Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja helistin » 21.1.2020 14:24:53

Heräsin viideltä ja keitin kahvit. Ihmettelin kahdeksaan saakka, jolloin sain unenpäästä kiinni uudelleen. Nyt on sit ruokalevon aika. Mä en tonne tuuleen kyllä mene vapaasta tahdosta. Ehtoolla sit vois taas tehdä ohjelmointikurssin tehtäviä. - Elukoita kyllä on mentävä katsomaan jossain vaiheessa. Olis niille omenoita ja porkkanoita tarjolla.

Onneksi mulla on omassa huoneessa toi lämmitin! Tän böksän saa sillä nopeasti lämpimäksi ja sit sen voi sammuttaa. Polttopuut on jostain syystä märähköjä, tää pressusäilöntä ei ollut ollekaan hyvä idea, mut seuraava puuerä kyllä laitetaan nätisti lavoille pinoon ja katto päälle, jotta ilma pääsee kulkeen kunnolla. Jr oli eilen piruuttaan tuonut kassillisen saatanan märkiä puita ruoanlaittoon. - Kevyttä piruilua kun on ilmassa, niin pysyy pirtsakampana.

Raittiina myöskin tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 22.1.2020 14:45:39

Jonkun lentokoneen lastiluukku on ollut auki, kun pihalla on isohkoja styrox-pakkauskuulia.

Muuten, mä kannatan tätä ranskalaisten Rafael-hävittäjiä ostettavaks Suomeen! (ei toi nimi oikein oo, mut sinnepäin). Vaik ei noi ranskalaiset oikein osaa noita ydinvoimaloita rakennella, niin hävittäjiä ne ainakin osaa rakentaa.

Keittiön ikkunalla oleva lämpömittari näytti sellasta + 12,9 astetta olevan siinnä. Tänään siis vihdoinkin lämmitetään. Mähän kyllä tarkenen täällä böksässäni patterin kera. - Mut kyl se aamulla tonne keittiöön mennessä aika kylmälle tuntuupi mennä kahviinkeittoon.

Pelkäävät muuten, että se Taal tulivuori saattaapi purkautua räjähtäen!!! - Manila on 65 km:n päässä siitä.

On tosta vanhasta vakaasta peruskalliosta jotain hyötyäkin!

Raittiina myös tänään mennään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 23.1.2020 08:01:56

Noo ny on torpassa lämmintä. Mut toi "olkkarin" pikku-uuni sais kyllä olla lämpiämässä joka päivä! Sattumoisin toi kova tuuli on puhaltanut jo monta päivää ison peltoaukean läpi. Kauppareisulla näkyi jälleen uusia puita kaatuneen matkan varrella.

Voihan perskele, täs on vielä viikko eläkepäivään!

Taidan tänäänkin pysytellä pirtissä opiskelemassa ohjelmointia jossain mestasssa. Raittiinna!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Uutisista...

ViestiKirjoittaja helistin » 23.1.2020 09:44:42

Muoviroskien palautukset Aasian maista jatkuvat:

Not to become the world’s garbage dump: Malaysia sends back thousands of tons of trash

Tällä kertaa paskaa on lähetetty mm Ranskastakin Malesiaan.

Näitä samanlaisia artikkeleita on aika usein!

Minneköhän Suomesta muoviroskat lähetetään?
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 23.1.2020 20:42:42

Tässäpä puppelit iltapalalla, seuraavassa kuvassa Vanha Herra.

Kuva

Kuva
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 23.1.2020 20:51:13

No nyt on mukavat kuvat. Sielläkö yksi musta puppelikin? Salaattia taitaa kulua paljon?
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 24.1.2020 09:56:44

Kuva

Pikkutipunen, Sylvia, on tässä kuvassa vasemmalla ensimmäisenä. Pikimusta veli Raineri oli vielä mamin kaa kylpemässä. - Kuten huomataan niin Sylvia on aika iso, eikä ole vielä edes 20 viikkoa vanha.

Kanien täysravinto on heinä. Riistarehua popsiivat myös. Kyllä nää kaalit, porkkanat ja omenat on sellattii herkkupaloja.

Raittiina myös tänään.

Irakissa on kuulemma tänään jättimielenosoitus, jolla viestitään, että vieraiden valtioiden on aika poistua maasta. - Ymmärtäis nää shiiat ja shunnit sen verran olla sovussa joka maassa, että ymmärtäisvät kyörätä kaikki ulkopuoliset valtiot helvettiin siltä seudulta.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 25.1.2020 21:24:54

Säpinää on piisannut. Oli yövieraita ja sitten meille toi yks perhe puolivuotiaan sussaritytön hoitoon muutamaksi päiväksi. - Voi olla, että siitä tulee kommuuninjäsen Jx:n koira, kun on ennen asunut perheen naapurissa. Kaunis tyttökoira, puolipitkällä turkilla ja emäntä on kasvattanut jo monta koiraa. Osaa sellaset perusasiat, jotka sussarin pitää osata.

Minulle on pidetty kova ripitys, etten sitten anna sille minkäänmoisia makupaloja! - Kyllähän se mukana keittiöön tulee aina seuraamaan aukenisko jääkaapin ovi vaikka. Torpassa vietetään nyt hiljaiseloa, makuuhuoneisiin ei ole koiralla asiaa, eikä myöskään olkkarin sohvalle. Jr makaa siis sohvalla telkkua syynämässä ja koiraa vahtimassa.

Kyllähän se heti pihalta löysi viimekesäisen mätämunan ja söi sen empimättä herkkupalana. Henki haisee hieman ummehtuneelle, suoraansanottuna aivan paskalle!

Huomenna on mulla sit lenkittäjä tiedossa. Hihnassa kävelyä ei ole kuulemma juurikaan keretty harjoittelemaan.

Eläintarha kenties kasvaa, mutta kissa vielä puuttuu! Raittiinna myös yöunille mennään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 25.1.2020 22:01:30

Kyllähän kissa sopisi hiiriäkin jahtaamaan.
Kissa spesialisti JuuliaS voisi avustaa tietämyksellään oikeanlaisen rodun valinnassa. Ettei koira söisi kissaa, eikä kissa söisi kanoja.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 26.1.2020 13:51:07

Kiitos Putkis spesialistin arvonimestä, kunhan ei olisi ansiotonta arvonnousua.
Kissan pitäisi olla vanhaa kunnioitettua maalaistalon hiirikissa-sukua. Ei mistään isosta kissapopulaatiosta, ne tuppaavat olemaan sisäsiittoisia ja näin ollen kantavat huonoja geenejä ja monenlaisia sairauksia sukupolvien huonon hoidon seurauksina.

Siis hyvinhoidetun maatilan rakkaudella hoidettu maatiaiskissan vahinkopentu, luovutusikä 12-14 viikkoa. Lyhytkarvainen, harmaaraidallinen tai perinteinen mustavalkoinen, ruskeanpunainen, väri on vapaa, -äh- Ihan millainen vain, kunhan on hyvin syötetty, rokotettu, leikattu, rakastettu.

Koiran kanssa ne kyllä sopivat yhteistoiminnasta. Oppivat hiirestämään yhdessä ja nukkumaan toistensa kyljessä.
Mimmone koira on "sussari"?
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 26.1.2020 16:10:02

Sussari on Schääfferityttö, vai miten se kirjoitetaankaan. Minulla ei näin kilttiä koiraa ole ollut sitten labbistytön. - Meidän jo aikaa sitten metsästysmaille poistunut hirvikoira oli kyllä Norjanhirveeharmikoira. Se ei kyllä totellut minkäänlaisia opastusyrityksiä, tassua suostui antamaan joskus. Voi mahoton miten on osannut omistaja opettaa tän koiran fiksuksi, vaikka perheessä on myös liuta ihmisenpoikasia ja toinen vanhempi koira. Mutta eikös sakemannikoirat olekkin sellattii ihmisen seuraajakoiria.

Asukas Jx:n isä asuu myös maalla korvessa ja on erikoistunut hiirestäviin kollikissoihin. Ovat aivan taatusti maatiaistyyppisiä kissoja. Joten sieltä voipi hyvässä lykyssä saada hiirestyskissanpoikasen. Kevättalvella öisin ulisevaa kollikissaa on ilo kuunnella, herättää pian kukonkin kiekumaan ja koiran haukkumaan.

Mä päikkäreiltä just heräsin ja olen kovasti kahvia vailla.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 28.1.2020 10:13:07

Mää oon tällanen hengetön AA:lainen, joka nykyisin pitää enemmän AA:n ohjelmasta, perinteistä ja Sinisestä kirjasta, kuin palavereista. Edellisen raittiuden alussa tuli viitisen vuotta rampattua palavereissa.

Mut nythän mä olen rampannut täällä Päihdelinkin sivustolla erittäin aktiivisesti jo viis vuotta.

Päivän kerrallaan olen raittiina ja thäts it!

Se on alkoholistille hyvä aluks käydä AA:ssa ja tutustua kirjallisuuteen ja toimintaan. Kun sitten riitelee niistä asioista muiden kanssa, niin huomaamattaan siinä sivussa ja itsensä kanssa, niin sitä voi siinä sivussa huomaamattaan vaikka raitistua.

Mä en niin kauheesti jaksa pohtia harhateille eksyneistä vieteistä yms:sta, sillä sekin on puhdasta ionien vaihtoa eripuolilla kroppaa, eiks ne oo sähkökemiallisiareaktioita.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 28.1.2020 12:18:38

Ohh pikkukanei!

Meil oli joskus kasarilla/ysärillä Puppe, jota seuras Puppe Kakkonen. Sitä en muista, mitä Ykköselle kävi, oliskohan ihan päässyt kesällä karkaamaan..
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 29.1.2020 10:05:24

Keskiviikko. Sitä tulee aamuisin pälyiltyä ensimmäiset Kiinan kuulumisia viruksen kynsissä. Mielenkiintoisia salaliittoteorioitakin on liikkeellä. - Mun oma versio salaliittoteoriasta on, että tää on Trumpin hullun hallinnon tekeleitä. On se USA sellanen maailman suurin sirkus nykyisin.

Raittiina täs mennään tänäänkin. Taitaa muuten olla iskemässä jonkinlainen kevättalven pitkästymishalvaus!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 30.1.2020 10:33:29

Miten saadaan edes jotenkin toimivista systeemeistä täysin toimimattomia ja maksetaan siitä vielä miljardeja lisää, sekä työtuntien säästämisen sijasta, ja työnmäärä ei kun lisääntyy kaikilla?

Liki sataavuotta hipovat mammat matkaa kaupungin toiselta puolelta toiselle puolelle Eslakelkkojensa kanssa tilaamassa aikaa lääkärille? - Niin, ja sitten vielä kelkkailevat takaisin kotiinsa?

Kaupungin terveyskeskuksessa ei ole kuulemma kuin kaksi lääkäriä!

Onneksi joillain mammoilla ja papoilla on niitä läheisiä henkilöitä, jotka sitten tilaavat netin kautta näitä aikoja näille vanhoille ihmisille.

Kelaan ei ole kuukauteen päässyt puhelimitse soitti sinne mihin aikaan vain!

Nyt ei kuulemma liikuntarajoitteisten asioita voida käsitellä ollenkaan netissä, vaan pitäisi käydä siellä toimistolla hoitamassa asia. Kelalla ei ole kuin yksi toimipiste ko. kaupungin alueella ja sekin toimii ajanvarauksella. - Entäs nää kaikki läheiset maakunnat, joissa ei ole toimipisteitä ollenkaaan?

Voi vittu, en mä osannu kuvitella, että tää Finlandia on näin saatanan syvässä konkurssissa!

Pääministeri hurvittelee Davosissa miljardöörien kaa ja Ohisalon suurin huoli on miksi kutsutaan tulevaisuudessa palomiestä!

Toivottavasti nää ecopellet tuottaa sähköautoissaan tarvittavat koboltit edes Suomen kaivannoista, eikä Kongosta!

Tairan pelkele mennä hakkaan halkoja! - Raittiina.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat