Olet täällä

Raittiina tänään!

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

ViestiKirjoittaja piiparinen » 23.7.2017 10:39:02

Andante. Hyvä vinkki myös sinulta. Liika itsetutkiskelukin saattaa olla turmiollista ja kaikkien tilastojen ja listojen mukaan eläminen.
Minun kohdallani ei kuitenkaan kannata lähteä 6 viikon viinattomalla ajatuksella. Kohtuukäyttöä en voi ajatella, ei onnistu ja tuon 6 viikon kulumista odotellessa elämä valuu hukkaan.
Olin 8 vuotta ilman viinaa ja sitten ajattelin kokeilla ja taas 3 vuotta meni ihan samaan malliin, minkä vuoksi aikasemmin lopetin. Nyt olen paljon viisaampi ja kokenut sen, mikä minulle sopii, eli korkki kiinni lopullisesti.
Olen nyt taas vahvempi ja tiedän rajani. :D

Mukava kun otatte kantaa ja kannustatte, täältä sain avun edellisellä kerrallakin. Kiitos Teille rakkaat kanssasisaret :D :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Raittiina tänään!

ViestiKirjoittaja andante » 23.7.2017 16:07:59

OK, sain nyt paremmin kiinni tilanteestasi Piiparinen! Nuo 6 viikkoa olivat vain sellainen osviitta raittiuden sietämisen kokeilemiseen. Unohdetaan ne, koska sinulla on selvä tavoite täysraittiuteen ja myös halu toteuttaa aikeesi. Hyvä ratkaisu, koska absolutismi on ainakin omalla kohdallani huomattavasti helpompi vaihtoehto kuin kaikennäköinen räknääminen ja kohtuukäytön harkinta ja kokeilu. Kaikkea näistä tarpeeksi takana!
Räknäämisellä en tarkoita tällä kertaa päivien laskemista. Jokainen selätetty päivä tuo lisää voimaa ja auttaa valitulla reitillä pysymistä. Muistathan palkita itsesi vaikkapa jokaisen raittiin viikon kunniaksi?
Liimaa sunnuntaisin valkoinen karkkihiiri johonkin näkyvään paikkaan ja liity valkohiirikerhoon! Itselläni näitä oli 104 kappaletta kunnes kyllästyin. :lol:

PS. Olen kanssaveljesi kuten myös AP:kin. Terkut myös savannille. :D
"Mikään ei ole niin pysyvää kuin muuttuvuus"
andante
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Antiloopin paluu » 23.7.2017 19:15:49

Tack och samma, AD! Karkkihiirillä tai millä hyvänsä konkreettisilla merkeillä mitattavien tulosten esille paneminen voi itsessään olla tosi hyvä kannustin varsinkin aluksi. Minulle ajankulku on saavutus sinänsä ja ehkä erityisesti nyt, kun olen tehnyt pesäeroa sellaiseen kuukauden tai kahden välein rämähtelyyn. Tuntuu kuin siitä tahdista olisi ollut jopa vaikeampaa vieroittua kuin jatkuvasta juomisesta. Nyt kun olen ollut pidempään raittiina kuin melkein kolmeen vuoteen yhteensä, alkaa jo kynnystä olla ajatuksellekin, että joisin. Toisaalta se on vielä tärkeämpi tietoni, ettei mitään kynnystä tosiasiallisesti ole ja matka nollille on lopulta aika lyhyt, jos sen pään otan. Tää on mindset-juttuja mulle ja siksikin tuo kohtuukäyttöajatus myös aika kaukainen.
I never made a mistake in my life. I thought I did once, but I was wrong. (Charles M. Schultz)
Antiloopin paluu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 24.7.2017 09:02:09

hei kaikki ihanaiset täällä :D

Niin päästiin viikonlopun yli ilman viinaksia ja oikiastaan aika helpostikkin.

Tästä on hyvä jatkaa vahvana kohti uutta RAITISTA viikkoa." Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa ja kun lentää siivin valkein niinkuin joutsen" :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Antiloopin paluu » 24.7.2017 14:07:09

No päästiin ja päästiin... me oltiin raittiita ihan omasta valinnastamme ja tekemistämme ratkaisuista :D Sopii kiittää itseään, ei niinkään suotuisaa kohtaloa!
I never made a mistake in my life. I thought I did once, but I was wrong. (Charles M. Schultz)
Antiloopin paluu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 26.7.2017 14:41:35

Antiloopin paluu kirjoitti:No päästiin ja päästiin... me oltiin raittiita ihan omasta valinnastamme ja tekemistämme ratkaisuista :D Sopii kiittää itseään, ei niinkään suotuisaa kohtaloa!

Niimpä niin. Raittiina mennään keskellä viikkoa keveästi ja myös illalla. Tuosta kiittämisestä: "Koko ikäni oon ittiäni kiittäny ja kiittämistä on riittäny" ja toivottavasti saamme jatkossakin kiittää itseämme tästä elämänlaadun parantamis projektista, mehän yks "viinapirulainen" taltutetaan porukalla, vaikka väkisin :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja piiparinen » 29.7.2017 09:05:18

Heipä hei

Raittiina kohti viikonlippua, eilen oli vähä tiukka paikka, mutta ohi meni, kun punnitsin mielessäni, mitä siitä seuraa, jos en hallitse nyt tätä tilannetta. Se on joskus vaikeaa, kun puoliso tekee sen kupposne (hänellä ei ongelmaa) , ei juo humalaan, ei myöskään tiedä minun todellista ongelmaa (piilopullo) , joten en paheksu hänen kuppostaan, sellaiset, jotka osaavat nauttia, joskus kadehdin heitä :(
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Antiloopin paluu » 31.7.2017 00:37:23

Raittiina täälläkin mutta myös tietoisena mielen jekuista: saatana, että on pyörinyt mielessä vanha tuttu "haaveilu". Tarkoitan petailua, houkutuksia, "suunnittelua", sitä tiettyä juomafantasiaa. Ja samaan sapluunaan on tuntunut liittyvän jonkinlaista mielen pessimistisyyttä. Nämä kaksi tuntuvat liittyvän minulla selkeesti yhteen ja kun kaikki tuntuvat idiooteilta ja kaikkialla vallitsee vääryys eikä minunkaan hommistani mitään tule, niin juotatukset seuraavat aina tavalla taikka toisella tämän tyyppisen asennoitumisen perässä. Se, mikä tässä nyt on hyvää on se, että tunnistan nämä kehäni enkä ole aikeissa antaa ajatuksilleni liian suurta valtaa. Sellaisesta terävöitymisestä voin kiittää itseänikin, että olen raittiin polun taas jaksanut valita kaikista kompuroinneistani huolimatta. Hiljalleen!
Antiloopin paluu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 10.8.2017 09:16:05

[quote="Antiloopin paluu".....vanha tuttu "haaveilu". Tarkoitan petailua, houkutuksia, "suunnittelua", sitä tiettyä juomafantasiaa.

Viime lauantaina sorruin, löysin piilopullon, tai en löytänyt, olin tietoinen, että siellä se on kiusana, joten tyhjensin sen. no siinä ei paljoa ollut, mutta tyhjensin mieheltä salaa. Join nukkumaan mennessäni, että hän ei huomais. Onko tuossa järkeä ja syitä löytyi: Oli rankkaa, oli vieraita, olin ahdistunut, hermostunut, sain luvan palkita itseäni. Mikä palkinto tuo oli, ei mikään. Eilen illalla sama toistui, mutta määrä oli ehkä pari paukkua, isännän pullosta, taas salaa.

Jotain hyvääkin tässä oli, määrän pystyin hallitsemaan. Mutta tästä jatkan taas ilman hörppimisiä.

Raittiina tänään ja tästä eteenpäin :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja yoru » 6.10.2017 20:40:20

Tätä ketjua tähän käyttänyt olen.

3 vuotta.
Once I pop, I can't stop.

yoru
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja maaliskuu17 (poistunut käyttäjä) » 7.10.2017 06:00:27

Hienoa Yoru,pidän teksteistäsi. "Opetit"sen ettei raitistumisen alkutaipaleella pidä samantien muuttaa ja alkaa laittaa koko elämää uuteen järjestykseen vaan maltillisuutta.
Onnittelut!
Viimeksi muokannut Vieras päivämäärä 7.10.2017 14:28:17, muokattu yhteensä 1 kerran
maaliskuu17 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja ak47 (poistunut käyttäjä) » 7.10.2017 08:32:17

iso onnentoivotus.
3:ssa vuodessa alkaa olla jo voiton puolella, luulen.
ak47 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 7.10.2017 12:51:38

Onnittelut minulta myös!

3 vuotta raitista, selvää elämää on mielestäni erittäin kunnioitettava ja rohkaiseva malli ja suoritus!
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja piiparinen » 5.11.2017 10:13:04

Tuolla 10.8 kun kirjoitin viimeksi tuosta piilopullosta. Tissuttelu alkoi silloin ja meni jokailtaiseksi. Nyt kaksi viikkoa ollut ilman ja nyt on uskottava, että alkoholi on jätettävä. Yhden kun otan, lisää pitää saada ja humalaan asti ja nopeasti pitää saada se huppeli.
Nyt kahen viikon aikana on ahdistuata, aina iltasella ja hermostuneisuutta, mutta tämä menee ohi ajan kans, kun aamulla on hyvä mieli, että en ottanut illallla. Nyt nämä kaksi pyhää menivät ihan mukavasti, niin uskoa on taas siihen raitistumiseen :) :D :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 5.11.2017 10:37:31

Onnea vaan Jorulle. Taktiikkana hiljaisen varma eteneminen, joka itselle tuntematon asia. Terkkui myös tän telaketjun aloittaneelle Pöndemiisulle.
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat