Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja pipari » 31.7.2019 16:43:43

Ihana toi keijukaiskuva!!

Onnea perheenlisäyksen odotteluun :)
Tänään olen onnellinen
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 2.8.2019 09:08:06

Tänään on murheen päivä, sillä kommuunin muu väki on nyt sitä mieltä, että kanat & kukko saa olla koko päivän verkkojen takana omassa tarhassaan, eikä irti kuulemma päästetä. Haukat kävivät tuossa aamukierroksellaan tarkastamassa tilanteen. Lisäksi pihalla on nähty jo nelijalkaisia vieraita, lajista on vielä epäselvyyttä, mutta yksi kettuhavainto on jo aikaisemmalta ajalta. Eilen kun laitoin aika myöhään kanat tarhaan, niin en varmaa laskentaa saanut tehtyä, koska osa oli jo koisaamassa orrella sisällä, enkä viitsinyt sinne aittaan kömpiä sisälle.

No, elikot tulee pitämään helvetinmoista meteliä aina mut nähdessään pihalla, koska ovat tottuneet tiettyyn päiväjärjestykseen, eli kun pitää mahdollisimman kovaa meteliä, niin aina pääsee irti. Kukko tietysti konsertoi koko päivän.

Eilen oli varsinainen vitutuspäivä. Iltapäivällä mun oli jo niin kylmäkin, että laitoin villasukat jalkaan sekä pitkähihaisen neulepuseron. Eilen kävin kaupungilla (yäk). Tavaratalossa lenkkeillessä tuo terve polvi teki stopin ja hyvä kun reissun sain tehtyä jotenkin.

Vitutuksesta huolimatta pysyin raittiina ja aion pysytellä tänäänkin.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 2.8.2019 13:51:01

Joko on kotkotus kapina alkanut? :P
Just tuon takia itse en innostu kesäkanala ajatuksesta (mies sitä joskus ehdotellut), että se vetäisi sitten entistä enemmän puoleensa petoja. Ja jos eivät pääsisi kanoihin käsiksi niin kelpaisi varmaan kissatkin. Mutta olisi kyllä hauska seurata niiden kanojen touhuja, ovat persoonallisia elikkoja. Onko niistä muuten paljon puuhaa? Pitääkö niiden aittaa siivota joka päivä? Entä tarhaa?

Meidän naapuri niityllä olleet lampaat vietiin eilen illalla pois. Nyt jos ikävä niitten määkimistä. Tuli tässä jo tavaksi melkein joka ilta käydä niitä tarkastamassa, että ovat aitauksessa ja on vettä. Pari kertaa jouduin omistajalle soittamaan kun osa oli hyppinyt aidan yli. Niilläkin oli todella persoonalliset äänet, jokaisella omansa. Yhdellä oli tosi matala basso, yksi kuulosti siltä kuin oksentaisi ja pienemmät karitsat määki korkealta ja kovaa. Mutta ilmeisesti tuolta niityltä niiltä alkoi ruoka loppumaan, siksi varmaan pois ne veivät. Harmillista, olisin mielelläni niitä pidempäänkin seurannut.

Tänään on aika sopivan lämmin ainakin täällä eteläisessä Suomessa. Aurinko paistaa, mutta ei tule hiki.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 3.8.2019 16:30:14

Wilma, mä en kestänyt kuunnella ja poistuin kaupunkiin tsiikaan löytyiskö tietynlaisia pitkiksiä vielä alesta eräästä kauppaketjusta, mut perskele, se koko joka mulla olis varmaan ollut sopiva oli joka mestasta loppu. Jäljellä oli liian pieni sekä liian suuri koko.

Mä sain sillä Singerillä surautettua verhot, siis lyhennettyä verhot saunatupaan sekä entrattua ne paikalleen. Jumankavita, ne on jopa samanmittaset!!!!!!!!!!! - Kyllä mä taas tota suoritusta ihmettelin, että sain niistä SAMANMITTAISET.

Kanat muuten päästin tänään heti vapaaksi. Lisäksi saan nauttia täällä ehtoosta aivan kaikessa rauhassa, sillä kommuunin väki kokonaisuudessaan on painunut pirskeisiin eri puolille. - Taidanpa lämmittää saunan.

Raittiinna täs on pyöritty.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 4.8.2019 09:00:20

Tänään kolea pilvipoutainen elokuinen päivä. Kurjilla alkaa oleen jo kokoontumisajot jälleen menossa ja huutelujakin kuuluu lähistöltä runsaasti, siis kurkien huuteluja. Ilmassa on selvä alkusyksyn tuntu.

Tiedossa on runsaasti hommia tälle päivälle. Aloitan vaikka mustaviinimarjojen poimimisella. Niistä vois tehdä vaikka viintä, mutta jääköön tekemäti.

Raittiinna tääki päivä olis tarkoitus taapertaa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 4.8.2019 17:49:44

Wiinimarjat jäi tänään poimimati, mut mä singerillä syhensin housunlahkeet ja asensin sinne käänteensisään sellatteen kuminauhan. Housuja en ole voinut pitää liian pitkien lahkeiden vuoksi. - Hommaan meni tuntukausia, kun se olis videolla niin kyllä kiinalaisompelijaa naurattas niin paljon, ettei töistä tulis mitään, sillä Kiinassahan nuokin housut on tehty Pirkka-merkillä.

Nyt tarvii lähtee yhteen paskaprojektiin loppuillaks.

Muuten housunlahkeista tuli samanpituiset!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 5.8.2019 08:03:54

Maanantai. Onneksi ei ole tullut juopoteltua, niin ei ole minkäänlaista väsymystä tai peräti krapulaa.

Tänään on poimittava niitä marjoja! - Noin kun asian ilmaisee niin enhän sit varmaankaan poimi.

Otetaas uusiksi. Tänään on juuri sopiva päivä poimia marjoja, sillä aurinko paistaa eikä tuule.

Nyt olis syytä jonkun reippaan henkilön viikatoida tai vetää raivurilla toi upea horsmametsä sileeks, sillä sitä horsmaa on tosiaan aivan helvetin paljon tiluksilla. Ennekuin se alkaa pölisemään sitä valkoista villaa, joka takertuu ikävästi kaikkeen.

Kanoja on edelleen yhdeksän kipaletta. Se yksi rouva ei poistu sen munaläjänsä päältä ollenkaan. Syököhän se edes?

Kommuunin muut jäsenet sanoivat, että se kukkokin tarvii joskus lomapäivän tarhassa, koska se joutuu pitään niin suurta reviiriä ja kun nää sen eukot kuljeksii vielä kuka missäkin milloinkin.

Raittiinna ja silleen.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 6.8.2019 14:03:10

Heräsin jo viideltä! - Ja tää päivä on kulunut kaikenmaailman odotteluun.

Määäääää meeeeeeen ny päikkäreille, niin ei tarvitse odotella mitään.

Raittiina ja silti hieman raivona.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 7.8.2019 06:36:23

Päikkäreistä ei tullut mitään, mutta jonkinmoisessa horroksessa olin tovin. Se kyllä sit auttoi olotilaan. Marjojakin tuli sit jälleen noukittua. Mun suosikkini on laktoositonta jogurttia, mustaviinimarjoja ja sokuria tehosekoittimeen (vai mikä sen vempeleen nimitys on). Siitä tulee oiva sekä täyttävä juoma. Ruokaa ei oikein jaksa vieläkään laitella, koska se sähköliesi kököttää edelleen myyntipakkauksessaan keittiössä. Leivinuunia ei viitsi turhanpäiten lämmitellä. Eikä täs nyt oikein nälissäänkään olla, niin miks sitä alkaa valmistaa isompia pöperöitä. Pottuja syödään milloin minkin kanssa. Mun suosikkini on tonnikala, mut ei mun pötsi kestä sitäkään montaa päivää peräkanaa.

Peräkanasta tuleekin mieleeni kanan perä. Nyt mä ymmärräm mitä tarkoitetaan sanonnalla "tukka on kuin hautovan kanan perse". Meiän hautova kana on sit hurjan suuren ja pörheän näköinen. Vien rouvalle välillä herkkuja sekä juomaa ihan sinne "duunipaikalle" sekä juttelen mukavia. Rouvan ilme on jotenkin tyyriin näköinen, kun hän ottaa nokkaansa tarjotun herkkupalan ja mielellään juo palan painikkeeksi tarjottua vettä.

Muut rouvat yrittää päästä munimaan samalle pesälle ja mä yritän löytää sit kylmät munat rouvan alta pursuavista munista. Paskavuori orsiviritelmän alla on kasvanut huimasti. Miten sitä nyt sit sieltä poistelee kesken kaiken rouvan hautomaoperaation? Ei sinne voi lapion kanssa nyt mennä heilumaan. - Jotain tarvii kyl keksii ennen tipujen tuloa.

Joo, ei oo ny paljon kirjoitettavaa tuosta alkoholismista. Itseasiassa tuntuu kyllä oudolta, että joskus on lipittänyt moista keppanan kuraa päivittäin ja kuola suorastaan valunut suupielistä kun on töistä kaasutellut kiireellä kauppaan päivittäisannosta hakemaan. Kyl näet on parempaa elämä kun ei tarvii moisten kiireiden kanssa pelmuta.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 7.8.2019 18:23:33

Pakko raportoida kanalan hommista. Kun mä päästin porukan ulos, niin yritti hautova kanakin tulla ottamaan edes mutakylpyä, vaan kukko ajoi sen sisälle hurjana välittömästi.

No, mä vei rouvalle sinne pesän lähelle kylpyhiekkaa ja tuoreita lehtiä sekä puhtaita olkia, jotta hän voi asetella niitä sit kun se niin tarkkaa hommaa näyttää olevan. Herkkujyväkupin laitoin siihen ihan nokan ulottuville.

Kostoksi tästä kukon tempauksesta, sille soitettiin vieraan kukon kiekumista kännykän juutuubi-videoilta.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tuve » 7.8.2019 18:33:04

helistin kirjoitti:Kostoksi tästä kukon tempauksesta, sille soitettiin vieraan kukon kiekumista kännykän juutuubi-videoilta.

:lol:

Mä niin haluaisin kanoja ja pikkutipuja!! <3 Ehkä joku vuosi jaksan perehtyä asiaan riittävästi että saan aikaan :D Kiva lukea kanauutisia :)
Tuve
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 8.8.2019 09:29:47

No olipa mukavaa, että joku tykkää kanalan uutisista, sillä tänään kun päästin väkeä ulos tarhasta ja annettuani niille aamunaposteltavaa, aikomuksenani oli mennä tervehtimään myös Rouva Hautovaa. Aitta on jaettu verkolla kahtia, toisella puolella on kanat ja toisella puolella sapuskat ym roipetta. Rouva olikin yllättäen ylhäällä, eikä hautomassa ja lähestyin sitten verkko-ovea, niin jukupliut, se hyökkäsi aivan raivona lentäen kohti minua, törmäsi verkkoon ja tipahti alas. Minäpä hipsin sitten hissukseen pois sieltä ja tästä lähin varon, etten yritäkkään sinne, mikäli se ei ole muniensa päällä.

Aamulla heräsin jo viideltä tuohon elävään herätyskelloon.

Nyt noukin enää karviaiset ja jätän loput marjat poimimatta. Omenasadon korjuusta selviääkin tuskastumatta, sillä meillä on puussa yksi omena. Se on kuitenkin iso ja vihreä. Liekkö mitä plaatua?

Raittiina myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 8.8.2019 21:26:36

On se jännää kuinka vahva tuo äidinvaisto on eläimillä(kin). Osaa puolustaa poikasiaan vaikkeivat ne ole vielä kuoriutuneetkaan.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 8.8.2019 21:43:52

Tää kanala on kyllä ihan huippua.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Kanalan uutisia

ViestiKirjoittaja helistin » 9.8.2019 09:32:44

Täällä ei ole satanut aikoihin, joten eipä porukka löydä matosiakaan tai muita möngertäjiä. Joku onnekas saa napattua kärpäsen lennosta. Tänään kun päästin porukkaa tarhasta pihalle, oli mukana myös Rouva Hautova, joka kiirehti juomaan tarhan vesivadista. Rouva vaikutti lähinnä psykoottiselta. Moni soidinmenoja pitävä metsokukkokin olis jäänyt kanasen varjoon, sillä pyrstökin oli levitetty ympyräksi ja sulat törröttivät pystyssä ja siivet olivat kummassa asennossa. Kukko ja muu porukka yrittivät häätämään Rouvaa sisälle, mutta keksimpä laittaa tarhan oven kiinni ja kyöräsin muun porukan kauemmas. R. Hautova rauhoittui hieman sekä meni tarhan perällä olevaan valmiiseen kuivamultakuoppaan kylpemään kaikessa rauhassa. Pitelin siinä aikani tarhan ovea kiinni. Muut kanat häipyivät sitten omille teilleen, mutta kukko jäi päivystämään tilannetta välillä kurnautellen. Lopulta sekin lähti kauemmas. Lopulta aukaisin tarhan oven ja jätin R. Hautovan pölykuoppaansa rauhassa pulikoimaan.

Aitassa sisällä on kahden päivän munat, mutta en mene hakemaan niitä kuin vasta sitten kun rouva on palannut munakasansa päälle. Tänään oli jyvien seassa vanhoja pienittyjä lihapullia, joista oli kova riita.

Ilman alkomahoolia vietän myös tämän päivän.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat