Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 19.4.2019 10:39:41

Kyllähän ne muuttohommat väsyttämään käy. Ne kun eivät jätä rauhaan vaikka istahtaa lepäämään, ne mokomat pyörivät päässä koko ajan.

Asia joka on minullakin ollut läsnä syksystä asti, julkaisempa sen nyt. Minäkin olen muuttamassa. En niin komeaan taloon kuin sinä Helistin, mutta muuttamassa kuitenkin. Tekisi mieli pakata heti kaikki, mutta tässä pitää pysyä vielä kuukauden päivät, joten kaikkea ei vielä pakata.
Nilkka ärtyy liiasta liikkumisesta. Eilen putsasin paria kaappia ja nyt on jatkuva särky nilkassa. (Tikkailla tasapainoilemista ja ylös-alas seilaamista.) Saa nähdä kestääkö se tamän ruljanssin loppuun asti.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 19.4.2019 19:55:29

Jee Juulia, vai muutat sinäkin! - Tänään mentiin kuorman kanssa jo aikaisin ja entiset omistajat tulivat myös hakemaan tavaroitaan sekä konsultoimaan kaivonpumppuhommaa. Eväitä ei otettu mukaan ja iltapäivällä kurni jo kova nälkä. Mulla alkoi sitten lopulta päätä särkemään. Väsyneenä tultiin myöhään iltapäivällä pois. Pikasapuskan jälkeen onkin nukuttu aina näin myöhäseen asti.

Mun ranne voi hyvin kunhan muistan syödä sitä täsmäsärkylääkettä, eikä häiritse juuri laisinkaan hommeleita. Kyllä se on Juulia lepuutettava sitä nilkkaa mahdollisimman paljon. Kuukausi on pitkä aika odottaa muuttoa sen tiiän. Huomenna taas uusiksi kun saatiin peräkärri pitempiaikaiseen lainaan tutulta.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 20.4.2019 10:23:47

Kuva

Tänään muuton tila näyttää selvästi paremmalta. Kenties lähipäivinä tää vanha asunto tyhjenee lopullisesti. Nyt täällä on paremmin tilaa alkaa pakkailemaan pahvilaatikoita. Tänään olen sen verran viisaampi, että jäin tänne vanhalle asunnolle laittamaan kunnon ruokaa. Raittiina myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 20.4.2019 16:10:17

Kuva

Selvää pääsiäislauantaita kaikille!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 21.4.2019 09:05:13

Kuva

Tähän pääsiäisajan kuvaelmaan olen omavaltaisesti löyhästi yhdistänyt kahden taiteilijan teokset. Kuvan balleriina näyttäis olevan kuitenkin roosteri, mutta eihän sillä nykyään niin väliä ole.

Erään Itäisen naapurivaltion uutispalvelu vilautti ruudun alareunaan tietoja kasvavista uhriluvuista Sri Lankassa tässä välissä.

Joo, jatkan rölinääni niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, sillä moiset hommathan on olleet aivan odotettavissa aivan missäpäin maailmaa hyvänsä.

Jr on nyt muuttanut tietsikkansa, siis komentokeskuksen, tiluksille ja mut on jätetty tänne roskan ja roinan keskelle pakkailemaan loppuja kamoja. - Toivottavasti ei unohda mua kokonaan tänne!

Voi paska, Jr suunnittelee jo tupareita. Ei helkutti, mä kyllä etsiydyn johonkin evakkoon niiden pirskeiden ajaksi. Kylhän siellä omassa kammarissa vois piilotella, mutta mä en kestäis, jos net soittais jotain paskaa musiikkia kovaa, niinkuin nyt pirskeissä yleensä tehdään.

Mut ny pyykkiä kuivaan, uutta pyykkiä peseytymmään ja tavaroita laatikoihin ihan selvin päin vieläpä.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 21.4.2019 09:23:09

Pidän ballerinasta ja possusta :lol: Naurettavan hauskoja. :lol:
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 21.4.2019 15:01:22

Helistin Waihoulla

Kuva

Kun mut on jätetty tänne vanhalle asunnolle yksistään, niin mä pakkaamisen ohessa satuin katsomaan vanhoja valokuvia jännittäviltä elämyksellisiltä matkoiltani. Tässä alemmassa kuvassa olen jollain saarella jossain Australian ja Uuden-Seelannin välissä.

Kuva

Viime yönä kuuntelin radioo ja sieltä tuli yleisökeskustelua rasismista. Noh, muudan vanha lastentarhan hoitaja muisteli kuinka Halla-ahon pojan rasistiset piirteet tulivat esiin jo lastentarhassa. Kun seurakunnan lähetyssisar oli näyttämässä rainoja Afrikan mustista lapsista, huusi Halla-ahon poika keskenkaiken suureen ääneen: "kakka tulee!"

Taidan ensiyönäkin kuunnella radiota.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 21.4.2019 16:14:07

Mä olen nyt pakannut ruokatavarat sekä kylppärin tavarat. Nyt mä pakkaan vielä loput vaatteet ja astiat. Sit on kyllä kyyti uuelle paikalle tultava.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 21.4.2019 21:17:46

Nytkö sulla on jo kaikki paketissa?
Onnea uuteen elämään. :D
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 22.4.2019 08:07:20

Ensimmäinen aamu uudessa paikassa. Hälyytin näet illalla tuttavan kyytsäämään minut tänne, sillä Jr oli niin väsynyt kun oli naapuripitäjän tutut hakeneet hänet keskellä yötä "pääsiäismessuun". - Kovaa oli messuttu kun kunto oli niin huono vielä myöhään illallakin. Torppakin oli kylmiltään, joten ehtoolla tarvi laittaa tulet oman kammarin pönttöön. Keittiössä on tosi vilpoista, joten seuraavaks laitan valkeat puuhellaan.

Joo, täst etiäpäin käydään vain työsessioilla vanhassa asunnossa. Hyvä talo sekin oli kerrostaloks asua, vaan meikäläiset ei oikein sovi kerrostaloon.

On se kamala tauti toi krapulakin, kun näin sivusta pääsee seuraamaan. Se kyllä vie ihmiseltä voimat täysin sekä aiheuttaa höperyyttä nuorellekkin immeiselle. Onneksi ei itse enää tarvitse moisesta kärsiä!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 23.4.2019 08:49:36

Kuva

Mestarin tekemä kuva.

Toinen aamu täällä missä metsien humina se soi! Kahvia on juotu rappusilla ja tarkasteltu pitkään pihapiiriä, jossa linnut kiirehtivät omissa kevätaskareissaan. Kävi vähän huono juttu ton toisen ranteen kanssa kun löysin kaupasta sellasen erittäin edullisen rannetuen. Ilmeisesti se oli liian tiukalla yön, koska kämmen oli aamulla ikävästi turvoksissa. Mut nyt alkaa pikkuhiljaa turvotus häipymään.

Kuinka ollakkaan kaikki tuppaa aina kasaantumaan samaan syssyyn. Tän muuton välissä tarvitsis alkaa hoitamaan yhtä ikävää hommaa samaan aikaan. En nyt kyllä tiedä miten tää tapahtuu, mutta ainakin yritetty on.

Raittiinna myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 24.4.2019 13:52:46

Ulkona hillitön helle!

Eilisehtoona saunoin täällä ekan kerran ja oli se myös eka kerta viimekesän jälkeen. Olipa mukava olo saunan jälkeen pitkän aikaa. Pihalla lensin pimeällä turvat kun survasin jalkani johonkin elukan kaivamaan koloon. Onneks piha on sammaleista, ettei otsaankaan tullut mitään ruhjeita. Komea lento sanoisin. Taloon ei tule vieläkään vesi, joten joudumme käyttämään paikallista bajamajaa. Aamulla varhain kun siellä vierailin, lopsahti puinen lukitussalpa lukkoon ulkopuolelta, joten jäin sinne kiipeliin. Auki en sitä saanut, mutta onneksi Jr sattui tulemaan pihalle sauhuille.

Huomenna on ryhdistäydyttävä sekä painuttava vanhalle asunnolle pakkaamaan vielä loppuja tavaroita. Sit on varmaan kyytsättävä kuorma kaatikselle asti. Ei niitä voi kaikkea sulloa taloyhtiön roskikseen. Viikonloppuna tulee yks tuttu jeesaamaan loppusiivon kanssa.

Lämmintä ruokaa ei ole syöty moneen päivään, joten tänään laitan illalla Halla-ahon mainiota vaalikanakeittoa, jota hän tyttärensä kanssa valmisti videolla. Asiallinen kokkausvideo, niitä voisi porukka laatia lisääkin.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 25.4.2019 07:26:29

Vaalikanakeitto oli mainiota ruokaa. Valitsin hieman halvempaa sulatejuustoa siihen ja siinä juustossa oli kyllä liikaa suolaa. Valkoviinikin olisi maistunut keiton kanssa varmaan, mutta minäpä en sellaista voi nauttia.

Tässä odottelen lähtöä vanhalle asunnolle, jossa on vielä tavaraa sekä sotkua aivan riittämiin. Päivästä tulee kyllä niin uskomattoman kaunis, jotta yks kuorma haetaan nyt välttämättömiä tavaroita ja illaksi suunnitellaan suurempaa retkeä. Lauantai lähestyy uhkaavasti, joten huomenna tarvii sit painaa urakalla urakalla hommia vanhalla asunnolla oli ilma mikä hyvänsä.

En sit eilen enää seikkaillut ulkona illalla pimeässä, koska otsalampun patterit vetelee viimeisiään. Kyllä sen verran komeat turvat tuli edellisehtoona lennettyä ja vielä ihan selvin päin.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 25.4.2019 18:32:14

Jahas, sä oletkin päässyt heti tekemään tilusten kanssa läheistä tuttavuutta..

Mahdollisimman kivutonta loppumuutto!
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 26.4.2019 07:45:34

Kuva

Liikuttava kuva kärpäisestä!

Näyttää siltä, että mä olen vierottautumassa tästä läppäristä. Onko syytä huolestua?

Tänään tars tehrä töitä urakalla vanhalla asunnolla. Kiinnostuksen syvä tulivuori purkautuu tässä kohden muuttoa.

Juopottelematon päivä näyttää tästäkin tulevan.

Kolmen päivän päästä saapuvat kanat ja kukko! - Jehuu!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat