Moi. Eka viesti täällä. Huoh.. Kohta tärähtää jo 30 mittariin ja olen juopotellut ikäni teiniajoista lähtien. Pisin aika, minkä olen ollut selvinpäin, on 4 kuukautta ja se oli kaksi vuotta sitten. Muistan miten mielettömän hyvältä se tuntui. Ei tarvinnut enää joka päivä herätessä miettiä, että sun täytyy muuttua. Mä olin tuolloin muuttunut. Olin saanut unirytmini kuntoon, söin säännöllisesti, kävin lenkeillä ja jopa asuntoni oli siisti. Joka aamu heräsin hymyssä suin ja tiesin tasan tarkkaan mitä päivä tulee sisältämään.
Pikakelaus nykyhetkeen. Kämpässä pörrää kärpäsiä. Keittiötaso, lattia, pöydät täynnä tölkkejä. Tiskivuori on kamala. Lattialla on roskia ja vaatteita. Pölypalloja kierii huoneen nurkassa. En kestä tilannettani enkä halua hyväksyä sitä. Joten juon itseni joka päivä humalaan, tietokoneen ruutua tuijottaen, samalla kun selkäni takana kaikki tuo vaanii minua. Ei mitään tietoa tulevaisuudesta, ei mitään toivoa tulevaisuudesta. En ole ollut hetkeen työelämässä, enkä voi edes palata sinne, ennen kuin olen saanut ongelmani korjattua. Rahaa ei tietenkään ole paljoa. Ja jos valintana on ruoka tai kalja, ostan mieluummin kaljaa.
Lopettamisyrityksiä on ollut useita. Ne eivät vain kestä. Yksi syy varmasti on, etten osaa elää selvää elämää. En edes tiedä mitä se on. Olen saanut käyttäytymismallini jo nuoresta ja minulle on normalisoitunut se käytös, että ainoastaan kännissä sosialisoidaan ihmisten kanssa. Vietän siis paljon aikaa yksin, ja ei se mitään, tykkään olla yksin. Ainoastaan silloin kun koitan lopettaa, toivoisin, että olisi joku raitis kaveri, joka näyttäisi mulle tien siihen elämään. Kaikki omat kaverini ovat enemmän tai vähemmän päihdeongelmaisia, joten olen aina joutunut käymään lopettamisyritykset läpi yksin. Ei ole ketään, joka olisi ylpeä, kun näytän onnistumista. Päinvastoin.
En ihan tiedä mikä tämän pointti oli. Kunhan halusin kirjoittaa jotain.