Olet täällä

Löytyykö vertaistukea?

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Katso myös pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin palvelut. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Löytyykö vertaistukea?

ViestiKirjoittaja MunElämä2.0 » 29.4.2022 20:02:53

Moi!
Tänään painaa rintaa ja ahistaa, tekee mieli hypätä autojen sekaan ja lähteä tästä maailmasta. Oon taas hävinnyt tilin nollille.
Mulla on pelivelkoja, lähemmäs 80 000€ ja paniikissa olen jättänyt vastaamatta velkomuspuheluihin ja viesteihin, sekä jemmannut kirjeet. Miten tästä pääsee eteenpäin?
Kerroin joulukuussa puolisolle veloista ja riippuvuudesta. Päivän toipui, mutta totesi sitten että ei hyvöksy asiaa mutta silti se on vain rahaa. Kuukaudeksi helpotti oma olo ja olin pelaamatta, mutta sitten alkoi ahdistamaan, nolottamaan ja hävettämään mun laskut ja tyhmyys. Ajattelin korjata asian... pelaamalla. Nyt olisi edessä tänä viikonloppuna kertoa uutiset puolisolle: yhteisen asunnon sopimus puretaan, koska vuokra ollut maksamatta liian pitkään. Kaikki meni, eikä riittänyt omien asioiden mokaaminen vaan vedin toisen siihen mukaan. Tänään päätin että nyt loppuu! Tulee mitä tulee, niin enää en pelaa! Olen valmistautunut henkisesti eroon (lapsia 2kpl) ja haukkuihin. Tänään tosiaan vikat rahat pelatessa harkitsin päättäväni elämäni, mutta lapset saa jatkamaan.
Tämä on anonyymi foorumi, mutta ajattelin onko täällä ketään kuka myös voisi saada apua jaksamiseen sillä, että vertaistuki olisi esim. Whatsapp-viestin päässä? Haluaisin kovasti jutella toisen kanssa ja voitais vaikka yhdessä manata velkoja ja tsempata toisiamme :) Oon ollut kovin huono aina kirjoittamaan näitä pitkiä viestejä.
MunElämä2.0
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Re: Löytyykö vertaistukea?

ViestiKirjoittaja _Aada_ » 29.4.2022 20:50:45

Moi Munelämä2.0!
Tsemppiä sinne ja tahdonvoimaa! Sitä peliongelma kanssa tarvitsee ja kyllä täällä vertaistukea on ja paikalla ollaan vaikka välillä hiljaista.

Kirjoittele kuulumisia. Mulla kanssa puolison kanssa vaikeat ajat kiitos peliongelmani mut jollain sitä jaksaa aina eteenpäin ja toivoo parempaa.

Mut mitä enemmän päiviä ilman pelaamista, sen paremmalta elämä maistuu. :)

Itsetuhoisia ajatuksia jos tulee (Mullakin niitä oli joskus) niin kriisipuhelin on yksi tapa purkaa olot pois ja apua sieltä.

Kriisipuhelin 09 2525 0111

Muista et oo yksin asian kanssa ja eteenpäin on mahdollista päästä, ja kun pelit jättää siitä se alkaa. Estot vaan jokapaikkaan ja pelaamisen tekeminen mahdottomaksi.

Paljon tsemppiä sinne <3
"Menneisyys on oppitunti. Nykyhetki lahja. Tulevaisuus syy jatkaa."
_Aada_
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja _Aada_ » 3.5.2022 17:06:38

MunElämä2.0 miten viikko alkanut siellä?
_Aada_
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MunElämä2.0 » 7.5.2022 19:47:25

Moi _Aada_!
Kiva kun kyselit kuulumisia, kiitos! On ollut tosi rankka viikko. Puolisolle kerroin kaiken, ja tuntuu että olen mennyt viikon luimistellen nurkkia pitkin. Häpeä on valtava! Varsinkin kun joutuu soittelemaan virastoihin ja selittämään mitä on tapahtunut, ja anella maksuaikaa.
Ekat päivät piilouduin lapsiltakin kun itku ei meinannut hellittää, pariin otteeseen jo luulin että nyt on soitettava kriisipuhelimeen. Nyt on ehkä enemmän alkanut se sisuuntuminen ja ymmärrys, että ei se pelaaminen johdu mun tyhmyydestä, vaan pienistä tapahtumaketjuista menneisyydessä. Olen ajatellut, että puran "kirjaksi" kaiken painolastin pään sisällä. Pelaaminen on ollut mulle tapa purkaa ahdistus ja tunteet, joita en saa sanottua ääneen. Ja varmaan joku piilomaailmakin. Toistelen itelleni että oon arvokas ja törkeä. Ehkä tämä vielä kääntyy parempaan suuntaan, mutta valtavasti työtä se vaatii.
MunElämä2.0
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja MunElämä2.0 » 7.5.2022 19:48:49

Ja siis tärkeä - ei törkeä 😄
MunElämä2.0
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja _Aada_ » 8.5.2022 05:47:25

^ Hyviä oivalluksia ja noin se juuri menee 😊 tunteiden läpikäymistä ja heräämistä mistä johtuu. Työtä tässä on, jokapäivälle.
Paljon tsemppiä sinne pelaamattomuuteen💪😊
_Aada_
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MPPP » 20.7.2022 19:22:36

Miten munelämä 2.0 nyt on mennyt? Miten on puoliso ottanut asiat?
MPPP
Miedosti panostava jäsen

Paluu Valtti