Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja helistin » 3.11.2019 08:17:59

Sunnuntai.

Ulkona sankka sumu ja kolea ilma. Kyl täs on laitettava pönttö lämpiämään, tulee parempi fiilis. Vettä tarvis hakee ja puitakin. Se mun hernekeittoni unohtui sinne leivinuuniin moneksi päiväksi. Nyt se pata on kyllä jo tiskipöydälle nostettu, mutta en ole uskaltanut vielä avata kantta.

Toivottavasti päivästä tulee sellainen aivan tavallinen ankea kaamospäivä ilman sen kummempaa säpinää.

Raittiina myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 3.11.2019 11:49:55

Voi sinun hyvää hernekeittoasi. Kunhan ei olisi muhinut liikaa, varo ruokamyrkytystä.
Minulla välillä unohtuu jääkaapin nurkkaan jokin pakaste sulamaan pariksi viikoksi. Harkittava tarkoin uskaltaako sen enää käyttää, vatsatauti ei ole mukava sairastettava.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 3.11.2019 12:08:06

Hmm.. Jos noihin lisäisi mun etikoituneen ruisjuuren nii siinähän olisi Halloween evästä vähän kaikille hapokkaille ystäville. :wink:
Put
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 3.11.2019 18:11:40

Aamulla toimin reippaasti ja tartuin tiskeihin. Avasin varovasti hernesoppa-astian ja sieltä pilkisti harmaahko pintakerros. Koko hoito haisi aivan kamalalle. Mutta pujotin käteni muovikassiin ja kaapaisin kerralla koko sotkun sinne ja sujautin pussin sit nurinperin ja laitoin lujaa kiinni, niin selvisinkin yllättävän helpolla koko hommasta, vähillä tuoksuilla. Puolilta päivin olin jo syömässä lounasta, joten ihan ajoissa kerkesin syömään. Jälkkärinä olikin riisipuuroa hillolla. Neljään asti menikin päikkäreiden merkeissä. - Taidan sitten korjata sen yhden puserotekeleen, joka meni aivan pilalle.

Ulos kyllä tarvii saada joku valonheitin. Täällä on kertakaikkiaan pimeätä. Kaikki ylimääräiset valovempeleet on näet elukoilla navetassa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 4.11.2019 08:33:07

Maanantai!

Ulkona kuuraa ja pakkasta. Pakkasta luvattu melkein koko päiväksi.

Puseron tekeleen sain korjattua itseasiassa paremmaksi kuin alkuperäisen mallin mukaan tehty olisi ollut onnistuessaan.

Nyt sit vielä kuppi kahvia ja sen jälkeen onkin vuorossa elukoiden luona käynti, vedenkantoa, puidenkantoa ja talon lämmitystä.

Raittiina ja krapulatta mennään askareisiin.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 5.11.2019 10:30:08

Tänään tiistai. Pakkasta oli mittarissa -8 astetta. Kiiruhdin kauhuissani navettaan tutkimaan lämpötilaa sisällä ja siellä olikin yllättävän lämmintä!? - Vanhan Herrakanin tyttöjen puolelle murtautuminen uusissa tarhoissa tapahtuu seuraavasti. Vahna Herra menee tarhansa taaimmaiseen nurkkaan, ottaa sieltä juoksuvauhdin jä törmää päällään täysillä verkon alaosaan, jolloin verkkoa alareunan puussa pitelevät niitit singahtavat irti. Tällä kaniherralla on painoa sentäs 7 kg.

Kanalanpuolella tipulaosaston väki ei sit ollenkaan pysy siellä tarhassaan, vaikka miten niitä risoja verkon palasia asettelis. Jahka lauhtuu, niin tarvii askarrella jonkinlainen ovi systeemiin. Eikka ja daamit jatkavat auvoisaa eloaan näköjään sulassa sovussa, kun mikään kanoista ei ole niskastaan erityisen nokitun näköinen. Sille yhdelle syrjitylle kanalle on kasvanut höyhenet takaisin revittyjen tilalle.

Joten siis pääsemme itse asiaan, eli aamukuntoilut on tullut tehtyä kun vedetkin on kannettu. Seuraavaks mänen sitten kottikärrillä kuskaamaan puita.

Voi pyhä jysäys sentäs, tää lääke Noritren 10 mg kello 18. Määrättiin unta antamaan, mutta sen sivuoireissa luetellaan, että se aiheuttaa joillekkin ummetusta. - Jees, mä olen aivan onnessani, sillä vatsa toimii nykyisin aivan inhimillisellä tavalla, Jees, ihan tavallinen terppakeskuslekuri sen mulle määräs.

Joku evoluutiobiologian tohtori ja psykiatri silloin tällöin putkahtaa uutisiin masennuksenparantamisen nimissä. Hän paransi itseltään eromasennuksen lyhyessä ajassa ja sanoo nyt masennuksen parantuvan parin viikon retriitillä, jossa liikutaan luonnossa, syödään oikein ja harrastetaan mindfullnessia ym ym.

Suhtaudun kyllä vahvalla epäilyksellä moiseen. Vaikka vanha simpanssiuros toipuukin nopeasti masennuksestaan, kun joku nuorempi on sen vallasta syössyt, niin mä kyllä väitän, että nykyihmisen masennus on paljon monimutkaisempi prosessi kuin simpanssiuroksen.

Mut kaikkihan eivät tosiaan ole masentuvaa tyyppiä. Ainakaan Hillary ei pahemmin näyttänyt masentuvan vaalien tuloksesta vaan on tarmokkaasti tehnyt koko ajan innokkaasti työtä kaivaakseen maata haastajansa jalkojen alta. Myöskään Paavo Väyrynen ei ole masentuvaa tyyppiä, aina valmis palaamaan peliin, kävi miten kävi.

Mä olen hieman alkanut miettimään onko demokratia sitten lopunkaiken ollenkaan demokratiaa?

Jo kansa nimittäin vaaleissa antaa äänensä vaikka kahdelle ehdokkaalle, joista toinen saa enemmän ääniä, niin koko kauden ajan toinen puoli pyrkii laittamaan hiekkaa rattaisiin niin paljon kuin kerkiää.

Sama ilmiö toistuu myös muissa demokratian malleissa mm. täällä Suomessakin. Tosin täällä ei valtionjohtajalla ole samanlaisia valtaoikeuksia, mutta sama toistuu hallituksen ja opposition välillä. Nyt tuli demarit valtaan, niin jo alkoi firmoissa heti suuret YT-juhlat. Nyt pannaan sakkia oikein kunnolla pihalle ja syytetään sitten demareita ym.

Kummallinen piirre on myös se ettei tosiaan vaalien tuloksista välitetä millään tavalla.

Vattu on kyllä leimannut mut täällä persuksi ja natsiksi ja isänmaalliseksi ja vaikka miksi, mutta mä kun olen edelleen äänestämätön riippumaton. Tosiasia on, että vastustan hallitsematonta maahantunkua, ettei käy niinkuin esimerkkimaassa Ruotsissa, jossa asiat ovat huonolla tolalla.

PS. Raittiina myös tänään ja sit

Aika kumma juttu nää tietyt tulipalot tuntemattomista syistä. Nyt on Ankarassa palanut tuntemattomasta syysta Ali Kuscu Astronomy Center. Oliko viime viikolla kun paloi se upea puinen maailmanperintökohde palatsi Japanissa, joka on pysynyt pystyssä viimeiset 600 vuotta. Syttymistyytä tällekkään ei tiedetä. Ja sithän oli tää Nodre Dahmen tuho. - Mikähän seuraavaks palaa? - Onks jotkut pyromaanien maailmanmestaruuskisat meneillään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 5.11.2019 12:40:56

^ Ei toki. en mä sua kovin isänmaallisena pidä, helistin hyvä. Tai ainakaan jos isänmaalla tarkoitetaan Suomea. :)

Mutta joo, niinhän se vähän on, kuin Tuomas Kyrö kirjoittaa Mielensäpahoittajan ominaisuudessa:
"Demokratia: parempi kuin riktatuuri, mutta riskinä on että äänestetään pököpäitä"

helistin kirjoitti:Tosiasia on, että vastustan hallitsematonta maahantunkua, ettei käy niinkuin esimerkkimaassa Ruotsissa, jossa asiat ovat huonolla tolalla.

Huonolla tolalla, vaikka Ruotsilla on pitkään mennyt taloudellisesti paremmin kuin Suomella, ja työllisyys ollut paremmalla tolalla? Ruotsillakin tässä ollut notkahtelua viime aikoina, mutta se tuskin on minkään "maahantungun" vika.
"Maahantungun" vika ei myöskään suoraan ole se, että järjestäytynyt rikollisuus tappelee keskenään lähiöissä.

Kummallinen piirre on myös se ettei tosiaan vaalien tuloksista välitetä millään tavalla.

Miten niin ei välitetä? Kyllähän Eduskuntaan valitaan juuri ne tyypit, joita on eniten äänestetty. Samoin presidentiksi ja kunnanvaltuustoihin.
Sen sijaan USA:ssa, jossa on edelleen voimassa kummallinen valitsijamiessysteemi, voi olla niin että vähemmän ääniä saanut pääsee presidentiksi. Niin kävi Trumpille. (tosin Venäjäkin vähän auttoi : )

Mutta jos tarkoitat sitä, että Suomessa persut jätettiin pois hallituksesta, niin sillä tavalla nyt vaan käy sille, joka ei tule muiden kanssa toimeen. Ei sikäli, Persujen hallitusvastuu olisi voinut olla Suomelle ihan hyvä opetus. Edellinen hallituskausihan heillä jäi vain kahden vuoden mittaiseksi.

En ole Hillaryn edesottamuksia seurannut lainkaan viime vuosina, mutta tuskin hänen tarvitsee Trumpin alta kaivaa maata. Trump tekee sen ihan itse, käsittämättömällä kähminnällään ja möhlinnällään.
Nyt näyttää siltä, että jopa puolet amerikkalaisista haluaa jo koko ukon viralta kesken kauden, joka on aika paljon. Siis ottaen huomioon, että sen varsinaista kauttakaan ei ole enää jäljellä kuin runsas vuosi. :o
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/joh ... #gs.e1roue
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 5.11.2019 19:32:59

Mä en oikein ymmärrä miks Firefoxi tarjoaa mun kotisivuksi versiota United Arab Emirates, jos mun vpn-osoite on vaikka Alankomaissa?
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 6.11.2019 10:47:20

Kyllä tässä asumismuodossa kunto kohoaa, vaikka ei kuntoilekkaan. Ja se oli tarkoituksenakin!

Eilinen päivä meni torppaa lämmittäessä, sillä palelin koko päivän. Kamala kylmä viima puhalteli muutaman asteen pakkasen vaikka mihin lukemiin. Pihalla käydessä oli pakko vetää pusero korvien ylitse, sillä korvan meinas kertakaikkiaan jäätyä. Oman huoneen pönttöuuni olikin todella kuuma ja tein kyllä pahan virheen kun jätin huoneen oven kiinni koko yöksi. - Aamulla oli niskakin aivan tönkkönä ja hirveä päänsärky.

Luin eilen mielenkiintoisia artikkeleita, joihin pääsin tietysti klikkailemalla. Pääsin sellaisille sivustoille, joilla nämä Lähi-Idän aluetta paremmin tuntevat kirjoittelevat asioista. Varsinkin Assadin haastattelu oli mielenkiintoista luettavaa. Hän mm kertoi, että Trump on amerikan paras presidentti tähän mennessä läpinäkyvyvyytensä vuoksi.

USA:n oli valittava joko Turkki tai Kurdit, niinpä se valitsi Turkin. Usalta on paljon rahaa palanut hommailuunsa, joten nyt sitten varastaa Syyrian öljyä minkä kerkiää. - Trump on itse ilmoittanut, että öljy on ainoa syy olla Syyriassa.

Myöskään tämän tietyn kaliffin kuolemaakaan ei ole vielä missään pitävästi todistettu. Siitä oli pitkiä kirjoituksia sekä pohdintoja. Mutta kuten sanottu, sota ei yhtä miestä kaipaa, varsinkaan noissa piireissä, sanovat paremmin asiaa tuntevat.

Maailmalla Nato on sama kuin USA, mutta Naton jäsenistä Turkilla on suurin armeija Usan jälkeen.

Joo, sellaisia tuli luettua eilen lämmityksen lomassa.

Raittiina myös tänään ja nyt menen kaffille.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 6.11.2019 12:12:55

^Ruottalaisuuden päivää sinne pöndelään, skutsilaan ja landelle.
Tipulaan ja tonteille, tilalle ja maapalstalle ja hela seudulle !

Mehän näissä isommissa taajamissa nytkin liputamme finskilipulla ruottalaisen siirtomaaherruuden sanomaa.
Ihanaa Ikeaa, volvoi ja saabei, köttbullar också och so många olika saker, oi ´

==>

Toivon, että herkeisitte vaikkapa tän loppuvuosikymmenen ajaksi skabaamasta ja ette joka kerta kävis toistenne kimppuun,
Helimys ja Vadelmus. Muuten vastaatte minulle, jos kähisette ja sitähän ei kukaan normaali ja epänormaalikaan tåki halua.

Ei kaikkeen tarvii reagoida ja sitä taitoa voi ihan hyvin reenata ja harjoittaa vaikka kuinka paljon, kunnes se alkaa wörkkiä.

Elämä on aivan liian lyhyt faittaamiseen ja aattelin, että te voisitte heretä viettämään tätä
kaunista kevät- tai syyspäivää, mitä tää nyt onkin ja nauttia elämästä ihan tälleen ja tällasena
ja bygata jotain ihkua uutta, vaikkapa lintulauta siihen pihaan tai kaikki vois sellasen tehdä tänään.

Tän päivän voi kyl viettää ihan tavistiistaina vaan ja Marraskuun ekana sellaisena tänä herrattomana vuonna 2019, jei jee

bärkkele och förbannare, nythän on KESKIVIIKKO. :lol: :lol: 8) :shock: :D
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 6.11.2019 13:14:28

Ei tässä nyt mitään kähinöidä. Minä kertoilen tänne kejuuni omia mietelmiäni ja Vadelma näyttää vastaavan omilla mietelmillään.

JOTEN! - Enkö nyt mielestäsi saisi omassa ketjussani kertoa mitä eilen tulin lukeneeksi ihan tuolta maailman sivustoista. Sen änämppi, en ees viittinnä linkkejä tähän laittaa, kun se ei ole tietysti ARVOISAN PLINKINTOIMITUKSEN vahvistama uutissivusto.

Minusta on hyvä etsiä myös toisen osapuolen mielipiteitä asioille, joista uutisoidaan. - Eihän mm Syyrian presidenttiä hyväksytty esittämään kantaansa oman maansa asioista, joita YK:ssa käsiteltiin. Mielestäni aika merkillistä?!

Syväkurkut ovat alkaneet visertämään muuallakin kuin USA:ssa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 6.11.2019 13:49:40

^ AH´ Tåkkåpa multa tarviit mitään vahvistusta, mitä mulla ei ole kellekään antaakaan !
ja tyylisi on sun tyyliä ollut jo... millon sä tulit palstoille, sillo jo 2014 about tais olla !

Mä olin joskus kiinnostunut Lähi-Idän tilanteista, mutta vähiten silloin, kun itse siellä olin.
Se maailmankolkka on vaan jossain määrin totaalisen muuttumaton, eikä kehitystä ole ollut tuhansiin vuosiin
rauhan suhteen ja on niin pitkien riitojen risteyttämä, että... melko turha puheenaihe itselleni nykyisin.

Syyrian tilanne tuli tosin täysin 8½ v sitten yllätyksenä ja taitaa olla, että se pysyy sellasena kuin on ja ajoittain pahenee
n. 50-100 vuotta ensalkuun ja Turkkihan jo söi siitä osan, kuin huomaamatta, eikä aio palauttaa ikuna.

Israel ja ystävällismieliset naapurit ja ainainen kyräily ja tappaminen ja puolen valitseminen ja välissä poukkoilu.
Sitä ei ymmärrä, ennenkuin näkee sen paikan päällä ja sittenkin kestäisi monta vuotta yrittää sisäistää joitain tapoja, ei kiinnosta.
Toinen toistaan pahempi on, vaikka iipoilla onkin maailman vähintään toiseksi paras ihmistentappoarmeija ja Mossad.

Jopa Ahtisaaren Mara totesi, että hän ei sinne lähde aikaansa tuhlaamaan.

Eikä mun ees pitänyt kirjoittaa mitään tästä aiheesta !

Olen itse herkässä ja luovassa ja kehittyvässä tilassa ja orastavan hedelmällisessa vaiheessa jo toista vuotta siviilielämäni osalta
ja myös siksi en edes ole pystyvä ylikuormittumaan Plinkin tilanteista, hlödraamoista ja erittäin laadukkaasta hjyymekeskustelusta.

Maapallon pelastaminen on... ainakin minulle sekundääristä tai tertiaarista hommaa korrekisti sanoen.
Just interested in my own ass ja my ladys, too.

Lisää kanalan juttuja ja hommatkaa koira sitten kun vaan sen sinne hankitte.

Helisteisellä tyylillä, helimäistä meininkiä ja helistystä päivään jokaiseen.
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 6.11.2019 14:40:29

Jeeh.

Mää meen nyt ruokalevolle. - Puolukoita tulis syyä änämpi, niin ei lihoo! Hgin Sanomat sano, tai ainaskaa hiiret ei lihoo, eikkä niile tuu rasvamaksaa, kun saavat puolukkaa.

Tipulan väki on irrallaan siellä. Tänään mä en viitsinyt niitä verkkon käppyröitä enää venytellä, joten saavat istua lampolan kaiteen päällä ja katsella Einarin ja daamien touhuja. Kyllä Eikkaa ja daameja risoo kun tää tipulan väki siinä syynää heittii niinsku eläintarhassa. JEp
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 7.11.2019 09:13:04

Siis torstai on tänään. Aikaisin olen jälleen herännyt hirveän päänsäryn vaivaamana. Niska taitaa olla tilessä jälleen.

Tässä särkyisen pään kanssa olen yrittänyt tsiikailla päivän uutistapahtumia. Kuulemma Päivi Räisänen on saanut tuomion jostain 15 vuotta vanhasta kirjoituksestaan koskien homoseksuaalisuutta. - Mistä löytäisin tuon kirjoituksen niin voisin itse arvioida sen kansankiihotuksellisen arvon!

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/undefi ... 1a79756d9c

Tuosta Uuden Suomen uutisesta käy selvästi ilmi, että on aivan varmasti syytä huolestua näistä perusvapauksistamme.

Kansanedustaja Heikki Vestman, joka on ammatiltaan juristi, ihmettelee tulkintaa ”jatkuvasta” rikoksesta.

”Vertailun vuoksi: Tappo vanhentuu 20 vuodessa. Moni muu vakava rikos aiemmin. Jos 15 vuotta sitten julkaistu verkosta yhä löytyvä kirjoitus johtaa tutkintaan, niin mitä tämä käytännössä tarkoittaa”, Vestman sanoo tiedotteessaan.

”Näen tässä juristina ison taannehtivuuskysymyksen. Rikoslain pykälä, johon esitutkinta perustuu, on astunut nykymuodossaan voimaan 7 vuotta Räsäsen tekstin julkaisemisen jälkeen. Onko siis niin, että ottaessaan asioihin kantaa ihmisten tulisi nykyisen lainsäädännön noudattamisen lisäksi pystyä ennakoimaan kaikki tulevat lainsäädäntömuutokset? Tämä on oikeusturvan ja taannehtivan lainsäädännön kiellon näkökulmasta mahdoton tilanne.”

Koska oikeusoppineet juristit ja alan professorikin hämmästelee tuota tuomiota, niin siksi haluaisin ehdottomasti lukea kirjoituksen.

Suom Huom. Minun puolestani immeiset saavat naida, panna, rakastella, rakastella ihan saman sukupuolen kanssa yhdessä, ryhmässä,
tai vaikka kirkontornin kanssa, jos siltä tuntuu. - Mutta silloin homma alkaa tavista ärsyttämään kun asiasta tehdään valtava sirkus, joka saamarin viestimessä.

Nythän elämme loputonta ilmastosirkuksen aikaa! Asiassa vain ei ole minulle mitään uutta, että näin tapahtuu, olenhan seurannut tätä hommaa jo yli 45 vuotta, jolloin olen keskikoulussa ensimmäisen kerran perehtynyt asiaan.

Homma on nyt vain niin, että kun tuo prosessi on jo ylittänyt kriittisen pisteen, niin tars sit heti lopettaa kaikki ihmisten lisääntyminen sekä ihmisen toiminta yleensä missään muodossa, niin vois jotain tapahtua myönteistä kehitystä parin sadan vuoden kulttua, mikäli sattuisi sellainen ihme, että kaikki mitä voi sattua olisi pelkästään positiivista kehityksen kannalta. Tällä tarkoitan ennalta arvaamattomia tapahtumia, kuten vaikka tulivuoren purkaukset, maanjäristykset tai vaikkapa jonkin taivaankappaleen törmääminen maahan.

Ihmisten pitäis vähitellen alkaa ajattelemaan, että asiat harvemmin menevät lineaarisesti. Tästä pääsemmekin vaikka alkoholinkäytön lopettamiseen, joka ei aina olekkaan niin lineaarisen yksinkertaista, ainakin itse olen näin asiaan kokenut. Eikä toipuminen ole niin lineaarisen auvoisan ihanaa aina, että nyt kun teen näin niin tapahtuu näin.

Mut raittiina tänäänkin mennään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Kielletäänkö oikeudenmukainen kohtelu pärstäkertoimen mukaan

ViestiKirjoittaja 1970 » 7.11.2019 09:56:35

"Kaiken kieltäjä" Räsänen on siis kokenut oikeudellista vääryyttä,
jos edellytämme ja tahdomme kokea,
että Suomen laki on kakille sama.

Kummallista ja yllättävää, joskin
jossain määrin huvittavaa ja absurdia.
aye