Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Eheytynyt esanssi

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 2.9.2017 17:07:09

Fernetti kirjoitti:Yritti tappaa vatsassaan olevan vauvan heittäytymällä portaita alas, ja tyrkkäsi myös äitipuolensa muistaakseni portaista alas.

Elä helevetissä. Mä en oikein ole koskaan seurannut kuninkaallisten elämää. Mutta tässäkin tapauksessa ei voi välttyä kuulemasta ja näkemästä jotain Dianan vaiheista. Mä en ollenkaan tiennyt tuosta puolesta Dianaa. Mulle on vain välittynyt kuva nuoresta naisesta, joka meni pilaamaan elämänsä täysin hörökorvacharlesin kanssa, vanha kuiva pukki. Kamoittava anoppikin vielä tytsällä. Hautas itsensä elävänä bukkinhamin palatsin hämähäkin seitteihin, kääääääääk!

Ihanan elokuvan olen katsonut hänestä, niin romanttinen sekä ihana. Surullinen rakkaustarina muslimi sydänkirurkin kanssa.

Joo, yrittikö tuossa edellisessä Vadelmamunkki kertoa jotain?
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 2.9.2017 18:49:05

Kuolleiden kritisointi on aina vähän niin ja näin. Toki jos kyseessä ollut oikea tyranni tai diktaattori, kuolleen kritisointia voi pitää asiallisena ja tarpeellisenakin, mutta joskus hyvä pohtia onko kyseessä mitkä motiivit arvostella vainajaa.

Onhan meillä Suomessakin esim. kritiikki UKK:ta kohtaan puhjennut paljon vasta kuolemansa jälkeen. Kyseessä oli kuitenkin runsaasti valtaa omannut mies, jolla oli sormensa Suomen historiankulussa, joten häneen liittyvä pohdinta on oikeutettua kuolemansa jälkeenkin.

Prinsessat ja kuninkaalliset ovat nykyajan Euroopassa kuitenkin vain symbolisia hallitsijoita, kun valtaa monarkioissa oikeasti pitävät pääministerit.
Margaret Thatcher oli pitkään valtiaana Britanniiassa. Mitäs näkiksiä hänestä? Muita kuin tämä nuoruuteni lempiviisu: https://www.youtube.com/watch?v=EwnkFlVRCZc 8)
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Fernetti » 2.9.2017 20:13:31

Rethen78 kirjoitti:
Fernetti kirjoitti:Yritti tappaa vatsassaan olevan vauvan heittäytymällä portaita alas, ja tyrkkäsi myös äitipuolensa muistaakseni portaista alas.

Elä helevetissä. Mä en oikein ole koskaan seurannut kuninkaallisten elämää. Mutta tässäkin tapauksessa ei voi välttyä kuulemasta ja näkemästä jotain Dianan vaiheista. Mä en ollenkaan tiennyt tuosta puolesta Dianaa. Mulle on vain välittynyt kuva nuoresta naisesta, joka meni pilaamaan elämänsä täysin hörökorvacharlesin kanssa, vanha kuiva pukki. Kamoittava anoppikin vielä tytsällä. Hautas itsensä elävänä bukkinhamin palatsin hämähäkin seitteihin, kääääääääk!

Ihanan elokuvan olen katsonut hänestä, niin romanttinen sekä ihana. Surullinen rakkaustarina muslimi sydänkirurkin kanssa.

Joo, yrittikö tuossa edellisessä Vadelmamunkki kertoa jotain?

Joo siellä tuli vitoselta taas kolmen tunnin Diana- dokkari. Ohimennen vilasin ja siellä se taas valitti kuinka haluaisi olla normaali. Ei varmaan kannata naida kuninkaallista jos haluaa olla normaali. :idea: Dianahan oli yläluokkaisen perheen kasvatti joten taatusti tajusi jo 19- vuotiaana mihin oli ryhtymässä. On ollut Charlesilla pitelemistä vaimossaan joka heti häiden jälkeen heittelehtii vauvavatsansa kanssa pitkin lattioita, viiltelee itseään, bulimikoi, uhkailee Camillaa tappajilla ja heittäytyy kaikin tavoin hankalaksi. Ja sit Charels joutuu elämään koko elämänsä tuollaisena sylkykuppina kaikkien demonisoimana yhdessä "hevosnaama"- Camillan kanssa. Charles ei valinnut prinssiksi syntyä. Diana valitsi kuninkaallisen elämän ihan itte. Charles ja Camillakin olivat vain tuon kivikautisen rojalistisen järjestelmän uhreja. Jossain haastiksessa Diana muuten kertoi valinneensa bulimian. Olisi kuulemma voinut valita esim. alkoholismin tai anoreksian, mutta bulimia oli paras vaihtoehto koska se ei ole niin helposti havaittavissa. Sickness of choise. :roll: Ei mulla suinkaan mitään henkilökohtaista kaunaa ja katkeruutta Dianaa vastaan ole levätköön rauhassa vain. Tämä puolueelinen mediahuomio vain kyllästyttää. Huvittaa välillä nämä pyhimystoteemit. Äiti Teresan myytti on jo kokolailla purettu. Sitäpaitsi joidenkin uusien tietojen mukaan se taisikin olla oikeasti setä- Teresa. Olis pitänyt arvata. :mrgreen:
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen?
Fernetti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 2.9.2017 20:27:40

^ Minä en ainakaan ateistina usko pyhimyksiin. Äiti Theresa ei missään nimessä tainnut olla vain hyväntekijä, koska olihan hän myös hurskas katolilainen. Ehkäisy ja abortit, tai naisen oikeus omaan kehoonsa, eivät varmaan siis kuuluneet ihan ohjelmalistoilleen.

Mielestäni juuri naisten oikeuksien parantaminen on yksi avain syntyvyyden alentamiseen maailmassa. On tehtävä maailmalle selväksi, että nainen on muuta kuin synnytyskone. Myönteistä kehitystä tapahtuukin. Tyttöjen ja naisten koulutus edistyy myös kehitysmaissa, lukutaito paranee, köyhyys vähenee.
Se kaikki tapahtuu uskonnoista huolimatta, ei uskontojen ansiosta.
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 3.9.2017 08:43:48

Kuva

Hauska väritys tällä katilla. Hän kuuluu myös maailman kuvauksellisimpiin katteihin. Onkohan hänellä mahdollisesti jo tuo kissan aktiivisuuspanta. Woe Ristus, näitä tuottehia, joita immeisille myyään.

Mulla on täällä möksällä sellanen supisuomalainen aamukahvitteluseremonia. Kahvivesi kiehuu näppärästi Trangialla kahvipannussa. Vanha teepannu odottelee suodatintötsöttimen kanssa veden kiehumista. Vesi kaadetaan hitaasti sekä hartaasti kahvin päälle sekä annetaan hitaasti suodattua. Ihana kahvin tuoksu leviää pieneen tupaan. Kahvi nautitaan ehdottomasti sokurilla sekä runsaalla maidolla. Kosteasta sisäilmasta johtuen kahvin tuoksu on aivan erityinen ja säilyy pitkään.

Krapulassa olis varmaan jäänyt kaffit keittämäti ja varovasti päätään pidellen olis ryöminyt hakemaan vapisevilla käsillä vettä. Sen jälkeen olisikin ollut paluu sänkyyn pitelemään pahaa oloa.

Jeh, näin paljon sain tekstiä aikaan vaik ei ole mitään sanottavaa.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 3.9.2017 14:26:20

Moron rethen78!

Välillä on kiva mölistä vaikkei asiaa oliskaan...tuli hirveä kahvihimo kun luin viestisi... taidan kohta mennä kanssa Keitteleen...vaimo leipoi piirakkaakin.

Itsellä on kans joitakin erikoisia kahviin liittyviä traditioita....muutenki oon huomannut kuinka suuressa osassa kahvi on nykyään raittiissa elämässä...riippuvainen kai siitä olen nykyään!

Eipä tässäkään ny mitään asiaa ollut...mutta tulipa kirjoitettua....
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 4.9.2017 08:35:01

Kuva

Kuulemma alkuviikon Suomen yllä on tavallista lämpimämpi sää eikä sateitakaan ole luvassa. Pihahommia pääsee tekemään ja näin tulee ulkoiltua hyötyliikunnan merkeissä. Toista se on tuolla asunnolla, miten mä taas ton helvetin pitkän rospuuttoajan kestän siellä? No, se on sen ajan murhe, nyt nautitaan tästä niin kauan kuin pystyy.

Raittiina kummiskin tääki päivä.

Vadelmamunkki kirjoitti:Prinsessat ja kuninkaalliset ovat nykyajan Euroopassa kuitenkin vain symbolisia hallitsijoita, kun valtaa monarkioissa oikeasti pitävät pääministerit.

Niin mitä näillä symbolisilla hallitsijoilla nyt sitten kuvannetaan? - Miksi tarvitaan moista eriarvoisuuden muinaista kukkasta vielä jotain symbolisoimaan?
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 5.9.2017 09:17:55

Kuva

Pihatyöt jatkuu tänään. Illasta kyllä ilma viilenee tosi hätäseen.

Täysikuu on vienyt yöunet jälleen. Äh, mä taidan ottaa torkut.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 6.9.2017 07:49:30

Kuva

Metsänreunan mies se lentelee haravalla. Mät sen sijaan käytän perinteisempää luutaa. Täs mul on pyykinkuivatuksen nopeutusmenot käynnissä.

Yöllä on tiämmä käynyt varmaan pakkasen puolella. Tarvii varmaan alkaa tanssimaan sateettomalle lämpimälle syksylle. Voinhan mä kokeilla vaikka kuis harava tehoo.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 7.9.2017 12:05:48

Kuva

Sadetta luvassa jatkossa, joten kait se on palattava tuonne taajamaan takaisin. En mä kyllä vielä tänään ainaskaan. Toi kaasulämmitin on mainio keksintö. Tähän aikaan vuodesta ei jääkaappia enää tarvitse niin voi siirtää kaasuputelin lämmittimelle. Koivuissa on paikoitellen keltaisia lehtiäkin ja nurmikollakin niitä näkyy jo. Raittiina kuiteskin tänäänkin. Taidan ottaa iltapäivänokoset näin aamupäivänokosten jatkeeksi.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 8.9.2017 08:16:56

Kuva

Aivan ihana kuva. Se on Venäjän puolelta Karjalasta. Venäläisiltä sivustoilta löytyy matkailumainoksia Karjalaan ja siellä on upeita valokuvia. Joo, ei omien valokuvien ottaminen oikein ny huvita, sit syssymmällä kun tulee värikästä. Oishan tuossa lähietäisyydellä aivan historiallisiakin kohteita, mutta joutuis harrastamaan rämpimistä sekä kiipeilyä. Voi kuvata vaikka noita sisällissodan aikaisia juoksuhautoja. Jotkut niitä suojelee ja joutkut pyrkii täyttämään ne näkyvistä oksilla ja risuilla. Raittiina nyt tänäänkin.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 9.9.2017 07:48:57

Kuva

Näyttäis tulevan sellasta jatkuvampaa sadetta tänään. Odottelen siihen taukoa jotta pääsen lähtemään huoltoreissulle asunnolle. On tää Suomi hyvässä paikassa. Ei vaivaa älytön lämpö, hurrikaanit tai sadekaudet, ei maa tärise eikä vuoret tupruta tulta.

Saksissa poliisi neuvoo naisia, että lenkille ei auta yksin lähteä. On se hienoa kun kulttuurit leviää! Merkkelin muori ei oikein ole ollut suosittu kiertueillaan. On saanut tomaateista ja kananmunista buuauksen säestyksellä. Lähtis toi Sipiläkin kiertueelle niin mä olisin eturivissä buuaamassa. Mä vähän etukäteen kypsyttelisin nuita kananmunia!

Mut ei siel se piilottelee kartanossaan turvamiästen ympäröimänä. Iltasin raukka itkeskelee ja rukoilee kun on niin inhottavia nää suomalaiset immeiset. Toivottavasti ei ala ryyppäämään murheisiinsa!
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 9.9.2017 09:56:45

Raikasta, ja samalla sateista viikonloppua! Olen täysin samaa mieltä maamme etuoikeutetusta asemasta ilmaston suhteen. Tympäiseekin valitus "kylmästä kesästä", kun olemme kuitenkin saaneet viettää sitä melko mukavassa lämpötilassa ja olosuhteissa verrattuna monen muun maailmankolkan olosuhteisiin ja sää-ilmiöihin.

Mutta tuo naisten lenkkeily sitten. Arveletkos, että Suomessakaan on ollut naisten aivan turvallista lenkkeillä yksin niinäkään aikoina, kun oltiin vielä paljon yksikulttuurisempi maa?
"Naisiin kohdistuva väkivalta on Suomen häpeäpilkku".
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005119404.html
Raiskaus oli laillinen teko suomalaisessa avioliitossa vielä vuonna 1993.

Meillä on toki monia asioita tasa-arvon saralla, joista voimme myös olla ylpeitä. Sukupuolten tasa-arvo monilla työelämän aloilla ja päätöksenteossa, naisia yhteiskunnan korkeimmissa tehtävissä, täydellinen äänioikeus naisille ensimmäisenä maailmassa (oikeus sekä äänestää että asettua ehdolle vaaleissa) jne. jne.
Tämä kaikki on kuitenkin vaatinut paljon taistelua, ja tasa-arvoa on vastustettu oman kulttuurimme, ja kristillisen kulttuurimme nimissäkin.

Mitä Sipilään tulee, niin Eduskuntavaalithan ovat tulossa jo runsaan 1,5 vuoden päästä. Jos ne järjestettäisiin nyt, meillä voisi olla ensimmäistä kertaa sinivihreä hallitus. 8)

Voidaan hyvin, ei oteta viunaa.
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 9.9.2017 14:21:16

Valitettavasti en päässyt lukemaan tekstiä linkistäsi, koska en ole hesarin tilaaja.

Vaan aivan lonkalta voin kyllä sanoa, että tuossa väitteessäsi on pahasti jotain vialla. Tämä Suomi kyllä kuului maailman parhaimpiin maihin syntyä naiseksi. Pelätä ei ole tarvinnut oikeastaan missään yksin kulkiessaan, kunhan nyt pysyttelee poissa seuduilta, joissa hommaillaan kaikkea epämääräistä. Varsinkin kaupungeissahan näitä turvattomuuspaikkoja lienee eniten ja kaikenlaista muutakin alakulttuuria.

Täällä Suomessa olen ennenkaikkea arvostanut sitä, että lapset ja nuoret ovat voineet kulkea vapaasti ilman jatkuvaa silmälläpitoa. Nyt tuokin on pikkuhiljaa historiaa. Entäs naisten työmatkat yöllä? Nekin on voinut kulkea täällä turvallisin mielin. - Vaan historiaahan tuo kohta lienee kun kokkareet kera haarakonttorinsa muodostelevat hallitusta.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 10.9.2017 01:45:05

^ En tiedä onko hyvä asia, ettet tiedä mitään väkivaltatilastoista. On totta että Suomi on hyvä paikka naiselle sikäli, että meillä on pitkälle kehittynyt tasa-arvo.
Kuitenkin saamme lukea jatkuvasti esim. nuoriin naisiin kohdistuvasta väkivallasta.

"Pelätä ei tarvitse missään". No joo, ei ole yleensä pelottanut jos ollut tarpeeksi tuiskeessa. Lähinnä on vastenmielistä, että ns. "maahanmuuttokriittiset" miehet uskottelevat, ettei kantaväestön miehet raiskaa ja pahoinpitele naisia laisinkaan.
Moinen hurskastelu ällöttää, vaikkei koskaan olisi joutunutkaan kantasuomalaisen miehen raiskaamaksi tai pahoinpitelemäksi. Moni nainen kuitenkin on.

Tottahan toki ns. "maahanmuuttokriittiset" tahot vääntävät rasismin vastustamisen "terrorismi-myönteisyydeksi" taikka "raiskaus-myönteisyydeksi", omalla kipeällä logiikallaan.

Jokainen tietännee kuitenkin, mitä mieltä vaikkapa minä olen uskonnoista ylipäätään: yhtä lailla Muhammetin kuin Jeesuksen seuraajista. Saman puun oksia ja hedelmiä.

Rethen78 kirjoitti:Entäs naisten työmatkat yöllä? Nekin on voinut kulkea täällä turvallisin mielin. - Vaan historiaahan tuo kohta lienee kun kokkareet kera haarakonttorinsa muodostelevat hallitusta.

Ja tiedät tämän.... koska..?
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat