Olet täällä

Taas täällä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Taas täällä

ViestiKirjoittaja woody » 21.1.2020 02:15:49

Päiviä kertyy ihan mukavasti, nyt jo 25, jee!

Hirveä harmitus on päällä, kun työt on ihan p-stä. Uusi homma, jossa olin ajatellut viipyä pidempäänkin ja jo muutamien kuukausien jälkeen on osoittautunut muuksi kuin piti... Nyt pitäis päättää miten toimin, etten kohta löydä itseäni viinipullon ääreltä. Mulla on ollut tapana venyä ja venyä ja niellä kaikki paska, kunnes mitta tulee täyteen ja ...no uhkaavasti lähenen sitä pistettä nyt. Ens viikolla käyn kuitenkin keskustelun pomon kanssa, siihen asti tiukka deadline. Viikko aikaa miettiä miten asiaa lähestyn... äh kun raivostuttaa eikä jaksaisi.

En ole nyt missään nimessä tarttumassa alkoholiin ratkaisuna, en.

No hyvää tässä tilanteessa on se, että olen raittiina ja aion pitää puoleni. Laitoin myös hyvää ruokaa ja nyt olen lähdössä urheileen.
woody
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 21.1.2020 08:36:36

Itse pistin työkuviot pois kun tilanne oli juuri tuollainen ja rasituskerroin työstä aivan liiallinen. Nyt tulen toimeen pienellä kun kn aikaa hoitaa asioita paremmin ja elämä muutenkin laadukkaampaa.

Tällä hetkellä rakentelen vähin erin elämää siihen suuntaan että saan tienattua omista lähtökohdista sen millä pärjään. Uutta pohjaa siis koko elämälle.

Suurimpia juomishimojahan mulla aiheutti stressi ja ylikuormitus sekä henkisesti tosi paskat työkuviot. Siihen päälle vielä kun tuli siviilissä jotakin niin setti oli valmis.
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 21.1.2020 10:33:40

woody kirjoitti
No hyvää tässä tilanteessa on se, että olen raittiina ja aion pitää puoleni. Laitoin myös hyvää ruokaa ja nyt olen lähdössä urheileen.

Raittiina pystyt harkitsemaan ajatuksesi ja sanasi tilanteeseen oikeudenmukaisesti, joten uskon asioiden muuttuvan kannaltasi tyydyttävään suuntaan. Hyvä ruoka, varsinkin yhteinen ateria, on elämän eliksiiriä. Antiikin kreikkalaiset sen jo tiesivät: mens sana in corpore sano.

Ensimmäiset asiat ensiksi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 21.1.2020 11:28:05

Uratykinloppu kirjoitti
Tällä hetkellä rakentelen vähin erin elämää siihen suuntaan että saan tienattua omista lähtökohdista sen millä pärjään. Uutta pohjaa siis koko elämälle.

Minusta tuli raitistuttuani aika vahvasti työholisti. Sitten sattui jotakin ja perheen reagoinnin jälkeen rupesin tekemään 5-päiväistä työviikkoa. Ollaan pärjätty ja ehditty monenlaista.

Päivä kerrallaan
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja woody » 21.1.2020 14:54:58

Kiitos uratykin loppu ja lomapuisto viistaista ajatuksistanne ja tuesta.

Mielenkiintoista, miten olette lähestyneet asiaa. Tuo uratykin tapa houkuttaisia nyt ja siihen mulla noin periaatteessa olisi kyllä 'varaa'. Ei ole eka kerta, kun sitä mietin. On sellainen ahdistava tunne, etten ehdi tehdä niitä asioita joita haluaisin tehdä tai jotka tukisivat terveyttäni ja tasapainoa. Joku luterilainen työmoraali hankaa kuitenkin vastaan ja pakottaa tällaiseen suorituskeskeiseen olemiseen - monen muun asian kustannuksella. Pelottaa ehkä eniten se, että miten sitten menen illalla nukkumaan ajatellen, että olen tehnyt jotakin merkitysellistä - siis jos en ole töissä. Toisaalta tästäkin hommasta on merkitys kaukana eli ajatusprosessi on pahasti vaillinainen...

Sen verran entisestä oon kuitenkin viisastunut (luulen), että tunnistan erinomaisen hyvin tilanteeni ja ehkä jopa uskallan tehdä muutoksen, kun vähän sitä kypsyttelen.
woody
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja woody » 23.1.2020 05:25:18

Hengissä ja raittiina, muuta en tänään jaksa kirjoittaa.
woody
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja woody » 24.1.2020 05:39:39

Neljä viikkoa plakkarissa. Tästä on hyvä jatkaa. Pää on aivan tyhjä työkiireen vuoksi. Se onneksi hellittää huomenna, niin pääsee miettimään muitakin asioita. Ei kuitenkaan alkoholia.
woody
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja woody » 25.1.2020 02:52:56

Perjantai-ilta. Hirveän rankka useamman viikon kestänyt työprojekti saatiin päätökseen aamupäivällä, vaikka oli pelko, että siihen menee viikonloppukin. Ensimmäinen työpäivä kuukausiin, että ehdin miettiä rauhassa, missä järjestyksessä ja miten lähden purkamaan tekemättömiä hommia ja miten saan jatkoon paremman tasapainon. Iso helpotus.

Olen niin tyytyväinen, että selvisin tästä vaiheesta ilman pienintäkään tarvetta ryhtyä juopottelemaan. Tuntuu, että tämä raittius on lähtenyt alusta asti hyvältä pohjalta liikkeelle. Mutta on sitä harjoiteltukin pitkään ja hartaasti vuosia. Edelleen mun mielestä on vaikeinta yrittää vähentää juomista. Kuinka kauan teinkään sääntöjä määristä ja päivistä ym... ollen koko ajan pettynyt itseeni, kun en pysynyt aiotussa. Se kierre oli erityisen rankka henkisesti, edelleenkin olen fyysisesti säästynyt pahimmilta kolhuilta.

Urheilua ja liikuntaa ehdin harrastaa melkein päivittäin. Se on ollut prioriteettini. Ruokailutkin jotenkuten reilassa. Unta aivan liian vähän, mutta toivon juomattomuuden avittavan sitä pidemmällä aikavälillä. Nuo ovat kaikki tärkeitä asioita elämän tasapainon ylläpitoa varten.
Tykkään arjesta ja rutiineista enemmän kuin 'juhlahetkistä.

Tein myös lupauksen itselleni, että teen joka viikko ainakin yhden asian, joka ei kuulu normaaleihin rutiineihini. Huomenna aion ajaa parin tunnin matkan päässä olevaan museoon ja viettää siellä muutaman tunnin. Kahden viikon kuluttua ilmoittauduin vapaaehtoiseksi johonkin ympäristöprojektiin koko lauantaiksi. Sitten tuleekin vieraita viikonlopuksi. Mihinkään näistä ei sovi alkoholi erityisen hyvin, eikä varmasti tule houkutuksia.

Raitista viikonloppua kaikille!
woody
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja woody » 27.1.2020 14:48:24

Kuukausi raittiina!
woody
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 27.1.2020 15:17:54

Hello, Woody!

Onnittelut, jatketaan samaa vauhtia: päivä kerrallaan!

Yhdessä olemme enemmän
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Janette » 27.1.2020 17:11:57

Onnittelut Woody raittiista kuukaudesta! :D
Janette
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja woody » 28.1.2020 04:42:42

Kiitos kiitos onnitteluista ja myötäkulkemisesta.

Tänään tapasin ensimmäistä kertaa terapeutin (siis tämän nimenomaisen). Olin hänet valinnut sen vuoksi, että on
erikoistunut nimenomaan addiktioiden hoitamiseen. Kolme seuraavaa tapaamista sovittuna. Kuvasin alkoholiongelmani
alusta loppuun mitään poisjättämättä tälle ventovieraalle. Kun lähdin pois sieltä, tajusin etten ole koskaan
aiemmin kertonut kasvotusten kenellekään sitä kaikkea. Tuntui hyvältä. Saa nähdä miten tämä suhde kehittyy, mutta tuli
luottavainen olo, tunne että saan purettua muitakin asioita ja siten tukea raittiudelleni.
woody
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja woody » 30.1.2020 03:40:20

Raittiina jo toista kuukautta. Helposti tämä on mennyt, mitä ihmettelen.

Nyt on flunssa päällä ja veto pois. Varsinaista hiljaiseloa ja matalalentoa, mutta se on hyvä niin.
woody
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja imn30 » 30.1.2020 18:04:49

Woody siitä se lähtee, äläkä pelkää retkahdusta ja jos sellainen tapahtuu, niin ei kun takaisin ruotuun.

viikko kerrallaan
imn30
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja woody » 31.1.2020 14:39:41

imn30 - ei ole nyt just retkahdus mielessä, mutta hyvä se on pitkää mielessä :)

Ihanaa: perjantaiaamu. Yksi työpäivä ennen viikonloppua, jolloin aion tankata unta ja jotakin virikkeitäkin. Alkoholia ei tee mieli.
Kävelin eilen illalla ohitse pikkukaupasta, (=viinakaupasta) josta tapasin ennen kiireellä perjantaisin ostaa juotavia. Tuli ihmeellinen olo: olinko se todellakin minä, joka siellä kävi vai uneksinko? Jatkan sen hehkuttamista, kuinka hyvältä tämä raittius tuntuu - vertaan nyt siihen kuinka yritin säätää otanko tänään, ja jos otan niin kuinka paljon ja miten se vaikuttaa huomiseen - ja kuitenkin olin välittämättä siitä miten se vaikutti ja toimin vain 'viettien viemänä'. Ja sitten ne saatanalliset itsesyytökset!
woody
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat