Olet täällä

Velat kaatuu niskaan

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Katso myös pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin palvelut. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Velat kaatuu niskaan

ViestiKirjoittaja Pirpana-82 » 20.3.2022 22:29:05

Voimakas mieli kirjoitti:Kommentoin tänne vielä tuota haasteeseen vastaamista koskevaa kysymystä eli sitä puolta, miltä se yksipuolinen tuomio tai tuomio siellä merkinnässä näyttää, en kyllä tiedä eli todennäköisesti olet saanut ihan oikeita neuvoja.

Minullakin on ollut enemmän tai vähemmän koko elämäni ajan haastetta suhteessa ruokaan. Tiedän kyllä erittäin paljon ravintoasioista ja tiedän tasan tarkkaan, miten syödä oikein. En ymmärrä, mikä juju siinäkin on, mutta silloin kun pelasi, oli paljon helpompi pysyä siististi syömisellä, mutta nyt kun on ollut pelaamatta, tulee useammin syötyä herkkuja ja välillä enemmän kuin pitäisikään.

Ostin itse valmentajalta ruokvalion ja koen, että se helpottaa omassa ongelmassani. Ruokien etukäteen valmistaminen pidemmälle ajalle pienentää mulla sortumisriskiä, kun on aina eväät valmiina, mihin ikinä meneekin. Samalla välttyy siltä jojoilulta, että söisi välillä vähän vahingossakin liian vähän, mikä mulla on sitten kostautunut ennemmin tai myöhemmin totaaliseen epätervellisyys -moodiin.

Tsemppiä tänne!

Minulla on ollut useiden valmentajien ruokavalioita, olen ollut mukana verkkovalmennuksissa ja myöskin sellaisessa, missä tapasin PT:n salilla kerran viikossa ja sain häneltä ruokaohjeita (sitten ei ollut enää varaa siihen). Osa on ollut sellaisia, mitkä on tyssänneet heti, kun olen nähnyt ohjeet, osa on tyssännyt viikon, parin päästä, vaikka alussa onkin vaikuttanut ihan hyvältä. Pisimpään olen jaksanut sellaisia, missä on olleet tarkat ohjeet ja reseptit. Mutta mistään ei ole löytynyt pysyvää ratkaisua. Tosiaan ainoastaan kaikkien syömisten punnitseminen ja kaloreiden laskeminen on toiminut, mutta se taas tuntuu ajoittain aika vaivalloiselta ja on pakko pitää siitä taukoja. Arkisin säännöllisestä syömisestä kiinni pitäminen on suht helppoa, mutta viikonloppuisin haastavampaa, kun työ ei rytmitä päivää. Nyt olen syönyt jäätelöä, kun se tuntuu helpottavan kurkkukipua, mutta tiedän, että kohta lähtee taas paino nousuun tällä menolla :roll:

Koronatesti oli taaskin negatiivinen, niin kuin aina, että onko lie allergista vai mitä tämä, mahdotonta tietää. Poika sentään alkaa olla terveiden kirjoissa. Tein inkivääri-kurkumajuomaa: josko siitä olisi vähän apua. Pitää mausta huolimatta hörppiä sitä aamuisin siinä toivossa, että vastustuskyky kasvaa. Pojalle ostin allergialääkkeet myös.

En halua sanoa, että huomenna paluu ruotuun syömisten suhteen, kun se kuulostaa niin kamalalta, niin kuin paremmin syöminen olisi joku rangaistus, mutta koitan tsempata taas vähän enemmän kasvisten, marjojen ym suhteen ja tietty ruokailurytmin kanssa. Kokeilen nyt pari viikkoa, josko rennompi suhtautuminen toimisi ja stressi painosta hellittäisi. Ehkä se tyytyväisyys itseeni alkaa löytymään jostain päin eikä ole sidoksissa siihen vaa'an lukemaan. Tai vaikka velkasaldoon. Kunhan tää kirottu keuhkovaiva hellittää, niin puntit heilumaan taas :D
Pirpana-82
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja pokeri_ja_ruletti » 21.3.2022 16:10:30

On se vähän surullista, mutta riippuvuudet ovat yleensä kaikki läsnä ihmisillä, joilla on alttius niihin. Eli usein kyse ei ole vain yhdestä asiasta, vaan kaikki itsehillintää ja kontrollia vaativat asiat, joihin voi saada riippuvuuden, ovat ongelma. Tai sen riippuvuuden/huonon kontrollin on helpompi saada, jos on riippuuksille altis. Syy on todennäköisesti geneettinen valtaosin. Päihteet, ruoka, peliriippuvuus varmasti kulkevat usein käsikädessä. Joskus joku näistä voi olla niin voimakas, että piilottaa allensa muut ja jos pelaat kaikki rahasi, niin syöminen on pakostakin vähän heikoilla kantimilla.

Ja siihen miksi laihduttaa, vaikka olisi terve lihavanakin, niin riippuu varmaan siitä miten suuresta ylipainosta puhutaan? Jos elämä kärsii ylipainosta jollain tavalla, niin sitä on liikaa. Joskus vaikka ei nyt kärsisi, niin terveysongelmia voi tulla, kun nivelet ym. kärsivät ylipainosta. Kunnon ylipaino leikkaa 10-20 vuotta elinodotteesta ja todennäköisesti viimeiset vuodet ovat täynnä terveysongelmia, jotka kumuloituvat kun ikää tulee enemmän.
pokeri_ja_ruletti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pirpana-82 » 21.3.2022 19:15:28

pokeri_ja_ruletti kirjoitti:On se vähän surullista, mutta riippuvuudet ovat yleensä kaikki läsnä ihmisillä, joilla on alttius niihin. Eli usein kyse ei ole vain yhdestä asiasta, vaan kaikki itsehillintää ja kontrollia vaativat asiat, joihin voi saada riippuvuuden, ovat ongelma. Tai sen riippuvuuden/huonon kontrollin on helpompi saada, jos on riippuuksille altis. Syy on todennäköisesti geneettinen valtaosin. Päihteet, ruoka, peliriippuvuus varmasti kulkevat usein käsikädessä. Joskus joku näistä voi olla niin voimakas, että piilottaa allensa muut ja jos pelaat kaikki rahasi, niin syöminen on pakostakin vähän heikoilla kantimilla.

Ja siihen miksi laihduttaa, vaikka olisi terve lihavanakin, niin riippuu varmaan siitä miten suuresta ylipainosta puhutaan? Jos elämä kärsii ylipainosta jollain tavalla, niin sitä on liikaa. Joskus vaikka ei nyt kärsisi, niin terveysongelmia voi tulla, kun nivelet ym. kärsivät ylipainosta. Kunnon ylipaino leikkaa 10-20 vuotta elinodotteesta ja todennäköisesti viimeiset vuodet ovat täynnä terveysongelmia, jotka kumuloituvat kun ikää tulee enemmän.

Joo, tämä on erittäin totta minun kohdalla.. Vahva geneettinen alttius on ainakin. Isä on raitistunut alkoholisti, jolla oli myös peliongelma juomisaikoina, äiti on alkoholisti, äidinpuoleinen ukki oli alkoholisti, useampi äidin ja isän sisaruksista on alkoholisteja jne. Itselläni oli vuosia ongelmia alkoholin kanssa, ei niinkään mitään putkia, mutta juurikin niin, että kerta-annokset oli todella suuria. Se taas johti siihen, että muisti lähti lähes aina ja teloin itseäni milloin mitenkin ja jouduin jos jonkinlaisiin tilanteisiin. Olinkin n. 8 vuotta juomatta (satunnaista viini- tai kuoharilasillista lukuun ottamatta). Niin kuin täällä kerroin, pikkujouluissa tuli otettua, mutta tällä kertaa ihan maltillisesti. Yritän nyt kuitenkin päästä jatkuvasta kontrolloinnista eroon, kun se vaan stressaa lisää (lähinnä siis syömisen suhteen).

Olen 162 cm pitkä ja painan n. 90 kg eli ylipainoa olisi ainakin BMI:n mukaan sellaiset 25 kg. Toki senttejä on lähtenyt varsinkin vyötäröltä ja lantiolta huomattavasti enemmän kuin kiloja, koska teen lihaskuntoa ja aerobista jumppaa. Ainakin ne 12 kg lihavampana minulla olleet oireet on hellittäneet, niin kuin esim. lievä uniapnea ja refluksi ja astmaoireet tietenkin.

Nyt tuli sitten se haastekin käräjäoikeudesta, oli melko nopeaa toimintaa! En nyt sitten tiedä, tarviiko tuohon mitään vastata, kun en aio sitä vastustaa. Tosin siinä kyllä kehotetaan vastaamaan, myönnänkö vai vastustanko kannetta.. Mutta aloin nyt epäilemään, että olen ymmärtänyt väärin. Kaipa siitä sitten se yksipuolinen tuomio vaan pamahtaa.
Pirpana-82
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Surutar » 26.3.2022 23:54:49

Täällä on paljon alkoholistien lapsia. :cry: Luin kerran tutkimusta, jossa todettiin, että alkoholistiäitien tyttäret on usein ylipainoisia. Tai muuten vaan syömishäiriöisiä. Omaa lähipiiriä kun katsoo, niin tämä pitää kyllä paikkansa. Mun äiti ei käytä alkoholia, mutta on ollut aina psyykkisesti sairas ja sieltä juurtavat omat riippuvuuteni ja epävakaa pers.häiriö. Sitten kun elämä heittää samaan soppaan parit lasten kuolemat, avioerot, pelaamisen ja sadan tonnin velat sun muut, niin tässä sitä sitten ollaan. Ei auta kun yrittää rämpiä etiäppäin.
Surutar
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pirpana-82 » 31.3.2022 18:59:45

867 päivää pelaamatta ja tasan vuosi painonpudotusprojektin aloittamisesta. Huomenna tulee 40 vuotta mittariin: saa punnitsemaan elämässä tehtyjä valintoja.. Olenko saavuttanut painotavoitteeni? En lähellekään, 20 kg puuttuu. Mutta miehen tänään ottamien seurantakuvien perusteella jotain on kuitenkin tapahtunut, ainakin ryhti parantunut jos ei muuta. Vyötäröltä on lähtenyt 13 cm, rinnanynpäryksestä 4 cm ja lantiolta 12,5 cm. Ruokasuhde tuntuu jotenkin normaalimmalta kuin ennen enkä ravaa vaa'alla joka välissä. Olen itse asiassa aika tyytyväinen tulokseen, toki matka jatkuu edelleen.

Pelaamisen suhteen asiat on ihan ok: edelleen saattaa olla ohitse kiitäviä hetkiä, kun pelaamista tulee ikävä, mutta ainakaan toistaiseksi ei mitään ylitsepääsemätöntä. Jotenkin se ikävä kohdistuu siihen pelaamisen aiheuttamaan tunteeseen, ei ehkä niinkään itse pelaamiseen.

Raha-asiat on edelleen päin prinkkalaa, ulosottoon menossa melkoinen summa, siitä ei pääse mihinkään.. Mutta jostain syystä se ei minua ahdista, vaan tuntuu melkeinpä helpotukselta. En saa lisää velkaa ja lyhennykset ulosottoon menee suoraan palkasta: lyhenevät ehkä joskus tai sitten vanhenevat aikanaan. On huomattavasti helpompaa kuin taiteilla joka kk monen maksun kanssa, joihin tulot ei riitä alkuunkaan. Pahimmillaan taisi olla yli 10 erillistä lainanlyhennystä/osamaksua maksettavana :shock:

Työt menee ihan hyvin: hain juuri avoinna olleesen asiantuntijatehtävään. Lähtöpalkka olisi 300 € isompi kuin minun nykyinen palkka. En nyt ihan tosissani usko, että saan sen paikan, mutta ehkä se osoittaa jonkinlaista aktiivisuutta työnantajalle. Ja eihän sitä ainakaan pääse, jos ei edes hae. Olisi ehkä edes jotain toivoa saada velkoja lyhennettyä, jos olisi parempi palkka (toki olen nykyiseenkin ihan tyytyväinen). Tykkään, kun on itsenäistä, mutta on tiimin tuki lähellä ja onnistuu tehdä kotona. Sopivan haastavaa ja vastaa koulutusta. Ainahan toki palkassa ois korottamisen varaa, mutta tuntuu menot kasvavan sitä mukaan kuin tulot :roll:

Parisuhteessa menee hyvin ja lapsikin kasvaa kovaa vauhtia, syksyllä alkaakin jo eskari hänellä :o On totta se sanonta, että "päivät ovat pitkiä, vuodet lyhyitä"..

Että kaipa nämä 39 vuotta (tai no, sanotaan että tämä 39. vuosi) loppujen lopuksi plussan puolelle jää. Ei pukkaa kriisiä toisin kuin 30-vuotiaana. Itse asiassa jotenkin tuntuu, että olen nyt fyysisesti ja henkisesti paremmassa kunnossa kuin pitkään aikaan.. Katsotaan, kauanko tätä kestää. Huomenna TYHY-päivä eikä tarvi aukaista työkonetta: työkaverin kanssa lumikenkäilemään :)

Aurinkoista kevättä kaikille ja tsemppiä pelaamattomuuteen!
Pirpana-82
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja ytrewq » 31.3.2022 19:15:31

Kyllä sinun pitäisi noista veloista selvitä. Itsellä lähti 2018 alkuvuodesta ulosotto liikenteeseen vähän alle 40.000e. En tiedä, miten olen tähän selvinnyt, että ulosottopotti "enää" vähän päälle 8.000e. Työt on ollut ihan pa*koja bruttopalkka alle 30.000e vuodessa.

E: Lisätään se vielä ulosoton alussa ja aikasemmin olin käytännössä työtön (vähän olin töissä). Työt järjestyi sitten vähän paremmin. Mutta kovaa tahtia olin menossa ulosoton ekat kuukaudet kohti varattomuusestettä.
Kirveelle olisi töitä!
ytrewq
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja pelinainen » 1.4.2022 20:02:12

Paljon onnea synttärisankarille!
pelinainen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pirpana-82 » 2.4.2022 00:01:46

pelinainen kirjoitti:Paljon onnea synttärisankarille!

Kiitos pelinainen! :) Oli kyllä kiva synttäripäivä: käytiin liukulumikenkäilemässä ihanan aurinkoisessa säässä. Otettiin skumppalasilliset laavulla mun synttäreiden ja työkaverin koeajan loppumisen kunniaksi. Sitten vielä saunottiin ja syötiin. Mulla on kyllä ihan parhaat työkaverit ❤ Saatiin vielä tyylikkäät firman pipotki 😄 Huomenna sitten keilaamaan, syömään ja hotelliin yöksi ystävän ja siskon kanssa (jos ei olla koronassa/muuten sairastuta). Keski-ikä ei tunnu ainakaan vielä hassummalta.
Pirpana-82
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Bombur » 4.4.2022 05:22:11

Hienoa kuulla, että olet pysynyt jo pitkälle yli kaksi vuotta pelaamatta!
Sanoit että edelleen tulee hetkiä, jolloin pelaamista on ikävä, mutta pystyt ne ajatukset voittamaan. Onko sinulla jotain keinoa tai ajattelumallia, mitä yleensä käytät kun niitä ajatuksia tulee? Itse olen pysynyt enimmillään pari kuukautta pelaamatta, mutta jossain vaiheessa on aina tullut heikko päivä, jolloin repsahdan. Varsinkin jos on tilillä rahaa ja pääsy niihin, alkaa nopeasti polttelemaan.
Bombur
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Pirpana-82 » 4.4.2022 21:19:58

Hei Bombur, minulla oli pelaamattomuuden alussa Gamban, joka auttoi itseäni paljon, kun esti pelisivuille pääsyn. Pyysin talletuseston Trustlylle, joka oli minun pääasiallinen talletustapa. Tuo esto on edelleen, mutta Gamban on jo poistunut puhelimesta.

Nyt, kun tulee peliajatuksia, käytän oikeastaan vaan sellaista keinoa, että tavallaan kuulostelen sitä ajatusta ja hengittelen. Sitten käyn läpi syitä, miksi lopetin pelaamisen ja mitä siitä seuraa, jos pelaan. Näitä voi kirjoittaa vaikka paperille ylös.

Olen myös säilyttänyt paperilapun, johon kirjasin kaikki mun pelaamiseen käyttämät summat (ja voitot) viimeisen 3 kk:n ajalta ennen kuin päätin lopettaa. Kun katson sitä talletuskertojen määrää ja lopullisia summia, se auttaa minua pitämään pelaamattomuudesta kiinni. Koska pelko rahojen loppumisesta ja ajatus velkojen maksusta voitoilla oli yksi suuri tekijä minun pelaamisessa.

Joskus, kun tulee voimakas peliajatus, saatan käyttää sellaista taputteluterapiaa (kävin joskus ihan terapeutilla, joka käytti menetelmää), missä taputetaan kahdella sormella tiettyjä pisteitä ranteessa, kasvoissa ja rinnassa. Saattaa kuulostaa vähän hullulta, mutta mua se oikeasti auttaa, varsinkin jos samalla keskittyy hengitykseen tai toistaa jotain lausetta päässä.

Nuo on oikeastaan ne keinot, mitkä mulla on käytössä terapian lisäksi 🙂 Edit. myös liikunta auttaa minulla: vie ajatuksia muualle ja tuo hyvää oloa, varsinkin oikein kunnon hikijumppa, mitä tykkään tehdä. Tai yleensä itsensä pitäminen kiireisenä jonkin harrastuksen parissa.
Pirpana-82
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Bombur » 17.4.2022 07:48:53

Kiitos vinkeistä!
Itselläni on myös sama ongelma, että ahdistaa rahojen loppuminen, mikä sitten ruokkii sitä pelaamista, kun yrittää muka saada jotain ylimääräistä rahaa velkojen maksuun.
Gambanin osaan kiertää, joten se ei auta mutta täytyy kokeilla tuota taputteluterapiaa ja sitä, että pysähtyy vaan miettimään niitä lopettamisen syitä silloin, kun tulee pahoja himoja. Monesti olen sivuuttanut järjen äänen ja mennyt automaattisesti pelaamaan, mutta on minulla muissakin asioissa itsekuria niin pakko sitä on tähänkin löytyä.
Liikunnasta olen huomannut saman, että se auttaa pitämään ajatukset muualla ja ylipäätään lisää hyvää oloa koko elämään.
Bombur
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Pirpana-82 » 20.4.2022 16:15:06

887 pelaamatonta päivää. Luonto yrittää selvästikin teilata minut (allergia + astma). Tai no, katupöly taitaa olla kaikista pahin. Eipä kyllä ihan hirveästi tule ulkona käytyä, kun etänä teen pääasiassa työt. Pojan kanssa pari kertaa ollaan käyty pyöräilemässä, ihan mukavaa (ja ilmaista liikuntaa) :)

Eilen tuli vissiinkin oikeuden päätös Resurs Bankin velka-asiassa, tosin päätöstä eivät kuulemma lähetä kuin erillisestä pyynnöstä. Josko se sieltä ulosottoon valuisi jossain vaiheessa. Avidan laina oli nyt mennyt perintään, OK-Perinnästä tuli lasku. Pyysin siirtämään lainan oikeudelliseen perintään: saa nähdä, millä aikataululla siirtyy ulosottoon, vai siirtyykö.. Siihen ei ollut tullut "kuin" 400 € korkoa tähän mennessä, mikä tuntuu tässä konkurssissa melko vähältä. Miehen lainasta olen saanut n. puolet maksettua, joten toivoa on, että saan senkin jossain vaiheessa pois.

Tuli tänään kutsu yhteen Teamsissa tehtävään mainostutkimukseen, olen kerran aikaisemmin osallistunut. 1,5 h, siinä ehtii pari puheenvuoroa käyttää, ja palkinnoksi saa 50 €:n lahjakortin. Ihan hyvä tuntipalkka :D Viime viikonloppuna käytiin ystävän kanssa leffassa, siihenkin oli ilmaislippu sähköpostissa, jonka olin saanut palkkioksi tutkimuksiin vastaamisesta. Pieniä juttujahan nuo on, mutta pääsee shoppailemaan ilman omaa rahaa, niin mikäs siinä! Ei tarvitsekaan muuten paljon shoppailla näillä rahoilla.

Kesälomat varmistui, kesä-heinäkuussa 4 viikkoa lomailua ja miehen kanssa jopa 3 viikkoa yhtä aikaa: se on jo luksusta. Lomarahoista tosin valtaosa menee varmaan ulosottoon, mutta alkaapahan velat lyhenemään ja josko sitä joku kymppi jäis lomailuunkin.. Töissä minun hakema asiantuntijan paikka meni sivu suun, mutta olipahan haastattelu hyvää harjoitusta tulevaa varten. En nyt ihan kauhean innoissani siitä hommasta ollutkaan, ajattelin vaan palkankorotusta :lol: Kohtahan palkka nousee huimat 2 %, mitkä työehtosopimusneuvotteluissa sopivat.

Mutta näilläpä taas mennään: pitää päivittää velkatilanne, kun se lopullisesti selviää. Eipä ole velkaneuvonnastakaan kuulunut mitään: lieköhän minun lähettämä viesti meni perille.. Mutta pelaamatonta kevään jatkoa kaikille!
Pirpana-82
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Pirpana-82 » 24.4.2022 12:42:38

Tässä on pari oivallusta tullut sitten viime kirjoittelun. Ensinnäkin olen huomannut, että jostain syystä lähestyvä ulosoton alku on vaan tasaannuttanut minun mieltä sen sijaan, että ajatus ahdistaisi. Jotenkin tuntuu helpottavalta, että se summa menee suoraan palkasta ja loppupalkan, mikä tulee tilille on vaan sitten riitettävä, lisävelkaa ei saa (jos jostain kumman syystä haluaisikin) ja osamaksulla ostaminen ei ole vaihtoehto. Vaikka minun rahankäyttö ja elämänhallinta on parantunut paljon jo nyt, tuntuu, että ulosotto on tavallaan mahdollisuus oppia se lopullisesti.. Noh, tältä tuntuu nyt, esim. vuoden päästä olo saattaa olla jo ihan eri.

Toiseksi olen hoksannut pari asiaa minun painonpudotuspakkomielteestä. Päätin, etten syö mitään, mistä en tykkää vaan sen takia, että paino putoaisi. En ravaa vaa'alla jatkuvalla syötöllä tai ainakaan joka kerta merkkaa vaa'an lukemaa ylös. Aion silti tarkistaa painon silloin tällöin, koska en halua enää painaa yli 100 kg.. Ja aion erottaa liikunnan ja painonhallinnan toisistaan. Teen sitä liikuntaa, mikä tuntuu hyvältä miettimättä kaloreiden kulutusta tai sitä, mitä olen syönyt päivän aikana. Eli itsensä rankaiseminen liikunnalla ei ole vaihtoehto. Muutenki yritän ihan tosissaan siirtyä itseni rakastamiseen (myös tässä painossa) itseni rankaisemisen menneistä pöljyyksistä sijaan. Onhan se toki helpommin sanottu kuin tehty, mutta mikäpä tässä elämässä ei olisi :wink:

Reilu viikko ja tulisi pyöreät 900 päivää pelaamattomuutta, siinähän on melkein juhlan paikka. Ehkä teen jonkun extra rankan hikijumpan palkinnoksi :D
Pirpana-82
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Pirpana-82 » 6.5.2022 20:32:13

Laskuri näyttää 903 pelaamatonta päivää 🎈 Unohdin kyllä juhlia, mutta ehkä sitten jos/kun tulee 1000 päivää tai sitten 3 v täyteen.

Suurin velka on vissiin edennyt ulosottoa kohti: sähköisessä palvelussa mun osoitetiedot oli päivitetty (järjestelmä hakee kuulemma VTJ:stä tiedot) ja oli ilmestynyt minun asioista vastaavan henkilön nimi sinne. Vireilletuloilmoitusta ei ole vielä tullut eikä mitään saldoja näy siellä. Ei ahdista, odottavalla mielellä että miten alkaa sujumaan ja "pääsee" vihdoinki hoitamaan velkoja, vaikka ne tuskin kovin paljoa lyhenee, ainakaan alkuun..

Soitin oikeusaputoimistoon ja kysyin, onko minun liitteet tullu ja sanoi, että hyvä kun soitin. Kuulemma sähköinen palvelu on otettu vasta käyttöön eikä näytä, onko kummankaan osapuolen viesti toimitettu. Velkasummat on kuulemma selvitettävänä, tulee ilmeisesti aika pian käsittelyyn, kun on lyhyt velkalista. Tod.näk. ei suosittele velkajärjestelyyn hakeutumista (ei kyllä sanonut mitään), mutta varmaan sitten kertoo, miten kannattaa edetä. Ihan tosi mukava nainen oli puhelimessa ja kyseli, jännittääkö ulosotto ja sanoi, että kannattaa soittaa sinne, jos on jotain kysyttävää tms.. Ihan hyvä mieli jäi puhelusta.

Paino on hiipinyt taas ylöspäin, kun en ole seurannut syömisiä: pitää alkaa taas punnitsemaan ja merkkaamaan ylös kaikki, mitä lapan naamaani :roll: En vaan osaa. Liikunta on jäänyt vähän vähemmälle, kun allergia/astma edelleen vaivaa. Sain työterveyshuollon kautta ajan keuhkolääkärille, mutta se on vasta reilun viikon päästä.

Terapeutti sentään näkee jotain edistystä, vaikka itsestä välillä tuntuu, että oon täysin epäonnistunut. Löysin potilaskertomuksen:
"Nykytila (status):Elämään tullut iloa lisää perheestä ja parisuhteesta. Itsessä myönteisen kehityksen näkeminen ja
lannistumattomuus kannattelevat ja saavat uskomaan, että kaikesta voi selvitä."
Ja näinhän se on, kun ajattelee pidemmällä tähtäimellä. Tämäkin menee ohi enkä aio luovuttaa 💪

Pelaamatonta viikonloppua kaikille!
Pirpana-82
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja _Aada_ » 7.5.2022 07:33:01

Pirpana-82 wau 903 pelaamatonta! Onnea! 🥳🥳😊 Muista palkita itseäsi kun noin pitkä matka takana. Mukavaa viikonloppua 😊
"Menneisyys on oppitunti. Nykyhetki lahja. Tulevaisuus syy jatkaa."
_Aada_
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Valtti