Olet täällä

Vittumaista Tänään

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vittumaista Tänään

ViestiKirjoittaja Dave » 23.2.2016 14:40:22

Mariam, sinulla on täysi oikeus mielipiteisiisi ja kirjoitteluihisi mutta niin on minullakin.

Turha tämmöisestä on jatkaa. Vääntöjä ja jankkauksia on täällä ollut aikanaan ihan riittävästi.

dave25@luukku.com
Dave
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helisee » 23.2.2016 15:47:18

Evoluutiobiologian dosentti: "Rakkaus ei ole tunne"

Aivoissa romanttinen rakkaus toimii huumeriippuvuuden lailla ja sumentaa järjen.

Rakkaus on riippuvuustila

Ihastuminen eli romanttinen rakkaus on siis aivokemiaa. Vaikka ihmiset tuntevat sen mitä voimakkaimmin, Rantalan mukaan se ei kuitenkaan ole tunne vaan pikemminkin vietti, joka saa yksilön kohdistamaan kaiken tarmonsa yhteen ihmiseen. Tämä taas kasvattaa todennäköisyyttä parisuhteen syntymiselle.

Rotkirchin mukaan rakkaus muistuttaa myös riippuvuustilaa.
– Tutkimuksissa on havaittu, että rakastuneen aivoissa aktivoituvat samat alueet kuin kokaiinin vaikutuksen alaisina. Hormonaalinen muutos ihmisessä on valtava. Se yhdistyy mielihyvään, päämäärän tavoitteluun, luovuuteen sekä voimakkaisiin tunteisiin.

Varsinaiset tunteet, kuten ilo, suru tai hämmennys vaihtelevat nopeasti, mutta romanttinen rakkaus voi kestää muutaman vuodenkin, kunnes se loppuu tai korvautuu pitkäkestoisella kiintymyksellä.

Aivokuvauksissa on havaittu myös, että romanttiseen rakkauteen liittyvät eri aivoalueet kuin tunteisiin.

– Aivoissa on hirveä välittäjäaineiden sekamelska. Pelkästään rakkauden kohteen ajatteleminen heikentää etuaivolohkon toimintaa, minkä vuoksi rakastunut tekee päättömiä asioita. Rakastuminen pistää oikeasti nupin sekaisin, Rantala summaa.
"Luonnonvalinnan näkökulmasta ihmisten onnellisuudella ei ole merkitystä"

Rantalan mielestä romanttinen rakkaus on kulttuurissamme niin vahvasti esillä, koska se on ratkaisevassa roolissa ihmisten lisääntymisessä ja siten evoluutiossa.

Rakkaus saa meidät ottamaan suuria riskejä, koska näemme ihastuksen kohteen ruusunpunaisten lasien läpi. Joskus käy niin, että illuusio romahtaa ja joudumme pettymään.

– Luonnonvalinnan näkökulmasta ihmisten onnellisuudella ei ole merkitystä vaan ainoastaan sillä, että ihmiset lisääntyvät. Me olemme vain geeniemme tapa tuottaa kopioita itsestään. Romanttinen rakastuminen palvelee sitä tarkoitusta, että ihmiset muodostavat parisuhteen ja saavat jälkeläisiä.
helisee
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helisee » 24.2.2016 09:19:09

Mä olen joistain jutuista ollut aistivinani seuraavaa, voinhan tietysti ymmärtää asian aivan väärinkin, mutta kun joku lähtee raittiuden tielle ja alkaa sitten pohtimaan miksi on masentunut, ahdistunut jne. niin syöksytään jollekin ammattiauttajalle rypemään lapsuuden kokemuksissa ja ammenetaan sieltä vastaus kaikkeen kärsimykseen. Jep, syntipulit on löytyneet, niitä ovat vanhemmat, sisarukset, sukulaiset, koulukaverit, opettajat jne. Sitten unohdetaan kokonaan omat tekemiset! Omia tekosiaan ei tarvitse pohtia ollenkaan, koska syntipukit omille käyttäytymiskuvioille on löydetty. - Hallelujaa, menee kovaa.
helisee
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Valtio-mies » 24.2.2016 18:56:16

Minäpä arvelisin, että pelkkä syntipukkien etsiminen ei oikein edistä sitä toipumista. Sehän johtaa vain niihin kaunaan ja katkeruuteen, jotka ovat toipumisen jarru.

Tottakai on hyvä tiedostaa lapsuuden traumoja jos joutui kaltoin kohdelluksi vanhempien taholta, mutta niiden muistojen vangiksi tai piinattavaksi olisi ikävä jäädä.
Joskus esiin nousee mörköjä menneisyydestä, jotka on aiemmin hukutettu pulloon tai muuhun päihdykkeeseen.
Väkivaltaa, kaltoin kohtelua, yksinäisyyttä, pelkoa, häpeää.

Toipumista ei ole myöskään se, ettei omia tekojaan tarvitse pohtia ollenkaan. Tämä pätee, tarkasteli menneisyyttään sitten alkoholistin lapsen tai alkoholisti-vanhemman näkövinkkelistä.
Ja eiköhän jo siitäkin syystä pysytä erossa viinasta, huumeista ja uudemmasta jazzista.
Valtio-mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lintuanna » 3.3.2016 12:37:38

- Itsekeskeiset ihmiset :evil:
Lintuanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Syd » 3.3.2016 12:57:48

Niska ihan jumissa. Onneksi tänään on sulisvuoro.
Syd
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helisee » 4.3.2016 04:05:01

- hereillä aivan liian aikaisin.
- räkätauti puskee tuloaan edelleen.
- paperinenäliinat liian höttöistä tuotetta, hajoaa kesken niiston.
- aivastuttaa koko ajan.
- päätä särkee.
- yksi yläselän nikama vihoittelee.
- tyynyt on aivan paskoja.
- peitto liian kuuma.
- vuode liian kova.
helisee
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 4.4.2016 20:24:41

Näin juuri tunti sitten ekaa kertaa tänä vuonna hänet, mutta neiti kevät painoi ihan hurmoksessa vanhalla fillarin rämällään kuin tuulispää ohi siis todella kovaa ja kääntyi käsi pystyssä heti seuraavasta kulmasta alas laukontoria päin, joten voi vittu sentään, kun en tiiä hänen sukunimeään -- perkele sentään !!

ja koskahan ois seuraava kerta, edellinen oli mun ikkunan alla tos kadulla pakkasella joulukuus !!

-- tällä tapahtuneella voi olla koko loppuelämän mittainen vaikutus,
ja näin se saatanan säkä ja sattuma on taas vjittu punnittu stna prkl,
ja mihin voi olla kellään noin kiire, me ollaan kuitenkin silleen tuttuja
ja väleissä, vietetty aikaa kyl yhdessä eri paikoissa anonyymisti, eikä
ole syytä paeta tai velkoja perinnäs ja jotain peräänsä huutelin, mutta
eihän sielvaa kukaan fakin misteri ollu venaamas himas tai koira kipeenä...
emmä kauheesti tästä hurskaantunut, mut ollaan ainakin samas taajamas...

FUCK THIS SHIT - nyt ei kyl menny isosti... ehkä toi tuleva kesä sit...
tai toki hetikohta alkava syksy, hä. jopa mäkin ehdin sitä ennen kadota...
ziizeksen prkl, määäää taidan mennä talviunille takas tai jotain...

toisaalta täs voi olla jotain johdatusta, kun kohtaamiset on olleet sellasii epäsovinnaisen outoja
tai ajoitus on vain pieles, en tiiä... miks ees kirjoitan tästä täällä -- ehkä siks, ettei kiinnosta
epätodellisuus tai viunan lopettamisen taktiikat, kun jo elän elämää, jossa mua ei rajoita
mikään pelko tai lasinen vankila, vaan voin noin vaan heittäytyä tilanteisiin -- nohjåå...

perkele ku ei ehtiny juosta perään :lol:
ja meilläpäin ei oo raitsikoita, joita tulee aina uusia :D
well - she´s the ONE or might be, I´m pretty sure about it :?

lähen tästä itkemään täkin märäksi, hyvää yötä rakkaat --> https://youtu.be/lwIgXd6avWY - neiti kevät
Raittihina ritilälle ja reenattu, nätti naama ja roppa uurnaan aikanaan

Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja selkeenä saman beiben sulhasena jo vuodesta 2019

1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 19.4.2016 15:50:31

Kaikki maailman taudit, tietenkin.

Koiraniän verran tuntemani nainen potee rankkaa diagnoosia, joka vaikuttaa fysiologisesti kehon joka soluun.
On ne perkeleestä, kun tulevat sotkemaan myös terveiden ihmisten kropan - tukien tässä mukana elellen ja
itse koirakin poti jonkin kumman myrkytystilan, joka vei mun jokaisen irtonaisen senttini eli n. 4 hunttia.
tästä on jo viitisen viikkoa aikaa. tiputukseen verta vuotava koira ja siellä sitten pari tuntia menikin -
oksensi verta odottaessa ja toimenpidehuoneessa, sitä ennen punaista tuli takapäästä ja session
jälkeen kassillinen douppia himaan ja on ne pahoinvointiestolääkkeet sen verran tehokkaita,
että olo muuttui oitis tai ainakin selvästi tasaantui. kultsikka ei tosin missään vaiheessa
näyttänyt kärsivän pahemmin. edellisellä viikolla oli sontinut ineen viitenä päivänä
ja annoin liian nopeesti liian tuhtia safkaa ja lenkittelin entiseen tyyliin, joten oma
alokasmainen virhekin kostautui. kaikki verikokeen tulokset normaalina, ei mtn
kuumeilua, ei hengitysvaikeuksia ja sydänäänet tasaisina - myös meikällä itsel.

mut näistä selvinnee - ja jälkimmäisestä selvisikin jo ! oon pääsemäs omilleni ehkä jo toukoskuuta seuraavana
olevan kuun jälkeisenä kuuna - ehkä. mut koittelemuksia on jatkuvana syötteenä itse kellekin... ei ne koskaan lopu.

ja rouva keväät (2 kpl) alkavat löytää paikkansa. toinen katos edellises viestis ja toinen on
enempi mun kauan kadoksissa ollut pikkusysterini, joka ei jää enää kadoksiin...
molemmat on todella hyväsydämisia naisia, verraten harvinaisia ja kilttejä.
mulle sopis paremmin sellanen hankala muija, ärsyttävä ämmä ja
skitsoova beibe tai mustasukkainen kirvesmurhaaja-anneli. esmes.
siis helppoon vaikeimman kautta - en oo tottunut tosikiltteihin miisuihin.
normaaliin ja täyspäiseen naisihmiseen voi tosiaan kuulua tuo ilmiö, huomaan.

mitenkähän sellasen vaikeen ämmänraadon sitten löytäis ? onko niitä netis ?
sellasen, jonka kanssa ei mikään suju ja kaikki paitsi seksi menee päin vittua.
jonka henkinen tila on aina epävireessä ja kaikki on mun syytä, ei välii mitä
teen ja stressinsietokykytila ylikuormittunut nukkuessaankin, sellanen aivan
vitun vaikee ihminen, jota ei halua enää ikinä missään nähdä elävänä... sellane.

ennoo nettirehvailua pitäny omana juttunani, kuulostaa ihan koirannimeltä
ja epäsopivalta mulle, joka luottaa siihen, että livenä jutut tapahtuu -
kuten on tapahtunutkin. jos koira menee tai jopa kuolee -
joutunen hankkimaan uuden, niin paljon on siinä
kontaktissa jo ihmistä toisen narun päässä ja
kummallisinta on se vuorovesisysteemi,
miten toisia näkee likellä asuen kerran
vuodes, toisia aina joka viikko ja
joitain, joita ei haluu koskaan
tavata tunkee tielle koko ajan
perkele, eihän siinä oo
logiikkaa täs logistiikas
ja etsitty pysyy
aina vaan
kateis.
shit.

mitäpä jos lopettaisit etsinnät tai jos antaisit mahdollisuuden tai luota huomispäivään.
paskat, kylhän määää tsekkaan mestat ja huudit joka vjitun ilta - ei muuten tapahdu, hä.

1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helisee » 19.4.2016 17:09:39

Älä prkle vaan kokeile mitään nettirehvejä!

Silloin taannoin ennen netin aikaa kun vielä treffit hoitui henkilökohtaista-palstan kautta, erehdyin kerran avioeron tiimellyksessä moista kokeilemaan. Voe saatara oli se kokemus!

Sovittiin tapaamisesta yhden huoltsikan laajalla levähdysalueella. Paikalle ilmestyi karmealla, ruosteisella paskanruskealla asuntoautovanhuksella, kerrassaan karmea äijän vonkale. Juureskasvattaja vonkasi het asuntoautoon sisälle. Häl ol varmaan panot mielessä, kierteli naisia ympäri pitäjiä, eikä kerennyt lastaankaan hoitamaan, senkin hoiti äitmuori. Mitenkähän sen juuresviljelmät kun äijä vaan ajelee naisia paneskelemassa. Kyllä pitää olla naisen kovassa puutteessa, mikäli moisen kutaleen kanssa alkoopi asuntoautoilemaan.
helisee
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helisee » 20.4.2016 19:47:22

Nyt jurppii, mä olen koko päivän lukuunottamatta päikkäreitä opiskellut ohjelmointikieliä. Saatara sentään, vois torppaa välillä siivota tai peräti ulkoilla. Voi helvetin kuustoista! - Positiivisena puolena voi pitää ainoastaan sitä ettei ainakaan ole tullut juopoteltua. :mrgreen: :| :oops: :x :evil: :shock:
helisee
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja hilbert » 21.4.2016 07:16:42

^ Mä saatan joskus vääntää päivän aikana 12 tuntia jotain koodia, jos oikein innostun. Ja on tosiaan huomattavasti rakentavampaa toimintaa kuin juopottelu.
hilbert
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 22.4.2016 16:12:50

Karmea kramppi iski jalkaan keskellä katua ja ryömin lopun matkasta kauppaan ja sieltä kotio
tuuppaamaan pohkeeseen, ulkopuolelle sentään, ryssien voimakasta hevossalvaa.
sivelin pintaan pariakin eri laatua ja ehkä se siitä alkaa sulamaan, vittumaisista vittumaisin tilanne
ja kipu estää liikkumasta perkele - mut pakkohan sen on siitä laannuttava. hyvä, ettei munaan tullu.

Kaikki oikesti kovat artistit delaavat, vain massainen turhanpäiväisyys jää jäljelle hermoi koittelemaan...
eilen meni Prince - ja seuraavaksi on vaarassa jo muutkin tai ne muutamat tosikovat...
vanhuuteen delaaminen on tavallista kuten rollareilla, joista kukaan ei ole kuollut mun elinaikana.

1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helisee » 22.4.2016 16:47:44

Ohan se selvää, että kramppeja tulee kun liikkuu liikaa. Potkitaan palloa ja juokusutetaan koiraa!

Mulla ei oo kramppeja, ei niitä tule kun istuu sängyssä seinään nojaten läppäri sylissä ja pimputtelee näppylöitä. Pierettään sellanen rupee, mut siihen pieretykseen ei auta ryssien hevossalva, tai en mä tiedä, en mä ole kokeillut tuupata sitä sinne peräreikään. Voishan se tiätty mennä päähän niinkuin mobilattikin menee jos sitä sinne änkee. Meilläkin on sitä ryssien hevossalvaa, mä en sit käytä kun siin on niin voimakas döfis.

Mua vituttaa tää ilmanala suunnattomasti!
helisee
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Prossa » 22.4.2016 17:18:16

1970 kirjoitti:Karmea kramppi iski jalkaan keskellä katua ja ryömin lopun matkasta kauppaan ja sieltä kotio
tuuppaamaan pohkeeseen, ulkopuolelle sentään, ryssien voimakasta hevossalvaa.
sivelin pintaan pariakin eri laatua ja ehkä se siitä alkaa sulamaan, vittumaisista vittumaisin tilanne
ja kipu estää liikkumasta perkele - mut pakkohan sen on siitä laannuttava. hyvä, ettei munaan tullu.

Toivottavasti on vain kramppi ja ettei kyseessä ole se tuikitavallinen toinen vaihtoehto eli veritulppa. Jos se veritulppa iskee munaan, niin pitää toivoa että se tukkii paluuröörin jotta muna jää painestettuna kestoasentoon :roll:

T. Pronis
Aikansa kutakin.
Prossa
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat