1276 päivää näyttää laskuri, ihan hyvin siis jatkuu pelaamaton elämä. Tänään oli pienoinen urakka, kun siirtelin puhelimesta kuvat ja videot ensin Driveen ja sitten muistitikulle talteen: puhelin herjaa koko ajan että muisti alkaa olla täynnä.. N. 480 kuvaa ja muutama video siellä oli, ei nyt niin paha melkein 7 vuoden saldo (siitä asti kun poikanen syntyi)

Nyt sitten vaan kylmästi delete-nappia puhelimessa oleville kuville.
Ulosotto etenee omalla painollaan, olen joka kk merkannut ylös, miten velalle käy. Eka merkintä on marraskuulta 2022 ja summa oli silloin 57276,11 € ja tänään summa on 55655 € eli 1621 € on summa lyhentynyt. Voisi kai huonompikin tilanne olla eli niin, että velkamäärä vaan kasvaa. Lomarahoista menee taas isompi kertamaksu ja elokuussa veronpalautukset n. 300 €, niin saa taas summaa vähän enemmän pienennettyä..
Ihan positiivista on myös se, että laitoin Blue Financelle tiedustelua minun lainoista, kun muistelin että olen ehkä 1 tai 2 luottoa sieltä ottanut vuoden 2019 jälkeen ja Markkinaoikeus on todennut, että ovat perineet laittomia luottokustannuksia. Sieltä tuli vastaus ja luettelo veloista: niitä olikin useampi kuin muistin ja palauttavatkin mulle reilu 350 €. Ihan mukava yllätys, tosin ei niin mukavaa että on niitä laittomia kustannuksia joskus tullut maksettua

Maksuehto on 14 pv netto eli viikon saa varmaan vielä rahoja odotella.
Syksyllä olisi tarkoitus aloittaa insinöörin opinnot työn ohessa: saapa nähdä, miten niiden kanssa käy! Aika haastavia aineita näytti olevan, mutta toisaalta, itseäni haastaakseni ja kehittääkseni kouluun hainkin. Edellisistä opinnoista saan onneksi melko paljon hyväksilukuja, niin ei tarvitse ekalle vuodelle mitään hillitöntä opintomäärää kahmia, jos en halua. Ajattelin olla itselleni armollinen tuon koulun suhteen ja olla tyytyväinen myös muihin numeroihin kuin 4 ja 5, kun loppujen lopuksi niitä numeroita ei kukaan katsele valmistumisen jälkeen
Mutta näillä jatketaan, ihanaa kun aurinko paistaa ja kevät etenee vauhdilla, paljon energisempi ja toiveikkaampi olo jotenkin kun on valoisaa. Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikkoa!