Olet täällä

Raittiina tänään!

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Raittiina tänään!

ViestiKirjoittaja SoiKannel » 19.4.2016 17:10:41

Punatulkku. kirjoitti: Etäisyyttä ottaa asioihin, niin näkee vähän mitä on tullut tehtyä. Eihän tälle kaaokselle voi kun nauraa.. Mutta eteenpäin. Alkoholi on tosiaan yhden viisaamman suusta täällä kuultuna itsellekin eskapismia. Jonkin sortin pakenemista tai muuta sellaista. Pakenen myös nettiin. Useiksi tunneiksi. Pitäisi joku balanssi löytää elämään.

Raittiuden voi löytää itsestään jos sitä sydämestään haluaa. Keinoja raitistumiseen on sitten nykyään miljoonia. Niistä kokoamaan omaa palettia tai työkalupakkia tms.. niin eiköhän sillä onnistu. Eikä se old-school menetelmä eli 12-askelta pahaakaan tee. AA on kova handu. Auttaa monia.

Monimutkainen rosessi ja loppujen lopuksi aika yksiselitteinen.. Tämä juomattomuus.. Eikä sitä tiedä, että jos ajattelisi, että kerran vielä.. No.. tänään olen raittiina ketjun teeman mukaisesti. Varmaan huomennakin.. Voi kun toivoisi kaikille tämmösen fiiliksen, että alkoholi menettäisi otteen elämästä. Tosi vapauttava tunne. Yrittäkää, älkää antako periksi, kyllä te onnistutte. Löytäkää oma tapanne. Kyllä se löytyy vielä.

Ajatukset ei pyöri alkoholin ympärillä. Ei tarvitse päättää mitään mistään, että pitäisi olla juomatta tai päättää että juon tuolloin.. Jotenkin luonnollinen olotila juomattomuus.. No tämmöstä mulla..

Kevättä kohti ja valoa - elämää! :arrow:

Voimia kaikille ja alkoholi on voitettavissa!

Hienoa ylipäätäänsä lukea tälläistä tekstiä!

AA on kova käsi mutta ei ihan aina auta. Itse sain käteen väkisin 27-ofsuitin (enkä olisi halunnut edes koko "pelipöydän" ääreen) jonka olin jo heittämässä pois mutta onneksi juuri tällä kertaa pöydästä löytyy 227QK, ässät ovat jäljessä ja pahasti :mrgreen:
SoiKannel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Punatulkku. » 19.4.2016 17:19:08

^Kiitos! :D

Niinhän se on, että riveriin asti kun mennään, niin nähdään mikä käsi sitten on. :mrgreen: Se on hyvä kuulla, että menee hyvin sielläkin! :D
Be all in or get all out. There is no halfway.
Punatulkku.
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SoiKannel » 19.4.2016 17:27:07

Punatulkku. kirjoitti:
Niinhän se on, että riveriin asti kun mennään, niin nähdään mikä käsi sitten on. :mrgreen: Se on hyvä kuulla, että menee hyvin sielläkin! :D

Kaikki kortit on tosiaan ensin katsottava kun kerta pöytään pinkka edessä on sysätty ja kierros alkanut. :D Menee paremmin kuin koskaan mutta myönnettäköön, että psykoterapia on välillä aika raskasta huttua kun oikein kunnolla kaivellaan ja yritetään selvittää kupolia..

Joka kerta olen mennyt paikan päälle hyvällä mielellä ja tullut ulos mutta näköjään se muutos tapahtuu hitaakseen sekä ottaa oman aikansa, eikä ilman pientä kipuiluakaan taideta selvitä.
SoiKannel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Punatulkku. » 19.4.2016 18:19:40

^Iloinen puolestasi!

Kyllä tuosta touhusta pidemmän päälle pitäisi olla hyötyä jos ammattilainen on asialla. Osaavissa käsissä kun on, niin ihmeitä alkaa tapahtumaan.. 8)

Tosiaan tosi hyvältä kuulostaa, että noin siellä!!
Punatulkku.
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Punatulkku. » 19.4.2016 19:55:39

Punatulkku lehahtaa tästä lentoon. Tosiaan valoa kohti, eikä köki pöntössä liikaa. Näyttää valo tuosta pöntön oviaukosta kemmeltää sisälle. :)

Kaadan vettä lasiin. Matka jatkuu! :)

Kippis tälle päivälle! Muutama jääpala. Water on the rocks and in the jar.. 8)

Illan viettoon.. Eteenpäin! :arrow:

Voimaa, aurinkoa, stemppiä, hyvää kaikille kaikkialle! Ennenkaikkea Raittiina tänään!
Punatulkku.
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Valoa kohti ja jäitä lasiin!

ViestiKirjoittaja SoiKannel » 19.4.2016 20:42:13

Punatulkku. kirjoitti:Punatulkku lehahtaa tästä lentoon. Tosiaan valoa kohti, eikä köki pöntössä liikaa. Näyttää valo tuosta pöntön oviaukosta kemmeltää sisälle. :)

Nyt näyttää meno enemmän kuin oikean suuntaiselta! Kökkimisellä ei saa kuin pahan mielen 8)
Tsemppiä jatkoon ja päivitähän joskus kuulumisiasi.

Siivet vain auki ja lentoon sekä pelko pois!

Mighty Wings
https://www.youtube.com/watch?v=2xji5tRVxTI
Kuva
SoiKannel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Punatulkku. » 23.6.2016 09:26:47

SoiKannel kirjoitti:Siivet vain auki ja lentoon sekä pelko pois!

Hienot sanat! Kiitos, vaikutuksen teki. En uskaltanut jatkoja toivotella, kun en lähde varmaan minnekään. Enkä kokonaan häviä tai katoa. Aina välillä tsiigaan mikä meininki täällä on. Raittiina, tupakatta olen ollut kuten pelin henkeen kuuluu. Bentsot nyt on käytössä vielä. Terapiassa käydään. Suunta on johonkin suuntaan, en tiedä minne. Oon tässä siviilissä hiukan kyennyt persoonani tuoda esille. Rikotusta ehjäksi tässä mennään.

Nostetaan ketju ylös! Ei kai kukaan mun kuulumisia jäänyt kaipailee? Tässähän pitäis hehkuttaa Mirtsun toiveiden mukaisesti raittiina olosta. Ei nyt jäädä odottelee jonkun Punatulkun kuulumisia. Höh.

Raittiina tänään! Mä en jaksa varmaan ketjua perustaa tai jatkella noita vanhoja kun ne päättyi. Ehkä jossain vaiheessa kun saan inspiksen kirjoitella, niin kirjoittelen.

Kyllä täältä suosta noustaan, ihan jokainen! Tsemppiä Soikanteleelle ja kaikille muillekin!

:arrow: Raittiina tänään!
Punatulkku.
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lasolarska » 23.6.2016 13:14:55

"Raittiina tänään! "

Kyllä. Ja huomenna sekä ylihuomenna varsinkin sunnuntaita unohtamatta. Kannattaa muuten pitää hammassäryn varalta Jussia varten paketti perussärkylääkettä, että saa tarvittaessa nukutuksi. Viinistä on kaikki hienoudet pois; alkoholia on jokseenkin sama määrä kuin kiljussa.[

"Menee paremmin kuin koskaan mutta myönnettäköön, että psykoterapia on välillä aika raskasta huttua kun oikein kunnolla kaivellaan ja yritetään selvittää kupolia.."

Kannattaa julkisella puolella miettiä helvetin tarkasti mitä sanoo, kun sanomiset voivat seurata 45 vuotta papereissa mukana jopa suorina sitaatteina, papereissa jotka ovat sairaanhoitajaportaan tms. luettavissa. Ja vittumainen psykiatri lukee vaikka 150 sivua ja epää kaiken lääkityksen ja psykoterapian samoin kuin julkisuuslain vastaisesti oikeuden tutustua omiin papreihinsa perusteella 20 vuotta sitten ollut maksa-arvot moottoritielukemissa. Tässä psykoterapia-asiassa täysin Soikankanteleen linjoilla: vain yksityinen on itsenäinen.
Lasolarska
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja yoru » 23.6.2016 13:23:01

Punatulkku. kirjoitti:Enkä kokonaan häviä tai katoa. Aina välillä tsiigaan mikä meininki täällä on. Raittiina, tupakatta olen ollut kuten pelin henkeen kuuluu.

Mustakin on tullut tällainen enemmän passiivinen sivustaseuraaja, joka aina välillä kirjoittelee jotain, jos siltä tuntuu. Lueskelemassa käyn kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti. Hienoa, että sulla tuulet on olleet myötämielisiä ainakin näiden riippuvuuksien suhteen :)

Punatulkku. kirjoitti:Raittiina tänään! Mä en jaksa varmaan ketjua perustaa tai jatkella noita vanhoja kun ne päättyi. Ehkä jossain vaiheessa kun saan inspiksen kirjoitella, niin kirjoittelen.

Omaa raitistumisen jälkeistä ketjua on tullut kyllä joskus mietittyä, mutta se kunnon inspis sen suhteen ei oo puskenut vielä tarpeeksi pintaan. En mä nyt mikään himokirjoittaja ole muutenkaan ollut, mutta jotain aina silloin tällöin. Ajattelin oman ketjun bygäämistä jo puolen vuoden kohdilla, mutta jäin odottamaan inspistä. Yli vuos tuosta mennyt, mutta enpä oo kokenut tarpeelliseksi enempiä aktivoitua. Raittiina kuitenkin tänäänkin.

Ja älä huoli - kyllä sut muistetaan täällä, vaikket joka päivä olisikaan kirjoittamassa. Aurinkoista juhannusta! (täällä keskisessä Suomessa sataa nyt vettä vaakatasoon, joten meinasin, että ulkoilemaan vois lähteä.. :mrgreen: )
Once I pop, I can't stop.

yoru
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Punatulkku. » 24.6.2016 19:53:56

^Kiitos!

Saa nähdä bygäänkö itse jonkun tän hetken elämästä kertovan ketjun vai kirjoittelenko ketjuttomasti sinne sun tänne. Taka-alalla olen, mutta tosiaan hengessä mukana. Jatkellaan raitistelua.

Aurinkoista juhannusta myös! :)

ps. edelleen Raittiina tänäänkin - Juhannuksenakin :D
Punatulkku.
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 7.9.2016 07:41:07

NOSTO

Aikanaan böndellä meidän mirtsun aloittama ketju vuodelta 2013,
perustettu pelastavaksi vasta-aineeksi addiktin normatiiviselle,
pakonomaiselle eri substanssien käyttämiskierteelle, kuten
palstalla kännissä ja pilvessä kirjoittamisen vastapainoksi
aiheenaan, sellanen ihan oikea, todeksi käynyt
arkielämän jouhevan tavismainen
täyspäinen päihteettömyys
justiinsa ja tänään
täällä ja tässä,
---n--y--t---
minullekin.

bentsoitta, viunatta, hjyymeittä ja ilman pilvee ja pkv-myrkkyi.

raitistuskirja.nyt
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja yoru » 5.10.2016 23:09:54

Tähän ketjuun on tullu joskus aiemminkin päivitettyä aikaa edellisestä juomiskerrasta. Alkuun laitoin vissiin ihan omaankin ketjuun, sitten harvenevalla tiheydellä tähän ketjuun. Elämä ihan kivalla mallillaan. Juomisen mieliteot ei ole vaivannu enää pitkään aikaan (tässäkö pitää puuta koputtaa?). Elämä on monelta osalta muuttunut ja mentaalipuoli etenkin, mikä on oikein hyvä asia. Opiskelut sujuu ja lähestyy pelottavalla tavalla loppuaan :shock: - ens vuonna ehkä jo paperit pihalla, tai kädessä. Elämä tuntuu mukavalta.

2 vuotta

Mirtillo avausviestissään kirjoitti:Tähän ketjuun siis toivoisin enimmäkseen ihan häpeämätöntä täysraittiin elämän kehumista. Jos sitä ei jonain päivänä löydy, niin pelkkä raittiina oleminenhan toki riittää hyväksi puoleksi, joten senkin voi tähän ilmoittaa. Toistoa saa ja pitääkin tulla, toiveissani on sellainen ketju, joka tuo hyvän mielen ja tsemppaa muita jatkamaan!

:D
Once I pop, I can't stop.

yoru
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirtillo » 12.1.2017 22:01:08

Juhuu!!! Mirtsu huudeilla taas! :D Ihan sitä vain tulin ilmoittamaan että aion huomenna leipoa ehkä maailman herkullisimman kakun. Syystä että huomenna tulee tasan kuusi vuotta siitä aamusta kun heräsin viimein ilman paniikkia ja tiesin, ettei minun tarvitse enää kiduttaa itseäni juomalla.
Eikä ole tarvinnut. Tottakai se käy joskus mielessä ja juomaunia olen nähnyt, mut ainakin toistaiseksi olen onnistunut palauttamaan aina mieleeni millaiseen helvettiin se minut taas suistaisi, joten elämä selvinpäin on tuntunut houkuttelevammalta. Joten raittiina tänäänkin :) Tulukeehan vanhat tutut moikkaamaan, jos teitä vielä täällä on! :)
1. Don't Hate 2. Don't Worry 3. Give More 4. Expect Less 5. Live Simply.
Mirtillo
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 12.1.2017 22:27:12

Onnittelut, Mirtillo!
Niin sitä pitää!

Olis kyllä pitänyt askarrella edes onnittelukortti sinulle, mutku tässä vähän on saamaton olo. Älä ole huomaavinasi sitä että tuo on sama jonka jonain vuosipäivänä jo lähetin. Ajatus on ihan yhtä lämmin!

Kuva
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirtillo » 12.1.2017 22:43:11

Uusiokäyttöhän on silkkaa säästöä! ;) Kiitos metsien mies! :)
1. Don't Hate 2. Don't Worry 3. Give More 4. Expect Less 5. Live Simply.
Mirtillo
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat