Olet täällä

Uusi alkkis esittäytyy

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Uusi alkkis esittäytyy

ViestiKirjoittaja sinisilmä63 (poistunut käyttäjä) » 20.8.2018 11:08:03

Onneksi olkoon neljästä vuodesta. Se on pitkä aika alkoholistille olla selvinpäin.
Tuo on tuttua että johonkin tekemiseen menee täysillä. Olen itsekseni sen miettinyt niin että olen addikti ihminen, tarvitsen sellaista tekemistä mihin menen täysillä, muutoin kyllästyneenä ja liikaa asioita miettineenä masennun tms. ja alan ehkä juoda, niin tai sitten en. Sen ainakin tiedän että muutun koko ajan kun olen raittiina. En pysy samana kun raittius alkoi ja hyvä niin. Elämä muokkaa minua. Ja jos ymmärrän pysyä sellaisessa porukassa ja tekemisessä jossa ollaan terveellä pohjalla niin kasvan kuitenkin parempaan suuntaan. Ja ehkä kestän pettymyksiäkin sitten paremmin. Niitä kun tulee.
Tsemppiä sinulle ja päivä kerrallaan nyt vaikean ajan yli!
sinisilmä63 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Alkohollari2 » 21.8.2018 00:12:23

Kiitos! Olen kyllä tosi onnellinen siitä, että raittiin elämäni eka paha kriisi tuli vasta nyt. Olisi ollut eri juttu, jos olisin törmännyt näihin juttuihin ensimmäisen parin raittiusvuoteni aikana. Nyt nimittäin tuntui itsestäänselvältä pysyä tällä tiellä.

Tai ok, jäätyäni työttömäksi meinasin kyllä tippua hetkeksi. Ihan ekana päivänä haaveilin Diapamista. Mutta tajusin onneksi sen, etten pysty tarttumaan lääkepurkkiin ilman, että mopo lähtee käsistä. Olisin ensin syönyt pameja ja sen jälkeen lähtenyt etsimään muita juttuja: viinaa, kodeiinia jne.

Mutta summa summarum olen kiitollinen siitä, etten retkahtanut pahan päivän tullen. Jälkiviisaana kuitenkin totean, että olisin päässyt vielä helpommalla, jollen olisi vieraantunut 12 askelen ryhmistä lainkaan. Nyt paluu ryhmiin oli jonkin verran tuskaista, koska olin sielussani antanut työn nousta toipumisen edelle.

Älkää tehkö niin kuin minä tein, pääsette helpommalla. :D :D
Pysykää mukana ryhmissä hyvinä aikoina, niin pahatkaan ajat eivät pääse iskemään niin lujaa.
One day at a time.
Alkohollari2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Alkohollari2 » 22.5.2019 21:17:09

Tulin vain hetken mielijohteesta kertomaan, että tässä on yli viisi vuotta oltu raittiina/puhtaana.

Ei olisi uskonut silloin joskus! Mut näemmä on mahdollista.
Muu elämä on tahmonut aika tavalla, mutta tätähän se on.
One day at a time.
Alkohollari2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 23.5.2019 17:05:44

Alkohollari2 kirjoitti
Mutta summa summarum olen kiitollinen siitä, etten retkahtanut pahan päivän tullen. Jälkiviisaana kuitenkin totean, että olisin päässyt vielä helpommalla, jollen olisi vieraantunut 12 askelen ryhmistä lainkaan. Nyt paluu ryhmiin oli jonkin verran tuskaista, koska olin sielussani antanut työn nousta toipumisen edelle.

Juuri tästäkin syystä monen palaveripaikan seinällä on taulu Ensimmäiset asiat ensiksi

Tulin vain hetken mielijohteesta kertomaan, että tässä on yli viisi vuotta oltu raittiina/puhtaana.

Ei olisi uskonut silloin joskus! Mut näemmä on mahdollista.

On se , vaikka olisi juomalla vajonnut kuinka syvälle tahansa toivottomuuteen. Apua on saatavana silloinkin.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Alkohollari2 » 14.3.2021 00:56:42

Pitkästä aikaa täällä. Kahdeksas vuosi käynnistyi tossa joku aika sitten. Elämä on ihan jees. Edelleen olen hyvin kiitollinen raittiudestani, koska se on synonyymi vapaudelle. Varsinkin vapaapäivinä on mukavaa ihan itse valita, mitä tekee vai tekeekö mitään. Ei enää tartte ohjautua päihteiden hankinnan, krapulan tai erilaisten nousujen tavoittelun pohjalta. Voi tehdä kokolailla, mitä lystää.

Korona-disclaimerit tähän tietty jne.

Kyllä raittius on mulle alkoholistina ollut se paras elämänvalinta. Silleen vaikeeta oli ne pari ekaa vuotta, mutta nyt...onneksi jaksoin tarpoa ne ekat karseet tunnemyräkät läpi.
One day at a time.
Alkohollari2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

Edellinen

Paluu Me Lopettajat