Olet täällä

Nyt riittää

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Nyt riittää

ViestiKirjoittaja nbf » 9.5.2021 17:42:06

Parisuhde ja lapset alkaa kärsimään rajusti jo tästä alkoholin käytöstä joten nyt se on loppu.
Heräsin tänään äitienpäivänä random paikasta vaikka kotona mulla on ihana perhe. Olen siis idiootti ja minulla on alkoholiongelma.
Elämän suunnittelu oli pelkästään sitä milloin pääsee seuraavan kaljan ottamaan ja kun minulla on vielä masennus ja ahdistuneisuushäiriö joita alkoholilla yritin karkuun ja kyllähän sitä hetkeksi pääsi mutta kun vaikutus lakkaa ahdistus on entistä kovempi.
Itsetuhoisia ajatuksia on käynyt mielessä mutta konkretiaan on vielä matkaa.
Vaan nyt on se pullo laitettu kiinni.
Huomenna lähden vielä asiakkaan ja hänen kavereiden kanssa koeajamaan hänen venettä yön yli reissulle. Heti tämmönen helppo koitos uudelle elämälle.

Tiedän jo kokemuksesta että voin olla juomatta helposti pari viikkoa ja sitten lähtee aivan lapasesta koko homma. Tätä jo vähän pelkään ja mietin miten helkkarissa saan pidettyä sen kurissa.
Only dead fish follow the stream
nbf
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja nbf » 9.5.2021 18:02:38

Kummasti muuten itkut irtos kun tajusin että on ongelma ja sen myöntäminen avasi hanat. En ole pystynyt itkemään vuosiin.

Nyt kun mietin omaa käytöstä niin ainakun minulle on mainittu asiasta olen suuttunut ja paennut sen suuttumuksen taakse myöntämättä totuutta. Asenne on aina ollut että minuahan ei neuvota
nbf
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja nbf » 9.5.2021 20:16:40

Nyt tässä yksinään puran asioita tänne. Emäntä ei usko minun pystyvän muuttumaan. Aika selkeät ehdot tuli kyllä parisuhteen jatkolle. En ole ehkä siitä huolissani.
Sosiaaliset tilanteet pelottaa missä alkoholi on läsnä, en haluaisi juoda mutta se yhdessä juopottelu kuulostaa ja tuntuu niin kivalta. Yleensä nämä tällaiset keikat ei oo päättynyt hyvin. Homma lähtee laukalle, en muista mitään ja sitten saan kuulla myöhemmin mitä on tapahtunut ja häpeän silmät päästäni. Muisti minulta menee joka kerta kun otan alkoholia, en tykkää siitä.
Morkkis on välillä niin kovaa että joudun puhumaan itselleni ääneen että kyllä se tästä ja kaikki kääntyy parempaan. Eihän näissä minun selostuksissa ole päätä eikä häntää mutta puran asiat siinä järjestyksessä kun tulee mieleen
nbf
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Nyt riittää

ViestiKirjoittaja 0132 » 9.5.2021 23:29:33

Moi,
Kovin tuttua tekstiä kirjoitat. Tiedän itsekin kuinka kovaa on tajuta, ilman valheita itselleen, että on oikeasti pulassa alkoholin suhteen.
Kirjoitat:
"olen suuttunut ja paennut... "
Minäkin pohdin tuota asiaa aika paljon raitistumisen alkutaipaleella. Pohdin jopa niin paljon että kirjoitin lopulta kirjan:
Pelkään mutta en pakene!
Kerron siinä oman polkuni raitistumiseen, sanoin ja kuvin.
Löytyy tuolta kirjavinkeistä ja tietysti Googlaamalla.
Morkkikset myös opin tuntemaan. Muutamia autoja meni romuksi ja käräjäsalit tuli myös tutuksi.

Jatka vaan taistelua, kirjoittele ja etsi tietoa. Älä lannistu vaikkei kukaan uskoisi Sinun voivan muuttua.
Sinä voit muuttua!
Itse käytin Antabusta yhtenä lisäkeinona taistelussa. Liikuntaa myös lääkäri suositteli. Aloin kävellä. Ensin pieniä lenkkejä ja sitten vähän pidempiä. Kun suomen kansallispuistot ja tunturit tuli tutuiksi jatkoin jaloittelua pohjois-espanjan pyhiinvaellus reitillä. Siellä köpöttelin 850km ja noin 1 200 000 askelta.
Nykyään ei enää alkoholi paljoakaan mieltä vaivaa. Join nelisen vuotta sitten vielä viisi ja puoli litraa kaljaa joka päivä. Kahden viimeisen kännämisvuoden aikana ei tainnut olla ainoatakaan välipäivää.

Putkis 0132, itkut myös itkenyt.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja nbf » 10.5.2021 06:35:26

Aamun tilanne oli taas sen verran maihin painava että en osaa suhtautua tähän asiaan. Emäntä alkoi aamusta heti painostamaan että meinasitko sitä apua etsiä? Miksi et jo ole hakenut apua? Ei minkäänlaista myötätuntoa tai edes halua ymmärtää. Citalopramia naamaan ja hoitamaan työt jospa tämä olo unohtuu siellä.
nbf
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 10.5.2021 08:21:46

Apuahan olet jo hakenut, tänne kirjautumalla. Tie raitistumiseen kulkee monien pienten asioiden saattelemana. Ne ovat toki vain lisänä. Suurin teko on se oman pään sisällä tehty päätös. Kuinka se sitten tehdään? Se on jokaisen riippuvaisen ongelma. Mutta tee pieniä asioita raitistumisen eteen, sillon teet edes jotain. Pienistä asioista koostuu isompi kokonaisuus.

Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja nbf » 12.5.2021 11:39:13

Kaikki vituttaa mutta olen ehkä jo luovuttanut. Aivan sama vituttaako vai ei vituta. Tartteis jotain onnistumisen tunnetta varmaan. Töissäkin tuntuu että pitäs pistää kaikki työntekijät vaihtoon kun ei tapahdu niin kuin pitää.
nbf
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja nbf » 12.5.2021 14:22:49

Lopettelin juuri etävastaanoton psykon kanssa.
Sain uudet huippupisteet masennustestistä, nyt ollaan jo syvällä vakavan masennuksen puolella. Ahdistus on taas tämän päivää loistanut poissa olollaan eli jotain hyvääkin.
Sairauslomaa ihan näin alkuun ja antabus kuuri.
En oikein tiedä miten suhtautua tuohon antabus juttuun. Kokemuksia?
nbf
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 12.5.2021 17:24:55

Antabus on hyvä, mutta ei yksin se mitään lopulta ratkaise. Antaa kyllä tiukanpaikan tullen peliaikaa. Itse käytin Antabusta 1000 päivää. Ketjussani kirjoittelin siitä pitkin matkaa.
Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja nbf » 13.5.2021 20:59:26

Tuli töissä oltua tämä päivä. En voinut vielä jäädä saigonille.
Työpäivä oli raskas ja kuuma mutta olutta ei tehnyt mieli.
Kotiin tultua oli hermo kireällä ja väsytti. En oikein jaksanut mitään niin eiköhän alkanut vittuilu kotona että pitäs välillä tehdä sitä ja tätä. Olla muksujen kanssa jne.
Tiedän minä että olis tehtävä ja oltava mutta voimavarat on loppu joten tyhjästä on vaikea ammentaa.
nbf
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja nbf » 16.5.2021 06:49:44

Minä kävin pohjalla tasan viikko sitten. Kirjauduin tänne, kirjoitin omat mietteet ja onneksi olin jo mielenterveys hoitojaksolla niin sain apua todella nopeasti. Sain antabus reseptin, sovittiin 3 päivän keikka tehoavolle ja sairauslomaa.
Avun pyytäminen on kyllä hyvästä.
Minulla on tällä hetkellä todella varma olo että tämä paska jää tähän. Tiedän että kohta tulee se hetki kun alkaa napsumaan mutta kyllä minä perkeleeni kesytän.
On kyllä hyvä fiilis kun pätkä viikko meni ilman alkoholia.
nbf
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 17.5.2021 12:34:37

Olet löytänyt apua ja päässyt hyvään alkuun.
Tekstisi kiinnitti huomion vaimon vaatimuksiin. Ymmärtääkö hän että alkoholismikin on sairaus joka vaatii omanlaistaan hoitoa? Ymmärtääkö hän että olet oikealla sairauslomalla, eivätkä vaatimukset "pitäis tehdä sitä ja tätä" ja henkinen painostaminen ei ole nyt sinulle hyväksi? Toki on hyvä tehdä nyt niitäkin asioita, mutta alkuun on lepo myös alkoholistille tarpeen Elimistösi käy läpi rankkoja muutoksia, väsymisen hoito on yhtä tärkeää kuin kuumeen hoito.
Saisitko sieltä tehoavolta teille yhteistä keskusteluaikaa, tai vaimolle aikaa jolloin hänelle kerrottaisiin minkälaista prosessia käyt läpi, miten se vaikuttaa jaksamiseesi ja minkälaista tukea läheisiltäsi tarvitset? Toki vain sinä itse voit juomisesi lopettaa, mutta ei haittaa tekisi jos perhe ymmärtäisi tuen tarpeesi.

Tsemppiä.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja nbf » 17.5.2021 17:22:57

JuuliaS kirjoitti:Olet löytänyt apua ja päässyt hyvään alkuun.
Tekstisi kiinnitti huomion vaimon vaatimuksiin. Ymmärtääkö hän että alkoholismikin on sairaus joka vaatii omanlaistaan hoitoa? Ymmärtääkö hän että olet oikealla sairauslomalla, eivätkä vaatimukset "pitäis tehdä sitä ja tätä" ja henkinen painostaminen ei ole nyt sinulle hyväksi? Toki on hyvä tehdä nyt niitäkin asioita, mutta alkuun on lepo myös alkoholistille tarpeen Elimistösi käy läpi rankkoja muutoksia, väsymisen hoito on yhtä tärkeää kuin kuumeen hoito.
Saisitko sieltä tehoavolta teille yhteistä keskusteluaikaa, tai vaimolle aikaa jolloin hänelle kerrottaisiin minkälaista prosessia käyt läpi, miten se vaikuttaa jaksamiseesi ja minkälaista tukea läheisiltäsi tarvitset? Toki vain sinä itse voit juomisesi lopettaa, mutta ei haittaa tekisi jos perhe ymmärtäisi tuen tarpeesi.

Tsemppiä.

Ei hän ymmärrä tietenkään. Olen yrittänyt asiasta kertoa ja tuo yhteinen aika tehoavolle voisi olla kyllä hyvä ratkaisu. Hyvä ehdotus. Kiitos!
nbf
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alma_Auroora » 17.5.2021 22:31:20

Hienoa, että halua lopettaa! Tällä hetkellä teksteistäsi kuultaa muiden syyttäminen ja niinhän se meillä addikteilla menee. Vaimo nalkuttaa ja töissäkin pitäisi porukka laittaa vaihtoon, siinä jo hieman petaa omaa harmistustaan ja sille tuttua helpotusta.

Olet varmasti loukannut käytökselläsi vaimoasi. Hän ei todennäköisesti vielä usko, että olet tosissasi. Vaikka addiktio on sairaus, ei sen taakse voi mennä, vaan tekemisiään pitää myös pyytää aidosti anteeksi. Hae ja ota vastaan kaikki apu. Et ole vielä menettänyt kaikkea, mutta se päiväkin voi tulla, jos ei muutosta tapahdu. Tiedämme kaikki, että kun päihde vie, me vikisemme. Siksi on hyvä hetki päättää, että jatkossa sinä viet.
”Rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin”
Alma_Auroora
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja nbf » 19.5.2021 08:59:52

Alma_Auroora kirjoitti:Hienoa, että halua lopettaa! Tällä hetkellä teksteistäsi kuultaa muiden syyttäminen ja niinhän se meillä addikteilla menee. Vaimo nalkuttaa ja töissäkin pitäisi porukka laittaa vaihtoon, siinä jo hieman petaa omaa harmistustaan ja sille tuttua helpotusta.
Olet varmasti loukannut käytökselläsi vaimoasi. Hän ei todennäköisesti vielä usko, että olet tosissasi. Vaikka addiktio on sairaus, ei sen taakse voi mennä, vaan tekemisiään pitää myös pyytää aidosti anteeksi. Hae ja ota vastaan kaikki apu. Et ole vielä menettänyt kaikkea, mutta se päiväkin voi tulla, jos ei muutosta tapahdu. Tiedämme kaikki, että kun päihde vie, me vikisemme. Siksi on hyvä hetki päättää, että jatkossa sinä viet.

Olet tulkinnut vähän väärin tämän aiheen. Ketään muuta en syytä kuin itseäni. Tänne vain puran omia tuntemuksiani. Itse olen tämän aiheuttanut ja itse tämän kärsin mutta olishan se kiva että vähän tulisi tukea perheeltä päin.
nbf
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Seuraava

Paluu Me Lopettajat