Olet täällä

En jaksa enää, apua!

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

En jaksa enää, apua!

ViestiKirjoittaja SangredeToro » 4.12.2022 10:29:59

Nyt haluaisin joltain lohdutuksen sanoja ja tukea...juomisesta on hauskuus mennyt. Muka hienosti nautiskellaan viinistä, pelkkää silmänlumetta, lopputulos taas, etten muista eilisillasta mitään. Niin ellen vielä itselleni selitin, miten olin osannut käyttäytyä kerrankin pikkujouluissa, join alkoholittomia aina välissä..niin nyt voin sitten ottaa.. miksi, miksi ihminen ei saatana opi viinanjuontiakaan?
SangredeToro
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: En jaksa enää, apua!

ViestiKirjoittaja Sisse (poistunut käyttäjä) » 4.12.2022 11:00:50

Samoissa fiiliksissä mennään. Kuudes päivä raittiina ja tämä on pisin aika varmaan viiteen vuoteen. Korkki meni kiinni abaut samoista syistä, monen päivän viiniöverit , sekoilua ja muistinmenetys. Ei mulle vaan tapahdu näitä asioita vaan minä itse aiheutan nämä itselleni ja jos en halua juoda läheisiäni, mielenterveyttäni, kotiani ja työpaikkaani alta, niin jonkinlaisen muutoksen on tapahduttava.
Mutta vaikeeta on, varsinkin näin alkumetreillä. Rakastan punaviiniä ja tuntuu jotenkin jopa ajatuksen tasolla mahdottomalta luopua siitä... Mitä mä sitten juon ruuan kanssa tai jos matkustan Espanjaan tai Italiaan... mitä mä siellä sitten juon.. :) Mutta joo, päivä kerralla, ihan hirmuinen vertaistuen tarve on tällä hetkellä, täytyy maanantaina tsekkaa paikallinen aa.
Tsemppiä ja voimia sulle! Omasta päätöksestä kaikki lähtee :)
Sisse (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Sinituuli » 4.12.2022 16:10:28

SangredeTorolle tsemppiä krapulailtaan. Hyvää sapuskaa ja lepoa, niin huomenna toivottavasti jo parempi päivä. Uloskin kannattaa lähteä, jos jaksaa. Ehdit kyllä myöhemmin sitten miettiä miten tästä eteenpäin. Niillä ajatuksilla ei ehkä kannata rasittaa itseään liikaa just nyt.

Sissen kommentista tuli mieleen, että kaikki syyt jatkaa juomista oli ainakin mun kohdalla tekosyitä. Kyllä sinne Italiaan ja Espanjaankin voi mennä ja olla juomatta viiniä. Voi silti olla hyvä idea välttää niitä kohteita, joissa aiemmin lomaillut kosteissa merkeissä. Paljon muutakin tekemistä siellä tarjolla, eikä paikalliset edes paljoa käytä alkoholia. Turistien bilepaikat on oma lukunsa, mutta ne on helppo kiertää kaukaa. Ja voihan niihinkin palata joskus myöhemmin, kun oma raittius on vakaammalla pohjalla. Hyviä päätöksiä sullekin!
Sinituuli
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 4.12.2022 16:19:52

Espanjassa tuli käytyä kun vielä join, no sen tietää mitä tein siellä. Turvonneena ja väsyneenä kotiin lepäämään. Mutta kävin myös raittiina ollessa siellä, ihan sen takia että haluanko oikeasti siellä edes käydä. Ja kas kummaa ei se ollutkaan pelottavaa että joisin eikä muutenkaan, ymmärsin etten halua sinne. Se ei olekaan minun juttu. Mieluummin käyn loman jossain metsäretkillä tai mökillä järven rannalla.
Niin se muuttuu ihminen kun raitistuu, alkaa tutkimaan itseään ja huomaamaan että kuka minä oikeasti olen, mitä haluan.
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sinituuli » 4.12.2022 17:53:17

Vieraammaksi54 kirjoitti: Mieluummin käyn loman jossain metsäretkillä tai mökillä järven rannalla.
Niin se muuttuu ihminen kun raitistuu, alkaa tutkimaan itseään ja huomaamaan että kuka minä oikeasti olen, mitä haluan.

Veit sanat suustani, Vieraammaksi54 :D Ulkomailla kyntäminen on vähentynyt itsestään, kun muut asiat ovat tulleet lomailun suhteen tärkeämmiksi. Luonnossa liikkuminen ja patikointi, esimerkiksi. Nykyään lomat myös auttavat palautumaan paremmin kuin ennen. Se taas johtunee enemmän siitä, ettei kroppa ja mieli enää käy koko ajan ylikierroksilla, vaan pystyy oikeasti rauhoittumaan.
Sinituuli
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

Paluu Me Lopettajat