Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Eheytynyt esanssi

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 2.8.2017 17:43:28

Tsernobylistähän se kuva on. Aika ankeannäköinen leikkipuisto nykyään.

Metsän miehellä tuleepi piakkoin 4 raitista kuukautta täyteen. Jatketaan tällä vesilinjalla vaan jatkossakin.

Tiätsä, kun mä menin aamulla ulos, niin mulla oli siellä kosija, ihan oikea sammakkoprinssi!

Kuva
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 2.8.2017 19:43:28

Heh...onkin Melkonen sulhassammakko.....mitäs vastasit kosintaan?
Oletan että suurin osa noista kuvistasi on kuvattu mökilläsi?...aika unelmalliset puitteet ainakin maisemien puolesta siellä.... 8)

Kiitti muute huomiosta...neljä kuukautta tosiaan täyttyy kohta... en olis ikinä uskonut pystyväni tähän...ja jopa nyt pitäväni tästä..enkä kadu kyllä yhtään...tuntuu hyvältä jo ja nyt....ja täytyy sanoa, että on elämäni mielenkiintoisin ja opettavin matka monessa mielessä ollut tämä...

Tsemppiä sinullekin ja nautitaan vedestä kun sitä nyt saa ja pitääkin monessakin suhteessa nauttia...upea ukonilma ollut tänään...
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Aurinko paistaa tänään!

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 3.8.2017 08:59:46

Kuva

Kyllä taas lapsettaa mahottomasti. Kuvat on täältä möksältä yleensä. - Tarttis siivota tätä tietsikan sisältöä, kun näitä kuvia on nyt sitten vähän siellä sun täällä, eikä niitä löydä sit niistä tiedostoista helepolla.

Voi et täältä netistä löytää vaikka mitä juttuja kunhan etsii. Mä löysin sellatteen filminkäsittelyohjelman, mutta se vaatii kyllä perehtymistä asiaan perusteellisemmin. Se on syksyn hommia, ei sitä kesällä opetella yhtikäs mittään.

Toi sulhassmkko oli vähän liian leuhka tapaus, en mä sellattiista välitä, joten vastaus oli kielteinen.

Raittiina jatketaan askellusta tänäänkin.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

Syksyn hönkää ilmassa

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 4.8.2017 08:14:08

Kuva

Joka puolella nettiä törmää tuohon donate-kehotukseen, joten päätin laittaa sen myös tähän. Siis lahjoituksia otetaan vastaan ja niillä ei ole minkäänlaista ylärajaa!

Voi että, tarvii varmaan palata majailemaan asunnolle näin monsuunikauden alettua. Potuttaa!

Raittiina ny kuiteski pysytellään tänään.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 4.8.2017 16:02:36

Kuva

A baby sits in a cardboard box in the Idomeni camp on the Greek-Macedonian border. For the refugees every border they cross brings them closer to their dream. Their European Dream. The concept of a border is very vague for most refugees. Borders could be anything from a razor wire, to a door of a truck and the Aegean sea.

Kuva: Andrei Stenin

Tämä tytteli tuskin panisi pahakseen, vaikka saisi ruoakseen sitä paskaa riisipuuroa. Pakolaisiakin on monenlaisia. Tuskin tämä tytteli pääsee Suomeen, sillä tännehän otetaan vain partalapsia Irakista ja Syyriasta, käynnistäävät hormonihäiriöisten suomalaisnaisten hoivavietin ja muutkin vietit, jotta väestön määrä lisääntyisi tulevaisuudessa.

Kuva

Kuva: Andrei Stein

Poika lämmittää tynnyrissä kylpyvettä siellä Makedoniassa.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 5.8.2017 09:32:43

Kuva

Se on nyt faktaa, että illat pimenee ja päivä lyhenee. Yks ehtoo katselin ohjelman aiheesta aika on illuusio. Tää avaruusaika meni kyllä yli hilseen. Siis jos samalla aikaslaissilla kohde etääntyy havannoitsijasta niin se menee menneisyyteen ja jos vastaavasti samalla aikaslaissilla havannoitsijaa lähentyy kohde niin se taas menee tulevaisuuteen. Tään menneisyyshomman vois jotenkin ymmärtää, mutta tää tulevaisuusjuttu taas on mystinen. - Joo, tarvii katsoa joku toinen dokumentti tästä aiheesta. Soikannel vois selvittää tän jutun kuinka se menee.

Raittiina täs pähkäillään hammassäryn kurimuksessa. Maanantaina on kyl pakko painua särkypäivystykseen. On se hyvä et on noi lääkkeet keksitty, sopivalla pillericombolla saa tuonkin säryn vaimenemaan.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

Satelee....

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 6.8.2017 07:40:11

Kuva

Saattaapi olla, että jääkausi on tuloillaan! - Kuis se nyt silleen, kaikenhan piti lämmetä täälläkin. Mä olen vähän tutkaillut näitä eri mielipidesuuntia aiheesta. Tosin tää ihmisen aiheuttama muutos vanhoihin kuvioihin sotkee kaiken. Mutta mitä siitä nyt sitten seuraa, onkin kysymysmerkki? - Katsoin jälleen lyhyen dokkarin pätkän tästä maapallon radan kulloisestakin etäisyydestä auringosta ja sen vaikutuksista maapallon ilmastoon. Tarvii se dokkari löytää uudellaan ja katsoa oikein tarkemmin. - Sen mukaan ollaan menossa jääkautta kohti!

Mitä tämä nyt sitten vaikuttaa raittiin alkoholistin elämään? hi hih hii.........

Ihanaa, särkylääkecombo alkaa vaikuttamaan ja pystyy jatkaan aamukaffittelua sateen ropinan säestyksellä.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 6.8.2017 08:38:50

Huomenta Rethen!

Olen kanssa noita säähommeleita seuraillut ja lueskellut mm. tosta ilmastonmuutoksesta. Näyttää vahvasti siltä, että meillä täällä pohjoisella vyöhykkeellä ilmastonmuutos vaikuttaa tuoden ympärivuotisen syksyn niinkuin jokin tutkimus kertoi... ainankin muutama viime vuosi on ollut sen suuntainen ja tuntuu koko ajan vahvasti menevän enemmän siihen suuntaan.

Koiran kanssa aamulenkille ja aamupalan kimppuun sen jälkeen...mukavaa päivänjatkoa sinulle!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Sateessa tilapäinen tauko......

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 7.8.2017 08:21:13

Kuva

Son nyt ruusut kukkineet tälle kesälle. Eilinen sade teki kyllä lopun viimeisistä nupuista. Saapuukohan Luciferin loput tänne vaiko eikö, edes vähän aurinkoa ja lämmintä, ei mitään helvetin hellettä, mutta pikkuruisen kaunista.

Jesuda, mä tein eilen netin syövereistä sellaisia löytöjä, että mä en nyt tiedä miten pysyisi nahkoissaan!!!!!

Mukavissa merkeissä ja raittiina pyörähtää tääkin viikko käyntiin.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 8.8.2017 08:06:09

Kuva

Hammassärky lakkasi! Se ei ollutkaan se kesäkuussa paikattu vaan viereinen hammas, jota nyt koitetaan jotenkin pelastaa vielä. Puoli päätä oli aivan puuduksissa eilen, puolet nenästä ja toinen silmäluomikin, hih hih hii.

Voi prkle, lukulasien käyttöönottokin oli niin saakelin kamalaa ja entäs jos lähtee vielä hampaat suusta!!!!!!! - Eihän nuo nyt niin isoja asioita todentotta ole, mutta kyllä se totuttelua vaatii kuiteskin, niinkuin vaikka tää alkoholiton elämäkin vaatii totutteluaikansa.

Luvassa on kaunista ja lämmintä ilman alaa. - Mitäs jos hilpasis katsastamaan vaikka mustikoita ja vattuja ihan syömämarjoiksi. - Mä olen nyt luopunut haaveista saada 10 litran ämpäri täyteen mustikoita. Yrityksistä huolimatta se ei ole tähän päivään mennessä toteutunut kertaakaan. Nyt olis sit aikaa tehdä tuostakin menneestä haaveesta totta, mutta se ei vain multa onnistu!

Aamulla kuului hirveä kolmostien ja moottoritien jylinä, yäk. Porukka painaa tuhatta ja sataa silmät tapillaan kuka minnekin töihin ja kiire on kova. Mää lähren ny vaihtaan kaasupulloo.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 9.8.2017 08:07:11

Kuva

Aivan ihana aamu. Oli mukava ajella aamun kyytsäyslenkkikin. Kertakaikkiaan loistava päivä tulossa, ainakin tämän hetken näkymillä!

Toden totta, mikäli ryypiskelisin mustat ankeat varjot varmaan täyttäisivät tämänkin päivän näkymät. Minun luonteenlaadulleni ei oikein tuo alkoholi sovi pidemmän päälle, sillä mukaan tulee väistämättä masennus ja synkeys, ahdistus, toivottomuus jne jne. Sitten alkaa tuntua, että ainoa lääke tuohon kamaluuteen on alkoholi, nopeasti nautittuna ja mahdollisimman paljon. Silloin löytyy helpotus, mutta se ei todellakaan kestä kuin hetken. Joooooo, on se sellanen soutaa-huopaa juttu.

Siihen raittiuden alkuunpääsyyn kun osaisikin antaa neuvoja toiselle ihmiselle, vaan kun sekin on aivan yksilökohtaista minkä kokee hyväksi. Se on vain itse tutustuttava toisten käyttämiin keinoihin, kokeiltava niitä sekä pidettävä raittius sekä sen saavuttamista elämän tärkeimpänä asiana jonkin aikaa.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 10.8.2017 10:00:41

Kuva

Terbelau kirjoitti:Aivan uskomatonta p*skanjauhantaa.
Joo, ihan oikeasti tosi hienoa, jos joku tuon kautta avun saa ja hyvä hänelle. Minulle vain ryhmittymä, joka sivuillaan jauhaa jumalasta ratkaisuna yhtikäs mitään, ei ole ratkaisu yhtikäs mihinkään.

Joo, toi jumala on heitetty tuonne "sellaisena kuin hänet käsitimme" mutta uskovaistahihhulointia tuo silti on.

Exalkoholistti ja Terbelau tuolla yhdessä ketjussa itkee tuota AA:n ikuisongelmaa teksteissä. Joo, mä olen AA:n kautta raitistunut, vaikka en jumaliin uskokkaan. Voihan tuolla avaruudessa kyllä olla vaikka minkälaisia otuksia, jotka vaikka olisivat aikanaan olleetkin täällä, mutta se on vissi, että tää raamattu kyllä on pääasiassa beduiinikansan kansalliseepos. Mukana vuosituhansien aikana on kylläkin ollut sankat joukot kirjailijoita, yleensä tätä vallasväkeä, jotta kuriton kansa on saatu aisoihin. - Sinällään arvokas teos, josta löytyy viisauksiakin.

Mua ei noissa teksteissä sinänsä haittaa nuo jumaluudet kun sitä on jotenkin oppinut suodattelemaan noita jumaluusjuttuja pois, kun tuotakin hihhulointia vielä eriintyy yllättävässä määrin. - Sen sijaan jos palaverissa joku alkaa jumalasta mölöttämään kovasti paljon ja pitkään, niin silloin kyllä rantaudun palaveritilasta ulos.

Tutkimuksissani olen tullut siihen tulokseen, että AA:n Suuri Sininen eepos on kyllä kirjoitettu suurella viisaudella. On se prkeleen hyvä kirja!

Mulla oli tuosta jumalajutusta hirveät hikarit joku aika taaksepäin, mut ei se nyt enää haittaa, sillä enhän mä käy palavereissa kun muutaman kerran vuodessa.

Ja on se AA hyvä mesta, sillä sen ulkopuolisetkin pysyy raittiina, kun saavat raivota näistä jumalkysymyksistä ja kaikista salaliittoteorioista mitä nyt mieleen juolahtaakaan AA:n tiimoilta. - Ihan hyvä niin.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ALLU KAPONEN » 10.8.2017 11:41:24

^
Viimeksi muokannut ALLU KAPONEN päivämäärä 23.9.2017 16:18:25, muokattu yhteensä 1 kerran
ALLU KAPONEN

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 11.8.2017 11:42:07

Kuva

Onks tää mun elämäni nyt sit niin kurjaa, vaikka mä olenkin alkoholisti, tosin raitissellainen ja sairastan parantumatonta sairautta nimeltä alkoholismi?

Joop, täällä möksällä vietän päivääni aivan niin kuin itse haluan. Nautin kesäisestä päivästä ja odotan jännityksellä huomisia ukkosmyrskyjä. Syön silloin kun on nälkä ja nukun silloin kun siltä tuntuu. Rahaa tietysti saisi olla hieman enemmän käytettäväksi ja sitä jotenkin aion tässä syksyn mittaan järjestääkkin laittamalla toiminimen pystyyn ja rekisteröimättömän sellaisen.

Onks tää ny niin kauhiaa vaikka totuuden tietääkin?
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 11.8.2017 14:53:25

Moi!

Kiva kuulla, että arki sujuu siellä möksälläsikin mukavasti...mäkin pidin tänään töistä vapaata, poimin marjoja, sieniä ja ihmettelin maailmaa...

Toi kirjahyllykuva on muuten aivan älyttömän hieno...olis halu kopioida toi ja teettää siitä tosi iso suurennos, jonka liimaisin tai tapetoisin tmv...työhuoneeni oveen sisäpuolelle....
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat