Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja helistin » 25.7.2019 13:29:07

Mä olen kaupoissa aina ihaillut noita niskatyynyjä, mut en ole uskaltanut ostaa, koska tyynykokeiluihin vuosien varrella on uponnut huimasti rahaa. Mut taidampa hommata nyt sellaisen niskatyynyn!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja pipari » 25.7.2019 15:41:41

JuuliaS, joo se käsien puutuminen tulee tosiaankin niskasta ja on aika kauheaa. Mieheni sai apua akupunktiosta (muistaaksen 4 kertaa) kun oli todella pahimmillaan se puutuminen eikä nukkumisesta tullut mitään.

Minulla on autoa ajaessa ihan sellainen apteekin niskatuki (ei kauhean korkea) ja käytän sitä tosiaankin joskus myös yöllä/töissä jos todella kipeä niska kun minua rupeaa silloin myös oksettamaan.

Muuten minulla on niitä niskatyynyjä montaa mallia kun se kipukin on niin erilainen aina. Olen ostanut Lidlistä muutaman sellaisen puolipyörylän mutta joskus ne tuntuu isolta kun katselen telkkaria niin sitten minulla on myös sellainen pehmeä pieni saunatyyny. Ne puhallettavat ovat usein hiostavia ja liian kömpelöitä.

Hieroja suositteli nukkumiseen höyhentyynyä mutta hyvät sellaiset ovat kalliita. Kanalan omistaja voikin sellaisen tehdä vaikka itse :)

Sellaisia ergonoomisia olen kokeillut mutta eivät sovi minulle.
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 26.7.2019 07:47:16

Joo Pipari, höyhetyynyt ja kaikenmoiset muutkin tyynyt olen kokeillut jo siihen aikaan kun vielä oli varoissani. Höyhentyyny ei kyllä mun vaivaani auttanut sen paremmin kuin mikään muukaan tyyny.

Tää saattaa tuntua huvittavalta monesta! - Mä olen tullut siihen tulokseen, että kun mä menen nukkumaan, niin mä en pysty ajattelemaan ollenkaan, mikäli mun niska ei ole tietyllä lailla jännittyneenä. Ja kun on muutenkin tällainen adhd, niin päässä pyörii ajatuksia aina. Vuosikymmenten kuluessa olen yrittänyt vaikka mitä konsteja huonoin tuloksin, mukaan luettuna unilääkkeet sekä alkoholi.

Siis pystyykö ihminen nukkumaan mennessään muka lopettamaan ajattelun kokonaan ja vaipumaan uneen?

Mun elämäni aikana ei kyllä moista kuviota ole tapahtunut kuin satunnaisesti. - On aikanaan harrastettu liikuntaa, tehty töitä ja hoidettu kersoja sekä kiinteistöä, mutta kun ei sekään ole tilannetta muuttanut unien sekä niskan suhteen. - Nyt sairaseläkkeellä en ole taannoisen sairauden vuoksi uskaltanut käyttää minkäänmoisia unilääkkeitä. Mut jotain rentoutuspilleriä täs nyt tarvittas jatkossakin.

Hellepäivä meni eilen sangen kivuttomasti kun keksin pestä tän talon ikkunat vihdoinkin. Talossa on sisällä kaikki avattavat ikkunat auki ja sisällä on ollut ihan sopivan viileää joten ikkunoiden pesu sujui mukavasti. Ainoastaan talon aurinkoisella puolella akkunoiden pesu ulkopuolelta oli aika kuumaa hommoo.

Jotain vedellä lutraus hommaa aion tehdä tänäänkin ja raittiina.

Mun sympatiat alkaa oleen muuten Iranin puolella täysin. Uskonto heil on aivan perseestä, mut tsemppiterveiset lähetän Iraniin.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 27.7.2019 09:30:42

Eilinenkin hellepäivä kului rattoisasti vesillä lutratessa. Pesin saunan suihkutilan kaakelit sekä ikkunat saunamöksästä. - Jees, nyt sekin mökkerö alkaa oleen kunnossa sekä viihtyisän tuntuinen. Helteellä siellä on saunatuvassa mukava nukkua viileässä. Mikäli tästä vielä kelit kuumenee, aloitan hommelit navetassa, jossa on todella viileätä. Siellä on yks perähuone, jonka vois siivota oikein kunnolla ja laittaa sinne jonkun kenttävuoteen!!!!!

Tulikin heti mieleen toi kenttävuode, sillä entisen omistajapariskunnan mies on kapteeni armeijassa, joku räjähdeäijä tiämmä juorujen mukaan. Ollut ulkomailla maamiinoja räjäyttelemässä tai mitä niille nyt sitten tehdäänkään.

Yksi kanarouva hautoo sinnikkäästi hirveää munakasaa. Nyt kun kerran rouva on niin innostunut hautomisesta, niin annetaan rouvan hautoa kaikessa rauhassa ja yritetään varovasti korjata munia pesän ympäriltä. Jr yritti eilen ottaa munia, mutta rouvapa nokki sitten tosi vihaisena. Munia alkaa sit tätä menoo oleen pitkin mäkiä.

Ruoka ei ole maistunut enää moneen päivään. Vihdoinkin keksin ottaa käyttöön sen tehosekoittimen, joka talvella tuli hankittua. Lykkää siihe sekoittimeen mustaviinimarjoja ja lopuks lisää siihen vettä sekaan vähän, niin jo vain tuleepi täyttävä paksu juoma. - Eipä oikein puuhellalla näillä keleillä viitsi ruokaa laittaa. Ai niin toissapäivänä taisin mikrossa lämmittää maksalaatikon, että onhan sitä nyt jotain syöty.

Raittiina myös tänään!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 27.7.2019 12:37:50

Iltalehden artikkeli allaolevasta linkistä:
Keuhkoputkentulehdukseen määrätty antibiootti pilasi perheenäidin elämän: ei pysty palaamaan töihin rajujen oireiden takia – Fimean mukaan vastaavia tapauksia on paljon

Silloin aikanaan kun sairastuin psykoosiin, niin se tauti puhkesi seuraavalla tavalla. Sairastin todella kamalaa keuhkoputkentulehdusta mutta kävin töissä, koska oli työkiireitä siihen vuodenaikaan. Lopulta hengitys korisi jo siihen malliin, että työpaikan siivooja sanoi, että mene nyt ihmeessä ihminen lääkäriin. Niinpä taisi olla lauantaipäivä kun menin yksityiselle lääkäriasemalle kertomaan kamalasta köhästäni. Lääkkeeksi sain jotain enteromysiiniä sekä yskänlääkettä. - No, nappasin lääkkeet naamariini, join kalja-annokseni ja nukkumaan mennessä otin vielä nukahtamispillerin.

Aamuyöllä heräsin helvetinmoiseen hälyytysäänisireenien ulinaan ja ne soivat ikäänkuin väärin päin. Sireenit lakkasivat kyllä soimasta mutta tilalle tuli muita kummallisia kuulemuksia. Unohdin pyytää lekurilta sairaslomaa, joten maanantaina kävin terpparissa hakemassa sairaslomaa, koska olotila oli kyllä ylimaallinen. En mä kyllä ymmärtänyt kertoa sille lekurille edes näistä kamalista oireista. Varmaan olis lekuri lopettanut tuon lääkekuurin. - Kuuri loppui aikanaan, mutta tarvii sanoo, että kyllä lähti keuhkoputkentulehduskin.

En uskaltanut kertoa näistä omituisista kuulemuksista kenellekkään, koska olin yksinhuoltaja ja toinen lapsista oli vielä alaikäinen. Kerran tein rikosilmoituksen naapurista, koska naapurinrouvan äänellä puhuttua stooria kuulin aivan selvästi. Poliisi soitti minulle kotiin ja kehoitti menemään lääkäriin. Myös lääkäri soitti minulle kotiin, mutta kieltäydyin tulemasta juttusille.

Kävin töissä siinä kammottavassa metelissä ja pystyin olemaan aika "normaali".

Aikanaan jouduin sitten pakkohoitoon ja vuosien varrella söin saatanalliset määrät erilaisia psykoosilääkkeitä, joista ainutkaan syömäni pilleri ei auttanut oireisiini paskankaan vertaa ja muuten ei niitä pöllölän naikkosia kiinnostanut tutkia hommaa muuten sitten paskankaan vertaa. - Vaihdetaas vaan välillä lääkettä jos vaikka toi tehois.

Eipä ne sairaalan lekurit edes tiedä, eivätkä ole varmaan multa edes kysyneet, että kuinka toi homma sai alkunsa.

Minähän en sit luottanut ainoaaseenkaan ihmiseen. Pelkäsin kuinka minun yksinhuoltajana käy kun itse sairastun moiseen, eikä minulla ollut läheisiä ihmisiä. - Seurustelin vielä siihen aikaan, mutta tyyppi oli sen kaltainen, että en usko, että hänestä olisi apua ollut ja lopetin suhteen.

En kirjoita tätä syytelläkseni ketään lääkäriä, hoitajaa, sossua tai poliisia tai naapuria. Kirjoitan tämän pätkän sen vuoksi, että en varmaankaan ole ainut vastaavanlaisessa tilanteessa elänyt yksinhuoltaja. - Niin kauan asiat ovat mallillaan kunhan ympärillä on edes joku henkilö, joka voi auttaa näissä vaikeissa kuvioissa, mutta yksin moisten "kauhukuunnelmien" kynsissä ilman luotettavaa ihmistä, ei kyllä pysty luottamaan ainoaaseenkaan ihmiseen.

Mutta nyt minulla on jälleen hyvä ja elämisen arvoinen elämä pienen eläkkeeni turvin. Vaikka tauti on poissa, niin työhön minusta ei enää olisi.

Minä toivon tuolle naiselle tuossa Iltalehden artikkelissa voimia ja rohkeutta vaatia oikeuksiaan tuon lääkityksen aiheuttaman haitan johdosta!

helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 28.7.2019 12:08:59

Kirjoitin aamulla pitkän kirjoituksen koskien tuota eilistä aihepiiriä, mutta kun painoin esikatselunappia niin se katosi mystisellä tavalla?!

En edes kerennyt ottamaan siitä itselleni kuvaa talteen, koska tiesin jo etukäteen, että se voi osua arkaan paikkaan näillä "ammatti-ihmisillä". - Täällähän tietynlaiset kirjoitukset sensuroidaan, vaikka ne koskisivatkin vain ja aivan taatusti alkoholismia.

Mä voisin nyt jatkaa mielenkiintoisilla kertomuksilla kanarouvain sekä kukon hommeleista, mutta en mä enää jaksa, kun täällä ei oikein itse palstan aihepiiristäkään voi kirjoittaa.

Eilen hommailin vielä koko päivän reippaana, mutta tänään on jo sisälläkin sen verran lämmintä, ettei oikein jaksa tehdä mitään järkevää. Mut läppärillä jaksaa just ja just näppäillä. Mikäli vielä lämpenee, niin painun sinne navetan kylmään huoneeseen läppäröimään.

Taidan jättää vihdoinkin tän palstan.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 29.7.2019 07:20:36

Kuva

Enhän mä voi tätä palstaa jättää. Mähän olen koukussa tänne! Seiskakypä valisti aikanaan, että tähän jää koukkuun ja mua silloin hieman asia nauratti, mutta niin se vain on. Tätä riippuvuutta en tosiaankaan pidä pahana, sillä minulle raittiinakin alkoholistina tämä saattaa olla elämän ja kuoleman kysymys asian tuoreessa muistissa pitäminen. AA-palavereissa en ole käynyt kuin toisella vuodella kahvilla tuttuja moikkaamassa.

Eilen täällä oli virallisesti lämmintä 31 astetta. Eteinen oli varjon puolella, joten maalasimpa valkoiseksi ikkunanpuitteet sekä reunalaudat. Päivän aikana kerkesin maalaamaan ne kahteen kertaankin vielä. Vielä tarvii maalata muutama listan pätkä ja naulata ne paikoilleeen.

Ruokahalut on menneet nyt kokonaan. Eilen en sit pystynyt syömään enää yhtikäs mittään banaanin lisäksi. Illalla söin jäätelöä. Mulle moinen ei haittaa olleskaan, kunhan muistaa juoda tarpeeksi alkoholitonta juomaa.

Yksi kanarouva hautoo suurta munaläjää täysin keskittyneenä. Eilen kun menin aamulla kana-aittaan niin tajusin, että eihän rouva poistu juurikaan ulos sieltä. Eilen rouva tuli mun perässäni pihalle sit syömään mutta nää muut ei olis päästäneet sitä ruokakupille ollenkaan ja kukkokin yritti kyörätä sen pois. Tästä suivaantuneena hain rouvalle ihka oman ruokakipon pihalle ja rouva tulikin syömään siihen mielellään. - Ja mitäs nää muut sit tekivät, yrittivät häätää sen kanasen pois siitä omalta kipoltaan, mutta mä vetelin turpiin jokaista kanasen kupille pyrkijää. Sillä on sulat ja höyhenet jotenkin erikoisessa asennossa hautomahommissa, näyttää paljon suuremmalta ja pörheämmältä. Onhan niillä aitassa sisällä ruoka- ja juoma-automaatti, mutta herkuista se hautova kananen on tietysti jäänyt paitsi.

Tänään ilma tuntuu raikkaalta ja raittiilta.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 29.7.2019 09:49:02

Nyt sinulla on siellä erityis-hoidettava. Pitäsiköhän sinun kaivaa kana-rouvalle matoja ja sittisontiaisia ja tarjoilla ne pesän viereen? Ihme rasisteja ne toiset kaakattajat, kun eivät pidä suvunjatkajasta huolta. :cry:
Saavatkohan pikkutiput sitten aikoinaan olla rauhassa, vai pitäisikö niille rakentaa suojaisa ensikoti?
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 29.7.2019 19:35:10

Voi Juuli, mä olen huolissani. - Ajatteles nää mahdolliset tipuset on sekarotuisiakin vielä!

Mitäs sit tapahtuu, jos porukassa on vielä useita kukkopoikia?

Mä en kyl ala kaiveleen rouvalle sitsontiaisia tai muita ötököitä, joita suuresti inhoan. Mut mä vien sille aamulla herkkulautasella vaikka makkaran- ja leivänpalasia.

Rouva istui munakasansa päällä hyvin tyyriin oloisena. Minä hänen kanssaan seurustelin jonkin aikaa ja silittelin rouvan höyheniä.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 30.7.2019 09:03:53

Kuva

Kattokaa ny immeiset mun kahden hellepäivän aikaansaannostani. Siis näitä valkoisena hohtavia ikkunan ympäryksiä. Edellisen asukkaan remontti oli tässä kohtaa vielä vaiheessa ja kehykset sekä reunalaudat olivat sangen sekalaista sorttia, lisäksi nuo ohuet listat puuttuivat.
Toisella puolella on tietysti vastaavanlaiset ikkunat, koska kyseessä on veranta.

Homman kustannukset koostuivat yhdestä 18 euroo maksavasta maalipurkista sekä hyttysverkkoista ylijääneistä kolmesta listasta, joiden yksikköhinta oli vähän alta 2 euroo. Muutama naula meni myös vanhoista varastoista. Työlle ei tullut hintaa.

Jumankavita, että mä olen tyytyväinen itseeni!

Nyt olis mustaviinimarjojen poimimista tiedossa seuraavaksi. Karviaiset ei meillä ole vielä kypsiä.

Luin eilen Tiede-lehdestä kevyen artikkelin: Minuus muuttuu läpi elämän. Kyllä se vain totta on, että ihmisen peroonallisuus muuttuu koko elämän ajan, vaikka mulle on jäänyt jostain sellainen käsitys, että persoonallisuus on jotenkin muuttumaton. Tää käsitys pohjautuu lukion psykologiaan vuosilta yks ja kaks.

Myöskin mua vaivaa se, että mulla on keskenään ristiriidassa olevia vahvoja persoonallisuuden piirteitä. Mä olen toisaalta helvetin laiska boheemi ja toisaalta saatan olla aivan pilkunussijaperfektionisti. - Koita tässä nyt sitten tasapainoilla näiden kahden jutun välissä! - Joo, mut näin raittiina sekä vanhemmiten itsetuntemuksen kasvettua on elämä muodostunut paljon helpommaksi.

Tarvi muuten laittaa fleesetakki päälle kun meni rappusille aamukahville ja röökille. Tuulikin tuntuu tulevan jostain jäisiltä seuduilta.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 30.7.2019 12:20:31

Ompa kaunis ikkuna. Olet melkoinen rakennusnainen. Olitko alalla ennen eläkkeelle jääntiä?
Iso peukku, (yhtä iso kuin mikä tuli Putkiksen ketjuun lähetettyä :lol: ).
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 31.7.2019 06:53:58

Papereiden pyörittelijä olin työkseni. Ilmankos niska on täs kunnossa.

Toppatakin laitoin tänään päälle aamukaffille rappusille. Lämmintä on kokonaiset +12 astetta sekä tuulee aika reippaasti. Marjojen poimintaa olis nyt syytä jatkaa. Ompeluskoneen kaivoin navetanvinniltä. Hieno vanha Singeri, käyttöohjeet ja kaik tarvikkeet tallessa. Arkartelin siihen tutustumisessa useamman tunnin alkuillasta ja lopulta tulikin aivan kelvollisennäköistä suoraommelta. Verhoo tars rusnata saunan tupaan. Lisäks olis kommuunin jäsenillä korjattavia vaatteita, mutta kun herrat eivät enää muuton jälkeen tiedä niiden olinpaikkaa.

Perussuomalaisille onnittelut kannatusluvuista! - Varsinkin Hakkaraiselle onnittelut Rysseliin. Toivottavasti muistaa sit pikkujouluissa ottaa häppää hieman vähemmän, ettei tuu pussailtua niin intohimoisesti ketään. Mut Junkkerikin on kova ottaan häppää ja varmaan moni muukin.

En tiä, tää yks kokoomuksen kropsunsyöjäbarlamentaarikko on pulskistunut Rysselissä aika tavalla.

Mun on ny hyvä arvostella muiden pulskistumisia kun itse on onneks hieman laihtumaan päin. Omat pojat kyllä haukkuu läskiksi, kaskelootiksi, manaatiksi ymsellaisiksi isohkoiksi eläimeksi.

Enivei huihaihei raittiina ny kummiskin elellään tänäänki.

Kana muuten hautoo kolmisen viikkoa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 31.7.2019 13:20:23

helistin kirjoitti:Papereiden pyörittelijä olin työkseni. Ilmankos niska on täs kunnossa.
Niin olin minäkin.

Enivei huihaihei raittiina ny kummiskin elellään tänäänki.
Tottakai raittiina, se on viisainta.
Kana muuten hautoo kolmisen viikkoa.

Kiva kun vastasit ennenkuin kerkesin kysyä. :lol: :lol:
Minkähän näköisiä nämä suomalais-amerikkalaiset ovat. Jännittyneenä odotan.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja H2O » 31.7.2019 13:49:20

Heippa helistin et al!

Kevät ja alkukesä ovat olleet perssiistä. Kun/isä äiti kuolee, niin eihän se lopu siunaustilaisuuteen. Äitini jäi nyt leskeksi, ja onneksi ei ollut mitään ongelmia perinnön suhteen. Halusin isän rannekellon ja sotilaspassin, ja lopuilla tavaroilla äitini tekee mitä tahtoo. Välillä kyllä tyhjyys iskee.

Ja hei helistin, meillä on kahden hepan karsinan talli, mutta parempi puoliskoni ei halua mitään elikoita. Aloitin varovaisesti suomenhepasta, nyt olisin jo tyytyväinen lampaisiin tai kanoihin. Mutta ei isännälle kelpaa. PRKL.

Mitä rotua kanasi ovat? Täytynee vielä varovaisesti ja hellästi painostaa. :D
Tyhmyyttä vastaan taistelevat jumalatkin turhaan. (Friedrich von Schiller)
H2O
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 31.7.2019 15:58:31

Kuva

Napsasin teille kuvan hautovasta rouvasta.

Kanojen rodusta en tiedä mutta ruskeita ovat sekä munivat ruskeita munia. Kukko taasen on North-American Black Rooster, tai jotain sinnepäin. Mahdollista kuoriutumista voi odotella varmaan siinä parin viikon päästä.

Mikäli tuo koko munaläjä tuon kanan alla kuoriutuu, niin meiltä saa aivan uutta rotua olevia nuorikkoja. Rodulle vain tulisi keksiä nimi?!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat