Olet täällä

Raitis ja elämänmyönteinen elämä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Raitis ja elämänmyönteinen elämä

ViestiKirjoittaja ikzu » 12.4.2016 11:04:25

Kuntosalilla käydessä tuossa siinä oli 2 tuommoista jo myöhäisessä keski-iässä olevaa miestä ja niitä juttuja siinä väkisinkin tuli toisella korvalla kuunneltua.

Kovasti pyörivät jutut viinan ja tupakan ympärillä. Vissiinkin maahantuonnista puhuivat. Ja aihehan innosti kovasti kumpaistakin. Mutta toisaalta sieltä paistoi harmitus jonkinlaisia säädöksiä kohtaan että minkä verran rajan yli saa tuoda.

Toisesta tiedänkin että ongelma alkoholin kanssa on.

Tulipahan siinä vain rauhallinen olo että onneksi ei tarvitse enää itse tuota peliä pelata. Ei enää toisten ihmisten syyttelyä eikä viranomaisten tai oikein minkään muunkaan tahon kiroamista, kun tekevät perkeleet just tästä minun olemisestani niin hankalaa. Ja ihan vielä tahallaan.

Se energian määrä mikä siitä kamppailusta siinä addiktiohelvetissä vapautuu tähän elämiseen, on kyllä huomattava.

Ja siitäkään kun ei tarvi enää murhetta kantaa että tajuaako nuo ihmiset omassa ylpeydessään myöntää itselleen sitä omaa ongelmaansa. Silloin ei tarvisi enää olla syyttelemässä milloin ketäkin heidänkään.

On tosi hienoa kyllä että saa olla raittiina.
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja ikzu » 21.4.2016 11:32:07

Me ollaan kaikki ihmiset ihan vaan taviksia ja kevyempi on olo kun tämän ymmärtää.
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja ikzu » 3.6.2016 21:44:55

Olen nyt katsellut tässä illan mittaan tämän likan videoita:

https://www.youtube.com/watch?v=-UfMo6PGIf4

Eihän tämä alkoholismiin sillä lailla liity, paitti siten että alkolistilla on usein taipumus olla niin pirun negatiivinen. Herranjestas että meillä on muuten asiat hyvin täällä, vaikka tässä on nyt mitä talousvaikeutta ollut.

Ei sitä osaa täällä paratiisissa tosissaan ajatella esimerkiksi sitä että koulutus ei tosiaan ole ilmaista isossa osassa maailmaa, saati että siitä vielä maksettaisiin opintotukea. Tai sitä että poliisi oikeasti tulee paikalle kun niille soittaa, eivätkä kuhni jossain korruptoitumassa. Ja että ulkona voi illalla kävellä ilman pelkoa siitä että saattaa tulla ammutuksi. Ja tämä vihapuhekin meillä on vielä aika pientä siihen rasismiin ja kansan kahtiajakautumiseen mitä esimerkiksi Etelä-Afrikassa on. Maan hallitsija on monien muiden valtioiden tapaan täysin oman napansa ympärille kietoutunut paskiainen, jota ei kiinnosta minkään vertaa oman kansansa hyvinvointi.

Ai hitto miten hienossa ympäristössä me saadaan elää.
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Valtio-mies » 4.6.2016 13:59:14

Pahoja asioita; negatiivisuus, viha, ongelmien ulkoistaminen. vian näkeminen muissa jne. jne.

Mutta hienoa jos suot meille muillekin mahdollisuuden olla vain tavis.

"Ylempänä olevat" ja "alempana olevat" ovat mielikuvia, jotka syntyvät jokaisen omassa päässä. Ei ole kuitenkaan mikään erityinen newsflash, että kaikki ovat saman arvoisia.

Pohjoismainen hyvinvointi ja demokratia on paratiisi, se on totta. Se ei ole itsestäänselvyys, vaan historian summa. Joskus on ollut pienestä kiinni, ettei tätä kaikkea hyvää olisi voinut meille kehittyä, mutta kuitenkin kävi niin että se kehittyi. Hyvä niin.
Ja eiköhän jo siitäkin syystä pysytä erossa viinasta, huumeista ja uudemmasta jazzista.
Valtio-mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja ikzu » 4.6.2016 15:01:40

^ Hyi myrkkyä, yök mene pois!
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja ikzu » 5.6.2016 18:55:05

Seiskakybä kirjoitteli omaan ketjuunsa tästä addiktioherkkyydestä. Ja kyllähän se noin on omallakin kohdalla, että näistä elämänkorteista tämä addiktiokortti on kyllä semmoinen mikä kyllä on ja pysyy hanskassa. Parempi vain hyväksyä että se siinä on ja se lakkaakin olemasta pelkkä elämää sabotoiva mustapekka, kun sen asian kanssa pääsee sopuun. Onhan noita addiktioita ollut minullakin ja viunankiskominen oli niistä vain yksi, joskin ehkä se kaikista eniten paskaa tuonut koukku. Osasta addiktioista olen päässyt irti, kun taas joillain on parasta ennen päivämäärä edelleen voimassa.

Kaippa minun elämääni on sitten vain tämmöinen juttu tullut, että minulla on sitten tämmöinen addiktioherkkyys. Nyt kumminkin kun sen asian tiedostaa, niin sitä siimaa ei tarvi antaa enää läheskään niin paljon ulos ennen kuin ymmärtää lyödä lukon kiinni. Ja onhan sitä siimaa jo jonkun verran saanut kelattua takaisinkin.

Onhan näitä elämänmittaisia sairauksia ja "sairauksia" vaikka millä mitalla ihmisillä muitakin ja ihan hyvää elämää ihmiset pystyvät elämään niiden kanssakin. Ei tämä niin paha juttu kumminkaan ole. Tuskin kuulee kovinkaan usein vaikka diabeetikon marmattavan kovaa kohtaloaan. Ja näin olen kuullut että monet syöpäsairaatkin löytävät suunnatonta iloa elämäänsä, vaikka tietävät 100% varmasti kuolevansa sairauteensa.

Avainasia taitanee olla vain elämän kannalta hyväksyminen.
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja ikzu » 20.6.2016 10:29:12

Vastaan davelle tänne omaan ketjuuni. Tuuleeko siellä norsunluutornissa?
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Valtio-mies » 20.6.2016 14:18:27

[Poistettu provosointia - Päihdelinkin moderaattori]
Ja eiköhän jo siitäkin syystä pysytä erossa viinasta, huumeista ja uudemmasta jazzista.
Valtio-mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Valtio-mies » 20.6.2016 14:31:27

Ei ollut tarkoitus provosoida. Yritän myös kirjoittaa aina sen verran asiallisesti, ettei viestejäni tarvitsisi sensuroida, mutta ehkäpä nyt ei ollut oikea hetki yrittää tiedustella syvempiä syitä eräiden viestien sävyyn. :roll:
Valtio-mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja ikzu » 20.6.2016 14:37:59

Valtio-mies kirjoitti:Ei ollut tarkoitus provosoida. Yritän myös kirjoittaa aina sen verran asiallisesti, ettei viestejäni tarvitsisi sensuroida, mutta ehkäpä nyt ei ollut oikea hetki yrittää tiedustella syvempiä syitä eräiden viestien sävyyn. :roll:

Joo mikä siinä onkin että kun asiallisia viestejä kirjoittelee ja tarvitsee olla vasta 7. nimimerkki käytössä samalla palstalla. Tyhmät moderaattorit!
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Valtio-mies » 20.6.2016 14:46:24

En minä aina ole kirjoitellut asiallisesti. Minä myönnän virheeni, ja väärät tekoni mieluusti. Juuri sitähän kehittyminen ja ihmisenä kasvaminenkin on.
Olen vasta nyttemmin pitänyt tärkeänä, että Valtio-miehen kirjoituksia ei tarvitsisi moden sensuroida. Eikä kovin usein ole tarvinnutkaan.

Useita nimimerkkejä on ollut useilla kirjoittajilla viime vuosinakin. Minulla vain tämä yksi elokuusta 2014 lähtien. Mutta kohtahan se kyllä vaihtuu; pelkän vaihtelun jvuoksi :)
En myöskään enää erityisemmin pidä tästä nimimerkistä, eli vitsi on vanhentunut.
Valtio-mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja ikzu » 27.6.2016 22:30:02

Vaikuttaisi siltä että aika monta niistä vanhoista juoppokavereista viettää edelleen elämää joka kostenee vaan kaiken aikaa. Aika ristiriitaiset tunteet kun näin pitkästä aikaa heistä kuvia. Toisaalta herää tunne että haluaisi auttaa, mutta toisaalta taas tuntuu siltä että ei voisi vähempää kiinnostaa. On sitä jonkinlaiset tunnesiteet sitten ilmeisesti kuitenkin jääneet. Niin pitkään kun kumminkin samojen ihmisten kanssa pyöri. Höh.
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja ikzu » 28.8.2018 08:28:11

8 vuotta tuli viikko sitten täyteen. Kai tuosta asiasta on tullut jo melkolailla neutraali, kun se tapahtui sen kummemmin asiaa edes noteeraamatta.

Se on sanottava että mun elämä on aika kivaa nykyään. Vakituinen työpaikka, mieluisia harrastuksia ja välit esimerkiksi vanhempiini ovat tätänykyä ihan hyvällä mallilla. Vanhat kaverinikin olen saanut takaisin.

Ja eihän tämä elämä pelkkää ruusuilla tanssimistakaan tietenkään ole, mutta semmoista se on. Se elämä.

Tätä nykyä se kuitenkin etenee eteenpäin.

Mitä itse palstan aiheeseen tulee, niin ei se mulle ole enää sillä tavalla ongelmallista tunnustaa olevansa toipuva alkoholisti. Tuo on vain sellainen nimitys jota käytän asiasta, jonka avulla asiasta tulee yksinkertainen ja sitä ei tarvitse selitellä, ei kierrellä tai kaarrella. Käyn AA:ssa yhä silloin tällöin. Se on vähän sellainen tapa muistuttaa itseään ja toisaalta kun mieli alkaa olemaan tarpeeksi levoton, niin olen huomannut että huomattavasti levollisempana sieltä pääsääntöisesti palaverin jälkeen ulos kävelen.

Tuossa vähän tulin lueskelleeksi tätäkin ketjua. Hyvin onnellinen olen kyllä siitä että olen tuosta ilmeisen sekasortoisesta tilasta päässyt eteenpäin. Nyt se vasta selvemmin iskee silmille, kun lukee noita omia viestejä.
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 28.8.2018 11:08:01

Hei ikzu ja onnittelut, hyvälle mallille olet saanut elämäsi raittiuden myötä!

Ja kiva kuulla, että käyt välillä palavereissa, niissähän tarvitaan myös onnistuneiden kokemuksia, ei pelkkiä epätoivoisia tulokkaita ja juoma-ajan tarinoita. Vertaistuessa on tärkeä palvelutehtävä auttaa muita kertomalla onnistumisestaan ja miten on toiminut säilyttääkseen raittiutensa.

Jatketaan raittiudesta kiitollisina!

päivä kerrallaan
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helise » 28.8.2018 12:12:17

Onnittelut 8 vuoden raittiudesta. Se on ihanaa päätyä lopulta kaikkien vääntämisten ja kääntämisten jälkeen seesteiseen elämään kiinni. Sitä aikanaan palapelin palat naksahtaa kohdilleen.
Lue, joka päivä, jotakin jota kukaan muu ei lue.
Ajattele, joka päivä, jotakin jota kukaan muu ei ajattele.
Tee, joka päivä, jotakin, jota kukaan muu ei ole tarpeeksi hölmö tehdäkseen.
On mielelle pahasta olla aina osa yleistä mielipidettä.
helise
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat