Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja helistin » 6.7.2019 10:19:33

helistin kirjoitti:
Maapallo elää aivan omaa elämäänsä sykliensä mukaan. Ihmisen aika vain on lyhyenläntä.

vadelma vastasi:
Ihminen siis aiheuttaa itse katastrofin, ja selittää sen sitten niin että "maapallo nyt vaan tolleen sykilensä mukaan vähän niinku menee pilalle". Tuohan suorastaan naurattaisi :lol: ellei vituttaisi. :x
Eläinlajitkin varmaan kuolee sukupuuttoon ihan omia aikojaan, omien sykliensä mukaan, ilman että ihminen asiaan mitenkään vaikuttaa.

Mistähän sä täänkin taas tälleen käsitit?

[Poistettu riidanhaastamista -Päihdelinkin moderaattori]

Meillä on lähipäivinä kukkopaistia. - Kukkoa viinissä vois olla hyvä resepti! Mut jätetään se viini nyt poies soosista. Niin ei tää meidän Einarikukko ole. Einari kiekuu tuolla rouviensa kanssa malttamattomana odottaen aamuherkkuja sekä tarhasta vapautusta.

Raittiinna myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 6.7.2019 11:16:02

Johan säikäytit. :shock:
Luulin että kyllästyitte Einarin aamuherätyksiin heti kättelyssä.

Pysyköön tämä viinikukko nimettömänä. Bon apetit. (Siinä on heittomerki jossain, mut en muista missä kohtaa.) :lol:
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 6.7.2019 13:10:54

Mä en oo koskaan huomannut et siin on heittomerkki jossain.

folkloristi
ympäristötoiminnan nuoriso-ohjaaja
seksuaalineuvoja, sukupuolen ja seksuaalisuuden moninaisuuden asiantuntija
tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuskonsultti
kulttuurituottaja
transaktivisti ja feministinen puhuja
ohjaaja ja asiantuntija
kansalaisaktivisti
transaktivisti
Turku Pride -koordinaattori, järjestötyöntekijä

Nää ammatit on lainattu yhdestä mielenkiintoisesta kirjeestä, jossa Blogin-pitäjän kaupallisia yhteistyökumppaneita lähestyi joukko ihmisiä siinä tarkoituksessa, että kaupallinen yhteistyö loppuisi bloginpitäjän kirjoituksen vuoksi.

Voi perkele, ei kai noiden palkkoja makseta veronmaksajien varoista?

Voi helevetin helevetti! Sukupuolen ja seksuaalisen moninaisuuden asiantuntija!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 6.7.2019 15:14:24

^ Verorahoista nyt on maksettu kaikenlaista paskaakin, kuten järjestötukea rasistiselle ja äärioikeistolaiselle nuorisojärjestölle. Joka maksaminen tosin hiljattain loppui *LOL* :D
Nuo monet luettelemasi tittelit taitaa olla lähinnä työtehtäviä eikä mitään virallisia ammatteja. Folkloristi tosin on tietääkseni kansanperinteen tutkija, eli ei ihan turha duuni kuitenkaan. Folkloristiikkaa opiskellaan ihan yliopistossa. Myös nuoriso-ohjaajan hommaan tarvitaan oikea koulutus.
Sen sijaan konsultti, aktivisti ja asiantuntija ovat nimikkeitä, jotka kuka tahansa voi ottaa itselleen ilman mitään koulutusta. Ne eivät ole siis ns. suojattuja ammattinimikkeitä. Sama juttu siis kuin vaikkapa päihdeterapeutti.

[Poistettu riidanhaastamista -Päihdelinkin moderaattori]

En kirjoittele Suoli24:ssä, mutta somessa kylläkin: Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa ja Uuden Suomen blogipalstalla. Toisinaan roiskaisen kolumnin ihan oikeaan sanomalehteenkin.

Ja koska me molemmat arvostamme paljon sananvapautta. voi olla että jatkamme keskustelua myös tässä sinun ketjussasi, aina kun aihetta ilmenee.

Hyvää viikonloppua. Palaillaan astialle. 8)
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 7.7.2019 08:42:55

No tällanen älämölö tuli vain siitä, että kehtasin arvostella säätiedoitusten laatua parissa viestimessä.

Helistin kirjoitti:Ilmastonmuutos on nyt vallalla jokainen päivä. Yhtenäkään päivänä ei ole enää tavallista kesäsäätä. Ilmastossa ei tiemmä ole koskaan maailmanhistoriassa ollut minkäänlaisia vaihteluita! - Varsinkin jos on luvassa sadepäivä, niin sehän on ilman muuta täysin poikkeuksellinen rankkasade, jota sitten ennustuksen mukaan sataa koko seuraavan kymmenen vuoden sademäärä kolmessa tunnissa tai jotain sinnepäin. Sattui säätilassa aivan mitä hyvänsä nykyisin niin se on täysin poikkeuksellista! - Meterologit ja kesätoimittajat pitää hauskaa sorvaillessaan säätiedoituksia. No sehän on mukavaa kun on töissä kivaa!

Äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääässssssssssssssssssssssssssssssssssssshhhhhhhhhhhhh!

Että sellaasta sitte nii.

Kun pysyy aihepiiri kanoissa, kukoissa ja kaneissa, niin pysyy Vadelma pois ketjusta.

Mitähän vittua moderaattori on poistanut tekstistäni lauseen riidanhaastamisena, jossa totesin, että Vadelma on jälleen aloittamassa tavallisen toisen tekstien vääntämisen ja kääntämisen aivan omituiseen suuntaan, että on paras lopettaa keskustelu kokonaan. Ihmettelen suuresi tätäkin poistoa riidanhaastamisena. Ja heti seuraavassa Vadelma viittaa keskustelun jatkamiseen ketjussani sananvapauden nimissä. Todella naurettavaa touhua! Mut mitäpä siittä, tämähän on alkoholin nauttimisen kanssa vaikeuksiin joutuneille tämä palsta, että ei kande riemastua moisten tyyppien moderaatiotoihuista, kun kerran kirjoitus ei edes koskenut alkoholismia mitenkään.

Eikä mulla oikeestaan ole paljon enää kirjoitettavaakaan ainakaan alkoholismista toipumisesta. Se kun viisi raitista vuotta tulee täyteen, niin kyllä alkaa koko homma unohtumaan mielestä. - Mutta on siinä omat vaaransa siinäkin ja olen sen vielä itse henkilökohtaisesti kokenut edeltävällä kerralla. Ei tätä aihepiiriä ainakaan meikäläisen sovi kokonaan unohtaa!

Mutta mään ny kahville rappusille kuuntelemaan kanojen keskustelua munintahommissa. Sieltä kuuluu välillä kovaa mekastusta. Munintavuoroistako siellä riidellään vai hautomisesta? Einari ei puutu hommaan millään tavalla ja pörhäyttelee näyttävästi kaulan höyhenistöä.

Pitäiskö muuten viinin puuttuessa valmistaa keppanakukkoa?
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 7.7.2019 09:56:12

helistin kirjoitti:No tällanen älämölö tuli vain siitä, että kehtasin arvostella säätiedoitusten laatua parissa viestimessä.

Tavallinen keskustelu ei ole älämölöä. Jos kirjoitan mielipiteeni jostain yleisestä asiasta ihan asiallisesti ja ketään solvaamatta, sinusta se on älämölää. Itse löydät kyllä kerkeästi toisen mielipiteistä "typeryyttä, idioottimaisuutta, vääntämistä ja kääntämistä" ja million mitäkin alentavaa. Sitten syytät toista älämölöstä ja uhriudut kuin mikäkin persu, jos omista sanoistasi tulee joku sanktio. :)

Jos et vieläkään osaa nähdä ikinä mitään vikaa omassa toiminnassasi ja syytät kaikesta aina vain muita, niin lieneekö myöhäistä toivoa sinun koskaan sitä oppivankaan?
No, ei sillä ole väliä, koska enhän mina mitään sinulle opettaa yritä. Olemme vain keskustelemassa, vaihtamassa ajatuksia. Sitä kyllä voimme jatkaa, kuten sanoin. Eikä minua haukkuminen häiritse, vaikka mietoa myötähäpeää voi herättääkin.

Auvoista sunnuntaipäivää. 8)
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 7.7.2019 10:23:49

Nyyh!

Aiotko sä lopettaa mun opettamiseni?

Mistä mä sitten löydän sivistyksen lähteille jos sä lopetat mun opettamiseni?

Kerrotko nyt aivan omin sanoin vaikka kuinka ilmastonmuutos nyt sitten tulee tapahtumaan? - Aivan noin opetuksen vuoksi!

Vaikka nyt sitten aivan omassa ilmastonmuutosketjussa. Ketjun nimenä vois olla vaikka "Valtioneuvosto tiedottaa".

Välillä joku asia jurppii ja tulee vahingossa sohaistua muurahaispesään, kuten tässä säätiedoitusasiassa. Mutta en mä olettanut, että siitä tarvii alkaa jauhaan loputtomasti ilmastonmuutoksen merkeissä niin vakava kuin se asia onkin. - Edelleen olen sitä mieltä, että säätiedoitukset nykyään on aivan perseestä oletuksineen.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 7.7.2019 11:31:49

Etkösää Vadelma huomaa sitä kehitystä lainkaan mikä plinkkikäyttäytymisessäni on näiden vuosien aikana tapahtunut. Tämä plinkkihän on ensimmäinen kosketukseni netissä tapahtuvaan kommunikointiin työn ulkopuolella lukuunottamatta joitain harvoja yksityisiä sähköposteja joita on lähettänyt. Facebookissa en ole enkä tule olemaan jatkossakaan.
Netissä en huvin vuoksi ole aikaani viettänyt aikaisemmin. Nyt sairaseläkkeellä ja vihannestilasta toivuttuani olen kyllä sitten viettänyt netissä aikaani todella paljon.
Ja kyllähän sitä on tullut riideltyä sekä rallateltua tuhmia perusteellisesti unohtaen koko palstan tarkoituksen. Moitteitakin on tullut perusteellisesti sekä banneja, siis täällä plinkissä.
Seiskakymppi on valaissut mistä on kysymys sekä on yrittänyt opastaa minua järjen valoon. Vasta Metsien mies sai minut lopullisesti järkiini tässä keskuteluasiassa tällä palstalla. Nyt yritänkin pitää kynän sekä kielen kuosissa parhaani mukaan, sekä vältellä kuumia aihepiirejä. Välillä kiusaus on kovin voimakas (vähän niinkuin viinapirun supsutukset alkuraittiudella), enkä pysty pitäämään kynääni kurissa. Mutta en aio sen vuoksi vetää ranteitani auki, vaan yritän aina uudestaan paremmalla onnella välttää kiusauksia.
Mutta on tässä kehitystä tapahtunut Vadelmamunkinkin puolella koskien käsityksiä alkoholismista. Vadelma ei enää suhtaudu enää alkoholismiin pienenä ohimenevänä pahana tapana, josta pysyvä paraneminen kohtuukäyttöön tapahtuu A-klinikan hoitajan opastuksella.
Muuten kynän sekä kielen kurissapitämisen taidon tärkeyttä korosti minulle edesmennyt Rubiini-Topi aikanaan. Rauha hänen sielulleen siellä ikuisessa palaverissa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 7.7.2019 12:20:29

helistin kirjoitti:Mä en oo koskaan huomannut et siin on heittomerkki jossain.
[/b]

Viimeeksi en jaksanut googlettaa, nyt tein sen. Ranskaksi se näköjään kirjoitetaan " bon appétit", eli heittomerkin lisäksi puuttui toinen p. Ollaan tässä nyt niin viisaita. 8)

Onko muuten google kadonnut nettikartalta? Minulle tulee nykyisin hakutoiminnaksi Yahoo, joka on hemmetin p***ka hakukone. Googlella sai sentään vastauksiakin joskus, mutta tämä on jotenkin omituinen. Nettiasiantuntijat, neuvokaa mitä pitäisi tehdä.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 7.7.2019 12:33:36

Juulia, sullon selain vaihtanu oletushakukonetta, pitää vaihtaa selaimen asetuksista. Esim. Chromessa niihin pääsee tollasesta pienestä vihreestä nuolipallosta yläoikeella.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 7.7.2019 12:41:50

SUURKIITOS Tyräkki.

Taas toimii. :D :D :D
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 7.7.2019 15:06:11

helistin kirjoitti:Aiotko sä lopettaa mun opettamiseni?
Mistä mä sitten löydän sivistyksen lähteille jos sä lopetat mun opettamiseni?
Kerrotko nyt aivan omin sanoin vaikka kuinka ilmastonmuutos nyt sitten tulee tapahtumaan? - Aivan noin opetuksen vuoksi!

En kerro omin sanoin, koska et tykkää varsinkaan siitä, jos kirjoitan erityisen pitkiä juttuja sinun ketjuusi. Ajan ja tilan säästämiseksi suosittelen tätä dokumenttia, jonka juontaa tunnettu luonnontieteilijä David Attenborough.
Pitäisi sopia vastaukseksi tähän, kun dokkarin otsikkokin on "Totuus ilmastonmuutoksesta". https://areena.yle.fi/1-50125474
Esitysaikaa on jälkellä vielä 25 pvää, joten hyvin ehtii katsoa. Ja jos ei jaksa katsoa, niin tiivistelmä on tässä artikkelissa: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/06/0 ... hiin-mutta
Dokumentin on tuottanut BBC.

helistin kirjoitti:Välillä joku asia jurppii ja tulee vahingossa sohaistua muurahaispesään, kuten tässä säätiedoitusasiassa. Mutta en mä olettanut, että siitä tarvii alkaa jauhaan loputtomasti ilmastonmuutoksen merkeissä niin vakava kuin se asia onkin. - Edelleen olen sitä mieltä, että säätiedoitukset nykyään on aivan perseestä oletuksineen.

Sinä saat olla mitä mieltä haluat, mutta toisten nimittely ja idiootittelu ei ole kovinkaan kaksista muurahaispesään sohaisua. Se on vain noloa. Mielipiteen saa ilmaista, mutta se vapaus pitää jättää kaikille muillekin.
Mistä vaan aiheesta saa sanoa mielipiteensä, oli aihe miten tulenarka tahansa, mutta silloin on varauduttava siihen, että joku sanoo vasta-argumentin.
En minäkään pelkää vasta-argumentteja, tai sitä että joku on eri mieltä kanssani. En myöskään kaipaa minkään enemmistön tukea mielipitelleni, vaikka toki ilahdunkin, jos joku tolkulliselta vaikuttava ihminen on samaa mieltä kanssani jostain.

helistin kirjoitti:Etkösää Vadelma huomaa sitä kehitystä lainkaan mikä plinkkikäyttäytymisessäni on näiden vuosien aikana tapahtunut. .

Huomaan toki. Mietinkin joskus, että onko se ihan oikeaa kehitystä, vai johtuuko se pelkästään bannien varomisesta. Jos aitoa, niin oikein hyvä.
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 7.7.2019 17:10:06

En mää nyt kyllä jaksa noita dokumentteja katsoa, sillä olenhan noita vuosien varrella seurannut eräitäkin sekä artikkeleita aihepiiristä lukenut.

Mutta huomauttaisin, etten ole nimitellyt ketään idiootiksi. Luin vain ohjeita Vihreästä langasta kuinka tulee käyttäytyä kun keskustelussa kohtaa idiootin.

Niin, pitkät artikkelit tällä palstalla mieltäisin minä ainakin käsittelevän jollain tapaa terveyttä.

Ja kuten jo niin monta kertaa olen aikaisemmin todennut, en välitä kanssasi keskustelusta ollenkaan. Sillä minä olen ilmastonmuutoksesta sitä mieltä, että kriittinen raja on jo ylitetty ja jäätiköt sulavat kiihtyvässä tahdissa. Näyttää siltä, että ihmiset kuvittelevat tietysti uutisoinnista johtuen, että tietyt toimet lopettavat ilmiön hieman niinkuin nappia painaisi.

Suurin ongelmahan maapallolla on ihmispopulaation räjähdysmäinen kasvu. Monet luonnonvarat ovat loppumassa mm vesivarat. Mineraaleista käydään kiivasta kamppailua joskin mahdollisimman piilossa sekä salaa. Kun nyt jossain kohtaa minulle viittasit tuosta 6:sta suuresta sukupuutosta, niin ainoa tepsivä konsti sen ehkäisyyn on vähentää ihmispopulaatiota sellaisella vähintään neljällä miljardilla. Mutta en epäile etteikö taivaanrannanmaalareiden politiikalla sellainen onnistukkin porukan kuollessa nälkään ja sotiin.

Suomea ei vielä ole pilattu liikakansoituksella. Täällä olisi mahdollista selvitä vielä hengissäkin, kunhan ei liikaa kumarrella globalisaattoreille sekä säilytetään omavaraisuus kaikissa olosuhteissa. Jostain on myös saatava niitä työpaikkoja ihmisille.

Eurooppalaiset ovat omat maansa pilanneet jo ajat sitten. Espanja on jo keskiajalla singlattu metsistä kärsien eroosiosta sekä kuivuudesta, samoin kuin eräät muutkin maat. - Pelastusko lähtee nyt Suomen metsistä hiilinieluineen?

Vittu sanon minä tähän.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 7.7.2019 21:12:13

Moron Helistin!

Vai on susta "kanafarmari" tullut :lol: ...just oikein... muutenkin tuntuu niinkuin elämäsi olisi nykyään mukavasti "harmoniassa". Olet ilmeisesti muuttanutkin...niin ja kaikki arvo ja kunnia Einarille...taitaa olla ihan tosi Ukko se.

Sinä Heli käväiset usein mielessäni...jo ihan siksikin, että sinusta on ollut itselleni valtavan iso tuki uuden elämäntavan opettelussa ja löytämisessä...ja onneksi jaksat samaa linjaa jatkaa edelleen uusien auttamisessa ja tukemisessa.

Pidä hauska, suora ja hyvä asenteesi ja ennenkaikkea elämänhalusi.... Ja mitä noihin sääennusteisiin tulee , niin onhan ne välillä ihan persiistä...niinkuin moni muukin asia...kuten nyt vaikka toukkien paskomat vadelmat.....ja olkoonne persiistä vaikka ihan vaan sen vuoksi, että sitä mieltä niistä haluaa olla...ei siihen sen suurempaa politiikkaa ja lässytystä tarvita.

Me olemme vaimon kanssa opeteltu ottaamaan uusista raittiin elämäntavan ilmastonmuutostuulista kaiken ilon irti....uusi kajakkiharrastus lähti hieman käsistä :wink: ..mutta hei tsemppiä sinulle Heli ja terveisiä täältä Vesiltä...ja jos et pahastu niin saatan joskus välillä käydä sinuakin moikkaamassa!

Kuva

T;Metsien...tai nykyään enemmänkin Vesien Mies.
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 8.7.2019 08:04:26

Olipas mukavaa kun Metsien mies nykyinen Vesien mies kävit moikkaamassa ja käy ihmeessä kylässä useamminkii.

Oikeessa olet, kun on kerran persiistä niin on silloin persiistä!

Mukavaa kun muutostuulet puhaltaa Teille suotuisasti. - Onkos riippuliitämistä jo harrastettu?

Ei täst kirjottamisesta tuu yhtään mitään kun Jr:llä on puheripuli ja käy piruuttaan häiriimässä vähän väliä tässä.

Raittiinna ja silleesti.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat