Olet täällä

Pakko lopettaa

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Katso myös pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin palvelut. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Pakko lopettaa

ViestiKirjoittaja Velkamies » 2.7.2022 13:34:58

Hei. Olen 30v mies joka on harrastanut pelaamista puolet elämästään. Viimeisten vuosien aikana summat ovat kasvaneet sietämättömän suuriksi ja olen yrittänyt lopettaa useita kertoja mutta aina pienen tauon jälkeen pelaan "vähän" ja sitten onkin putki päällä.

Pari viikkoa sitten katkesi taas kuukauden pelaamaton putki ja päivittäin olen voittanut sata tai pari sataa ja olen käyttänyt rahaa huolettomasti. Yhteensä taisin olla noin 1500€ voitolla tuolta jaksolta. Eiliseen asti. Hävisin sitten kerralla yli 2000€ ja nyt tilillä rahaa vain välttämättömyyksiin. Yöllä tuli nukuttua ehkä puoli tuntia.

Viimeisen puolentoista vuoden aikana olen alkanut rahoittaa pelaamista velaksi ja sitä on yhteensä nyt noin 15000€ sisältäen opintolainan jota en vielä maksa. Kuukausierät luotoille on yhteensä 210€ josta kyllä selviydyn, mutta pelkään että otan lisää velkaa ja joudun todelliseen ahdinkoon. Jossain vaiheessa tulee vielä opintolainan lyhennykset päälle.

Kirjoitan tänne nyt jos tämä tukisi tätä viimeisintä yritystä olla pelaamatta koska pelaamisen on kertakaikkiaan loputtava ja ehkä vertaisten tsempit auttaisi pysymään peleistä poissa. Karmea olo tulee aina näistä tappioista mutta jotenkin sen aina unohtaa kunnes taas mennään.
Velkamies
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Re: Pakko lopettaa

ViestiKirjoittaja adrenALLINe » 2.7.2022 19:23:10

Moikka :)

Vaikka otsikoit ketjun sanalla "pakko", niin se rajautuu vain siihen, että teet pelaamisen itsellesi mahdottomaksi. Peliongelma on kärjistäjien tunnepuolen ongelma, jota ei lähtökohtaisesti voi ratkaista järkiperusteisesti, mutta pelaamisen tekemisen mahdottomaksi antaa rauhan työstää tuota tunnepuolen ongelmaa syvemmin.

Alussa olo on aivan karmiva. Itsekin monesti lojuin vain sängyssä itkien kolme päivää, kun olin täysin hajalla tilin näyttäessä pyöreät nolla euroa ja mielessä pyöri kaikki kivat kesäaktiviteetit jotka jäävät välistä.

Olo tulee helpottamaan. Kirjoittaminen tännekin on jo askel parempaan suuntaan. En tiedä uskotko vielä, mutta rahapeliin rahan laittaminen on kuin ostaisit rahaa rahalla ja vieläpä aivan hävyttömän kalliilla. Taloutesi kohentuu kohisten, kun pelaaminen jää pois. Puhu läheiselle ja/tai läheisille ihmisille. Riippuvuuteen tehokkain vastalääke on löytää merkitystä elämään muilta osa-alueilta erityisesti muista ihmisistä. "Connectaa" kasvotusten kavereittesi ja/tai puolisosi kanssa, jotka ovat jääneet ilman huomiotasi pelien takia. Asiat järjestyy.

Kirjoittele ihmeessä päivityksiä :)
adrenALLINe
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Velkamies » 3.7.2022 08:49:22

adrenALLINe kirjoitti: rahapeliin rahan laittaminen on kuin ostaisit rahaa rahalla ja vieläpä aivan hävyttömän kalliilla.

Tämä olikin hyvin sanottu. Hetken voi olla fiilis että ei tulipa tehtyä hyvät kaupat kun tilillä tuhansia ja voi ostella mitä huvittaa, mutta eipä niitä tuhansia ikinä tule käytettyä itseensä kun tunkee ne takaisin peleihin. Pidemmällä aikavälillä aivan järkyttävän huono sijoitus tosiaan. Kun vaan pysyisi mielessä myös silloin kun pelihimo iskee...

Kaikenlaisia estoja tullut kyllä laitettua mutta mahdollisuudet pelaamiseen on netissä niin valtavat että aina näyttää löytyvän uusi keino pelata.
Velkamies
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Velkamies » 4.7.2022 16:46:17

Tuli pelattua koska mulla oli jäänyt pelitilille 300€ talletus jonka yritin nostaa mutta se oli pakko kierrättää kerran, joten blackjackia 10e panoksilla pelasin tavoitteena että saisin omat takaisin ja sainkin kotiutettua sieltä nyt 350€. Teki kovasti mieli jäädä pelaamaan mutta onnistuin kuitenkin lopettamaan siihen. Nyt takaisin pelaamattomuuteen.
Velkamies
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Paluu Valtti