Olet täällä

Onko nyt jo aika?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Onko nyt jo aika?

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 11.1.2018 23:38:17

Uusi matka on alkanut, matka joka varmasti on kivikkoinen ja vaikea. Katsotaan, mihin tie minut vie ja onko minulla voimia siihen. Edelleen jännittää ja pelottaa!

Hyvää torstaita! Täällä alkaa 11. päivä raittiina.

Alexa hyvä, jos huomaat, että voimasi eivät riitä, muista, että ei tarvitse yrittää yli omien voimavarojensa. Aina on saatavana apua, mutta itse sitä on rohjettava pyytää.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Alexa » 14.1.2018 09:01:32

Huomenta!
Sunnuntai starttaa selvänä ja krapulattomana, hyvä fiilis! Eilen oli hieman saamaton päivä, mutta ulkoilin kyllä nuorimmaisen kanssa. Tuli ainakin rentoiltua, se on välillä todella mukavaa.
Tämä sunnuntai starttaa kunnon aamupalalla (pekonia, munia, papuja...). Jonkin verran olisi siivoilua tiedossa, mutta rennosti mennään tämäkin päivä.
Perjantaina oli jännä hetki, kun miehen kanssa puhuttiin oluista. Sanoin heti, että töissä niin vittumaista, voihan sitä ottaa... Mieli ei tehnyt yhtään, se vain on ollut se perinteinen nollauskeino.
Tämä kerta oli omituinen, kun taistelua omia aivoja vastaan ei tarvinnutkaan käydä. Omat aivot ajatteli, että paremmin rentoudun ja lataudun ilman viinaa ja krapulaa! Outoa :shock: !
Viikonloppukännit on jotenkin niin pinttynyt tapa! Perjantai kun tulee, niin se on automaatio, että olutta. Vaikka todellisuudessahan olen juonut jo pitkään viikollakin. Uusien toimintamallien hakemista ja opettelua, monessakin eri asiassa. Nyt on korkea aika tuulettaa seittejä pois omista ajatuksista. Jotenkin haen siis muutosta, vaikka vaikea on saada vielä konkreettisesti kiinni haaveista ja toiveista!

Tänään kaksi viikoa kuivilla!
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alexa » 16.1.2018 21:39:43

Hyvää tiistai-iltaa!
Pikapäivitys ennen Nukkumattia. Raittiina edelleen ja positiivisissa tunnelmissa sen suhteen. Nyt vain täytyy olla tarkkana, ettei ajatukset ala lipsuilla "muutaman" juoman suuntaan. Ettei anna hyvän olon pettää itseään.
Tänään on ollut todella väsynyt olo, mutta se johtuu kyllä nuorimmaisen valvottamisesta, ei viinanhimoista.

Teidän muiden viestejä/ ketjuja olen lukenut ahkerasti. Sieltä se vertaistuki ja tsempit tulee, kiitos siitä!

Hyvää yötä!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alexa » 19.1.2018 21:28:27

Iltaa!
Koko viikko on mennyt hyvällä fiiliksellä, töissä olen ollut tehokas, kotia siivoiltu jne.
Kunnes tuli perjantai... päivällä ei alko edes käynyt mielessä, mutta ilta onkin sitten ollut hankalampi. Osin syy on varmasti alkavassa viikonlopussa, koska perjantaikännit ovat kuuluneet ohjelmaan viimeiset 25 vuotta. Uusien toimintatapojen oppiminen vie varmasti aikansa. Nostalgiset muistot hyvistä känneistä, bileistä, seurasta, nuoruudesta, kaikki tämä pyörii päässä. Unohtuu vain se, että nykyään ryyppään kotona, en biletä, en ole enää nuori ja viina tuo lähinnä ikäviä hetkiä.
Kolmas selvä viikonloppu taitaa olla minun kompastuskiveni, nyt voi ottaa, kun olen näin pitkään ollut juomatta.
No, selvä olen tänään, mutta vituttaahan tämä... ehkä huominen krapulattomuus tuo vähän positiivista mieltä takaisin.
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 19.1.2018 21:51:30

Alexa kirjoitti
Kolmas selvä viikonloppu taitaa olla minun kompastuskiveni, nyt voi ottaa, kun olen näin pitkään ollut juomatta.
No, selvä olen tänään, mutta vituttaahan tämä... ehkä huominen krapulattomuus tuo vähän positiivista mieltä takaisin.

Lueskele täältä eri ketjuja, niistä löydät samaistumiskohteita helpottamaan oloasi.
Jokainen raitis päivä on alkoholistille ihan perustellusti kiitoksen aihe.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Toivoton » 19.1.2018 22:03:27

Vaikka vituttaa, niin ajattele, minkä loistavan havainnon kirjoitit: "... nykyään ryyppään kotona, en biletä, en ole enää nuori ja viina tuo lähinnä ikäviä hetkiä."

Tähän kun vielä lisätään se, että nouset huomenna aamulla voittajana krapulattomaan aamuun, niin eiköhän tässä ole ihan hyviä perusteita jättää perjantaikänni ottamatta.

Raitista ja virkeää viikonvaihdetta sinulle, vaikka välillä vituttaakin.
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Alexa » 20.1.2018 10:56:14

Krapulaton lauantai ei juurikaan poistanut halua juomiseen. Kaalin ketjuun jo kirjoitinkin, että erittäin syvissä vesissä soutelen juuri nyt!
Isoimmaksi syyksi tunnistan heikoissa kantimissa olevan parisuhteen, mitään ei ole varsinaisesti vialla, mutta mikään ei ole myöskään hyvin. Ehkä avaudun ongelmasta joskus, mutta asia on niin kovin henkilökohtainen.
Myös tietty saamattomuus ja paikoillaan polkeminen ärsyttävät. Miksi en yritä toteuttaa unelmiani?
Argh :evil: !
Tänään siis pienin askelin, tunti kerrallaan. Toivottavasti selviän.
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kyrie.eleison133 » 21.1.2018 10:07:51

Hei Alexa!
Toivottavasti selvisit eilisestä ja tänäänkin on krapulaton aamu. :)
Luin juuri tämän ketjusi ja niin paljon samoja asioita tunnistan itsestäni. Tsemppiä sinullekin!
Kyrie.eleison133
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alexa » 21.1.2018 16:10:11

Kiitos Kyrie tsempeistä! Tänään on krapulaton sunnuntai ja jo hieman parempi fiilis. Lauantai ilta meni rauhallisesti sohvalla lojuen, herkkuja syöden ja limua juoden. Angstit ja viinahimot vähenivät illan mittaan, mutta ei mikään helppo ilta ollut lainkaan.
Tämä aamu aloitettiin kunnon aamupalalla ja ulkoilulla. Päälle vähän shoppailuterapiaa ja lisää ruokaa.
Saunaan voisi vielä mennä höyryttämään kaikki viinapirut edes hetkeksi ulos ajatuksista ja elimistöstä.
Uusi viikko voi siis alkaa raittiina ja toivottavasti hyvillä (tai ainakin paremmilla) mielin.
Rauhallista sunnuntai-iltaa!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alexa » 24.1.2018 18:08:20

Edelleen raittiina ja fiilis on varovaisen positiivinen! Tänään olen päässyt tekemään lumitöitä hikeen asti, aika terapeuttista.
Viikonlopusta on tulossa vaikea juomisen suhteen, täytyy kehittää jotain korvaavaa toimintaa.
Toisaalta osaan jo kääntää ajatukset enemmän levon ja rentoutumisen puoleen kuin totaali nollaamisen suuntaan. Kaljalla kooman kiskominen ei kyllä ole mitään lepoa, vaikka mieli ehkä muuta väittääkin.
Raitista loppuviikkoa kaikille!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alexa » 27.1.2018 07:05:02

Huomenta ja krapulatonta lauantaita!!
Ennakko-odotuksista huolimatta eilinen olikin suhteellisen helppo päivä, toki alko ja humala pyörivät ajatuksissa, mutta ei niin häiritsevästi.
Työmatkalla tosin bongasin Alkon, joka olisi todella "kätevällä paikalla". Olisi helppoa kipaista hakemassa pullo hyvää viiniä (=pänikkä halpaa).
Olen kuitenkin enemmän oluen juoja, joten Alko on yleensä aika helppo ohittaa. Tosin jossain juomattomuuden vaiheessa aivoni yleensä yrittävät puhua sivistyneen viinin puolesta: vain lasi ruoan kanssa, vain lasi juhlapäivän kunniaksi jne. Mutta eihän se siihen koskaan jää!
Myös minulla herkuttelu ja limun lipittely on korvannut juomista. Varmasti se vähenee, kun juomatonta aikaa kertyy enemmän. Yleisessä voinnissa ja vireystasossa olen huomannut hieman kohenemista, ehkä se liikuntakin tulee mukaan pian. Toki ulkoilen lasten kanssa, mutta olisi kiva liikkua enemmän ihan oman hyvinvoinnin kannalta. Saisi näin sitä kuuluisaa omaa aikaa tasapainottamaan suhteellisen hektistä arkea. Tosin rakastan olla perheeni kanssa yhdessä, joten en ole omaa aikaa kaivannut.

Eli lauantai strattaa selvänä, katsotaan miten akan käy!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alexa » 28.1.2018 21:24:49

Hyvää sunnuntai- ja vaali-iltaa!
Täällä takana raitis ja rentouttava viikonloppu.
Lauantaina ei ollut vaikeaa, muutaman kerran olut kävi mielessä, mutta se oli lähinnä tapa, ei oikea mieliteko.
Sunnuntaihin on sisältynyt äänestämisen lisäksi paljon mukavaa touhua, aika hyvillä mielin saa mennä nukkumaan.
Ei pitäisi maalata piruja seinille, kun on hyvä fiilis päällä, mutta nyt täytyy olla tarkkana, ettei ala kuvitella pystyvänsä kohtuukäyttöön. Tiukkoja hetkiä on vielä tulossa varmasti, mutta päivä kerrallaan!!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja hauras » 30.1.2018 17:37:34

Tsemppiä sinne kaikkiin koettelemuksen hetkiin.

Sivusit vähän tuota parisuhteen vaikeuksia. Se sattui silmiin, kun itsekin ainakin välillä mietin, miten väljähtänyt liitto sitä itsellä onkaan ja miten se ei anna oikein mitään.

Joka tapauksessa, parempi nämäkin aatokset on vaan tuntea ja ajatella läpi, kuin paeta niitä. Tunnetasolla ei kyllä haluaisi kohdata, vaan juuri paeta, mutta järki sanoo että kohtaaminen on viisasta.
hauras
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Alexa » 30.1.2018 17:44:14

Sunnuntaina tuli neljä viikkoa täyteen raitista elämää ja huomenna napsahtaa mittariin yksi kuukausi.
Arki sujuu suhteellisen hyvin. Töissä on ihan hyvä fiilis päällä ja työt edistyvät. Ensi vkolla saattaa taas ketutus-käyrät nousta, kun henkilöstöön tulee epämiellyttäviä muutoksia. Täytyy yrittää keskittyä omaan tekemiseen ja hengittää syvään. Että voikin yksi ihminen huonontaa työilmapiirin niin täysin?!
Viikonloppuisin on ollut mukavaa pientä touhuilua, se on pitänyt isoimmat juotatukset toistaiseksi pois.
Nyt huomaan ajattelevani juomista alitajuisesti: kesällä saa juoda, entäs mökillä, entäs bändikeikalla, vappu, juhannus, illanistujaiset...jne.
Tämä on varmaan suurin virheeni, kun pitäisi mennä päivä kerrallaan ja saada enemmän etäisyyttä juomiseen.
Mulle juominen liittyy muka kaikkeen hauskaan! Jutut on hauskoja, meno kivaa, olen räväkkä ja seksikäs ym. Mutta mitä hauskaa on sammua sohvalle, yrjötä terassilla, menettää muistinsa, hukata tavaroita, teloa itsensä..?? Ja kyseessä on nyt keski-ikäinen dooris. Huoh!
Muistutukseksi itselle: LUE TÄMÄ TEKSTI, KUN JUOMINEN TUNTUU HYVÄLTÄ AJATUKSELTA!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alexa » 30.1.2018 17:52:01

Hauras! Kiitos tsempeistä!!
Näinhän se osittain on, juomalla on helppo turruttaa ongelmia, mutta mitä se sitten auttaa pidemmän päälle?
Ehkä minun on aika katsoa peiliin ja aloittaa asian työstäminen!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat