Olet täällä

Mediasta poimittua

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mediasta poimittua

ViestiKirjoittaja Prossa » 31.12.2011 11:11:05

Tästäkin selvittiin kun käytiin alttarilla vähän polvistumassa oikein viinan ja leivän kera http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011123 ... 6_uu.shtml Paree olisi kun kävis vähän näyttämässä miltä siellä kuuluisan saunan takana oikein näyttää. Oikein oksettaa kun näkee kuinka sairaita tommoset "uskonyhteisöt" todellisuudessa ovat.
Aikansa kutakin.
Prossa
Vahvasti panostava jäsen

Re: Mediasta poimittua

ViestiKirjoittaja kanttoona » 31.12.2011 11:21:13

Huomenta Prossa !
Soitinmenojen Lipeväkielisiä Pappeja piisaa .
Tunnen yhen vastaavanlaisen sanataiturin joka osaa itkettää naisia ihan larsleevin tapaan.
Sillaa hän on vaaraton et huijjaa vaan vanhojenpiikojen ja eronneiren akkojen rahoja.

http://www.youtube.com/watch?v=4CNvfb-qsmo

t...Kanthoona :lol:
kanttoona
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ketostix » 31.12.2011 11:29:10

Järkyttävä tapaus, mutta liittyykö tämä millään tavoin foorumin aihepiiriin, kuten päihteidenkäytön lopettamiseen tai raittiuteen :?:
Viimeksi muokannut Ketostix päivämäärä 31.12.2011 11:33:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Mun ÄO ei oo kymmenen, vaan kaksonen! : )
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Prossa » 31.12.2011 11:32:15

Kyllä liittyy, koska moni lopttaja miettii uskoon tuloa tuekseen lopettamisyrityksilleen.
Viimeksi muokannut Prossa päivämäärä 31.12.2011 11:35:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Aikansa kutakin.
Prossa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ketostix » 31.12.2011 11:33:52

Ahaa, eli uskoontullessa on vaara muuttua pedofiiliksi tai seksirikolliseksi? :idea:
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Prossa » 31.12.2011 11:34:56

Ei, vaan kertoo kuinka siellä niitä suojellaan ja paapotaan.
Aikansa kutakin.
Prossa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ketostix » 31.12.2011 11:43:31

Aaa, okei. :idea: Sori, jatkakaa keskustelua.
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ''' » 31.12.2011 11:55:07

AA täytää Suomessa myös kaikki uskonnolle asetetut vaatimukset.
Näin siksi, että Suomessa toiminta ei perustu palveluun, vaan johtamiseen ja heidän palvomiseen.
Muualla AA toimii palvelun periaatteella, ilman palvontaa ja ilman johtajia.
"Alkoholismin hoidossa ainoa lääketieteellinen keino on saattaa alkoholistin aivot tilaan, jossa keskushermostoa ei rasiteta mieleen ja tunteisiin vaikuttavilla aineilla. Näitä aineita ovat alkoholi, PKV-lääkkeet ja huumausaineet".
'''
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Prossa » 31.12.2011 13:46:10

''' kirjoitti:AA täytää Suomessa myös kaikki uskonnolle asetetut vaatimukset.
Näin siksi, että Suomessa toiminta ei perustu palveluun, vaan johtamiseen ja heidän palvomiseen.
Muualla AA toimii palvelun periaatteella, ilman palvontaa ja ilman johtajia.

Minulla ei ole henkilökohtaisia kokemuksia AA:sta, mutta jos tuo pitää paikkansa, niin tosiaankin on kyse huomattavasta erosta toimintamalleissa maitten välillä ja valitettavasti muitten maitten hyväksi täytyy todeta, että heillä toiminta vaikuttaa järkevämmältä.
Aikansa kutakin.
Prossa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ketostix » 31.12.2011 15:15:57

Minulla on henkilökohtaisia kokemuksia sekä Suomen että muiden maiden AA:sta, mutta siitä mistä Kolmipiste jaksaa vuodesta toiseen kirjoittaa, minulla ei ole mitään hajua.
Ketkä ihmeen johtajat? Kenen, tai minkä palvomiseen? :roll:

Kolmipistehän on nimenomaan kaivannut kirkkaampaa uskonnollisuutta kehiin kirjoittamalla ehtimiseen Jumalasta isolla J:lla. (kts. Hannun ketju).

Mutta sekös tässä on hassua, että aloitetaan ketju seksirikoksista, niin juttu kääntyy 7:n viestin sisällä AA:han, mikä varmaan taisi olla tarkoituskin vaikkei alkuun linkitetyllä uutisella ole mitään tekemistä minkään foorumin aihepiiriin liittyvän kanssa.
Mutta minullapas on henkilökohtainen kokemus yhdestä jos toisestakin asiasta.

Toivottavasti tämäkin ketju tukee jonkun raittiutta.
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ketostix » 31.12.2011 15:24:05

Yllättävän monella huumenuorella on muuten taustallaan insesti-kokemus lapsena tai teini-iässä.
Etenkin tytöillä, mutta hämmästyttävän paljon myös pojilla.
Hyvin harvat ovat kotoisin uskonnollisista kodeista tai saaneet tiukkaa kuria lapsena.

Myöskin naispuoliset alkoholistit ovat kokeneet lapsena insestin useammin kuin naiset keskimäärin. He ovat usein myös alkoholistiperheiden kasvatteja, eli osin myös sukuperimän uhreja.
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Prossa » 31.12.2011 16:09:48

Ketostix kirjoitti:Mutta sekös tässä on hassua, että aloitetaan ketju seksirikoksista, niin juttu kääntyy 7:n viestin sisällä AA:han, mikä varmaan taisi olla tarkoituskin vaikkei alkuun linkitetyllä uutisella ole mitään tekemistä minkään foorumin aihepiiriin liittyvän kanssa.
Mutta minullapas on henkilökohtainen kokemus yhdestä jos toisestakin asiasta.

Toivottavasti tämäkin ketju tukee jonkun raittiutta.

Saat olla ihan varma, että minulla ei ollut tarkotus viestittää tuon uutisen Ja AA:n välillä olevan mitään yhteyttä, mutta nyt kun mainitsit, niin onhan täällä plinkissäkin joku maininnnut että ovat kokeneet AA:ssa sexuaalista ahdistelua, joten sinäpä sen sanoit.

Ketostixinkin pitäisi edes yrittää ymmärtää että kaikki jutut ei pyöri hänen ympärillä eikä tartte miellyttää juuri häntä. Kiipeäisi vaan sinne lavalle esiintymään muitten pällisteltäväksi, niin saa tyydytettyä omat narsistiset tarpeensa.

Toisten raittiutta tukesmisesta tuli mieleen, että kuinkahan monta on jättänyt tämänkin palstan juuri Red Cat, Tarharyhmä, Ketostix, ym. nimimerkkien riidanhaastamisen ja jääräpäisyyden takia. Kaikille tiedoksi että noissa nimimerkeissä on kyseessä sama henkilö ja niistä useampi onkin aikoinaan saanut bannit useampaankin kertaan. Nyt hän vain taitaa modena "valvoa" itseään, joten sitä pelkoa ei enää valitettavasti ole.
Aikansa kutakin.
Prossa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ketostix » 31.12.2011 17:06:12

Voi Prossa, huomaatko sä miten täynnä vihaa sinäkin olet. :(

Pyrit olemaan raittiina, mutta täällä Plinkissä viestisi usein huokuvat alapää-asioita, paskaa ja kusta ja persettä, ja vähän väliä ihan kuin odotat tilaisuutta päästäksesi purkamaan vihaasi minun päälleni.

Ihan niinkuin minä sinulle olisin jotain pahaa joskus tehnyt!

Tuollaistako on sinun raittiutesi? Ehkäpä saat Kanttoonankin liittymään viha-kuoroosi, niin voitte yhdessä sylkeä päälleni, sil vous plait ja hyvää uutta vuotta molemmille herrasmiehille. :)

Mutta tiedätkös millaista minun raittiuteni on? Minun raittiuteni on sellaista, että minä olen sujut menneisyyteni kanssa, olen sekä pyytänyt että saanut anteeksi. Ja myöskin antanut anteeksi.
Siksi minun ei tarvitse lainkaan pelästyä menneisyyttä, ja vielä vähemmän tätä päivää ja huomista. :)

Kaikkien juttujen ei tosiaankaan tarvitse miellyttää minua, mutta minulla on oikeus kommentoida ja kirjoittaa tällä foorumilla siinä kuin sinullakin. Miellytti se sinua ja Kanttoonaa tai ei.

Minulla on hyvä olla ja olen kiitollinen raittiudesta. Toivon että sinullakin on joskus hyvä olla, Prossa.
Viimeksi muokannut Ketostix päivämäärä 31.12.2011 17:18:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ketostix » 31.12.2011 17:14:42

Prossa kirjoitti:Ketostixinkin pitäisi edes yrittää ymmärtää että kaikki jutut ei pyöri hänen ympärillä eikä tartte miellyttää juuri häntä. Kiipeäisi vaan sinne lavalle esiintymään muitten pällisteltäväksi, niin saa tyydytettyä omat narsistiset tarpeensa..

Se, että rakastan musiikkia ja sen soittamista ihmisille, ei ole vielä "narsististen tarpeiden tyydyttämistä".

Se, että isäni (moottoreita rakastava perheenisä hänkin) kohteli minua kännissä miten kohteli, oli mielestäni paljon lähempänä narsististen tarpeiden tyydyttämistä.

Mutta sekin on anteeksiannettu ja loppuunkäsitelty ajat sitten. Jo vuosia sitten oikeastaan. Huoh, en pystyisi varmaan tekemään työtäni ammattimaisesti ja ihmisiä kunnioittaen, ellei olisi. :)

Ps. Prossa! Keskity perheesi rakastamiseen äläkä minun vihaamiseen. Et juuri koskaan kirjoita mitä perheellesi kuuluu, kun olet niin uppoutunut minun sättimiseeni.
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Prossa » 31.12.2011 20:12:40

:mrgreen: Kukahan siellä kaapissa oikein elää :lol: .

Prossa. Vapaa raitis ihminen, eikä mikään AA:n muottiin ja kaappiin tungettu HannuAAlainenAlkoholisti.
Viimeksi muokannut Prossa päivämäärä 31.12.2011 21:14:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Aikansa kutakin.
Prossa
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Lopettajat