemuksia ja ajatuksia psykiatrisesta hoidosta pelaamiseen.
Prince12
Miedosti panostava jäsen

Re: Psykiatrinen hoito pelaamiseen

ViestiKirjoittaja pelinainen » 16.2.2021 11:05:00

Hyvä että olet lähtenyt hakemaan apua.

Psykiatri tulee todennäköisesti suosittelemaan sulle masennuslääkitystä, ja/tai terapiaa/erilaisia hoitomuotoja. Psykiatri ei siis selvitä sun kanssa sitä johtuuko peliriippuus masennuksesta vai päinvastoin. Tai toki siitä pintapuolisesti keskustelee, mutta syvemmälle aiheessa mennään terapiassa.

Sellaista peliiippuvaista ei varmaan löydykään, joka ei olisi jossain vaiheessa kärsinyt jonkinasteisesta masennuksesta. Pelaaminen synnyttää ja ruokkii masennusta, kun taas masentuneena antaa helpommin periksi pelihaluille.

Jään odottamaan sun ajatuksia ja kokemuksia psykiatrikäynneistä

Tsemppiä ja pelittömiä päiviä!
pelinainen
Vahvasti panostava jäsen

Re: Psykiatrinen hoito pelaamiseen

ViestiKirjoittaja Prince12 » 17.2.2021 17:15:11

Jäi aloitus viestissä kertomatta, että oma ajatus siis hoitomuodosta on psykoterapia missä pääsee kokonaisvaltaisesti purkamaan ajatuksia ammattilaisen kanssa. Lääkkeitä en halua syödä vaan nimenomaan puhumalla lähteä korjaamaan tilannetta, se tuntui toimivan pelipoikki- ohjelmassakin, puhuminen. Nyt tarkoituksena on pidempiaikainen prosessi ja sen myötä pysyvä muutos.
Prince12
Miedosti panostava jäsen

Paluu Valtti