Olet täällä

Elämä alkon jälkeen?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Elämä alkon jälkeen?

ViestiKirjoittaja OranssiKissa (poistunut käyttäjä) » 3.1.2020 09:23:24

Muistelin kirjoittaneeni tänne tässä välissäkin, mutta en muistanut tunnustani ja loin tuolloin uuden. Nyt olen jälleen alkuperäisellä nimimerkillä, mutta tässä tuo "välikirjoitus".

Edelleen samoja tuntemuksia ja ajatuksia, pelkoja. Etenkin tuo muiden (erityisesti tämän yhden ihmisen) suhtautuminen ahdistaa. Hänellä on tulossa syntymäpäivä ja pelkään jo etukäteen hänen suhtautumistaan juomattomuuteeni.

Sitten heräsin ajattelemaan "Mitä ihmettä, miten minun juomattomuuteni vaikuttaa hänen juhliinsa? Tämähän on ihan järjetöntä!"

En voi elää muiden ehdoilla.

Keskustelu "väärällä nimimerkillä", MrsKoo:

viewtopic.php?t=38013
OranssiKissa (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Puutiainen » 3.1.2020 16:25:30

OranssiKissa kirjoitti:Hei, kiva kun löytyi heti vertaisia! Samoilla linjoilla olemme siis, Woody ja Puutiainen.
Olen myös huomannut asian, mitä ei aiemmin ole juomisen aikana tapahtunut. Tulen hyvin surulliseksi tai vihaiseksi. Huomaan liikuttuvani asioista "liikaa", itkeväni ja puhuvani kipeistä asioista humalassa enemmän kuin ennen. Toki tässä on vuosien aikana tapahtunut kipeitä asioita, mutta niiden esiin nouseminen humalassa on uutta. Eikä niin toivottavaa.

Toinen on se kiukkuisuus. Huomaan tietyissä tilanteissa tulevani todella ärsyyntyneeksi ja olen jopa riidanhakuinen. Tämä on ollut jopa pelottavaa huomata, enkä todellakaan halua olla se vihainen känniääliö.

Niinpä nyt on korkki kiinni. Ainakin sen kuukauden, toivottavasti pidempään.

Onko kenelläkään fyysisiä oireita juomisesta? Nämäkin on mietityttänyt, kun olen ollut sairaana viime aikoina. Kaikki kivut tuntuu pelottavan. Liittynee äitini kuolemaan.

Joka tapauksessa, kiva kirjoitella täällä :)

Olen huomannut samaa tuohon helposti ärsyyntymiseen ja riitaantumiseen. En varsinaisesti tietoisesti hae riitaa, mutta humalassa tulee tehtyä tulkintoja toisten, etenkin miehen sanomisista helpommin ja meillä on kyllä ollut paljon kärjistyneitä riitoja ihan vaan humalatilan takia. Sellaisista asioista, mistä selvinpäin tuskin tarvitsisi vääntää.

Fyysisistä oireista, huomaan että tämä liikkumattomuus ja painon nousu on aiheuttanut sen, että hengästyn tosi pienestä. Hälyttävän pienestä. Työterveyden tarkastuksessa GT oli ylittänyt viitearvon ja kolesterolit olivat koholla. Näin ensimmäisen kerran nelikymppisenä tällä tavalla konkreettisesti "ahkerointini" tuloksia. Samoin verenpaine oli koholla, mutta se oli vain siinä terveystarkastustilanteessa, myöhemmin ovat olleet onneksi normaalilukemissa. Vatsavaivoja on kyllä tosi usein. Toivon että nämä kaikki korjaantuisivat nyt kun lopetan juomisen.
Puutiainen
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja OranssiKissa (poistunut käyttäjä) » 3.1.2020 19:04:07

Paino on noussut minullakin, toki siinä on monta vaikuttavaa tekijää, mutta ei tuo kupittelu ainakaan auta asiaa.

Maksa-arvoissa on nousua havaittu, muuten kaikki arvot hyviä - onneksi. Krapulassa on välillä aivan järkyttävän huono olla. Päätä särkee, heikottaa, huono olla, närästää - sellainen aaltoileva paha olo oikeastaan koko päivän ja vielä seuraavakin päivä menee toipumiseen.

No, huomenna ei ole krapulaa :)

Kysyin tuossa vuodenvaihteessa mieheltä lähteekö tipattomalle. Ei luvannut lähteä. Mutta kummasti tänään otti kuitenkin saunajuomaksi limpparin :)
OranssiKissa (poistunut käyttäjä)

Edellinen

Paluu Me Lopettajat