Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 16.7.2019 20:30:51

Mestari sinä! Jiiriin, jukupliut. :mrgreen: :mrgreen:
Ja nitoja siis pitää, tuon halusin kuullakin, kun en keksi miten naulaaminen onnistuisi.

Nyt tuli paineita. :|
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 18.7.2019 09:55:53

Kuva

Juuliasta ei oo kuulunut mitään. Juuli on varmaan tekemässä hyttysikkunoita. Kuis onnistuu?

Eilen väkästin taas yhden ja siihen ei sit mennyt aikaa enää kuin vähän toista tuntia. Jälki olis varmaan parempi mikäli olisin löytänyt Jr:n piilottamat työkalut.

Vatsa on voinut yllättävän hyvin vaikka aloitin ne nivelrikkosärkylääkkeet uudestaan. Myöskään en ole pystynyt elämään ilman sipulin tuomaa aromia sapuskoihin. - Elämä ilman sipulia on teeskentelyä! Savustetulla pellavansiemenrouheella jogurtissa luulen olevan hyvän vaikutuksen vatsalle.

Kyl tarvii sanoo, et noi mexilocaamit on ihan tarpeen mun tapauksessani. Polvet ja selkä ei vaikutuksen alaisena haittoo hommailua olleskaan.

Kesä ja kaunis ilma. Voisko sitä paremmin olla? Raittiina aion tästäkin päivästä nauttia.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 18.7.2019 10:34:24

en ole tekemässä hyttysikkunoita kun minun pitäisi ensin ostaa saha. Sitä tartteisin muuhunkin askarteluun, kuten kissojen oleskelutelineen tekoon parvekkeelle.
Kuopiossa käytin asukkaille yhteisesti hankittua sahaa, jota säilytettiin halkovarastossa. Täällä ei tuollaista yhteisvarastoa ole. (Ensimmäinen miinus tälle kodille.)

Tuskin ne hyttysverkot tälle kesälle ehtivät. Ja ensi kesäksi ne unohtuvat??? :o Hmmm.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 19.7.2019 11:58:03

Kuva

Kuva
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja H2O » 19.7.2019 14:25:28

Heissan!

Pitkästä aikaa taas täällä... koko kevät mennyt perunkirjoituksen ja edesmenneen vanhempani tavaroita järjestellessä Sorttiin, kirppikselle - ja tietysti ne rakkaimmat tavarat kotiini. Onneksi luonto on kukkinut ja kukoistanut. Tarttee tarttuu ämpäriin viikonloppuna, ja poimia punaviinimarjoja. Onneksi tallella on vanhan kunnon Mehu-Maija, josta tullee taas parikymmentä pulloa mehua talveksi. Kaikille hyvää kesää!
Tyhmyyttä vastaan taistelevat jumalatkin turhaan. (Friedrich von Schiller)
H2O
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 20.7.2019 10:02:02

Olipa kiva kuulla HkaksOon kuulumisia pitkästä aikaa. On se kova homma nää perunkirjoitukset sekä jälkeen jääneiden tavaroiden läpikäynti, varsinkin silloin kun ei ole itsellä sisaruksia fiiliksiä jakamassa.

Kanat oli murtautuneet jälleen aamulla tarhasta ulos ja jättäneet kukon sinne yksin kiekumaan. Einaria jotensakkin nolottaa kun sen menee sit päästämään ulos ja muijat on jo pitkin pihoja hommailemassa.

Täällä oli nuorisolla männä yönä saunahippalot. Väsyneen oloista porukkaa, lienee alkoholilla osuutta asiaan. Onneks Einarikukko aloittaa kiekumisensa jo hyvin aikaisin aamulla hähääääääää!

Raittiina jatkan elämääni myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 21.7.2019 12:25:46

Kuva

Eilen tuli lisää saunahippalosakkia. Yöhön mennessä mölinä saunan terassilla kuulosti samalta kuin luontofilmeissä sademetsässä kun mölyapinalauma huutelee. - Voi vittu, ei tähän oikein voi muuta todeta. - Olen mä täällä kyllä fiksumpaakin porukkaa nähnyt saunomassa.

Hyttysverkot olen pykännyt nyt kaikkiin ikkunoihin. Siitäkin sain pyyhkeet känniseltä Jr:ltä.

Ja aivan vittuillakseni, aloitan tänään jonkin noista projekteista jotka odottavat vain tekijäänsä.

Haistakoon pitkän paskan koko konkkaronkka krapuloissaan. Ai helvetti että vituttaa raskaamman puoleisesti.

Onneksi pysyttelen itse raittiina, niin ei tule ruumiita perkele!

TARTTI NY VÄHÄN AVAUTUA
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 21.7.2019 12:40:07

Mitä pyyhkeitä siitä nyt on annettavaa, jos teet hyttysverkot ikkunoihin? Sano että jonkunhan ne on tehtävä kun herra ei saa mitään aikaan. Ottakoon omasta ikkunastaan pois niin saa nauttia luonnosta kaikkine ötököineen. :cry:

Onneksi sinulla on muuten siellä hyvä ja rauhallinen olla. Jospa nuoriso kyllästyisi sauna-örveltelyihin. Viimeistään, kun talvi tulee. Se on tämä suomalainen kesämökkisyndrooma. Einari kostaa.
Voimia.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 22.7.2019 09:07:37

Kuva

Kyllähän sitä känninen immeinen keksii narinanaihetta aivan mistä hyvänsä. - Mutta jälkeenpäin onkin sitten kiva asiasta muistutella sopivissa paikoissa. Ai saakeli, mä en näitä juttuja tähän jätä, saapi kärsiä oikein kunnolla pölhöyksistään.

Vieraat on häipyneet jossain vaiheessa ehtoota. Mua vitutti niin rankasti, että menin aikaisin nukkumaan.

Uusi päivä ja uudet kujeet, raittiina.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 24.7.2019 05:53:23

Son nyt kiireistä aikaa täällä uudisasutuksella. Marjat kypsyy kaikki samoihin aikoihin. Punaisia on jo noukittu joten on aika siirtyä mustien poimintaan. Eilen lähdin vielä katsastamaan muutaman kilsan päähän yhtä mestaa jota jo keväästä asti olen pitänyt silmällä mahdollisena vattuparatiisina. Autolla kurvasin mestalle ja kiiruhdin vauhdilla ensimmäisten pusikoiden lävitse. Jalka upposi johonkin syvänteeseen ja tuiskahdin turvalleni pitkin pituuttaan ja edessäni aukeni semmonen suolälläoja. Vatunvarsia oli kyllä seutu täynnä, mutta ei ainuttakaan raakilettakaan näkynyt missään. - Joo, palasin reisulta sukkelaan takaisin.

Kanat on täysin villiintyneet. Toissaehtoona laskin niitä olevan yhdeksän ja eilisehtoona tepsutteli tarhaan ainoastaan kahdeksan. Yksi rouvista piilotteli kahta munaa omassa pesässään ja oli selvästi huolestunut kun näki minun tulevan. Kyllä teki huonoo viedä rouvan munat, mutta ei niistä mitään olis tullut kun rouva ei viitsinyt niitä sen kummemmin hautoa.

Raittiina jatketaan myös tänään.

Aloittelijoille sanottakoon, että kyllä se viinapiru jättää lopulta immeisen rauhaan kunhan sitkeästi jaksaa yrittää. Aikaa se vienee, mutta kyllä se alkukärvistely kannattaa kestää. - Ja jos ei viinapiru lakkaa vaivaamasta, niin sit kannattaa kyllä hakea apua.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 24.7.2019 07:48:14

helistin kirjoitti
Aikaa se vienee, mutta kyllä se alkukärvistely kannattaa kestää. - Ja jos ei viinapiru lakkaa vaivaamasta, niin sit kannattaa kyllä hakea apua.

Ja voi se viinanhimo tai juominen jäädä menneisyyteen nopeastikin. Minulta ja monelta raittiina tutustumaltani raittius on alkanut siitä, kun on ensimmäisen kerran sanonut selvinpäin toiselle alkoholistille ratkaisevat sanat: olen alkoholisti.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 25.7.2019 08:22:46

Se on sit totta. Kanoja on vain yhdeksän enää. Ketturepolainen tai tarkkasilmäinen haukka on nauttinut pullean kanasen päivällisekseen. Eilen istuttiin tossa rappusilla ja kas perskele kun kaksi haukkaa kierteli tilusten yläpuolella. Ilahtuneena panin eilen merkille, että ainakin yksi kanoista on oppinut sanan EI. Keräsin viinimarjoja ja pistin astian maahan. Kana kiiruhti tietysti joutuisasti katsomaan mitä olis astiassa tarjolla. - Jukupliut se uskoi EI-komennon! Myöskään rappusille eivät uskalla enää tulla paskomaan.

Joo, ihan kaikkee ei auta alkaa duunaamaan näillä helteillä, mut onneks ens viikolla viilenee.

Relaksantit ja diapamit ja se yks särkylääke ovat auttaneet mun tilanteeseeni aivan merkittävällä tavalla. Niskavaivat sekä hampaiden öinen pureskelu on loppunut. Illalla on mahtavaa mennä makuulle kun ei tarvitse tuntikausia pyöriä sekä yrittää etsiä asentoa, jossa niska olisi edes jotenkin rennompana. - Tähän vaivaan ei kuulkaas auta mitkään jumpat eikä venyttelyt, eikä myöskään mitkään hieronnat tai nikamankiksauttelut. - Mää meen lääkkäriin keskustelemaan mahdollisesta lääkityksestä moiseen vaivaan jatkossa. Kaikki oudointa täs hommassa on se, että mun vatsa on tän lääkekuurin aikana ollut paremmassa kunnossa kuin yli kymmeneen vuoteen.

Raittiina myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja pipari » 25.7.2019 10:23:58

Minun on pitänyt kysyä siitä sinun kädestä kun minulla oli samantuntoista vaivaa. Käytin lastaa ja kuljin hierojalla sitä rääkkäämässä monta kuukautta ja kun ei siitä näyttänyt olevan mitään hyötyä niin pakotin lopulta antamaan lähetteen magneettikuvaukseen ja kädessä ei ollut MITÄÄN vikaa. Kyllä potutti! tuokin kaikki tuli niskasta..

Hyvä jos sinulla auttaa lääkkeet, itse en voi ottaa enää juurikaan mitään lääkkeitä ja elämä on hankalampaa näin joten joutuu etsimään muita keinoja. Minulla on yöksi se purentakisko, autossa käytän niskatukea, talvella lämmittelen sähkötyynyllä, käyn osteopaatilla joka käsitteleen vain päätä, niskaa ja leukaa ja se onkin aivan mahtavaa.

Ihanalta kuullostaa se teidän elämä siellä ja mielenkiinnolla seurailen tapahtumia vaikka en kauheasti ehdi kommentoida. Harmi kanarouvalaista!
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 25.7.2019 11:22:54

Minkälaista tyynyä käytätte Helistin ja Pipari?

Minulle kävi todellinen ihmeparantuminen tässä keväällä. Olin sen muuttoruljanssin jölkeen tosi jumissa, käteni puutuivat yöllä olkapäistä lähtien ja selkäkipu oli piinaava. Möyhensin tyynyä ja pyörin kun nukkumisesta ei tullut mitään. Sitten käteen sattui muuttolaatikosta semmonen kaulan ympärille laitettava pehmustettu niskatuki. Olin sen ostanut joskus edellisenä syksynä enkä käyttänyt sitä kertaakaan kun en tykännyt kun se muka "kuristi" kaulassa.

Laitoimpa sen yöksi kaulaani, ja ihmeekseni sainkin nukuttua ihan hyvin ja vaivat vähenivät. Parin-kolmen yön jälkeen selkä- ja hartiakipu olivat poissa eivätkä kädet puutuneet enää lainkaan. :o Nyt käytän sitä ainoana tyynynäni. Näillä helteillä ole laittanut sen siten että niskaosa on niskan alla, mutta muutoin se on tavallaan ylösalaisin (ei kaulan ympärillä) , pääni on siinä kolossa mukavasti.

Suosittelen. Ostin sen jostain apulaitteita myyvästä kaupasta, maksoi parisen kymppiä. Onhan niitä matkaversioita jopa ilmalla täytettäviä, mutta en tiedä ovatko anatomiseti yhtä hyviä.
Viimeksi muokannut JuuliaS päivämäärä 25.7.2019 11:26:11, muokattu yhteensä 1 kerran
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 25.7.2019 11:24:43

Lisäys:
Minullahan on ollut tuota yöllistä käsien puutumista lievempänä jo ainakin vuoden verran, nyt löytyi apu ihan vahingossa.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat