Olet täällä

Keski-ikäiset naiset, huhuu?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Keski-ikäiset naiset, huhuu?

ViestiKirjoittaja Kesäkuu18 » 3.8.2017 21:29:09

Kiitos Metsien mies!

Tässä on onnellinen loppu ja minäkin uskon omalta kohdaltani siihen.

Kiitos
Minussa on ongelma, jokin virhe ohjelmoinnissa.
Puutteita koodissa, korvaan arvaamattomuudella.
Tuntuu, että Tekijä unohti otsaan kirjoittaa,
ravistettava ennen käyttöä.

unelma.todeksi2017@gmail.com
Kesäkuu18
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Kesäkuu18 » 5.8.2017 18:42:59

Iltaa kaikille!

Minun piti tänään viettää iltaa yksikseni, kun mies lähti työpaikan iltapäivä/illanviettoon. Psyykkasin jo viikolla itseäni, etten tarvitse enää alkoholia, vaan minulla on vapaus tehdä ihan mitä vain. Aiemminhan olin aina tälläisina yksinäisyyden hetkillä juonut viiniä ja oikein aina odottanut näitä yksinäisiä iltoja. Että saisin rauhassa olla rakkaan viinini kanssa. Sanoin, jopa että voin hakea illalla tai yöllä hänet kotiin.

Mies soitti juuri ja sanoi, että moni lähdössä illalla lavalle, lähtisinkö minäkin...parasta oli se kun sanoin, että lähden ilomielin ja tulen muuten autolla.

Katselin tuossa 15 vuotta sitten minusta otettuja valokuvia. En silloin juonut, en siis ollut vielä aloittanut juopon uraani. Vähän sen jälkeen kylläkin. Olin silloin tikissä kunnossa. Kuinka hyvältä ja valovoimaiselta näytin. Ja aika rauhalliselta... Olin 30 + ja ajattelen nyt, että saisin tuon kunnon takaisin vuodessa. Minulla on siihen täysi mahdollisuus.. Se onnistuu raittiina!

Minulla on aina ollut huoli ulkonäöstäni. Näkyykö viininkäyttö kasvoissa, ihossa..nyt ymmärrän, että suurin oikea huolenaiheeni on kuinka se muutti persoonaani. Teki minusta sellaisen ihmisen, mitä en missään nimessä halunnut olla. Nyt ymmärrän, että tämä on sairaus, johon minä sairastuin.

Sitä joskus mietin, kun niin hirveitä asioita olen suustani päästänyt ja loukannut ihmisiä, että olenko oikeasti jossain sisimmissäni sitten sellainen hirviö? Nyt ymmärrän, että humala ei ole normaali olo tila ihmiselle ja sen liikakäyttö saa tuhoa aikaan mielensopukoissa ihan yhtä lailla kuin fyysisesti. Esimerkiksi olen luottavainen ihminen. Uskon (ehkä joskus sinisilmäisestikin) ihmisiin, koska en voisi kuvitella ihmisten olevan ensisijaisesti epärehellisiä. Luotan mieheenikin täysin, mutta humalassa minusta tulee mustasukkainen. Kuvittelen kaikenlaista.
Humalassa kuvittelen joidenkin ihmisten haluavan vain minulle pahaa vaikka tiedän, ettei näin ole.

Mutta nyt tämä nainen alkaa valmistamaan itsensä kuntoon ja sitten autolla kohti tanssilavaa.

Mukavaa iltaa kaikille!
Minussa on ongelma, jokin virhe ohjelmoinnissa.
Puutteita koodissa, korvaan arvaamattomuudella.
Tuntuu, että Tekijä unohti otsaan kirjoittaa,
ravistettava ennen käyttöä.

unelma.todeksi2017@gmail.com
Kesäkuu18
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Sanna61 » 18.8.2017 07:00:38

Huomenta siskot (ja veljet) :D :D

Pitkästä aikaa täällä. Syksy lähestyy mukavasti. Lueskellut näitä tukea tuottavia ketjuja.

Jostain luin pienistä nettiryhmistä, joita on perustettu vertaistukeen. En löydä nyt mistään eikä googlaamallakaan löytynyt. Oisko kellä havaintoa onko sellaisia ja miten niihin voi liittyä? Plinkissä on niin paljon ketjuja että tänne ihan hukkuu !

Mukavaa syksyn odotusta - raitista sellaista
Sanna61
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja maaliskuu17 (poistunut käyttäjä) » 18.8.2017 13:23:13

Hei sanna61
tuolla "omassa" ketjussani TARVITsisin tukea siksi täällä- on sivulla 2 kutsu pienempään keskusteluryhmään.
Osoitteena http://rajattomat.blogspot.fi/

Minulla ei ole kokemusta ko. ryhmästä.
Hyvää viikonloppua toivottaen!
maaliskuu17 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja thuja » 26.2.2018 13:06:34

Tässä tämä ketju, josta toisessa ketjussa mainitsin - nostan sen ja luen itsekin uudelleen!
thuja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Magnesium » 8.4.2018 17:43:50

vieläkö täällä naisia lukemassa :) ?
Magnesium
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kerttuli » 8.4.2018 19:38:18

Kerttuli täällä vielä, tässä ketjussa ollut aiemminkin pariinkin otteeseen. Maaliskuu on linjoilla kans ja Thuja poikkeilee sillointällöin (raitistellu jo pitempään)

Kiva jos tämä ketju aktivoituisi taas :-)
Kerttuli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kerttuli » 8.4.2018 19:38:18

Kerttuli täällä vielä, tässä ketjussa ollut aiemminkin pariinkin otteeseen. Maaliskuu on linjoilla kans ja Thuja poikkeilee sillointällöin (raitistellu jo pitempään)

Kiva jos tämä ketju aktivoituisi taas :-)
Kerttuli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Magnesium » 9.4.2018 08:18:07

tänään olisi iltavuoro töissä. ajattelin menomatkalla poiketa terveysaseman kautta jos saisi jotkut katkolääkkeet. jos uskqllan. on kyllä noloa vaivata heitä tämmösellä itseaiheitetulla asialla.

puhelimessa olivat kyllä superystävällisiä kun kerroin asiani.. :roll:
Magnesium
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sinisilmä63 (poistunut käyttäjä) » 9.4.2018 08:35:55

Toivottavasti uskalsit hakea lääkkeet jos tuntuu ettet selviä ilman niitä. Itse en ole lääkkeitä ottanut avuksi muun kuin AA-ryhmän, se tehosi minuun, mutta tiedän ettei kaikkiin tehoa, eikä käy. Tosin ryhmätkin ovat niin erilaisia, ehkä minun asuinpaikkakunnalla, jossa oli vain yksi ryhmä, niin se toimi jotenkin terveellä pohjalla ja oikeasti muita auttaen.
Mutta olen toki joutunut nukahtamislääkettä vuosien varrella käyttämään ja onneksi sellainen oli tarvittaessa. Sitäkin pelkäsin että jään siihen koukkuun, mutta lääkäri sanoi ettei juuri siihen lääkkeeseen jää koukkuun kun kerroin hänelle huoleni ja olevani ex-alkoholisti. Sattui ymmärtävä tohtori ja kun uusin reseptiä niin kontrolloi etten liikaa ole hakenut. Onneksi sekin vaihe on takanapäin.
Kaikki asiat järjestyy ajan kanssa kun tulee raittiita päivä jne...
Tsemppiä kaikille!
sinisilmä63 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Äiree » 10.4.2018 13:01:50

Täällä yksi keskari-ikäinen "uusi" alkkis. Uusi sen takia, että vasta äsken tein itselleni tunnukset tänne. Onnekseni löysin tämän viestiketjun, josta toivon saavani osakseni kokeneempien neuvoja ja tukea. Niinkuin kaikki tiedätte moralisaarnoja en enää tarvitse, eikä haukkuminen tehoa. :roll:
En rupea tässä koko stooriani avaamaan, hyvin samakaltainen tarina on takana, kuin moni edellä kerrottu: alkoholisti, mikä alkoholisti - minä tosin olen sellainen tuurijuoppo ämmä ja vielä äiti eli kun se kuuluisa mopo lähtee keulimaan, niin siinäpä saattaakin sitten keulia 3-4 päivää :cry: Ja koskapa olen äitee-ihminen, niin voitte vaan kuvitella sen itseinhon ja häpeän määrän tämän ongelman edessä!!!

MUTTA: eilen oli se päivä, kun astuin yhden häpeänkynnyksen yli ja tepastelin a-klinikan päihdelääkärin juttusille ja avasin tilanteeni täysin! Eipä siitäkään sen enempää muuta kuin, että pohdintaan jätettiin nyt antabus-kuurin aloittaminen. En tiedä mikä minua siinä arveluttaa, mutta jotenkin en haluaisi mitään "pelote parantumista"... moni sanoisi, että yritän jättää alkolle takaovea auki kieltäytymällä, muttei se ehkä ole niinkään....tai sitten aivokuoreni valehtelee varmaan minullekin :oops: Mutta toinen asia, että koska häpeän tätä sairautta niin jumalattomasti, niin en haluaisi jokaikisellä hammaslääkärireissulla tms. kertoilla ko lääkityksestä ja varmistella käytettävien mömmöjen alkoholittomuudesta ... Jotenkin noloa minusta. Kulissini ovat vielä pystyssä ja tietenkin haluan ne myös pitää viimeiseen asti.

Auttakaa minua nyt siis tässä pohdinnassa; ollakko vaiko eikö olla? Aloittaako antabus? Olisin iloinen kokemuksistanne :wink:
Äiree
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja rairai » 10.4.2018 14:33:02

Mäkin liityn joukkoon.

Lueskelin ketjun läpi ja niin monta tarinaa olisi voinut tulla suoraan mun näppikseltä. Alkoholia aloin käyttää aikuisiällä runsaammin (30 +) ja nyt viimeiset pari vuotta käyttö on ollut lähes päivittäistä. On lukematon määrä iltoja, jolloin on päättäny, että huomenna en juo. No ne päätökset on kariutuneet ennemmin tai myöhemmin seuraavana päivänä.

Viimeinen niitti oli, kun yritin hakea elämään muuta sisältöä alkutalvesta aloittamalla kuntosalitreenin pitkästä aikaa. Saman tien jalka paukahti ja olin sitten lähes 2 kk neljän seinän sisällä. Viimeistä saikkua hakiessa lääkäri havaitsi krapulan ja vinkkasi a-klinikasta (ja laittoi toiselle lekurille ajan). Seuraavana päivänä otin klinikkaan yhteyttä, sain ajan sitä seuraavalle päivälle ja aloitin kotikatkon kolmisen viikkoa sitten.

Alkoholia ei isommin ole mieli tehnyt, mielialat vaihtelee (tosin nyt alan olla mielestäni samalla tasolla kuin silloin kun join kiukuttelun suhteen. Klinikan kautta pääsin avomylly hoitoon, joka kestää 6 viikkoa ja olen sitoutunut olemaan sen ajan juomatta. Aloitan sen tänään.

Antabus asiaan en osaa sanoa juuta enkä jaata.. Itsellä on se motivaatio ja korvien väli tärkein (olen myös tupakoinnin lopettanut muutaman kerran vuosiksi ilman korvikkeita) ja uskon, että se nyt on kohdallaan. Mutta päivä kerrallaan jatketaan. Joku kirjoitti, että nyt on se ajatus, että mun juomiset on nyt juotu. Olen samoilla linjoilla, koska tiedän, että kohtuukäyttöön en pysty.

Tsemppiä täältäkin kaikille!
rairai
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kerttuli » 10.4.2018 15:00:12

tervetuloa Äiree ja rairai! Täällä meitä on muitakin samassa "liemessä"

Pitkän jutun kirjoitin mutta se hävis bittiavaruuteen :evil:
Rairain kanssa samaa mieltä että motivaatio ja korvienväli tärkein. Mutta joskus tarvitaan apuja. Itse tupakoinnin lopettanut kerran nikotiinipurkalla, toisen kerran champiksella. Kolmannella kerralla purkalla - ja purkasta pääsin eroon champiksella. Nyt ollut polttamatta muistaakseni viisi vuotta. Enkä (toivottavasti!) enää aloita. Alkon kanssa vuosien varrella useita lopetuksia ilman apuja ja myös kompurointia. Taas alussa mutta vakaa usko, että tarpeeksi monta kertaa kun yrittää niin joku kerta onnistuu :-) Nyt on ollut apuna a-klinikka, tämä plinkki ja myös antabus. Helpottaa alussa kun ei tarvitse käydä keskustelua itsensä kanssa hakeeko juomaa vai ei ja juoko vai ei. Kun ei voi juoda. Saa aikaa järjestellä tekemisiään ja rutiineja uusiksi. Ilman alkoholia. Tosin minun piti lopettaa päivittäinen käyttö kun maksa-arvot nousi. Silti pidän antabusta mukana pahanpäivän varalta. Otan puolikkaan tarvittaessa. Minua auttaa henkisesti tieto siitä, että jos tulee vaikeaa niin voin antabuksen ottaa. Apuja on ja niitä etsiä. Kokeilla ja etsiä itselle sopivimmat keinot.
Kerttuli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kerttuli » 10.4.2018 15:20:47

Magnesium kirjoitti: on kyllä noloa vaivata heitä tämmösellä itseaiheitetulla asialla.:

Mä kyllä olen sitä mieltä, ettei tämä ole ihan vaan tahallisesti itseaiheutettu asia. Tämä on "aivovamma", alkoholi ei vaan sovi. Ei pysty kohtuukäyttöön. Toivottavasti hait ja sait apua. Tsemppiä!
Kerttuli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 10.4.2018 16:34:14

sinisilmä63 kirjoitti
Mutta olen toki joutunut nukahtamislääkettä vuosien varrella käyttämään ja onneksi sellainen oli tarvittaessa. Sitäkin pelkäsin että jään siihen koukkuun, mutta lääkäri sanoi ettei juuri siihen lääkkeeseen jää koukkuun kun kerroin hänelle huoleni ja olevani ex-alkoholisti. Sattui ymmärtävä tohtori ja kun uusin reseptiä niin kontrolloi etten liikaa ole hakenut.

Hei sinisilmä! Lääkärisi tuntuu olevan hyvin perillä päihteisiin liittyvistä riskeistä valitessaan sinulle sopivia lääkkeitä ja määriä. Minulle särähti tuo maintasi ex-alkoholisti. Alkoholismihan määritellään parantumattomaksi sairaudeksi. Ja sen seikan myös lääkärisi on selvästi ottanut huomioon. Ja parantumattommaksi sen tietävät myös ne muutamat alkoholisoituneet ja AA:ssa raitistuneet lääkärit, joita olen palavereissa oppinut tuntemaan.

Jatketaan tällä tiellä päivä kerrallaan
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat