Olet täällä

Keski-ikäiset naiset, huhuu?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Keski-ikäiset naiset, huhuu?

ViestiKirjoittaja Kerttuli » 17.7.2017 06:55:03

Heippa naiset (ja muutkin) !
Täälä mää taas....aloittamassa alusta. Huhtikuussa parit kaljat vain vapaapäivinä, touko- ja kesäkuussa viikossa vähempi juomattomia päiviä kuin niitä kun join. Heinäkuussa taas jokapäivä. Ja takas tullut myös "vanhatuttu" ahdistus, väsymys, hermostuneisuus, pinna kireellä, saamattomuus jne. Päivät jo lyhenee enkä tiedä miten jaksan pimeän syksyn ja talven jos en saa tätä juomista loppumaan. Pelottaa.
Puolitoista kuukautta olin ilman nettiyteyttä kotona niin jäi plinkki lukematta mutta nyt taas toimii. Täältä haen jaksamista ja voimia. A-klinikalle ajanvarauskyselyäkin laitettu. Kun nyt sais edes pari täysin selvää päivää alle niin pääsis taas alkuun....
Kerttuli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 17.7.2017 09:04:35

Heinäkuu18, mahtava tekemisen meininki!

Yritän ite motivoida itteeni tulevaan sillä, ettei hyvää lomaa kannata tuhlata darraan.

Tai hyvää kesää ylipäätänsä, joten ei dokata tänään!

Edit: Eikä se huonokaan kesä todennäkösesti juomalla parane.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja yoru » 17.7.2017 22:13:04

Tyräkki kirjoitti:Edit: Eikä se huonokaan kesä todennäkösesti juomalla parane.

Koskaan ei ole asiat niin huonosti, etteikö niitä viinalla saisi vielä huonommaksi - patee varmaan tähänkin.
Once I pop, I can't stop.

yoru
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja thuja » 18.7.2017 10:21:59

Kerttuli kirjoitti:Heippa naiset (ja muutkin) !
Täälä mää taas....aloittamassa alusta.
Kun nyt sais edes pari täysin selvää päivää alle niin pääsis taas alkuun....

Lähde mukaan tarpomaan, Kerttuli! Vielä samalla päivämäärällä? Mulla oli hyvä alku - kevät/alkukesä, kunnes yhtenä iltana pilasin kaiken. Eilen vietin oluen hautajaisia. Aion nauttia loppuloman selvinpäin ja myös siitä eteenpäin. En jaksa enää muutakaan.
thuja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kerttuli » 18.7.2017 13:20:06

thuja kirjoitti:
Lähde mukaan tarpomaan, Kerttuli! Vielä samalla päivämäärällä? Mulla oli hyvä alku - kevät/alkukesä, kunnes yhtenä iltana pilasin kaiken. Eilen vietin oluen hautajaisia. Aion nauttia loppuloman selvinpäin ja myös siitä eteenpäin. En jaksa enää muutakaan.

Tarpomassa mukana! Harmi toi sinun lipsuminen mutta koita nyt äkkiä takas selvään elämään. Minä hairahduin ajatukseen, että jospa sitä kuitenkin vois juoda olutta ongelmitta. Juu, ei voi! Viime vuoden lopussa olin reilu 2kk juomatta, joululomalla lipes mutta vuoden alusta jatkoin raitistelua. Ensimmäinen virheajatus: ei sen niin väliä vaikka lipsahtaa kun takas raitisteluun pääsee helposti. Vuoden alusta raitistelua oli lähes 3kk kunnes yhtenä päivän pari, seuraavalla viikolla kans yhtenä päivänä pari. Huhtikuussa yks lauantai pari ja kuun puolessa välissä kahtena päivänä (pääsiäisenä) tissuttelua. Toinen virheajatus: ei sen niin väliä jos sillointällöin ottaa muutaman kun juominen ei ole pakonomaista. Toukokuun puolesta välitä eteenpäin kesäkuun loppuun oli vielä viikossa selviä päiviä enempi kun kaljottelupäiviä. Ja kaljottelu ei ollut kännäystä vaan piha-yms töiden välissä tissuttelua. Ei krapulaa ja aamulla ajokunnossa. Liikuntaakin harrastin. Kolmas virheajatus: ei sen niin väliä kun ei sammumiseen asti juo, ei jää juomisen takia hommia rästiin eikä mokaile. Heinäkuussa juominen on onkin ollut jokapäiväistä. Viime viikonlopulla pakonomaista. Kiire kotiin juomaan, juomat haetaan kauppoja kierrellen, aamulla krapula, morkkis, ahdistus, hommat jää tekemättä, iltapäivällä vasta ajokunnossa jne. Eli ihan alussa taas ollaan. Montko kertaa pitää hakata päätä seinään että jotain oppisi ???? Kovasti koitan tehdä ajatustyötä, miksi ja missä tilanteissa tulee vaikeita paikkoja, miten niistä selviän - rakentaa työkalupakkia. Monta kokemusta rikkaampana. Kokemus myös siitä kaikesta hyvästä mitä juomattomuus tuo, lähinnä omaan oloon ja jaksamiseen. Mennä päivä ja hetki kerralla - juuri nyt en juo.
Tsemppiä meille kaikille!
Kerttuli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 18.7.2017 19:38:57

piiparinen kirjoitti:Olen kyllä keski-iän ylittänyt mutta en eläkeläinen. Viinan kans on tullu länträttyä enämpi ja vähempi elämän aikana, semmosta tissuttelua joka ilta 3-4 annosta joka ilta ja vkl enemmän.
Olin raittiinaki 8 vuotta, tuolloin läheinen ihminen menehtyi juomisen takia ja minä silloin päätin että lopetan.
Elin terveellisesti, kuntoilin, en tupakoinu, en juonu, sitten sairastuin, oli aivoverenkiertä häiriö, joka johtui eteisvärinästä. Olin katkera, vaikka olis pitänyt olla kiitollinen, kun selvisin ilman halvaantumista ym. Tämän jälkeen ajattelin että eipä tuo raittius sitte ollukkaa terveellistä.Aloin ottamaan lääkkeeksi punaviiniä, ensin pikkasen illassa, sitte vaihdoin konjakkiin, jota alkoi mennä monta paukkua illassa ja vielä varalta oli piilopullo, josta mieheltä sallaa kävin ottamassa huikkaa että varmasti sain hiprakat joka ilta. Jos illalla olin jossain muualla, ensimmäiseksi kun kotiin tulin kävin piilopullolla. Olin samassa tilanteessa missä olin ennen tuota 8 vuoden raitistumis aikaa.
Tätä on nyt kestänyt vajaa 2 vuotta ja huomaan taas kerran, minusta ei ole kohtuu käyttäjäksi, joten lopetan kokonaan. Nyt on tämä ilta mennyt ilman etanolia ja päässä jyskyttää, mielihyväkeskus huutaa alkoholia, johon se on tottunut, mutta minä pistän hanttiin ja lähden kohta nukkumaan, uskon että tästä tulee helpompi lopetus kun tuo aikaisempi, koska siellä oli takana vuosikymmenien tissuttelu.
Haen täältä voimaa ja vertaistukea, jota sain aikasemminkin, esim. tänään en juo palstalla kuittasin joka aamu juomattomuuteni. Tuli sellainen tunne että en voikaan juoda, vaikka kuinka tekis mieli kun olen täällä luvannut etten juo, siitä oli suuri apu ja niin jaksoin päiviä, viikkoja, vuosia, kunnes........

Tämmösiä mietteitä oli tuolloin ja eihän se viinaton jakso kestäny ku tuon silloisen tammikuun. Taas samassa jamassa tarvotaan. Humalanhakuista nopeaa juomista piilopulloineen. Ei hyvä. Taas uusi aloitus ilman viinaa, kohtuukäyttäksi minusta ei ole, se ryöstäytyy. Nyt kaksi iltaa mennyt mannapuuron voimalla, koska silloin kun syön, en juo, vaan viina pitää ottaa pieneen nälkään, niin tehoaa paremmin. Ahdistusta, masennusta, väsymystä, "mikään ei tunnu miltään olotila" jatkuvasti päällä. Nyt aion ottaa tämän vakavasti, siis juomattomuuden. On lääkkeitäkin jo senverran, että eihän se se sovi tuo pörrääminen ja joka ilta...jokaikinen ilta . Aion myös kuitata tuonne raittiina tänään osastoon, ainaki alkuun se auttaa, kun siellä lupaa olla juomatta, niin ei kehtaa tehdä oharia...
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kerttuli » 18.7.2017 21:26:57

Tsemppiä sinulle piiparinen! Täällä meitä tarpojia on, koitetaan tsempata toisiamme pysyvään raittiuteen, Humalahakuista juomista, ei pysty kohtuukäyttöön kun ryöstäytyy, ahdistaa, masentaa, väsyttää....niin tuttua. Valitettavasti. Ja niin väsynyt siihen kaikkeen. Minä koitan täyttää päivät mukavalla tekemisellä, se auttaa olemaan juomatta. Ja tämän plinkki. toisten samassa tilassa tarpovien ja jo pitempään raittina olleiden ajatukset ja kokemukset - niistä saa voimaa, ajatuksia ja työkaluja itsellekin. Ja tosiaan nyt niin alussa olen minäkin taas, vasta päivä numero kaksi. Päivä kerrallaan, kiitollisena jokaisesta raittiista päivästä.
Kerttuli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 19.7.2017 10:14:51

Kiitos Kerttuli kannustuksesta. Yhdessä jaetaan täällä tuntemuksia, kannustetaan toisiamme, vaikka alkutaipaleella vielä olemmekin, usko on kova, me pystymme olemaan ilman alkoholia. Illalla kun tulee tiukka paikka, pyöräytän kivan marja smoothien ja ei kun nauttimaa. :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kesäkuu18 » 20.7.2017 22:31:12

Nopea päivitys lomalta..iltaa plinkkiläiset!

välillä melkoista kärvistelyä..lomadrinksut, iltaviinit..mutta täällä mennään ja huomasin, että ei kärvistelyyn muuten kuollekaan, vaikka on tuntunut väillä todella tuskaiselta.

Mutta aamulla ihan huippuolo ja uutena asiana raittiuden myötä tullut minulle; unelmia..minulla on muutama pienisuuri unelma. Alkoholiaikana ne olisi mahdoton toteuttaa, mutta nyt vain taivas on rajana.

Kaikille upeaa selvää viikonloppua!
Minussa on ongelma, jokin virhe ohjelmoinnissa.
Puutteita koodissa, korvaan arvaamattomuudella.
Tuntuu, että Tekijä unohti otsaan kirjoittaa,
ravistettava ennen käyttöä.

unelma.todeksi2017@gmail.com
Kesäkuu18
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja piiparinen » 21.7.2017 08:02:07

Kesäkuu18 kirjoitti:Nopea päivitys lomalta..iltaa plinkkiläiset!

välillä melkoista kärvistelyä..lomadrinksut, iltaviinit..mutta täällä mennään ja huomasin, että ei kärvistelyyn muuten kuollekaan, vaikka on tuntunut väillä todella tuskaiselta.

Mutta aamulla ihan huippuolo ja uutena asiana raittiuden myötä tullut minulle; unelmia..minulla on muutama pienisuuri unelma. Alkoholiaikana ne olisi mahdoton toteuttaa, mutta nyt vain taivas on rajana.

Kaikille upeaa selvää viikonloppua!

Ihanaa aikaa sinulle....sanoit kaiken, mitä juuri ajattelin ja tunsin :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Friina » 21.7.2017 08:15:56

Täälläkin yksi varovainen haaveilija. Uskaltaisinko vielä joskus lähteä ulkomaille ilman pelkoa, että alkoholi tai joku muu riippuvuus pilaa suunnitelmat.

Hyvää viikonloppua kaikille!
Friina
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kesäkuu18 » 25.7.2017 12:32:31

Hei kaikille!

Niin hyvin kun se loma alkoi ja meni hyvin. Pysyin lujana vaikka välillä kärvistelin. Sitten vain yksi breezer..vain yksi breezer ja illalla otinkin lasin viiniä. Arvatahan saa .iten siinä kävi. Alkoi taas niin v#*#@¥tamaan että hain salapullon eilen jonka yöllä yksikseni surukseni join. Olen pettynyt ja vielä enemmän suruissani. Miksi ihmeessä avasin sen yhdenkään pullon. Miksi joinkaan sen yhden kulauksen. Ei tämä ole enää todellista. Juoppo mikä juoppo. Sitä minä olen. Isolla kirjaimilla.

Sain krapulani pois aamulla ja kierin vain itsesäälissä. Olen puhki ja poikki ja väsynyt.
Sanat ei riitä kertomaan tunnettani.

Nousen täältä, sen tiedän.

Kesäkuu18
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 25.7.2017 12:47:23

VOI EI!
Olen täällä puolestasi jännittänyt ja odottanut kuulumisia. Voin kuvitella kuinka kamala olo sinulla on nyt. Olen niin pahoillani puolestasi, että tulee ihan tippa silmään.

Mutta ei tuosta ole sinulla kuin yksi tie; heität tuon hairahduksen roskiin ja jatkat siitä mihin jäit. Lue kaikki omat positiiviset kirjoitukset niin muistat kuinka ihanaa se oli, vaikka vaikeaakin.

Jättimäiset tsemppitoivotukset loppulomallesi!
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kesäkuu18 » 25.7.2017 13:16:39

Kiitos Vilma, kiitos! Viestisi oli rauhoittava ja kannustava..laitoit laastarin haavalleni.

Montako kertaa pitää kaatua ja taas nousta? Luulin jo, että olin kaatunut tarpeeksi monta kertaa sekä kirjaimellisesti että henkisesti, polvet ruvilla. Niin väärässä olin.

Tämä on paradoksaalista, totta. Kaaduin omaan vahvuuteeni joka on heikkouteni. Mitä vahvemmalta tunnen itseni, sitä heikompi olen alkoholin edessä.

Kumpi on parempi, itsensä ruoskiminen vai itsensä kohtelu hellästi tässä tilanteessa? Taidan valita jälkimmäisen. Vitamiiniä, paljon vettä, rauhallinen kävely koiran kanssa metsässä, maitokahvit ulkona lepolassissa, itseään silittäen, kyllä Sinä tästä nouset.

Kesäkuu18
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 25.7.2017 15:12:26

Hyvä jos voin jotenkin piristää. Ensi kerralla laita se laastari siihen korkin päälle :D

Jos tykkäät lukea englanniksi katsopa Rouva D:n blogia täältä: http://livingwithoutalcohol.blogspot.fi/

Hän kuvaa mielestäni lopettamisen tuomia tuntemuksia todella ihmisläheisesti. Minuun vetoaa vaikka asuukin maapallon toisella puolella. Ehkä siitä voisit saada uutta inspistä taas "palata ruotuun".
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat