Olet täällä

Uutta elämää kohti

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Katso myös pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin palvelut. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Uutta elämää kohti

ViestiKirjoittaja LeukaRintaan » 18.4.2022 20:37:35

Olen pelannut muutaman vuoden ja velkaa kertynyt yli 60000e. Pääsiäinen alkoi iloisesti puolisolle kertomalla. En vaan kestänyt valehtelua enää ja olin täysin valmistautunut siihen, että ero tulee. Velkasumma on jo niin suuri ja kaikki se valehtelu siihen päälle. Puoliso ei kuitenkaan hylännyt. Velkoja lähdetään selvittämään yhdessä.
En tiedä mikä pelaamiseen ajoi. Alkuun varmasti jännitys ja pienet voitot vei mennessään. Rahojen loppuessa otin lainaa ja kun 20000e oli täynnä, luovutin. Silloin ajattelin sen olevan summa jota en saa ikinä pois, ellen sitten saa jotain suurta voittoa. No eihän sitä voittoa ikinä tullut, mutta velka sen sijaan lisääntyi. Käsittämätöntä miten typerä sitä voikaan olla. Ennen kaikkea tunnen itseni tällä hetkellä tyhmäksi, petturiksi ja valehtelijaksi. Tuntuu, että olen pilannut koko perheen elämän vuosiksi.

Muutama päivä mennyt pelaamatta ja sen suhteen olo on helpottunut. Jotenkin tuntuu hyvältä, kun ei enää tarvitse pelata, vaikka ei siihen kukaan aiemminkaan pakottanut.

Kaikki pelitilit on suljettu.
Lainoja oli
Ferratum 2000
Vippi 2000
Bank norwegian 27000
Nordax 24000
Bondora 8000

Näistä saatiin heti säästöillä maksettua Ferratum pois ja halvemmalla lainalla bondora sekä vippi. Tilanne tällä hetkellä on
Bank norwegian 27000
Nordax 24000
Op 10000

Ehkä tämä tästä...
LeukaRintaan
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Re: Uutta elämää kohti

ViestiKirjoittaja coolgrape79 » 19.4.2022 10:47:02

Tsemppiä sinne !! 🙌💪💓
Gambling is big fucking lie :!:
coolgrape79
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Mävaan » 26.4.2022 18:10:35

Miten sulla sielä menee? Vielä ollut pelaamatta? Tässä kun itsellä jo taas tovi pelaamatonta aikaa takana niin täytyy sanoa, että aika auttaa tähänkin vaivaan.
Mieliteko peleihin hiipuu päivä päivältä enemmän. Valitettavasti velat eivät katoa yhtä nopeasti…

Hyvä että sait Bondoran ja ferratumin pois, erityisesti toi Bondora on niin epämääräinen paikka että sinne ei kannata olla velkaa! Hyvä puoli myös se, kun kerran olet maksanut lainan ja sulkenut tilin, he eivät sinulle enää koskaan myönnä uutta lainaa.

Tsemppiä!
Mävaan
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja _Aada_ » 27.4.2022 07:22:59

Miten menee LeukaRintaan?
Nuo tunteet mitä kirjoitat on varmasti jokaisen pelaajan mielessä ja siitä alkaa ajatustyö ja riippuvuudesta selviäminen kun kohtaa ne ja myöntää ongelman,kertoo jollekkin. Onko sinulla tukea ympärillä, peluurin tai muun kautta? Tsemppiä!
"Menneisyys on oppitunti. Nykyhetki lahja. Tulevaisuus syy jatkaa."
_Aada_
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja LeukaRintaan » 1.5.2022 13:12:20

Moi,

Tilanteeseen nähden menee hyvin. Pelannut en ole, eikä ole tehnyt mielikään. Toki olen varautunut siihen, että jossain vaiheessa se mielessä saattaa käydä. Riippuvuus on kuitenkin riippuvuus. Kerran tunnistin tilanteen jossa olin vihainen ja hyvin turhautunut ja siinä kohtaa mielessä kävi pelaaminen. Ei niin että olisin halunnut pelata, vaan että olen todennäköisesti turhautumisen ja ahdistuksen tunteita sillä purkanut. :roll:
Puoliso ilmaisi, että toista kertaa ei sitten pysty tällaista anteeksi antamaan ja asiassa tukemaan. Ymmärrän täysin ja sovittiinkin, että jos yhtään epäileekään niin sanoo asiasta heti suoraan ja voin kyllä näyttää tilin saldot ynnä muut. En halua että mikään turha epäily kaihertaa välejä. Sovittiin myös että jos pelaaminen mielessä alkaa pyörimään niin pyrin sen sanomaan heti ääneen, että voidaan pohtia siihen syytä.

Tyhmäksihän tässä edelleen itsensä tuntee ja olo on kuin olisi herännyt jostain unesta.. Aikamoinen painajainen ollut :?

Velathan kulkee mukana vielä vuosikausia, mutta niitä koitetaan setviä ja maksaa pikkuhiljaa. Täytyy vain hyväksyä se tosiasia, että se todella ottaa aikaa.

Tukea on puolisosta ja on ihan terveydenhuollon hoitokontaktikin. Yhdelle ystävälle olen myös avoimesti kertonut. Muille en tässä kohtaa koe tarpeelliseksi kertoa. Ehkä joskus vielä tulee hetki jolloin kerron.

Joo tuo Bondora oli kyllä melkosen epämääräinen eikä korotkaan pienimmästä päästä olleet. Helpotus oli saada se pois. Ehkä sekin kertoo jotain siitä aivosumusta ja epätoivosta missä on elänyt, kun ihan sokeasti on vaan mennyt ja ottanut lainaa tasan sieltä mistä on saanut.
LeukaRintaan
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja _Aada_ » 1.5.2022 18:36:15

LeukaRintaan huippua että et ole pelannut! Kyllä tää pelaamattomuus on hieno tunne/saavutus vaikka tuhoa aiheuttanut täälläkin. Velat/ Suhde ei ennallaan. Vaan oon päättänyt että vaikka mikä murhe en sitä pelikoneeseen enää turruta.

Kiva oli lukea sinun kuulumisia. Kesää kohti mennään 😍
"Menneisyys on oppitunti. Nykyhetki lahja. Tulevaisuus syy jatkaa."
_Aada_
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja LeukaRintaan » 18.10.2022 14:05:09

Ihan on unohtunut tänne kirjoitella, kun elämässä ollut kaikenlaista. Mutta pelaamatta edelleen :) Senttiäkään en tosiaan ole pelannut yli puoleen vuoteen. Hyvä minä!!! :) :) :) Pari kertaa se on tutussa tilanteessa tullut mieleen, että jospa kokeilen vaan pari kymppiä, että miltä se tuntuu. Olen kuitenkin kyennyt ajattelemaan asiaa loppuun asti ja tiedostanut, että se ei siihen pariin kymppiin jää ja luvassa on äärimmäisen paska olo sekä parisuhteen loppuminen jos sen teen. Näin olen ajatuksista eroon päässyt.

Velat on nyt enemmän päässä pyörineet.

BN on nyt päälle 26000
Op 9200
Ja se hemmetin Nordax edelleen 24000.
Nordaxilla pidettiin yksi maksuvapaa ja sepäs tekikin tuon, että vaikka kuukausittain maksan n. 370e niin eipä ole paska lyhentynyt yhtään, noussut vaan. En tiedä mitä sille tekisi.

Onko kukaan päästänyt tuollaista summaa perintään ja saanut sinne sovittua maksusuunnitelmaa? Ei se toki maailmanloppu ole vaikka menisi ihan ulosottoon asti, mutta kun on nuo muutkin lainat maksettavana.
Nyt suunnitelmissa on hakea asuntolainaan lyhennysvapaata, että pystyy enemmän noita muita maksamaan. Jänmä nähdä kuinka tässä käy :shock:
LeukaRintaan
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Paluu Valtti