Olet täällä

Raittiina tänään!

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Raittiina tänään!

ViestiKirjoittaja Mirtillo » 15.2.2013 11:34:37

Aikoinaan raittiudesta haaveillessani (en vain uskonut että itse siihen koskaan pystyisin) lueskelin Suomi24:n jotain palstaa. Siellä kirjoittajat joka päivä tavallaan ilmoittautuivat yhteen ketjuun, että aikovat olla tänään selvinpäin. Ja samaan ketjuun usein kerrottiin raittiuden hyvistä puolista. Siellä oli tosin käytäntönä aloittaa asian tiimoilta aina joka päivä uusi ketju.. Saunan puolella on "Positiivista tänään"-ketju. Ajattelin tehdä tästä tavallaan noiden kahden yhdistelmän.

Tähän ketjuun siis toivoisin enimmäkseen ihan häpeämätöntä täysraittiin elämän kehumista. Jos sitä ei jonain päivänä löydy, niin pelkkä raittiina oleminenhan toki riittää hyväksi puoleksi, joten senkin voi tähän ilmoittaa. Toistoa saa ja pitääkin tulla, toiveissani on sellainen ketju, joka tuo hyvän mielen ja tsemppaa muita jatkamaan! En voi määräillä, mutta olisi miellyttävää, jos väittelyt pysyisivät muissa ketjuissa.

Kaikki rohkeasti mukaan! :D
1. Don't Hate 2. Don't Worry 3. Give More 4. Expect Less 5. Live Simply.
Mirtillo
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Re: Raittiina tänään!

ViestiKirjoittaja Mirtillo » 15.2.2013 11:35:29

Aloitan itse.

Ihanaa oli herätä taas ilman päänsärkyä ja kissanhiekkalaatikon tuntua suussa. Raittiina tänään! :)
Mirtillo
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Pumpkin » 15.2.2013 11:46:16

Hyvä aihe!

Todella kivaa oli herätä ilman krapulaa. Pystyy ulkoilemaan ja tekemään töitä ilman väsymystä ja huonoa oloa. Illaksikin pystyy suunnittelemaan vaikka rentouttavaa uimahallireissua eikä mitään säälittävää pullon halailua.
Välkky vilkkuu pimeässä.
Pumpkin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja tuulenviemää » 15.2.2013 11:49:41

On tosi mukavaa kun ei tarvinnut herättyään miettiä mitä jäi eilen tekemättä juomisen takia ja mitä ehtisi tänään tekemättömistä tehdä ettei juominen kärsisi. Voi elää ihan reaaliajassa - tänäänkin, selvänä :D
tuulenviemää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja basi » 15.2.2013 12:04:41

Eilen sattui ikäviä asioita ja ne aiheuttivat vähän ikäviä tunteita.

Tänään, raittiina herätessäni, ikävät tunteet olivat jo haalistuneet ja uusi päivä kutkuttavasti edessä. Rattius on mahdollistanut minulle sen, että en jää tunteideni vangiksi ja tee niiden perusteella koko minuuttani ja elämääni koskevia johtopäätöksiä saatika ratkaisuja.

Raittius tuntuu joka päivä hyvältä, vaikka mikä muu tuntuisi samaan aikaan pahalta. :D
"Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself."
- Rumi
basi
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Iiris82 » 15.2.2013 12:13:18

Ollaan lähdössä huomenna Tallinnan risteilylle. Alun ihmettelyn jälkeen tuntuu paljon kivemmalta miettiä, miten voisi ostaa vaikka juustoja ja karkkeja ja vaatteita. Tai vaikka mani-pedikyyri, en ole koskaan ollut! Ennen se olisi ollut viinaa ja tupakkaa ja kännissä hortoilua ja typerää sekoilua ja vittumaista krapulaa seuraavana päivänä. Olo on kovin mukava ja vapautunut, voin haistella sitä raitista meri-ilmaa enkä omaa oksennustani...
Strong is what happens when you run out of weak.
Iiris82
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja marg » 15.2.2013 12:14:07

Perjantai ja kiva kun ei tarvitse miettiä mistähän kaupasta tänään ilkeäisi kaljat hakea. Yli puolivuotta päihteettömänä, hyvältä tuntuu :D
marg
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Suzie_100 » 15.2.2013 13:12:04

Olen kiitollinen jokaisesta raittiista päivästä ja krapulattomasta aamusta! ELÄKÖÖN! ELÄKÖÖN!ELÄKÖÖN!
Olen päätökseni tehnyt ja toivon onnistuvani. Päivä kerrallaan ja jokaisesta raittiista päivästä kiitollisin mielin! :) Minä en tarvitse alkoholia elämääni. Mikään ei ole upeampaa kuin selvänä olo, aistit kirkkaana, pää klaari, elämä avoinna!

KIITOS! :)
Suzie_100
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Akkari » 15.2.2013 13:52:50

Olkapää taas pir.. kipeenä,Flunssassa,töistä väsyneenä,mutta iloinen RATTIISTA päivästä !!!t.akkari
Akkari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirtillo » 15.2.2013 19:14:19

Oli muuten ihanaa sanoa puhelimessa äidille, että on mukavaa kun hän tulee meille viikonlopuksi, ja todella myös tarkoittaa sitä! Ennen se olisi ottanut päähän ihan älyttömästi, tai siis oikeastaan olisin varmaan "hoidellut" tän viikonlopun jo etukäteen kännäämällä... Nyt odotan äiskää meille ihan innolla! :)
Mirtillo
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja MeriKen » 15.2.2013 19:50:25

Hyvä ja kannustava ketju!

Eilen kohtasin elämän tosiasioita. Kaksi asiaa, toinen herätti kovin kiukkua minussa ja toinen asia surua. Mutta ei tullut mieleenkään ajaa alkon kautta tunteita turruttamaan vaan käsittelin asiat raakana. Nyt vuorokausi niiden jälkeen on jo helpompi ja parempi mieli, mutta ennenkaikkea upea ja ylpeä olo siitä etten sortunut alkoholiin. Voi sitä ketutuksen määrää aamulla jos olisin juonut.

Nyt aitoa naurua hauskojen kotikisoissa parissa ja kohta saunaan.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Meri, 7. viikko menossa hymyssäsuin :)
MeriKen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sitruunapippuri » 15.2.2013 20:18:19

Hyvä ketju, Mirtsikka :D

Tänään haastava päivä, hankalia asiakkaita, jotka pakottivat jälleen kehittämään mielenhallintaa ja pitkää pinnaa. Muutaman kerran petyin itseeni, kun huomasin miten tuomitsevia asioita päässäni pyöri, ja sisäinen tuomarini jakeli pään sisälläni rangaistuksia ihmisille, jotka mielestäni minua epäreilusti kohtelivat :roll: Mutta tosiaan, tämänkin päivän otin vastaan selvinpäin, samoin tämän illan. 13 raitista kuukautta jo takana, ja koko ajan on se sisäinen mielenmaisema parantunut, ja samoin ulkoinen. Ikävät vastoinkäymisetkin tulevat ja menevät, eivät jää päähän vaivaamaan ja lietsomaan minua henkiselle sotapolulle. Tähän vaikuttaa taatusti raittius; osaan irrottaa asioista paljon paremmin kuin aikaisemmin.

Hauskasti on myös kääntynyt tämä homma niin, että kun joku ihminen alkaa ärsyttää ja sapettaa, pian huomaan jo miettiväni, mitkä asiat tämän toiminnassa ovat asioita, jotka ärsyttävät itsessäni. Eli mitä puolia minussa kaiken kaikkiaan on olemassa, ja mitä en itsessäni näe enkä hyväksy. Kun "peilailee" tällä tavoin, rauhoittuu nopeasti. Itseään ei jaksa eikä viitsi kuitenkaan niin kauheasti soimata.. kuin taas niitä toisia jaksaisi. Meni taas ohi raiteiden, piti tulla vaan tulla tänne kirjoittamaan, että Raittiina tänään ja huomenna, ja siitä tunnen suurta kiitollisuutta! :D
Sitruunapippuri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirtillo » 15.2.2013 20:32:54

Hiukan huomioita, hauskasti tämä ketju lähti heti kasvamaan omanlaisekseen. Mulla oli tavoitteena lähinnä se, mitä nyt tuli kolmessa ekassa viestissä, sillei 'lyhyestä virsi kaunis'-meiningillä muistuteltaisiin toisillemme, että tänäänkin ollaan selvinä ja iloisia siitä. Basihan se taisi aloittaa sen, että ikäviäkin tapahtuu, mutta niistä huolimatta ollaan raittiina ja sitten se kaava siirtyi kaikkiin viimeisiin viesteihin. Toki, se on hyvä asia, mutta olisin toivonut että keskittyisimme tässä ketjussa ainoastaan positiiviseen! Ja jos muuta positiivista ei jonain päivänä ole, niin voidaan todeta, että olemme sentään selvinpäin ja se on hyvä se, ilman että kerrottaisiin, että on sitä ja sitä ikävää, mutta.... Jotenkin se, kun lukee ensin niistä kaikista hankaluuksista, tekeekin positiiviseksi tarkoitetusta ketjusta hiukan negatiivisen tuntuisen. Voipi olla, että vain minun mielestäni.... ;)

Mutta, meni nyt miksi meni, kiva kun tykkäätte ketjusta ja jatkakaa miten jatkatte! :)
Mirtillo
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja cricket » 15.2.2013 20:39:34

Olen ollut raittiina tänään. Monien vuosien raittiuden jälkeen siitä on tullut 'leipää' enkä läheskään joka aamu muista olla kiitollinen. Kiitos Mirtillo ketjusta! Nyt hymyilyttää ihan - mähän olen ollut raittiina tänään!
If you want others to be happy, practice compassion. If you want to be happy, practice compassion.
Dalai Lama
cricket
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja foo » 15.2.2013 20:46:39

Mirtillo tuossa pyysi painottamaan positiivisia asioita:
tänään on ollut muutenkin mainio päivä ja kruunuksi tuossa äsken kuulin
erään tutun olleen pari kuukautta irti aineista...henksua hänelle ihan kybällä
lähetän...samoin meille kaikille pitempään ja etenkin lyhyemmän ajan ilman
olleille...peace, toverit...(ja mulle kans)
foo
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Lopettajat