Velkatilanne alkaa olla siinä pisteessä, ettei käteen meinaa jäädä juuri mitään lainanlyhennysten/laskujen jälkeen

Eilen aloin miettimään, mistä saisin lisätuloja, ettei tarvisi menettää luottotietoja ja hetken välähti pelaaminen mielessä. Vieläkin, kohta kahden vuoden pelaamattomuuden jälkeen

Olen vaihtamassa työtehtävää saman työnantajan palveluksessa ja sen takia minusta tehdään turvallisuusselvitys. Mm. sen takia vähän jänskättää, jos siinä löytyy ulosottorekisteristä merkintä.. Mutta toisaalta: eipä tässä ole juuri vaihtoehtoja. Ja eihän se maksuhäiriömerkintä ihan heti tule muutenkaan. Toivottavasti sitten työsuhteen aikana sitä ei enää tarkistella.
Sitten siihen, miten olen tällaiseen tilanteeseen päätynyt. Suoraan sanottuna mulla ei ole siitä mitään hajua. Tai no, selkeästihän elämänhallinnassa on rutkasti parantamisen varaa, mutta johtuuko se riippuvuudesta, pelaajan ajatusmallista, jossa rahan arvo menettää merkityksensä, jostain muusta psyykkisestä ongelmasta (kaveri kehotti tutkimaan ADD:n mahdollisuutta) vai ihan vaan holtittomuudesta, se on kysymysmerkki. Huomaan kyllä, että välillä asioiden ostelu menee lähes maaniseen pisteeseen ja tuntuu lähes samalta kuin pelaaminen.. Siinä mielessä ehkä ulosotto olisi myös "hyvä" vaihtoehto, että velkaa ei enää kertakaikkiaan saa lisää. Toki se on sitten ulkoinen pakote, tarvittaisiin vielä se oma päätös/kyky tehdä asialle jotain. Onhan tässä nyt ainakin vuosi aikaa yrittää selvitellä asiaa terapiassa..
Elämäntapamuutos on vähän vaiheessa: paino on pudonnut n. 12 kg, mutta tyssännyt nyt siihen. Liikuntaa harrastan aika tunnollisesti sen viitisen kertaa viikossa ja se onkin minun henkireikä ja stressinpurkukeino, mutta syömiset menee välillä laidasta laitaan. Mutta yritys on kova!
Tästä nyt tuli melkoinen romaani, mutta toivottavasti joku jaksoi lukea. Mukavaa ja pelitöntä viikonloppua kaikille!