Olet täällä

En voi käsittää linjaustanne kodeiiniketjun suhteen

Tähän laatikkoon voit jättää viestin Päihdelinkin toimitukselle, kysymyksiä, risuja tai ruusuja. Kaikki kommentit otetaan huomioon palvelua kehitettäessä.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

En voi käsittää linjaustanne kodeiiniketjun suhteen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 14.1.2015 10:29:34

Kirjoitan nyt tännekin, koska tuntuu, että ette noteeraa ollenkaan tuota palauteketjua Saunan puolella.

Mua nyt korpeaa tuon kodeiiniketjun lukitseminen. Haloo, siellä toimituksessa, mahtaakohan teillä olla kokemusta parasetamolimyrkytyksestä, siis muuten kuin että olette tietoisia parasetamolin maksatoksisuudesta?! :evil:

Oman kauhukokemukseni jälkeen olen ehdottomasti sitä mieltä, että erotteluohjeet ovat enemmän eduksi kuin haitaksi. Erotteluhan ei neuvo, miten kodeiinia itseään valmistetaan, vaan kodeiini on jo valmiina niissä tableteissa.

Henk.koht en edes saattanut itseäni vaaralliseen tilaan Panacodien väärinkäytöllä, vaan aivan tavallisella Panadolilla. Vahingossa vieläpä. Uskoisin, että asiasta tarpeeksi tietämättömillä käyttäjillä tuollainen vahinko sattuu aika helposti Panacodin kanssa. Itsekään en ollut tietoinen, että parasetamolin sietokykyyn vaikuttaa mm. ihmisen koko, kovin hentoinen ihminen ei siedä parasetamolia yhtä isoa annosta. Siksi mulle kävikin se vahinko Panadolin kanssa.

Parasetamoli on helvetin vaarallinen aine, ellei sitä paskaa erottele kodeiinista pois. Kyllä, parasetamoliin on olemassa vasta-aine, N-asetyylikysteiini, mutta ei sekään välttämättä pelasta henkeä. Itse olin vasta-aineelle allerginen ja sain anafylaktisen shokin, josta mut onneksi saatiin virkoamaan kortisonin, antihistamiinien ja adrenaliinin kanssa ja vasta-ainehoitoa voitiin jatkaa. Kaikilla ei välttämättä käy niin hyvä mäihä, anafylaktiseen shokkiinkin voi kuolla ja entä jos vasta-ainehoito joudutaan lopettamaan rajun allergiareaktion takia? Siinä kohtaa ei sitten ole mitään tehtävissä enää.

Tiedän kyllä, että tästä aiheesta on napistu täällä monen monituista kertaa, mutta omien kokemusteni jälkeen en vaan enää pysty millään, en sitten laisinkaan, ymmärtämään linjausta asian suhteen. Parasetamoli ei ole ihan tosissaan leikin asia! Sillä kodeiinin erotteluohjeella säästyy parhaimmassa tapauksessa ihmishenkiä.

Ymmärrän, että huumeiden valmistusohjeet eivät vähennä huumehaittoja, mutta kodeiinin ja parasetamolin erottelussa kyse ei kuitenkaan ole huumausaineen valmistamisesta. Ihan yhtä huumaavia Panacodit ovat parasetamolilla tahi ilman.

Jos ette kuitenkaan voi suvaita erotteluohjeita, niin pistäkää sivuille edes joku varoitus tuon paskan myrkyllisyydestä! Nyt tuntuu lähinnä siltä, että koko Panacod on aihe, josta pitää vaieta.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

Re: En voi käsittää linjaustanne kodeiiniketjun suhteen

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin toimitus » 15.1.2015 11:06:32

Hei Nnaana,

ymmärrämme pointtisi oikein hyvin .
Olemme ottaneet tämän asian käsittelyyn ja arvioimme sääntöjen linjauksia.

Yst.terv.
Päihdelinkin toimitus
Päihdelinkin toimitus
Ylläpito

Paluu Toimitukselle