Olet täällä

Haluan auttaa :(

Tähän laatikkoon voit jättää viestin Päihdelinkin toimitukselle, kysymyksiä, risuja tai ruusuja. Kaikki kommentit otetaan huomioon palvelua kehitettäessä.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Haluan auttaa :(

ViestiKirjoittaja helphimpls » 22.8.2015 21:24:18

Hei,
Olen 16-vuotias tyttö, joka haluaa auttaa erästä narkomaania. En tiennyt minne tai keneen minun olisi pitänyt ottaa yhteyttä, joten valitsin ensimmäisen linkin joka hausta "apua narkomaanille" löysin.
Tapasin eilen myöhäs illalla toisessa kaupungissa vieraillessani erään 17-vuotiaan pojan, joka oli humaltunut, mutta silti todella mukava ja hyvä tyyppi. Tutustuin häneen illan kuluessa ja vietimmekin koko loppu illan jutellessa.
Hän avautui minulle elämästään ja kertoi olevansa koukussa huumeisiin, joiden takia hän oli lopettanut koulunkin. Hän kertoi myös, että toivoisi parannusta(hänen omien sanojensa mukaan hän toivoo olevansa normaali lukionörtti eikä pilveä polttava narkkari...). Hänestä on kuulemma vain helpompaa olla se mikä hän nyt on.
Olen yrittänyt unohtaa koko pojan, mutta hänen tarinansa vain pyörii päässäni ja olen todellakin huolissani hänestä. :(
Toivon todella, että voisitte auttaa tätä poikaa... ja uskon, että jos hän vain saisi tarpeeksi tukea, niin hän pystyisi vieroittautumaan.
helphimpls
Miedosti panostava jäsen

Re: Haluan auttaa :(

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin toimitus » 23.8.2015 08:53:25

Hei,

hienoa että haluat auttaa tapaamaasi ihmistä, joskus toisen ihmisen kanssa keskustelu voi olla sysäys muutokselle ja avun tarpeen myöntämiselle. Muista kuitenkin, että muutoksen voi tehdä vain kyseinen henkilö itse.

Voit ottaa yhteyttä nuorisoasemalle tai antaa tälle tapaamallesi henkilölle nuorisoaseman yhteystiedot. Nuorisoasemat, päihdepysäkit ja vastaavat nuorille tarkoitetut avohoitoyksiköt löydät oman kuntasi verkkosivuilta. Lisää tietoa voit lukea täältä. Muita apupaikkoja löydät mm. täältä.

Hyvää loppukesää!

Yst.terv.
Päihdelinkin toimitus
Päihdelinkin toimitus
Ylläpito

Paluu Toimitukselle