Olet täällä

Kohtuukäyttäjä lopettaa - edessä raitis elämä.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kohtuukäyttäjä lopettaa - edessä raitis elämä.

ViestiKirjoittaja Pumpkin » 21.1.2014 11:20:53

Hyvä sittis! :) Tämähän meni multa ihan ohi.

Sitruunapippuri kirjoitti:Sillä tavalla tämä ajatus raittiudesta on muuttunut, että silloin kun lopetin, ajattelin että jos kuulisin että sairastaisin tappavaa tautia, ja minulla olisi elinaikaa enää muutama viikko, niin olisin kyllä käyttänyt ne viikot punaviiniä siemaillen, ja varmaan parit kunnon kännitkin kiskoen.

Nyt, jos tuollaisen uutisen eteen joutuisin, en todellakaan ottaisi yhtäkään kulausta, vaan eläisin elämäni viimeiset viikot selvinpäin, joka hetkestä nauttien. Suklaakakkuakin kyllä ahmisin joka päivä :D

Mulla on muuten vähän sama :D
Välkky vilkkuu pimeässä.
Pumpkin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja andante » 21.1.2014 13:43:46

Liityn "ensimmäisen päivän" kannattajiin. Viimeinen päivä olisi merkinnyt mullekin melkoisella todennäköisyydellä mahtavaa hällistä ja pää niskaan- meininkiä! Paljon kivempi ajatella sillä lailla, että tänäänkin on aivan upouusi päivä mahdollisuuksineen ja ehkä myös vastoinkäymisineen. Tässä seison, enkä muuta voi. Enpäs kuitenkaan seiso pullossa enkä sen varjossakaan.:D
"Mikään ei ole niin pysyvää kuin muuttuvuus"
andante
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja andante » 21.1.2014 13:49:59

Sitruunapippurille lämpimät ONNENTOIVOTUKSET! :D
andante
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja basi » 21.1.2014 19:06:28

Hieno juttu, skoolataanko nyt sitten sitruunasoodalla, sittiksellä vai millä? No ei ainakaan samppiksella tai spumantella. Otetaan vaikka kuppi kuumaa, vihreän teen huumaa.... :P
Elämä on aika mukavaa, kun sellaisia väsyneitä pakkoja, kuten alkoholin käyttö ei ole rajoittamassa elämän elämistä.
"Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself."
- Rumi
basi
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 21.1.2014 20:26:50

Näitä uutisia ja päiviä saa tulla lisää,
onnea kolmannelle vuodelle.
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Antiloopin paluu » 21.1.2014 21:50:49

Raittiutta siis jäljellä oleviin elonpäiviisi! Vedetäänpä sitten hitaasti tähän joku iltavirsi :D
I never made a mistake in my life. I thought I did once, but I was wrong. (Charles M. Schultz)
Antiloopin paluu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sitruunapippuri » 22.1.2014 13:09:22

Kiitos onnitteluista my friends! Tässä viimeisiä päiviä odotellessa voisimme vaikka kohottaa lasit sittistä (mitä se on?) tai mun lempisekoitusta; vissyyn sekoitetaan itsetehtyä mustaherukkamehua, aah niin hyvää ja c-vitamiinitaso suorastaan pyörryttää päätä. :)

Kyllä tämä pakkastalvi on UPEAA. Minuun on iskenyt Teikkis-tauti, haluaisin olla vain ulkona ja ihastella noita kuurapuita ja timanttilumen koristamaa heinikkoa…

Antilooppiko se kirjoitti, että joskus on hyvä vain olla ja antaa mennä? Allekirjoitan :D Ainakin päässä pyörivät ajatukset saavat tuolla kirpakassa pakkasilmassa ohentua ja tuulenvireenä lentää pois, niin että voin vain aistit avoinna nauttia tästä hetkestä ja ottaa elämää vastaan jokaisella hengenvedolla.

Muuten, kun kuuntelee omia ajatuksiaan ja mielensä juttelua, niin onhan se aika pyörryttävää touhua. Jatkuvaa arvostelua, arvottamista, tuomitsemista, vertailua, välillä innostunutta höpöhöpöä, viiltävää analysointia, neuvoja itselle ja toisille, ohjeistusta, suunnittelua, maailmanlopun ajatuksia, itseruoskintaa, pelottelua, huomisen ylihuomisen ensivuoden järjestelyä…. HUH :shock: Jos tuo päässäni höpöttävä tyyppi olisi lihaa ja verta, niin saunan taakse se kannattaisi viedä pikimiten ja armolaukaus niskaan. On niin rasittava tyyppi ja suorastaan piinaava ja kaaosta aiheuttava agitaattori. Tuhansien roolien ääni, ja mitkä niistä rooleista nyt oikeasti ovat niin tärkeitä, että niiden tarvisi olla äänessä? Jos ei lasketa meditoinnin ja joogan aiheuttavia fyysisiä hyviä puolia, niin pelkästään se että ne auttavat hiljentämään tämän mielen jatkuvasti läyskyttävän ääneen ja olemaan hiljaa ja tyytyväisenä tietoisuudessa.. SE on jo suuri syy että puolentoista tunnin hidas venyttely ja syvähengittely kannattaa :)

Kahden raittiina eletyn vuoden opetus: Olemme jotakin muuta kuin ajatuksemme. Olemme jotakin muuta kuin tunteemme.

Valoisaa kirpakkaa ihanaa ulkoilupäivää kaikille!
Sitruunapippuri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ikzu » 22.1.2014 13:20:21

Hah, on niin hienoa kuulla että jonkun toisenkin päässä asustaa tuo samanlainen sekopää! :lol: Mulla on myös aika väsymätön kaveri, joskin olen sen kanssa tainnut pikkuhiljaa oppia tulemaan toimeen. Vastaan sille ei kannata laittaa, siinä se voittaa aina. Mutta kun antaa ajan kulua, niin ihan kuin se alkaisi pikkuhiljaa kuitenkin väsyä. :shock: Rupeaa itse tajuamaan, miten seinähullu on.
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Sitruunapippuri » 22.1.2014 13:47:43

^Joo ja kun ei olisikin vain YKSI sekopää, vaan kyllä niitä urputtajia siellä on kokonainen lauma :lol: Onneksi se, että niitä seurailee vähän kauempaa, ja katsoo tarkkaan kuka nyt äänessä, auttaa jo ääniä hiljenemään. Minulle tämä on ollut sitä itsetutkiskelua. Elintärkeää. Palkitsevaa.

Järkyttävintä oli /on huomata, miten paljon minusta löytyy tuomitsevia ajatuksia. Niitä puskee edelleen, joka päivä, joka tunti… no varmaan joka minuutti. Nytkin se Tuomitsija huutelee ja syyttää minua tuomitsevista ajatuksista.. :D Sekopäistä? No aivan taatusti.

Juttelit Ikzu omassa ketjussasi intuitiosta. Piti vastailla, mutta ei silloin sattunut olemaan aikaa… Itse uskon siihen, että intuitio on juuri sen todellisen minän ääni. Ihmisen sydän, kaikkien roolien alla ja takana. Minulla vain vielä nuo roolit vievät kuin pässiä narussa, ja esim. tuo arvostelemisen ja tuomitsemisen ääni on vielä itselläni niin vahva, että en uskalla luottaa tällä hetkellä omaan sisäiseen tietooni läheskään kaikissa asioissa. Tuntuu että sitä turhaa kerättyä tietoa on kovalevyllä ihan liikaa.. Liikaa toisilta ihmisiltä omaksuttuja ja opittuja malleja, jotka helposti ottavat vallan ja tekevät puolestani niitä päätöksiä. Sen vuoksi lillun nyt tällaisessa suloisessa päättämättömyyden tilassa, ja tarkkailen omia ajatuksiani hiljaiseksi. Luotan mieluummin johonkin sellaiseen raamiin, minkä tiedän olevan hyvä ja testattu, kuin omaan itseeni. Tarkoittaa ryhmiä, vertaistukea, 12-askeleen ohjelmaa. Meditontia, joogaa, uskoa ja luottamista Korkeampaan Voimaan, jota en osaa sen tarkemmin nimetä. Tällä tavoin olen saanut elämääni järjestystä ja oloni on parantunut koko ajan. Varmaan tulee sekin aika, kun voin luottaa intuitiooni (argh mikä sana, meniköhän oikein) ja itseeni. Nyt vain keskityn hyväksymään itseni sekopäisyyksineni kaikkineni, ja tarkkailemaan valppaasti mitä uutta kaikkea koko ajan kuoriutuu. Yksin en uskoisi että tästä selviytyisin, kiitos teille kaikille jotka jaksatta lukea ja kommentoidakin näitä outoja sepustuksiani :D
Sitruunapippuri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ikzu » 22.1.2014 15:08:14

Niin minäkin siinä postauksessani yritin hapuilla sitä, että intuitio olisi tuollainen oman minämme ääni, joka tietää ihan tasan tarkkaan, miten on hyvä. Se on jokin sellainen ääni, mitä en voi vangita mihinkään yhteen käsitteeseen tai sanaan, vaan on vain sellainen tunne sisuksissa, joka kertoo että kaikki on hyvin, vaikka sillä hetkellä saattaisikin tuntua, ettei tästä koskaan tule mitään. Toivotonkin olo on joskus tullut, kun on katsonut sitä omaa itteään ja tajunnut minkälainen projekti se oman tuskansa ja menneisyyden kohtaaminen on. Mutta tämä "sisäinen ääni" on vain aina kertonut, että hyvä tästä vielä tulee ja saanut päivä toisensa jälkeen jatkamaan.

On myös siitä kyse, että oppii ottamaan sitä omaa tonttiaan haltuun, jonka myötä ne oman persoonan rajat alkavat löytymään. Kelpaa juuri sellaisena kuin on, eikä se ole suorituksiin tai omistamiseen sidonnainen tunne laisinkaan. Koska tuo sisäinen ääni/sisäinen lapsihan ei osaa, kuin rakastaa itseään koko sydämestään. Kunnes sitten jossain vaiheessa elämää meille ruvettiin kertomaan, ettei olla kelvollisia tällaisenaan ja se sitten on johtanut yhden sun toisen pahoinvointiin ja sitä myötä alkoholisoitumiseen.

Kaiken tekemisen ei aina tarvitse miellyttää kaikkia ihmisiä, koska en minä täällä toisten vuoksi elä. Ei kuitenkaan ole sellaista lapsellista kiukuttelua tai toisten vahingoittamista, jonka vahva edustaja olen vieläkin ajoittain. :mrgreen: Rakastamaan oppimista, vailla mitään hintalappua. :!:
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja andante » 22.1.2014 17:04:50

Mihin teillä kaikilla on kiire? :wink:
andante
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ikzu » 22.1.2014 22:12:59

Sinäpäs sen sanoitkin... :)

Tämä kysymys tuli mieleeni äskettäin kuntosalilla ja rupesin sitä miettimään, että mihin ihmeeseen minä täillä kaikella hössöttämisellä ja säntäilyllä pyrin. Mihin mun muka enää pitäisi päästä ja mitä se hyödyttäisi? Mullahan on itse asiassa asiat hiton hyvällä tolalla. Mitä tuolla tulevaisuudessa muka enää siintäisi, mikä musta tekisi yhtään sen kokonaisemman, kun ei sieltä kuitenkaan mitään voi tulla, jos en ensin löydä itsestäni hyvinvointia.

Ja heti aloin voimaan paremmin. :shock: Jotain surematonta surua myös nousi pintaan.
ikzu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ketostix » 23.1.2014 09:25:36

^ Nähdäkseni ihminen voi hyvin silloin, kun hän voi odottaa tulevaisuudelta jotain uuttakin, ja hänellä on tavoitteita tai unelmia joihin pyrkiä. :)

Unelmilla ja haaveilla on eroa. Unelmat ovat niitä jotka ovat toteutettavissa ja tavoiteltavissa, haaveet puolestaan pelkkää haaveilua.
Mun ÄO ei oo kymmenen, vaan kaksonen! : )
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja andante » 23.1.2014 12:47:05

Kyllähän tulevaisuudelta toki voi odottaa parempaakin jos kokee nykytilansa epätyydyttäväksi. Mikäs ettei.
Keto, unelmia ja toiveita saa ja ehkä pitääkin olla. Nämä ovat usein myös toteutettavissa omin voimin. Raittiina siis. Mutta!! Itse jouduin opettelemaan sen tosiasian, että hyvin harva elämäni rakenteisiin liittyvä asia on ainoastaan minun tahdostani ja ponnisteluista kiinni. Ulkopuolisia tarvitaan. Ja näille en voi sanella pelin sääntöjä tai aikataulua. Voin vain sysätä asioita omalta osaltani eteenpäin ja odottaa mitä tapahtuu.
Ja Ikzua mukaillen todeta, että joskus on edistystä kun olemassa oleva pysyy paikallaan! :D :D :D
andante
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ketostix » 23.1.2014 17:24:40

andante kirjoitti:Kyllähän tulevaisuudelta toki voi odottaa parempaakin jos kokee nykytilansa epätyydyttäväksi. Mikäs ettei.

En tarkoittanut kyllä ihan sitä, että nykyhetken pitäisi olla jotenkin epätyydyttävää että ihmisellä voi olla tavoitteita tai unelmia. :D

Minusta esimerkiksi opiskelu on erittäin tyydyttävää, mutta onhan silläkin tavoite: tulla joskus valmiiksi ja saada opinnot päätökseen.

Musiikin tekeminen on vähintäänkin ihanan tyydyttävää mutta silläkin on tavoitteita: esim. saada levitettyä musiikkia ihmisten kuultavaksi ja saada soittaa keikkoja ja tehdä levyjä.

Työnteko on erittäin tyydyttävää, mutta työllä vasta pitääkin olla jokin tavoite ja tarkoitus. Muutenhan se on turhaa työtä.

Suomessa on kiva oleilla ja elämä on tyydyttävää, mutta unelmana voi silti olla matkustaa vieraisiin maihin ja paikkoihin joissa ei vielä ole käynyt.

andante kirjoitti:Ulkopuolisia tarvitaan. Ja näille en voi sanella pelin sääntöjä tai aikataulua. Voin vain sysätä asioita omalta osaltani eteenpäin ja odottaa mitä tapahtuu.
Ja Ikzua mukaillen todeta, että joskus on edistystä kun olemassa oleva pysyy paikallaan! :D :D :D

Totta kai tarvitaan muita ihmisiä. Ypö yksin all alone elämämme vasta turhaa olisikin. Elämä on monessa kohtaa joukkuepeliä, ryhmätyötä tai parityöskentelyä, vaikka toki hyvillä sooloillakin on oma aikansa ja paikkansa. :lol:

Diu diu diu viuuu vouuu väääängg prämmmm..... KuvaKuva

PS. Aikataulut ja pelisäännöt kannattaa sopia yhdessä kaikkien kesken. Ja niistä kannattaa sitten myös pitää kiinni.
Mun ÄO ei oo kymmenen, vaan kaksonen! : )
Ketostix
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat