Olet täällä

Raitistumista kohti - pelkoja karkuun

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Raitistumista kohti - pelkoja karkuun

ViestiKirjoittaja MrsKoo » 3.6.2021 01:00:08

JuuliaS kirjoitti:Tänään on 2. päivä.
Pysythän mukana? 👍

Päivä 4, täällä ollaan 👏🏻

Tekemällä oppii.
Virheitä tekemällä oppii enemmän.

MrsKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MrsKoo » 14.6.2021 12:11:09

Lempeä kettu kirjoitti:
MrsKoo kirjoitti:
Miten kohtaatte vähättelyt ja ilkeilyt?

Ottaen huomioon Suomen päihdehoidon masentavan onnistumisprosentin joidenkin suhtautuminen on jopa ymmärrettävää.

Kohtaan ilkeilyt suhtautumalla niihin asiallisesti. Omasta kokemuksesta tiedän, että alkoholisti joutuu kyllä opettelemaan kuinka päästä eroon liiasta herkkyydestä, joka liittyy muiden henkilöiden taholta tulevaan arvosteluun.

En pidä ajatuksesta, että herkän olisi kovetettava itsensä, jotta ulkopuolisten töykeys ei satuttaisi. Kuulostaa samalta kuin koulukiusattu joutuu vaihtamaan koulua, mutta kiusaaja saa jäädä totuttuun paikkaan.

Tekemällä oppii.

MrsKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MrsKoo » 14.6.2021 12:18:23

MrsKoo kirjoitti:
JuuliaS kirjoitti:Tänään on 2. päivä.
Pysythän mukana? 👍

Päivä 4, täällä ollaan 👏🏻

Päivä 15, täällä ollaan edelleen.

Aloitin "Uusi alku" - 30 päivän Päihdelinkin valmennuksen kohti alkoholivapaampaa elämää. Olen kokenut päivittäiset sähköpostit hyvinä, tukevina. Suosittelen!

Tuntuu hassulta laskea päiviä, koska juomiseni on painottunut viikonloppuihin. Niinpä minun pitäisikin ehkä laskea ennemmin holittomina vietettyjä viikonloppuja.

Huomaan, miten olen palkinnut itseäni alkoholilla. Stressaavan työviikon jälkeen perjantaina jo töissä tuli olo, että olisi ihana mennä terassin kautta, ottaa muutama rentouttava - tunsin tuon tunteen kropassani.

Aloin taistella tunnetta vastaan ja olin selvästi (heh) ärtynyt pe iltana. Lauantaina tunne oli jo väistynyt ja olin onnellinen, etten sortunut.

Tekemällä oppii.

MrsKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Lopettajat