Olet täällä

Raittiina tänään!

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Raittiina tänään!

ViestiKirjoittaja piiparinen » 29.6.2018 21:55:11

No eipä sitte raittius rimpuilut oo kestäneet. Vuoden nyt oon yrittänyt ja aina tuo paholaisenjuoma on saanut vallan. Noin neljä annosta joka ilta ja viikonloppuna enemmänkin.
Tästä seuraa aina kova väsymys seuraavana päivänä, aivosumua, eli pää ei toimi, masennusta, elämänhaluttomuutta ym. Täytyy parintunnin päikkärit nukkua, että illalla jaksaa taas tissutella.

Nyt pari iltaa ollut ilman ja yöt kamalia, painajaisia koko ajan minkä nyt vähän voi nukkua. Aamulla ikään kuin rapula, voiko nämä olla vieroitusoireita. Nytki päässä läikyttää, aivot huutaa paholaisenjuomaa.
Kahtena iltana kävin lenkillä ja se on pikkasen hellittänyt tuota viinan himoa.

Onko Teillä ystävät ollu tällaisia oireita lopetettuanne tissuttelun. Ois myös kiva kuulla kokemuksia, miten tästä eteenpäin. :( Nyt on kyllä kova tahto lopettaa ja pari iltaa on alkua sekin :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Päivis » 30.6.2018 08:09:56

Joo nuo unet oli kauheita minullakin nyt kun on mennyt 2vko lopettamisesta niin voin sanoa ettei niitä enää ole ja mieli on sellainen että mä kyllä pärjään ilman alkoholia. Välillä on ahdistanut aivan älyttömästi mut sitten olen hengittämistä hengitystä ja suorittanut ryhtiä se on mennyt ohi onneksi. Voimia sinulle lopettamiseen 2 pv on alku jollekin paremmalle elämässäsi.
Päivis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 30.6.2018 08:55:24

Piiparinen kirjoitti
Ois myös kiva kuulla kokemuksia, miten tästä eteenpäin. :( Nyt on kyllä kova tahto lopettaa ja pari iltaa on alkua sekin :D

Pari iltaa on oikea ja hyvä alku. Lopettaminen on helppoa. Toinen juttu onkin sitten tuo esittämäsi kysymys, miten tästä eteenpäin. Yksinkertaisesti niin, että ollaan tänäänkin ottamatta ekaa huikkaa. Mutta mitä sitten, kun kiusaus käy voittamattomaksi?
Mulle sellaisen kiusauksen ohittaminen on tullut mahdolliseksi nöyrtymällä hakemaan apua raitistuneiden alkoholistien vertaistukiryhmistä. Mukaan pääsee, jos on halu lopettaa juominen. Tahdonvoimaa voi käyttää vaikkapa etsimällä googlesta osoitteen ja liittymällä porukkaan.
Kymmenettuhannet suomalaiset ovat ratkaisseet alkoholiongelmansa tällä tavalla.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 30.6.2018 12:17:31

Kiitos Päivis ja Lomapuisto kannustavista kommenteista. Tieto siitä, että en ole yksin näiden tunteiden kans ja että tarvittaessa voin hakea apua, nykyään jo monista paikoista. Myös se, että tänne voin kirjoitella ja ns. tyhjentää mieleni, puhua ihan totuuden mukaisesti, mitä tuntuu, tätä en tee parhaimmankaan ystävän kans, koska en luota heihin pätkääkään.
Miehelleni jos puhun, hän sanoo, tuon vertanen tissuttelu ei merkitse mittää, koska hän puolustaa oman kupposen ottamista sillä ja ei tiedä, että minä juon enemmän kun hän tietää minun juovan, enkä halua tunnustaa sitä hänelle. Koska hän ei lopeta, kun hänellä ei ole ongelmana juoda enempää,.
Kyllä elämä on monimutkaista, siinä on vaikea pysyä raittiina, kun toinen ottaa sen kupposensa, mutta minun täytyy olla vahva :(
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 30.6.2018 20:34:21

piiparinen kirjoitti
Kyllä elämä on monimutkaista, siinä on vaikea pysyä raittiina, kun toinen ottaa sen kupposensa, mutta minun täytyy olla vahva :(

Monimutkaista on alkoholismikin. Eräs tapa raitistumiseen on lakata olemasta vahva, myöntää voimattomuutensa alkoholiin nähden ja luovuttaa taistelu vahvempaansa vastaan, antaa muitten käyttää alkoholia niin kuin haluavat. Pysyvin tulos saadaan, kun ihminen on raittiina itsensä, ja vain itsensä vuoksi. Silloin on mahdollista, että perhe, työpaikka, fyysinen ja psyykkinen terveys jne säilyvät. Juomisen jatkuessa niistä osa tuppaa jäämään matkan varrella tiepuoleen.

Päivä kerrallaan
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 1.7.2018 19:37:46

Lomapuisto, puhut asiaa, noin se menee.
Nyt olen päässyt viikonlopun yli, kohta mennään nukkumaan. Kivasti keksin muuta tekemistä, enkä miettinyt ollenkaa tuota paholaisen juomaa. Tanssimista eilen illalla, tänään pitkä pyörälenkki. Nyt tuntuu hyvältä, ei teekkää mieli ottaa alkoa ollenkaa.

Yöt huonoja, valvomista, kieriskelyä ja kun päikkärit joutuu ottamaan, ei yöllä tuu uni, mutta pakko ottaa, koska valvoneena ei jaksa.
Eiköhän tuo viikossa jo rauhotu tuo tilanne. Tästä on hyvä jatkaa, koska yksi alkoton viikonloppu on takana. Hyvä minä :D :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lonkero93 » 1.7.2018 20:22:13

moikkavaan piiparinen! itselläni ensimmäinen ilta taas selvänä vkl retkahduksen jälkeen. Masennus ja unettomuus ovat mukana täälläkin, mutta tässä naapurien (todennäköistä kännistä) mekastusta kuunnellessa on hyvä odottaa unta ja olla tyytyväinen, että tänäiltana en juo.

huomenna on uusi päivä. Lonkero sanoo yöt!
lonkero93
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 2.7.2018 19:30:57

Lonkero93 hei

Ei maailma kaadu retkahtamiseen, yksikin viinaton päivä takanapäin on hyvä alku, se on minulla ainakin tosi vaikea, se eka ilta, seuraava on aina pikkasen helpompi. Tsemppiä sinulle, kyllä me pärjätään ilman viinaa, keitetään hyvät iltakahaveet :D :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lonkero93 » 2.7.2018 19:58:28

Joo! Itse täällä juon teetä ja mussutan herneenpalkoja urakalla kuin pupu. :lol:
lonkero93
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 6.7.2018 08:18:28

heipparallaa

Viikko menny kivasti ilman paholaisenjuomaa. Unikin alkaa maittaa ja päivä vasymyskin hellittää. Nyt mennään kohti viikonloppua ja mielenkiintoisia juttuja tiedossa, joten korkki pysyy kiinni.
Kaikille lepposaa viikonloppua ilman alkoholia :D :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja piiparinen » 10.2.2019 17:35:23

Heipparallaa

Tässä ketjussa oon räpilästäny aina muutaman viikon kerrallaan raittiina ja taas kompuroinu. Nyt nostan tämän ketjun taas toimintaan vahvemmalla tunteella onnistua elämään ilman paholaisenjuomaa.
Nyt on vuodevaihteesta saakka pärjätty ilman alkoholia, uskon, että nyt ei kompastu ensimäiseen vastoinkäymiseen, vaan tämä raittiudentie jatkuu.
Nyt kun ei edes tee mieli enää alkoholia, miksi ajattelisin niinku aina aikasemmin, että voihan sitä pikkasen ottaa, kun ei vain voi ottaa pikkasen, pitää ottaa nopeat humalat ja joka ilta. Mihin minä tarvin sitä paholaisenjuomaa, en mihinkään minä sitä tarvi, kuhan tavan vuoksi oon lipittäny sitä ailtakaudet. Hyi :evil:
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja sinisilmä63 (poistunut käyttäjä) » 11.2.2019 08:42:57

Huomenta.
Tuli vain mieleen eräs henkilö jota yritin kannustaa raittiuteen, kun hän sanoi minulle että voihan sitä vähän ottaa viiniä ei sitä tartte juopotella. Kirkkain silmin näin vakuutti. Jaha, vai niin, sanoin. Ja kuinkas kävikään? Hän otti sitä viiniä yhden kerran ja toisen ja sitten heräsi taas sairaalasta.
Sitä vain ihmettelin itsekseni että miten hän voi noin ajatella? Miksen minäkin voisi ajatella noin? Miksi minä heräsin ajattelemaan ihan toisin? Mikä vangitsee ihmisen mielen eikä suo tulla sinne uusia ajatuksia?
sinisilmä63 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 11.2.2019 11:21:58

sinisilmä kysyi
Mikä vangitsee ihmisen mielen eikä suo tulla sinne uusia ajatuksia?

Alkoholista puhuttaessa nk. omavoimaisuus, väärä itseluottamus ja ylpeys, nöyrän rehellisyyden puute.

Ensimmäiset asiat ensiksi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 15.3.2019 22:52:32

Tänäänkin raittiina kohti viikonloppua. Kaks ja puolikuukautta on mennyt ihan hyvin ja alkiholin himo väistyy koko ajan tuokemmas.
Nyt jo monia hyviä asioita on tapahtunut kehossani tänä aikana ja niitä vaalimalla pysyn tällä raittiuden tiellä, en halua niistä luopua
tuon paholaisenjuoman takia, ei ole sen arvoista. :D Kevättä kohti kevein mielin :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Xeena » 16.3.2019 03:14:12

Hei,
tämä ketju on ollut kiva lukea. Olen aivan raittiuspäätökseni alkutaipaleella 4 päivää raittiutta vasta takana, mutta toivon että monia monia raittiita päiviä edessäni. Motivaatio ja päätökseni lopettaa alkoholin käyttö on nyt todella vahvasti mielessäni. Kohtuukäyttäjäksi minusta ei enää ole.
Raittiina päivä kerrallaan. :)
Xeena
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat