Kenia kirjoitti:Huomenta.Mulla on aito halu lopettaa.Vihaan tätä litkua jota kurkustani sisään kaadan.Kuka tällasta paskaa haluaa ehdointahdoin?Mä vaan en todellakaan tiedä mistä alotan!Tämä ei ole hauskaa eikä kivaa, tämä on täyttä helvettiä.
Sullehan on jo monet ehdottaneet miten sen lopettamisen voisi aloittaa, mutta eri asia on haluatko edes lopettaa juomista. Etenkään nyt kun olet löytänyt hyvän sponsorinkin, joka "auttaa" sinua kaatamalla siideriä kurkkuusi kuin Nykäs-Matti Merville ennenmuinoin.
Kenia kirjoitti:Winston kysyit mikä se mun oma lehmä on.Tätäkään ei varmasti usko mutta ystävieni kohdalla se on aito auttamisen halu,jos voin tukea ja valaa uskoa, tulee itselle hyvä mieli.Ja oon sellaisella alalla mistä monella ei ole hajuakaan noista erikoisemmista jutuista,tottakai musta on kiva jos joku soittaa ja kysyy neuvoa asiaan jonka kanssa hädässä ja mä voin siinä auttaa.
Mutta miten sä pystyt työskentelemään millään alalla tai auttamaan ketään jos olet jatkuvasti siiderissä tai umpijurrissa?
On hienoa jos olet työssä auttamisalalla, mutta se vain pahentaa asetelmaa jos olet sen lisäksi päihdeaddikti.
Kuten olet huomannut, auttamistyön tai alasi gloria ei tee sinua immuuniksi alkoholismille, eikä se myöskään tee kykenevämmäksi ratkaisemaan ongelmaasi ihan vain sormia napsauttamalla. Auttajakin joutuu joskus nöyrtymään autettavaksi.
Mä olen ollut katkolla sekä asiakkaana että töissä. (Luojan kiitos tässä järjestyksessä : )) En sentään samassa paikassa (vielä), vaan työpaikka oli astetta rankempi koska tarkoitettu lähinnä kovista huumeista vierottujille. Ei tämä minuakaan immuuniksi päihdeongelmalle tee, tai tee minusta vähemmän alkoholistia tai voimakkaampaa oman päihdeongelman suhteen jos sellainen minulle uudelleen kehittyisi.
Kenia kirjoitti:Tiedän kuinka vaikea on käsittää että ne ukot "traumatisoi" siellä katkolla...siellä on niitä palaverejä joihin pitää osallistua, ei siinä kai mitään mut kärhämää on mm.tv:n katselusta ja muusta, ite en niistä ota pulttia enkä moisiin osallistu mut kai se sit sellasta on siellä ja kuuluu olla...että palaverien tarkotus on kinastella kuka katsoo tv:tä ja miltä kanavalta...äsh,en ehkä osannu selittää mitä tarkotan.
No niin eli onhan siellä katkolla muutakin ohjelmaa kuin vain istua röökillä ja laahustaa käytävillä! On mm. palaverejä, joissa kenties keskustellaan osaston käytännöistä.
Ja jos tosiaan työskentelet auttamisalalla, sinulla tulisi olla myös kärsivällisyyttä ja ymmärtämystä ongelmaisia ihmisiä kohtaan. Nyt kirjoitat alentuvasti niistä "haisevassa röökihuoneessa istuvista ukoista", koska ehkä haluat olla hieman
parempi juoppo kuin he.
Jokaisen ihmisen ihmisarvo on kuitenkin absoluuttinen ja yhtäläinen, ja sen sisäistäminen kuuluu myös auttamistyön etiikkaan.
Ne röökihuoneen ukot ovat samanarvoisia ihmisiä kuin sinä! Ja minä.
Ja jokainen ansaitsee tulla autetuksi, niin sinä kuin ne röökihuoneen ukotkin.
Wake up!