Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja 1970 » 4.12.2019 20:08:17

^Mut koira on aina koira.
Omaani ei helekatit korvaisi.
Sangen ikävä vaiva tollaset siimahännät, though.
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 5.12.2019 08:45:51

Koiranpötkylä tänne kyllä hommataan. Mut saakkeli tuolla on myrkytetty joka paikkaa, kun paikka on ollut asumattomana. Navetassakin tapaa tuoreita kuolleita hiiriä. Kyllä suursiivo on ens kesän hommia. Sitä kun ei männä kesänä voinut tehdä kun ton yhden käsi ei pelaa ja sit se kipeytyy, mikäli sitä rasittaa kovasti. Toivottavasti päösee siihen leikkaukseen pian. - Eikä paljon kissakaan sit voi ottaa, jos se erehtyy syömään vaikka myrkkyhiirtä.

Täällä päin tuulee kovaa ja pihalla on hiukka liukasta paikoitellen. Kävin eilen pyykkäämässä vain omat vaatteeni ja kuivatin ne omassa kammarissa, joka on lämmin. Varuiksi lämmitin illalla vielä lisää ja nyt mä jäädyn kun menen tuonne muualle talon tiloihin. Mutta pyykit on kuivia, jees!

Kunto kohenee joka päivä ja selvästi olen laihtunut jonnii verran.

Raittiina mennään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 5.12.2019 11:56:22

1970 kirjoitti:^Mut koira on aina koira.
Omaani ei helekatit korvaisi.
Sangen ikävä vaiva tollaset siimahännät, though.

Kissa on maalla hyötyeläin. Ne tulevat koirien kanssa erinomaisesti toimeen keskenään.
Mutta oikeassa on Helistin, jos siellä on myrkkyhiiriä paikat pullollaan niin eihän sinne kumpaakaan karvapalleroa voi ottaa ennenkuin vaara on ohi. :|
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 6.12.2019 16:18:15

Taloon on juuri äsken kytketty vesi. Hallelujaa, mikä ilon päivä. Jatkuis vain nämä sateet vaikka koko talven.

Eilen mä laitoin kanamuorin muiden kanojen ja kukon sekaan, sillä sen hermo on mennyt näiden jättikokoisten tipujen kanssa aivan huonoon kuntoon. Ruokakupilla se riehuu ja kaataa sen ja nokkii jättitiput kauemmaksi. Ilmeisesti se on syypää siihen, että Sylvian upeista pyrstösulista ei ole jäljellä kuin yksi ja Rainerilta on hävinnyt kaikki perssulkien alutkin.

Raittiinna myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 9.12.2019 12:02:26

Eilen tuli lunta ja tänään sataa jippii, jippii vettä! Tiskikonekkin on jälleen käytössä, kyllä on heleppoo elämää. No puita ainaskin tarvii vielä kanniskella, ettei syksyn aikana saatu kunto pääse romuttumaan.

Pitemmittä kirjoittelemisitta taidan mennä päivätirsoille, sillä olenhan hereillä ollut jo viidestä asti.

Raittiina myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 9.12.2019 12:15:50

Ei sitä tule ajatelleeksikaan kuinka tärkeä aine vesi on elämässä. Saan siitä muistutuksen veljeni luona käydessäni, sielläkin on kantovesi. (Tosin siellä nyt rakennetaan ja ensi vuoden alkupuolella on luvassa kaikki mukavuudet.)
Yritän olla valittamatta vesisateista nyt, saadaan Helistimen ja veljeni kaivot täyteen elämän eliksiiriä.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 10.12.2019 12:21:40

Heräsin kolmelta aivan pirtsakkana. Lueskelin kirjaa ja viideltä olin jo täysin leipääntynyt koko hommaan. Lämmintimpä sitten leivinuunin ja tuvan takan. Mä haluaisin olla syvässä koomassa lämpöisen täkin alla vaan ei se uni vieläkään tule. Raittiina ny kuiteskin ollaan.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 12.12.2019 11:11:46

Hiirulainen oli käynyt paskalla keittiössä leikkulaudalle!

Eipä näytä nuo elektroniset jyrsijänkarkottimet paljon niitä häiritsevän. Kyllä se on nyt hankittava niitä giljotiinejä muutamaan paikkaan.

Leivät on piilotettu ämpäriin, niin ovat siellä hieman vaikeammin saatavilla.

Eilen vietin koko ehtoon ompeluksien parissa. Nyt on oma vuode niin kauniiksi laitettu, että siitä vanhasta makuupussinraadosta vois luopua. Mutta ei auttanut tääkään operaatio, sillä yöllä hain makuupussin lisäpeitoksi. Vaikuttais siltä, että siitä on tullut mun uniriepu. Juju on varmaan siinä, että se on paljon pidempi kuin normaali peitto.

Raineri antaa mun silittää itseään ja rapsutella, mutta Sylvia nokkasee het kun sitä lähestyy moisessa tarkoituksessa.

Raittiina täs jatketaan myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja jumpura » 12.12.2019 12:24:25

helistin kirjoitti:Hiirulainen oli käynyt paskalla keittiössä leikkulaudalle!

Eipä näytä nuo elektroniset jyrsijänkarkottimet paljon niitä häiritsevän. Kyllä se on nyt hankittava niitä giljotiinejä muutamaan paikkaan.

Jos virittää semmosen elektroonisen karkottimen jossa sanotaan olevan vaihteleva /katkeileva ääni, ja sitten vielä valkosipulijauhetta, jota on kehuttu, ja vielä ruokasoodaa, jota on myös kehuttu, niin arvioisin että mahdollisuudet ovat fifty-sixty, minulla tuo viritys on toiminut. En siis tiedä mitkä noista kolmesta konstista ovat tepsiviä, tai liekö minun tapauksessa kysymys silkasta tuurista...
jumpura
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 12.12.2019 17:30:15

Jos tyhjiä tölkkejä olisi, niin tämmösen nikkaroi. Hiiret voi sitten kuskata jollekin lahjaksi.
https://youtu.be/3yT2FSq_LGA
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 12.12.2019 19:48:03

Kuva

Uusintoja männä vuoden kuvaviritelmistä, koska uusiakaan ei ole jaksanut tehdä.

Avasin päivällä kattilakaapinoven ja perskele, siellä tulikin vipinää kun lauma hiiriä sinkoili karkuun kuka minnekkin. Myös mun kamarissa on paskottu divaanille. - Mä kävin ostamassa joukon loukkuja, jois on syötti valmiina. Ovat kuulemma tehokkaita!

Putkiksen ehdottama systeemi on todella upea!

Mä olen huomannut et Tolun hajusta ne eivät pidä. Pysyyvät pitkään pois kun oikein luuttuaa tolulla. Mut nää hirviöt on asuneet täs talossa varmaan satavuotta jo, joten jemmapaikkoja niillä piisaa.

Tars vuokrata kissa jostain vähäks aikaa. Joo, uunikin näyttää sammuvan, voi paska, mä meen elvytteleen tulia.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 13.12.2019 11:26:54

Kuva

Tässä puhaltelee Puhuri kun tarkkaan katsoo.

Hiirenmetsästys on tuottanut jo kaksi hiirivainajaa sieltä kattilakaapista. Mun huoneen loukku näyttää tyhjältä ja osa loukuista on vielä tarkastamatta.

Tänään onkin sit perjantai ja 13. pvä!

Viikolla ostin kermakastikejauhetta ja enpä sit tarkastanut sisältääkö se laktoosia. Sisälsihän se sillä kahtena päivänä syötyäni sitä soossia, meni vatsa todella todella huonoon jamaan. Eilen kävin hakemassa avuksi immodiumia ja koko paluumatka pelkäsin jutun tulevan housuun. Selvisin kuitenkin kotiin asti. Aivan kamalaa!

Uusi hallitus vaikuttaa sangen pirteältä mikä positiivisena pannaan merkille. Ulkoministeriä arvostan kovasti, koska yrittää saada lapset pois sieltä leiriltä.

Mut raittiina pysytään tääkin hyinen päivä.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 14.12.2019 08:23:47

Kuva

Kamalat pukit!

Jännää, meidän pihassa on käynyt susihukkanen. Niitä jälkiä on nyt syynätty ja syynätty ja ne kyllä ovat hukkasen jäljet. Se on jolkottanut navetan edessä olevan roskiksen luokse ja lähtenyt sitten seuraamaan jäniksen jälkiä pihan läpi metsään. Jahka tulee valoisaa menen tuonne haaskalle viemään munia joiden iästä ei ole enää selvyyttä, sillä munavuori on päässyt kasvamaan aivan liian suureksi.

Selkä kipeytyi eilen puita raijatessa tosi pahasti ja vaivasi koko illan, mutta tänään ei taas ole minkäänlaista vaivaa. On se kummallista? - Miten se voi yhden päivän olla niin saakelin kipeä ja seuraavana päivänä olla taas kondiksessa.

Mä meen nyt täst kahville ja vietän päivän raittiina.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 14.12.2019 19:25:02

Kuvia on lähetetty asiantuntijoille, siis Jr älysi ottaa kuvia. Yhden asiantuntijan mukaan ne voivat aivan hyvin olla hukan jäljet, ellei sitten seudulla ole sellaista koiraa, jolle on tehty anturaleikkaus, kun jollekkin paimenkoirarodulle tehdään jo pentuna joku anturajuttu, jolloin jäljet ovat kuulemma hukan kanssa identtiset.

Hiiriä napsahtelee loukkuihin tasaista tahtia. Mä en vaan suostu korjaamaan niitä raatoja pois. Ei kuulu mun hommiin.

Enkä mä muistanut viedä sinne haaskalle mitään, kun on mennyt päivä ommellessa. En kyllä uskalla sinne pimeällä lähteä.

Raittiina on tämäkin päivä kulunut vailla minkäänmoisia mielitekoja alkoholin suhteen.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 15.12.2019 10:37:08

Kuva

Laktoosivaivoista kärsivä lumiukko.

Mun käsitykseni Suomesta oikeusvaltiona romuttuu kyllä lopullisesti, mikäli nää Al-Holin leirin "äidit" raijataan tänne Suomeen vapaana kulkemaan ja elämään. Lapset on aivan eri asia ja huostaan heidät pitäis ottaa joka tapauksessa.

Omituisia juttuja nykyisin uutisoidaan. Esimerks kuinka joku on ollut jossain samassa tilaisuudessa jonkun ei-toivotun henkilön kanssa tai peräti kätellyt tällaista henkilöä. - Kyllä menee hulluksi touhut.

Sit mä ihmettelen tätä yhtäkin eukkoa, joka linnan jatkoilla pyyhältää määrätietoisesti kameroiden luokse paljastamaan tissinsä. Hän on niisku feministi. - Mua ihmetyttää suuresti, miten moinen ele edistää naisten asiaa? - Menis vaikka edistämään naisten asiaa vaikka Iraniin tisseinensä, siellä lienee olis työsarkaa näissä naisten tasa-arvoasioissa. Iran on vain yhtenä esimerkkinä, sillä maailmassa näitä maita kyllä piisaa aivan riittävästi.

Mut mitä oliskaan tapahtunut, jos linnan juhlien jatkoilla joku mies olis vilauttanut mulkkuaan kameroiden edessä?

Voishan niitä linnankutsuja uudistaa silleen tasa-arvon nimissä, että presidenttipari ja kaikki vieraat olisvat alasti. Se olis myös mahtava ilmastoteko, jonka myös nykyinen pyhimys Greta Dumpbergin suosiollisena panisi merkille.

Mä meen nyt kahville tietty ja raittiina ja krapulatta.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat