Hienoa, että sait Anyfiniltä rahoituksen! Olin alunperin itsekin kovin skeptinen koko lafkasta, siitä kun niin vähän missään oli mainostettu, nykyään varmaan enemmän. Mutta kyllä se vaan kannatti kokeilla, helpottaa kummasti kun saa velkoja samaan paikkaan eikä ole älytön korko! Olen itse tehnyt myös niin, että hetken päästä kokeilee uudelleen sinne jotakin lainaa laittaa, jos ei ekalla kerralla ole onnistunut.
Expeluri; onko sulla paljon vielä asuntolainaa? Sehän on viimesijainen, mikä ulosmitataan, oma koti. Jos siis vielä paljon lainaa siitä, ei ketään kiinnosta. Mutta noin isoilla veloilla saattaa alkaa kiinnostamaan siinä vaiheessa, kun lainaa enää vähän jäljellä, jolloin asunnon realisoinnista saisi velkoja kuitattua. ulosottohan kestäisi myös vuosia, siinä ajassahan se asuntolainakin lyhenee, nyt ei ehkä voutia kiinnosta, mutta viiden vuoden päästä voi olla eri tilanne. Jos itse pystyt velkoja lyhentämään nyt niin, että ne oikeasti lyhenevät, ei ulosottoa ehkä kannata harkita. Ja Jos omasta asunnosta voisi liietä jo vakuudeksi, voisi sitä vastaan saada lainaa pankissa. Siinä piilee tietysti se riski, että jos ei onnistukaan maksamaan, tai retkahtaa pelaamaan. Mutta kannattaa oikeasti kysyä jos se voisi olla mahdollista, se kun ei mitään maksa!
Voin myös kertoa, että itselläni on ihan hyvät tulot, nettona n.3500e/kk. Mutta silti tuntuu, ettei velat lyhene vaikka miten maksaa, kaksi turhaa velkaa vain jäljellä ja korot alle 10%. Sillä tuossa kommentoinkin aiemmin sitä, että kun on noin paljon velkaa, niin 1000e/kk ei juurikaan sitä lyhennä jos vielä moneen paikkaan maksaa. Oma velkasaldoni on paljon pienempi kuin teillä ja silti tuntuu että junnaa paikallaan
Kannattaa muistaa siis katsoa sitä maksuaikaa, vaikka olisi pieni korko, niin jos maksuaika on pitkä, maksat alkuun lähes vain korkoja jolloin summa ei pienene yhtään ekoihin vuosiin. Näihin pitää ehdottomasti laittaa lisäeuroja kuukausittain, muuten summa pysyy pitkään paikallaan.