Olet täällä

Keski-ikäiset naiset, huhuu?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Keski-ikäiset naiset, huhuu?

ViestiKirjoittaja maaliskuu17 (poistunut käyttäjä) » 25.7.2017 15:28:25

Kesäkuu...me kaikki toivotaan, että tulet takaisin tänne meidän joukkoon.
Asiasta kirjoitetaan näin, että retkahduspaineiden torjunnassa auttavat:
tahdonvoima, ikävien seurausten muistelu, myönteinen ajattelu ja huomion suuntaaminen muualle.
Jatketaan taas ja hyviä heinäkuun loppu päiviä. :)
maaliskuu17 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 25.7.2017 15:36:56

Hei ja vierailen taas täällä teidän "sukupuolirajatulla " vyöhykkeellänne :wink: ....mutta nyt taas on pakko!

Tsemppiä kesäkuu kovasti minunkin puolesta...hengessä olen mukana ollut sinunkin raitistumisprosessissa, kuten myös varmaan ollut toisinkinpäin. Toivotan kovasti voimia sinulle itsesi jaloilleen nostamisessa henkisesti ja yrittämään vaan taas jälleen sitkeästi uudelleen.
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja yoru » 25.7.2017 15:38:21

Kesäkuu18 kirjoitti:hain salapullon

Lyhyt, pieni poiminta, joka pisti isosti silmään. Oliko tuo salapullo joku sinun ja miehesi yhteinen 'piilopullo' vai ihan oma pullosi? Ja jos jälkimmäinen, niin minkä takia pitää salapulloa, jos tarkoituksena on olla juomatta?
Helpointa toki olisi, jos koko talo olisi viinaton - silloin mielihalun yllättäessä pitäisi lähteä jostain sitä juomaa erikseen hakemaan ja pystyisi kätevästi siinä samalla aikaa pelaamaan ihan toisella lailla. Toki edellinen hieman hankalasti järjestettävissä, jos taloudessa on joku muu, joka edellee alkoholia käyttää. Kirjoittamasi perusteella tuo kuitenkin kuulosti siltä, että olit jättänyt takaportin auki - "jemmaan tämän, jos kuitenkin alkaa janottamaan". Silloin tuo pullo on fyysisesti toki piilossa, mutta mielessä se kuitenkin on, vaikkei kovin pinnalla olisikaan.

Tsemppiä

t. ei keski-ikäinen, eikä nainen
Once I pop, I can't stop.

yoru
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 25.7.2017 15:54:38

kesäkuu18 kirjoitit
Kumpi on parempi, itsensä ruoskiminen vai itsensä kohtelu hellästi tässä tilanteessa? Taidan valita jälkimmäisen. Vitamiiniä, paljon vettä, rauhallinen kävely koiran kanssa metsässä, maitokahvit ulkona lepolassissa, itseään silittäen, kyllä Sinä tästä nouset.

Muutamien englanninkielisten sanojen alkukirjaimiin HALT sisältyvä kokemus auttaa alkoholistia itsensä tarkkailemisessa pitämään elämän tasapainoisempana.

Yksin jäämisen sijaan sinua itseäsi ja kuulijoita auttaa, kun käyt kertomassa kokemuksestasi raittiutta etsiville kohtalotovereillemme.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kesäkuu18 » 25.7.2017 19:39:14

Kiitos valtavasti tsempeistänne jokainen!

Tämä on niin tuttu kuvio. Näin se on mennyt aiemminkin, kuukauden-parin raittiuden jälkeen putki avautunut, lopetusta ja sama ralli uudestaan ja uudestaan. Jos jotain tästä positiivista niin lopetus sentään kahden päivän jälkeen.

Ei minulla ole kotona salapulloja, tähän ongelmaan se ei ole mahdollista. Ainoa alkoholi on joskus miehen oluet kylmässä, mutta ne ei ole minua koskaan houkuttaneet. Kauppareissulla kävin salapulloni ostamassa.

Kyllä se tästä. Eiköhän tämä ole nyt nähty oikein tosissaan? Ihan oikeasti omasta tahdosta tälläistä tuskaa itselleen aiheuttaa.

Kaikille hyvää raitista iltaa!
Minussa on ongelma, jokin virhe ohjelmoinnissa.
Puutteita koodissa, korvaan arvaamattomuudella.
Tuntuu, että Tekijä unohti otsaan kirjoittaa,
ravistettava ennen käyttöä.

unelma.todeksi2017@gmail.com
Kesäkuu18
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja aurinkoleijona » 25.7.2017 20:48:34

Iltaa Kesäkuu ja kaikki muutkin. Oli pakko tulla tänne taas kurkistelemaan ettei focus unohtuisi. On se tässä ollut unohtua viime aikoina. Monen monitusta kertaa on itselle käynyt juurkinkin kuin Kesäkuu Sinulle. :? :? Muistan kyllä miten suuri pettymys se on itselle. Miten yöllä herää ja soimaa itseään. Miksi piti, kun kun kaikki meni jo niin hyvin. Tunnistan niin hyvin tuon mitä sanoit, että vahvuudessa on se heikkous. Yhtään ei saa antaa sille ajatukselle valtaa, että voisi juoda kuten muut: vaikka sen yhden breezerin, viinin, siiderin mitä tahansa. Kun ei voi niin ei voi. Siitä se sitten luisuu pian niihin vanhoihin tapoihin ja yhä kasvavaan harmitukseen, ahdistukseen ja pahaan oloon minkä vain alko voi tuoda. Kyllä Sinä nouset! Eikä mitään salapulloja minnekään. Se on ainakin minulla aivan ehdotonta. Koska vaikka sitä ei avaisikaan sitä tosiaan jättää itselleen sen mahdollisuuden, että siellä se on jos alkaa tarpeeksi houkuttamaan...ja mehän tiedetään miten siinä käy :roll: Itse olen ottanut jämerät aseet käyttöön - puhun itselleni ääneen, muistelen kaiken sen pahan ja kurjan mitä alko on minulle aiheuttanut ja siihen perään tsemppipuhe miten olen onnistunut ja miten hyvältä on tuntunut. Auttaa kyllä. Ja se, että muistaa olla valppaana vaaranpaikoissa ja ennen kaikkea oppia tunnistamaan ne omat vaaranpaikkansa. Minulla ainakin iltapäivät ovat pahoja ja se kun on mennyt pidempään hyvin ilma viinaa. Sitten alkaa hiipiä se...no kyllä yhden voin ottaa ja jos olen ottanut vain yhden olen ollut iloinen ja todistellut itselleni, että olen kuin muutkin. No en ole. En voi ottaa yhtäkään. Iso voimahalaus Kesäkuu! Ollaan vahvoja yhdessä!
Jos mikään ei muutu, mikään ei muutu.
aurinkoleijona
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Kesäkuu18 » 26.7.2017 19:27:56

Kiitos Aurinkojellona, kiitos :)

Tuo itselleen puhuminen on hyvä, minäkin harrastan sitä. Oikein komennan itseäni. Joskus vaan en aina muista, että joku muukin on muuten samassa huoneessa tai tilassa..

Muutama Teistä on kertonut, ettei enää loppuvaiheessa edes tuntenut nousua, vaan sen turtuneisuden ja tyhjän olon. Se oli minullakin ja aamulla vain paha muisto jäljellä. Ei nousua, ei mitään iloa, ei pienintäkään. Vain pettymystä ja surua. Niin myös viimeisessä kerrassani, joka on vielä sydäntäni raastavan liian vähän aikaa sitten.

En ole siitä vielä henkisesti päässyt ohitse, vaikka elämänviisautenani on aina ollut motto; anna anteeksi, unohda ja mene eteenpäin. Nyt on vaikeaa antaa itselleen anteeksi, puhettakaan unohduksesta (vai olisiko sittenkin parempi se aina muistaa). Mutta eteenpäin minun on mentävä. Eteenpäin! Selvänä!

Kaikille mukavaa keskiviikkoiltaa ja upeaa raitista loppuviikkoa!

Kesäkuu18
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja thuja » 26.7.2017 20:46:31

Kesäkuu18 kirjoitti: Mutta eteenpäin minun on mentävä. Eteenpäin! Selvänä!

Tähän tulokseen minäkin olen tullut. Kaikki me tiedetään, miltä retkahtamisen jälkeen tuntuu. Mutta sitten kun muu vaihtoehto kuin selvänä olo ei enää tunnu mukavalle ..... sittenkö sitä on oikealla tiellä?
thuja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kesäkuu18 » 29.7.2017 14:33:47

Hei kaikille sukupuolesta ja iästä riippumatta!

Olen ollut retkahduksesta niin ahdistunut, etten ole voinut tulla tänne. Mutta tännehän pitää juuri silloin tulla, eikö? Olisi auttanut minua, niin kuin tajuan sen nyt tekevän. Kaikki kirjoittelu ja Teidän päivityksien lukeminen auttaa.
Mutta kävin todella syvällä näiden päivien aikana, joten toivon, ettette säikähdä ajatuksia mitä kirjoitan nyt.

On minulla ollut joskus itsetuhoisia ajatuksia, mutta vain ajatuksen tasolla ja olen niitä valtavasti säikähtänyt.
Mutta nyt tuntuu, että näin syvällä en ole koskaan käynyt. Neljän päivänä aikana itsetuhoisat ajatukset valtasivat pääni, energiani, otteeni, sieluni täysin. En enää pelännyt vaan olin jo rohkea ja aivan varma, että teen jotain. En vain tiennyt miten. Niin syvällä kävin ahdistuksessani. Niin syvälle alkoholi oli minut imaissut. Niin syvälle. Olin niin pitkällä , että kirjoitin jo kolme jäähyväiskirjettä.

Silloin kun kävin AAssa, sain sieltä kaksi upeaa ystävää. Soitin toiselle, jolla raittiutta takana yli 20 vuotta ja joka toiminut kumminani. Sitten myöhemmin illalla selailin paikkakuntani päihdeterapeutteja. Voisin kokeilla sellaista. Ei siitä voi olla kuin hyötyä.

Oliko tämä minun pohjani? Oli se. Tämä oli minun pohjani. Nyt mennään eteenpäin ylöspäin!

Kesäkuu18
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Kesäkuu18 » 31.7.2017 11:39:41

Hyvää päivää kaikille!

Eilen aamulla heräsin joko auringonsäteeseen tai kärpäsen pörinään, joka oli eksynyt makkariin ja en oikein tiennyt ärsytttääkö vai hymyilyttää.
Pakotin itseni hymyilemään, mitäpä se kärpänen sille voi, että pääsi luonnosta sisälle nukkuvia kiusaamaan. Viaton luonnonkappale.
Kun ensin pakottaa hymyilemään niin sieltä se tulee, ajatus, hei kaikki on hyvin. Heräsin selvään aamuun, aurinko paistaa, kuulen linnunlauluakin. Tekee mieli kahvia ja tajuan, että ei ole mitään hätää.

Teen edelleen töitä alakulon poistamiseksi. Ajattelen positiivisesti. Kaikesta..

Ensimmäinen viikonloppu takana retkahduksesta. Kaikki hyvin. Mutta tarkkuutta vaatii joka päivä ja siihen liian luottavaiseen oloon on oltava nöyränä. Liika vahvuus heikentää arviointikykyäni.

Tapahtui eilen. Käveltiin puistosta mieheni kanssa, jossa oltiin aurinkoa ottamassa. Mies sanoi, käydään oluella tuossa ohikulkumatkalla. Tiedän tilaavani Spriteä tai kolaa. Mies sanoo baaritiskilla, ota lonkero. Kun kysyn saanko vain yhden kolan, niin baarimikko siihen, että lisätäänkö kossua...oli varmaan todella hyvä vitsi hänen mielestään, eikä kumpikaan heistä tajua kuinka vaarallinen vitsi minulle on. Se on kaukana vitsistä, se on minun tuhoni.

Juuri nyt hyvä olla, viikko vielä lomaa.
Kyllä tämä tästä, tänään olen raittiina ja nautin päivästäni täysin siemauksin. Positiivisesti ajatellen!

Kesäkuu18
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja aurinkoleijona » 31.7.2017 19:12:44

Niinpä niin Kesäkuu...kevyitä heittoja yksille - niin vaarallisia ja raskaita toisille...ja miten houkuttelevaa on vastata siihen, no laitappa sekaan kossua...kukaanhan ei tiedä paitsi Sinä itse. Itsellesi olet vastuussa, itsesi petät. Sitten istuisit siinä - siemailisit sitä kossukolaa ja ajattelisit, että ei tässä mitään juon vain tämän yhden ja pian olisit taas käsi alkon rivassa ostamassa itsellesi sitä kuuluisaa vara/lohtu/paniikki/vitutus whateverpulloa...

Tuo virke - Liika vahvuus heikentää arviointikykyäni - on kyllä niin nappiin sanottu! Allekirjoitan sen täysin.
Tänään on ollut täälläkin helppo ja jotenkin kevyt päivä. Näitä lisää...
aurinkoleijona
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja piiparinen » 2.8.2017 13:20:09

Itse sitä on tiedostettava pahuutensa. Meilläki mies sanoo että mehän otetaan vain lääkkeeksi....niin otetaan ja kohta minä hamuan piilopullosta lissää huikkaa, hän ei tiedä mitään, vaan tyytyy siihen lääkkeeseensä.

Nyt menny reilu kaks viikkoa ilman "lääkettä" ja hyvä energinen olo, ei masennusta, aloitekykykin paljon parempi, elämä maistuu, Aamulla herää pirteänä uuteen päivään, kun ei illalla tarvi valvoa ja ootella pään selkiytymistä, jos ei oota, se on aamulla kippee. Elämä on kyllä monimutkaista, jos sen itsekki vielä haluaa monimutkaseksi. Rahaa pistän sivuun joka viikon ostamattomista viinaksista. Sehän on useampi kymppi viikossa, mitä se tekee kuukaudessa/vuodessa ?
Näine ajatuksineni minä jaksan jatkaa päivästä toiseen... :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja aurinkoleijona » 3.8.2017 09:30:02

Äläpä Piiparinen...olen useampaankin otteeseen miettinyt, että jos saisin nyt tilille ne rahat mitkä olen alkoon tuhlannut kaikkien vuosien aikana voisin hämmästyä - ja jopa kauhistua. Luulen, että olisi rahahuolet hetkeksi ohi... :shock: :shock:
Mutta ei sitä vain muka huomaa - tai ei välitä, kun se raha virtaa sinne pitkäripaiseen. Sillä olisi makseltu pitkä rivi laskuja, hoideltu lainoja (joita ei edes välttämättä olisi tarvinnut ottaa) matkusteltu yms...Noh...jospa tästäkin tulisi motivaatiotekijä sen terveyden ohella.
aurinkoleijona
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Kesäkuu18 » 3.8.2017 12:06:13

Hei kaikille ja upeaa raitista päivää!

10. päivä menossa retkahdukseni jälkeen ja olo alkaa olemaan jo erittäin hyvä.

Tykkään aamulla peilikuvasta, joka ei ole viinin jäljiltä. Se näyttää ihan erinlaiselta.

Mitä rahaan tulee, laskeskelin, että helposti 150-250 euroa mennyt kuukausittain alkoholiin. Järkyttävä summa. Haaveilen yhdestä parin tonnin ostoksesta ja sen voin tehdä jo ensi kesänä, kun jatkan näin. Eikä tarkoituskaan ole muuta kuin jatkaa raitista elämääni, joka on miljoona kertaa parempi kuin ainainen taistelu himoja vastaan. Ja sitä kun ottaa yhden niin pitää saada toinen ja kolmas jne.

Sain toissapäivänä kirjeen lapseltani, joka muutti vuosi sitten omilleen. Hän kirjoitti siinä isänsä alkoholin käytöstä (siis ex-mieheni), jota häntä ahdistanut koko elämänsä. Se oli yksi syy miksi aikoinaan erosin hänestä, se oli aikaa jolloin itse en käyttänyt alkoholia laisinkaan. Ehkä muutama siideri vuodessa ja senkin koin turhana. Eli lapseni syntymästä sinne kymmenen ikävuoteen saakka en käyttänyt alkoholia ollenkaan. Minähän aloitin alkoholin käytön aikuisiällä ollessani reilu kolmikymppinen. Kahden vuoden opettelun jälkeen olin koukussa.

Kyllä hän kirjeessä mainitsee minunkin ylilöyntini joita tapahtui kun piilottelu ja salailu kävi ylivoimaiseksi ja kun viina ottaa täyden vallan, tehdessään minusta hirviön. En anna niitä anteeksi kun petin hänen luottamuksensa tai kun moitin ja haukuin häntä humalapäissäni.

Hänen kirjeensä vahvisti enemmän ja antoi lisää motivaatiota raitistumiselleni. Teen sen itseäni varten mutta myös kunnioittaakseni häntä. Luottamus on palaamassa takaisin pikku hiljaa ja sitä en aio pilata.

Itse olen pilannut monta ihmissuhdetta omalla käyttäytymiselläni. Itse minä sitä alkoholia join ja sitä kautta persoonallisuuteni muuttui. Koska vihasin itseäni, vihasin kaikkea muutakin ja muitakin, syyttömiä. Sitä se alkoholi teki ja tekee. Mutta itse se oma käsi on juomaa kurkkuun kaatanut. Jo eilen mietin jaanko tarinani nyt kokonaisuudessaan, mutta ei ole vielä sen aika. Vai onko sillä merkitystä? Minusta tuli juoppo pikkuhiljaa, valheita,salailua, piilojuomista, juomista jopa töissä, harrastuksen parissa, itsensä vihaamista, joka aamuista itsesääliä ja lopettamista. Eikös se ole se surullinen ja surullisen tavallinen tarina juoposta? Ja joka kerta lähemmäs tuhoa. Viime kerrasta on lyhyt matka siihen että joudun vaikeuksiin työpaikallani, tai menetän kaiken, ihan kaiken.

Nyt en vihaa itseäni vaan rakastan niin paljon, että haluan parantua ja uskon vahvasti että kaikki ongelmat muuttaa mittasuhteitaan raittiina.

Joku muukin on sanonut tämän ja sanon nyt minäkin. Minä olen elämäni juomat juonut. Piste.

Kaikille hienoa raitista päivää!

Kesäkuu18
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 3.8.2017 13:26:38

Katso Tuhkimotarinoita Yle Areenassa:

http://areena.yle.fi/1-2357604

Hei kesäkuu ja muut! ...vierailulla täällä taas...!

YLE areenasta löytyy kaikkea mielenkiintoista....tuli hieman tuosta kesäkuunkin viestistä toi yllä oleva video mieleen...

jaksamisia kaikille kanssatallaajille!
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat