Olet täällä

Ylläpitelyä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ylläpitelyä

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 6.4.2019 15:28:25

Lauantai.

Koko alkuvuoden kestänyt "kovalla rahalla hampaat kuosiin" -projekti päätty vihdoin tänään, ainakin toistaseks, ja ennen kahtatoista olin sen lisäks käyny sekä reeneissä että Lidlissä. Suorituksen täydentää kaadettu kirsikka ja harvennetut omenapuut.

On tämä elämä yks saatanan työmaa. Opiskelut kun odottais ja töitäkin olis.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 6.4.2019 17:46:55

Heh, kuulostaa keväältä. Itsekin kamppaillut pihan haravoimisen, kesäkukkien kylvön, vaatekaappien siivouksen ja akuutin ompeluinnostuksen keskellä. Lenkille en ehtinyt. Pääasia että pysyn puuhakkaana ja positiivisella mielellä - eihän tässä edes ehtisi tissuttelemaan.

Mukavaa viikonloppua!
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 6.4.2019 18:29:47

Kiits Ginger, onneks maanantaihin on vielä hetkonen..

Kai mulla on päässä jotain vikaa, ja asenteessa varsinkin, kun en niinkään ihanasta asiasta ku isosta pihasta osaa nauttia. Mutta kun puutarhahommat on mulle ihan yhtä vastenmielistä kuin duuni tai opiskelu. [Mitä mä sitten tekisin mielelläni..no..mieluusti vain kääntäisin kylkeäni]

Opiskeluista puheenollen loin jo tiedoston ja väänsin jopa muutaman sanan. Josko huomenna muutama lisää. Ja niin edelleen.

Törmäsin päivällä yhteen vanhaan opiskelukaveriini, jonka kanssa en ole ollut missään tekemisissä yli kymmeneen vuoteen. En ollut nytkään, luimistelin, enkä mennyt tervehtimään. En halunnut suoda sille sitä iloa, että se olis päässy näkemään ja kuulemaan kuinka olen epäonnistunu ihan kaikessa sen arvostomassa. Läskinä lapsettomana pätkätyöläisenä olisin varmasti ilahduttanut häntä kovasti.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 6.4.2019 19:24:31

Nyt pls Tyräkki vähän armoa itsellesi. Opiskelu on aina hyödyllistä, siksihän sanotaan että koskaan ei voi olla liian vanha opetellakseen jotain uutta.

Ja erityisesti minusta on hienoa että olet selvinnyt voittajana alkoholin kanssa jo noin nuorena. Aivan liian moni (itseni mukaanlukien) lepsuilee ko asian kanssa. Vaikka selkeästi voisi paremmin ilman sitä.

Mua ei kans hurjasti kiinnosta puutarhassa perse pystyssä kökkiminen. Ja kitkeminen on tylsää. Voikukat voittamattomia. Toisaalta pidän resepteistä, joissa mainitaan; " kipaise noutamaan puutarhasta nippu tuoreita yrttejä".
Tasapainottelua.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 7.4.2019 10:59:47

Sunnuntai, vaivoin hereillä.

Ginger, mä kans kyl tykkään varsinkin kukkapenkeistä kovasti, en vaan millään jaksa enkä pysty pitää niitä kuosissa :mrgreen: Talon entisen asukkaan istutuksista nyt noin viiden kesän jälkeen ehkä kolmasosa hengissä, ehkä jopa vähemmän..

Eilisestä negailusta sen verran, että enhän mä itteäni vihaa, tai edes kovasti dissaa. Mutta tunnistan ja tunnustan sen, että olen vahingossa tai tahallani epäonnistunu kauhean monessa kauhean monelle tärkeässä asiassa. Itseasiassa kohtuulllinen alkoholinkäyttö mukaanluettuna.

Voisin sokerihuurruttaa asioita esiintymällä esmes kehopositiivisena lapsettomuusaktivistina ja suurena raivoraittiuden puolestapuhujana, mutta se olis pelkkää feikkiä. Ja mä tietäisin sen.

Mä en myöskään vihaa elämääni sillä tavalla, että mä siitä kauheasti haluaisin muuttaa, mutta mun elo ei myöskään kestä yhtään esmes eilen uhanneen tilanteen kaltaista kuulumisten vaihtoa. "Oi että pitkästä aikaa, mitä kuuluu?" Samasta syystä mulla ei juurikaan ole ystäväisteni keskusteluihin juuri lisäämistä, ei livenä, muttei oikein esmes somessa (tai siis whatsappissa). Viikonlopun teemoja olleet esmes #konferenssimatka #iltapäiväkännit #kalenteritäynnä #perheaikaa.

Sinne ei #saatanantyömaa sovi, vaikka mut toki ankeuttajana jo tunnetaan.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 7.4.2019 18:10:06

Myöhempi sunnuntai, kevätkelit tais vaihtua syyssäihin.

Äijä on ärrimurrina, suurista suunnitelmistaan huolimatta se ei ole saanu juurikaan mitään hyödykästä aikaan viikonloppuna. Tämän päivän se on mun nähdäkseni lähinnä pohtinu pitäskö käydä kaupassa vai ei. Ja jos niin missä. Nyt ollaan sitten siinä vaiheessa, että kauppa pitää valita sen mukaan mikä vielä on auki, eikä ykkösvaihtoehtona ollut Litukka ole enää optiona.. Tarjouduin kyllä juuri käymään ihan vaikka Cittarissa. "Ei ei mä menen oota nyt hetki." Öö, joo, ootan..paitsi mitä mä ootan, sähän sitä ruokatilannetta just valittelit..

[Lieventävänä asianhaarana todettakoon, että äijällä on ykköstyypin diabetes, enkä aina ymmärrä ostaa sille varastoon tarpeeks pientä kivaa korkeahiilarista, varsinkin kun niitä yritän ite hieman vältellä.]

Tein vähän töitä ja vuoden ekan pyörälenkin. Pyörällä taitaa olla ikää neljä vuotta, kilometrejä tähän mennessä ehkä 50. Jos satasen saisin rikki tänä vuonna, jos edes vanhat pohjat mukaan laskettuna.

Uuteen viikkoon sitte taas heti 12 tunnin kuluttua.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 8.4.2019 19:47:17

Maanantai.

Kuuden velvollisuuspäivän viikko, kun lauantaina vähänniinku koulutuspäivä. Vaivaiset 16,67 % siis vasta suoritettuna.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 9.4.2019 19:39:27

Tiistai, 33,3333333.... %

Töis ja treeneis.

Onneks kohta saa jo taas uinua.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 11.4.2019 10:31:18

Torstai.

Yks hopeareunus sentään tähänkin viikkoon. Superöysä aamu, kun mua ei tarvita skolella ihan vielä, mutta en duuniinkaan ehdi sitä ennen.

Äijäkin on retkillänsä, joten tavoistani poiketen soittelen Youtubesta hieman tanssimussiikkia. Nykyään kuuntelen harvoin yhtään mitään, mutta nyt kaipasin jotain räimettä. [Särkenee suuren enemmistön korvia kovaa: https://youtu.be/3UC_k44Vk8g]

Oliskohan tänään niin poikkeuksellinen päivä, että jaksaisin meikata ihan luomiväreihin asti..
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 11.4.2019 19:46:59

Myöhempi torstai, 66,667 %.

Eliniänodotetteeni perusteella https://findikaattori.fi/fi/46 olen näköjään kuluttanut koko roskasta noin 47 %.

Toki vaikkapa kuuma kivi voi päälleni pudota ihan heti huomenna.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 12.4.2019 15:04:47

Perjantai.

Tän kevään lähiliveopiskelut suoritettu, sit vaan pitäis enää vääntää lopputyö. Ja pari muuta pientä kivaa. Enpä nyt voi sanoa, että motia ihan kamalasti olis.

Poikkeuksellisesti myös iltaohjelmaa, duuniporukan kanssa syömään. Ahneuksissani menen, "firman piikkiin", kolme ruokalajia ja kotiin. Siinä ajassa muut ehtinevät enimmäkseen ottaa pikkukivasti pari alkoholiannosta. Siinähän ottavat sitten.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 12.4.2019 21:30:35

Niinhän ne ottivat ihan oletukseni mukaisesti, alkumaljat ja lasit viiniä, laimeeta. Poistuin paikalta siinä vaiheessa kun olivat vielä lähössä yksille. Koulutuspäivä, mikä ihana tekosyy. Noh, toisaalta mä en tunne noita vielä niin hyvin, että olisin kuullu kaikkia niiden juttuja, joten ilman alibia olisin voinu vielä yhden pepsimaksin ajan oleskella.

Huome edessä suurta ammatillista innostusta. Jep jep. Ihanasti kimppakyytikin vielä. Ai vitsit.

No onko pakko? No ei tietenkään. Mutta usein se on pienimmän riesan tie kuitenkin.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 13.4.2019 17:06:34

Kyl nyt on prkl vieköön tälle viikolle suoritettu tarpeeks.

Sen kunniaks aion illan kattoa yhtä livestreamia ja syödä sipsejä, kaikki ylimääränen väkisinsosiaalistelu on saanut mut niin ihmisvihaiseen tilaan.

Nyt kun mulla duuni on taas katkolla, musta riippumattomista syistä, on jotenkin todella masentavaa muka innokkaasti osallistua. Äijä kun kysy millasta oli, esitin vertaukseks, että vähänku sut vietäs katteleen ihania autoja, joista sä tietäisit ettet sä pääse niitä koskaan edes koeajamaan, samalla kun muut ruksailis vaan mielensä mukaan tilauksiinsa lisävarusteita listasta.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 13.4.2019 18:34:30

Ehhs, olinkin kattonu päivät väärin, ja iltani ilona ovat ainoastaan sipsit.

Ai niin mutta enkö juuri ole ulvonut olevani läski lehmä. Eli unohdetaan siitäkin se ilo.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 14.4.2019 11:41:04

Sunnuntai.

Sitten viimeisen: 10h31min kellotettua unta + makoilut päälle. 1300 kcal sipseistä + pääsiäissuklaat päälle. Vieläkin vituttaa.

Noh, vain nelipäivänen duuniviikko tulossa, sisältäen pari muutakin pientä ikuista laiskamatoa ilahduttavaa kevennystä.

Paitsi että pääsiäisenä pitänee suorittaa taas velvollisuusvierailu vanhuksille. Siellä mulla viimekskin oli niin kovasti kivaa. Ja erinäiset tilanteet ei sen jälkeen ole ainakaan edullisesti edenneet.

Taas voi kysyä, että onko pakko. Noh, käytännössä joo.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat