Olet täällä

Tinis liittyy joukkoon

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tinis liittyy joukkoon

ViestiKirjoittaja tinis » 19.11.2019 19:01:22

Heippa, täällä ollaan edelleen vaikka hiljaa olenkin ollut jonkin aikaa! En ole kadonnut ryyppäämään, kotona oli ensin netti poikki vaihdoksen vuoksi muutaman päivän, sitten olin sairaana ja nyt olin muutaman päivän reissussa. Teki hyvää pitää taukoa vähän kaikesta ja olla oman pääni sisällä ja oikeasti pohtia asioita.

Olen pohtinut millainen ihminen haluan olla ja mitä haluan elämältä, ja miten pääsen siihen pisteeseen että voisin sanoa olevani onnellinen, ja tarkoittavani sitä. Tein lyhyen ajan suunnitelmia ja tavoitteita, ja myös pidemmän ajan. Pätkin asioita todella pieniin palasiin ja miten minkäkin voisin toteuttaa. Kävin rankkojakin asioita läpi itseni kanssa, mutta nyt tuntuu olevan paljon selkeämpi olo. Pitkästä aikaa tuntuu että mulla voisi olla jotain annettavaa tässä elämässä.

Kirjoittelen enemmän kunhan vielä järjestelen, ensin konkreettisesti puran reissu laukkuni! Huomenna taas töihin.

Mitenkäs muilla sujuu tämä matka?
Olenko auringon lapsi, kun siitä yöllä unta nään
Vai olenko pimeän vanki, ja pimeääni jään
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja tinis » 24.11.2019 16:31:10

Olen ollut tosi väsynyt ja tunteellinen viime päivät, myös erittäin itkuherkkä. En tiedä johtuuko hormoneista vai nouseeko nyt vain kaikki tunteet esiin. Töissä kaikki on edelleen ok, vaikka olen edelleen epävarma mitä teen. Kivoja juttuja on tulossa vapaa-ajalla ja yksi työkaveri ehdotti yhtä päiväreissua. Edelleenkään mulla ei ole kavereita täällä enkä nyt ole edes tehnyt mitään sen asian eteen, joten tuon työkaverin ehdotus oli oikein mukava. Muutaman viikon päästä päättyy mun koeaika töissä, ja voin liittyä työpaikan kuntosaliin, ja sen aion tehdäkin. Sali on käytössä vain arkisin (harmittavasti), mutta vähintään 2 kertaa viikossa olisi hyvä käydä. Siihen voi käyttää lounastauon tai käydä töiden jälkeen. Tai ennen töitä mutta itseni tuntien sitä ei tule tapahtumaan...

Tänä viikonloppuna en ole saanut aikaiseksi mitään. Olen nukkunut paljon, silti väsyttää, olen vähän ulkoillut ja ruokaa laittanut mutta se siitä. Eilen en jaksanut lähteä edes pesulaan, joten pitää kiirehtiä sinne huomenna töiden jälkeen.

Tavallista väsynyttä arkea siis täällä vietetään, ainoa juomapullo jääkaapissa on Colaa :)
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 25.11.2019 09:44:51

Hei, hienoa homma, kun olet edelleen selvänä ja raittiina.
Tuo kuntosalihommakin kuulosta hyvälle ja työkaverin ehdottama reissu. Pikkuhiljaahan ihmisiin tutustuu ja tuommonenkin on aika luonteva tapa. Oikein tulin iloiseksi puolestasi tuosta reissusta!
Ei alkuun aina niin helppo ole olla.. Tai varmaan se riippuu ihmisestä. Mullakin oli aika vaikeaa alkuun, kun olin juonut vähän kuin kipulääkkeeksi pahaan oloon. Tottakai se olo puski pahemmin pintaan. Selvinpäinkin alkaa kyllä ajastaan pärjätä ja mikä parasta, juuri tuo mitä kuvasit oman elämän suunnan etsimisestä, tulee mahdolliseksi. Ei siinä pöhnässä tunne itseään, eikä jaksa mitään.

Toipilas olet, niin suosittelen, että vähän hoivaat itseäsi, etkä vaadi itseltäsi liikaa. Mukavia, hyvää mieltä tuovia juttuja ja lepoakin, jos väsyttää. Voihan olla että elimistökin jotenkin puhdistuu ja sekin vie voimia ja väsyttää.

Mukavaa maanantaita ja voimia päivän puuhiin!
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja tinis » 26.11.2019 19:53:58

Kiitos metsänpeitto! Yritän olla vähemmän ankara itselleni, mutta silti poden huonoa omaatuntoa että saan liian vähän aikaiseksi enkä ole "täydellinen". Lainausmerkit sen vuoksi etten oikeasti hae täydellisyyttä, mutta vaadin itseltäni aivan liikaa enkä pysty niihin odotuksiin tällä hetkellä. Pystyn kokopäivätyöhön ja jaksan laittaa ruokaa ja vähän siivota. Liian vähän, kunnon täyssiivousta en ole jaksanut tehdä. Töissä alan hieman enemmän saamaan varmuutta enkä oikeasti mokaile yhtään enempää kuin kokeneet tyntekijöt. Ehkä tämä tästä kun saan lepoa ja rutiinit järjestykseen. Välillä, kuten nyt, on ihan positiivinen olo ja välillä taas olen maailman huonoin ja ällöttävin ihminen.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja tinis » 1.12.2019 17:45:25

Voi voi. Niin se hyvä alku ja hyvä olo on mennyttä ja taas alussa. Tai ei nyt ihan alussa vaikka juotua tulikin. Meillä oli työpaikan juhlat ja join siellä 3 lasillista viiniä. Lähdin kyllä kotiin jo puoli kymmeneltä eikä nyt tee alkoa yhtään mieli. Toisaalta tuntuu hirveältä, siis henkisesti, mutta toisaalta taas ei tunnu oikein miltään. Outo olo. Mutta tästä jatketaan taas, nyt olo on kuitenkin ihan ok vaikka väsyttääkin. Onneksi ei tarvitse käydä kaupassa niin ei tulekaan houkutuksia tälle illalle.

Että semmoisia kuulumisia täällä...
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 6.12.2019 12:00:04

Tinis, ei elämä tuohon kaadu ja uutta yritystä taas! Alku voi olla vaikeaa ja nihkeää, mutta antoihan tuo raitis pätkä jo esimakua paremmasta olosta. Helposti retkahtamisesta hiipii luovuttamisen fiilis ja sen välttäminen on tärkeää. Jokainen selvä päivä on askel parempaan suuntaan.
Voimia sinne!
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 7.12.2019 22:19:40

Tinis, minulla on viikon päästä työporukan illanistujaiset edessä. Se arveluttaa hieman, tiedän että joku saattaa nauttia lasillisen ruuan kanssa tai useamman. Valmistaudun henkisesti, houkutus tulee olemaan. Sinä joit, mutta lopetit sen ja lähdit kotiin. Minä en olisi siihen enää kolmen viinilasin jälkeen pystynyt. Eilen televisiossa, hetki ennen linnan juhlien alkua haastateltiin Ellinooraa ja Juha Tapioo. Heiltä kysyttiin, keitä ovat sankarit heidän mielestään? En muista mitä sanoivat, kun toivoin koko ajan, että jompikumpi vastaisi "mielenterveyskuntoutujat ja raittiit alkoholistit". Sankareita on ne, jotka taistelee paremman elämän puolesta. Tsemppiä sulle ja siellä se salilla mieli virkiää!
Nyt en juo - Puoli päivää kerrallaan
Rainbow40
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja tinis » 15.12.2019 13:52:06

^ Toivottavasti pysyit juomatta! Olen taas ollut kirjoittamatta, pitäisi käydä täällä useammin kun saan kuitenkin tukea täältä ja kirjoittaminen auttaa kun on vaikeaa. Olen juomatta mutta muuten on ollut vaikeaa itseni kanssa. Liityin työpaikan salille mutta en ole vielä saanut aikaiseksi käydä siellä. Jotenkin se tuntuu vaikealta. Raha-asiat huolettavat mutta yritän jotenkin pärjätä. Suunnittelu tuntuu vaikealta. Jaksoin jo siivota mutta nyt koti on taas sotkuinen enkä jaksa siivota. Haluaisin vain levätä, onneksi kohta on viikon loma. Toivottavasti saan siitä energiaa ja saisin taas jostain kiinni. Nyt olo on vain irrallinen kaikesta ja kaikki on sekavaa ja elämä kaatuu päälle.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Edellinen

Paluu Me Lopettajat